Millionstøtte til australsk NFC-marketing firma

Selskabet Tapit der benytter NFC teknologi som erstatning for de velkendte QR-koder, har fået 2,3 millioner dollars i støtte.

Millionstøtte til australsk NFC-marketing firma

Det kan godt være at iPhone 5 ikke har NFC, og at mobilbetaling har lidt lange udsigter her i Danmark, men rundt om i verden er der nogle NFC-kræfter der rører på sig en gang imellem.

Det australske selskab Tapit har netop modtaget økonomisk støtte på hele 2,3 millioner dollars for deres strategi med at benytte NFC teknologien som basis for at sprede indhold.

Tapit benytter NFC på lige fod som vi kender QR-koder i dag i forbindelse med marketing og reklamekampagner, i stedet for at tage et billede af koden, flyttes telefonen blot hen over Tapit-logoet og indhold kan derefter leveres direkte til telefonen, samtidig med at klienter modtager detaljerede rapporter om brugernes engagement i forhold til reklame-indholdet.

Tapit logoet med indbygget NFC-chip kan placeres overalt, på hylder, i vinduer, på emballage eller på plakater.

Penge skal bruges til udvidelse

På Tapits hjemmeside findes der case studys der beskriver kampagner lavet i samarbejde med Samsung (under lanceringen af Galaxy Nexus), HTC, Vodafone med flere. Millionstøtten skal gå til at ekspandere til andre regioner blandt andet Sydafrika, Indien, Mexico og Israel.

Tapit fortæller desuden, at de har planer om at udvide deres eksisterende afdelinger blandt andet i Sverige.