Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Million-underskud i Onfone

Million-underskud i Onfone

Lars Bom får mange kunder ind i Onfone. Alligevel kommer mobilselskabet ud med et millionunderskud.

Skuespilleren Lars Bom har været god til at få nye kunder ind i discount-mobilselskabet Onfone.

I december kom der 22.000 nye kunder ind i butikken, så det samlede kundeantal nu ligger omkring 120.000, skriver EPN.dk

Men trods de mange kunder, så har Onfone underskud. I det netop offentliggjorte regnskab for 2009/2010 er underskuddet på 15 millioner kroner.

Overfor EPN.dk fortæller adm. direktør og medejer, Morten Strunge, at de ville tjene penge, hvis blot markedsføringen blev stoppet.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Stephanie 06-05-2011 11:06:41

Ganske enkelt! Der er ikke så meget andet at sige. Hvis det skal siges hårdt og kontant kan man da hurtigt blive enige om at Telia er nr. 1 til at køre folk over, jeg har SELV siddet som sælger for Telia(forgive me god for i have sinned) ;)
For at være helt ærlig handlede det bare om at folk solgt en masse abonnementer til erhvervsfolk- det lyder jo umiddelbart fint nok i sig selv. MEN du er chefens kæledægge hvis du får solgt til flest mulige indvandrer der troede på hvad du manipulerende egentligt IKKE hvade sagt direkte i telefonen... nærmere indikerede at han ville spare utroligt meget med vores ENE abonnement til 199 kr. om måneden... såååå får manet CPR- nr. og vupti ! Den kæres kunde der er blevet brugt et kvarter på... skabe tilliden til noget han ellers ikke kunne fordrage eftersom indledningen var "Gooddaaag du taler med Stephanie fra Telia, jeg ringer til dig fordi jeg kan se du har dit eget fiiirma (...)"
respons fra anden enden i røret "TELIA ? Sagde du TELIA?" og så kørte den ellers... men alligevel.. alligevel får man alligvel prakket noget lort på en kunde og tro mig! Det er så utrolig nemt at røvrende folk lige så snart man er i besiddelse af et CPR-nr.

By the way... første gang Telia fik besøg af BASTA var det fordi jeg ringede ind, jeg fik ikke min løn i 3 mdr. - sexchikane på arbejdet og fuldstændig manipulation af de ansatte. "Velkommen til bestikkelse og røvrenderi du taler med Stephanie fra Telia hvad kan jeg ødelægge for dig" !

0 0
Malte 05-01-2011 07:49:05

Teleselskaberne i Danmark har jo ikke det bedste image. I mine øjne er telefoni, herunder data, commodity, lidt ligesom el, og for mig er det alene prisen, som tæller. Derudover skal der naturligvis være forsyningssikkerhed. Her læggger Onfone sig op ad Telenor, og de har det desværre ikke så godt med forsyningssikkerheden. I hvert fald ikke i Birkerød.
Nu skulle man blot fra lovens side forlange fuldstændig ens pristabeller fra alle udbyderne, så det blev lidt nemmere at se, hvem der egentlig er billigst. Men her er det lige så uigennemskueligt som for bankernes vedkommende.

0 0
Allan 05-01-2011 08:14:07

Så længe man binder mobilen sammen med en kontrakt (servicen) så bliver det meget svært at få et sammenligneligt udbud.

Som forbruger kan man jo "stemme med fødderne" og vælge en udbyder med en simpel prisstruktur uden mobiltilskud og hvis nok forbrugere vælger denne udbyder med den simple prismodel, så finder de andre nok ud af, hvad forbrugerne vil have, men så længe der er nok, der bliver lokket af en billig mobil (der slet ikke er så billig i sidste ende) så sker der nok ikke de store ændringer på det område - hvis det da ikke lige skulle være fordi teleselskaberne finder på at nedsætte tilskuddene til mobilerne (det er den største omkostning for en typisk mobiludbyder) eller at IT og Telestyrelsen finder på at udstikke regler for prissammenlignelighed.

0 0
Bepper 04-01-2011 15:38:55

"Morten Strunge fortæller, at de ville tjene penge, hvis blot markedsføringen blev stoppet"...

Den historie tror jeg at mange der har forsøgt erhvervseventyrer har oplevet... :(

0 0
Jonas 04-01-2011 14:43:29

Jeg håber sku de går konkurs! De har ingen respekt for at håndtere klagesager i kundeservice, samt nummerporteringer mellem selskaber! - Er tidligere NP Advisor fra Telia.

0 0
John 04-01-2011 16:39:38

Mystisk... jeg synes kun at kan erindre at have set Telia i diverse forbrugerprogrammer som Kontant og Basta, men ikke Onfone.

Citat fra Wikipedia om Telia:

"Dårlig kundeservice
Telia flere gange været i medierne for pga. deres kundeservice:"

Kigger man på brugervurderinger på Trustpilot, ser det heller ikke for godt ud:
Telia: 5,3/3,0
Onfone: 8,3
- ikke at Trustpilot er sandheden, men med stort set lige mange anmeldelser giver det alligevel et godt fingerpej om hvad folk synes er bedst.

Her er der i øvrigt også flere der brokker sig over Telias manglende evne til at reagere på klager.

I øvrigt er konkurrence godt, og det er fint der er uafhængige udbydere der ikke er ejet af de store selskaber.

0 0
04-01-2011 21:34:55

Jeg kunne ikke være mere enig, Telia, M1 og Sonomio er bunden af en gennemført råden telebranche.

0 0
Allan 04-01-2011 11:49:20

hint: million er med dobbelt-l...

0 0
Mobilsiden.dk 04-01-2011 12:47:57

Ups ups... Det er nu rettet.

0 0
Mikkel 04-01-2011 10:57:06

...

0 0

Om brug af cookies