Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Min næste mobil skal ikke være med Android

Min næste mobil skal ikke være med Android

Nye markedstal viser, at flere Android-brugerne er parate til at skifte til iPhone end omvendt.

De nyeste tal på markedsandelene på smartphones i USA, fra Nielsen Company, tegner et billede af, at flere Android-brugere end iPhone-brugere er parate til at skifte den aktuelle mobilplatform.

30 procent af smartphone-brugere med styresystemet Android angiver, at deres næste mobiltelefon ikke skal være baseret på dette mobilsystem. De 14 procent overvejer at skifte til en iPhone.

Blandt iPhone brugere spores en større loyalitet. Her siger kun godt 20 procent, at de overvejer en anden type mobiltelefon. Kun syv procent vil næste gang skifte til en Android-enhed.

Samlet er smartphone markeds-fordelingen i første kvartal 2010 i USA således, at Blackberry har 35 procent, iPhone OS er på 28 procent, Windows Mobile har 19 procent mens Android ligger nede på ni procent.

I Danmark sad smartphones på 30 procent af mobilsalget i første kvartal 2010. I USA udgør smartphones, ifølge Nielsen Company, 23 procent af de solgte mobiltelefoner.

Læs også:
 - Google: Kundeservice bremser paid-apps

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Erik jensen 24-06-2010 23:34:44

Tilbage i februar 2010 sagde Googles CEO Eric Schmidt, at der hver hver dag blev solgt ca. 60.000 Android-telefoner.

I maj måned lå antallet ifølge Google CEO Vic Gundotra nu på ca. 100.000, men igen er antallet af solgte enheder steget dramatisk.

Googles Andy Rubin udtalte fornylig, ved lanceringen af det nye flagskib Motorola Droid X, at ikke mindre end 160.000 Android enheder om dagen nu bliver aktiveret.!

Det helt utrolige antal på 160.000 Android enheder, betyder, at der cirka hver 2 sekund bliver taget en ny Android enhed i brug, og at der med dette tempo, fra nu af til året er slut stadig mangler 30 millioner enheder at blive langet over disken.

Hvordan året 2011 bliver er ikke svært at gætte; Android OS bliver stor - meget stor!

Til sammenligning solgte Apple i 2010 samlet 21 millioner enheder, og der er kun bestilt 600.000 tusinde af den nyeste 4G

I flere tilfælde sælges Android enhederne langt hurtigere, end de kan nå at blive fremstillet,(reelt udsolgt og ikke reklamemæssigt/fiktivt udsolgt...) og med den massive interesse og efterspørgelse efter Android vil dette billede nok ikke ændre sig foreløbig,

Atret mange Android brugere skulle gå over til Apple er derfor meget lidt sansynlig, både fordi Apples produkter idag er ringere rent teknisk og samtidigt betydeligt dyrere, men også fordi software udviklingen hos Apple mere eller mindre er gået i stå.

Det kan man til gengæld ikke sige om Google og Android , som spytter den ene nyskabelse ud efter den anden, langt hurtigere end vi kan nå at sætte os ind i dem.

Det kan i sig selv blive et problem, men det er en helt anden snak.

Det er åbenlyst for enhver, at Google og Android OS fra nu af kører med klatten og at Apple ikke fik fremstillet en Android killer med 4G, tværtimod er 4G en stor skuffelse på rigtig mange punkter,- selv for hardcore Apple nørder, selvom de nødigt vil erkende noget sådan..

0 0
Henrikmand 22-06-2010 07:23:56

Det er nu ikke ligefrem mit indtryk, at Nokia er bagud. OK - de har nok ikke været særlig "sprælske" med designet, men deres UI fungerer hurtigt og smidigt, og de har også formået at skabe en uovertruffen batterilevetid.

Det alene er årsag nok for mange, som bruger deres telefon i forretningsøjemed. "Den fungerer, når den skal!"

Og endnu en gang, er jeg nødt til at fremhæve, at der udvikles langt mere business-relateret software til Symbian, end til alt andet.

Hvis vi kigger lidt ud i fremtiden (bare omkring 3. kvartal), er der meget der tyder på, at Nokia er på vej helt frem i skoene med N8:

- Check design med alu-kassen og farver.
- Gratis navigation
- HDMI tilslutning
- 12 MP kamera med Xenon-flash
- HD optagelse
... og så lige et af de bedste argumenter for mig og for mine kollegaer:
- direkte tilslutning af USB-stick

Så den kan i høj grad prale af nogle skarpe features.

Men - hovedtemaet i debatten er stadig hvorfor den næste telefon ikke skal være en Android, og det handler udelukkende om udviklernes professionalisme. Det anarki, der hersker i øjeblikket, skræmmer enhver business-bruger langt væk!

0 0
BSG 23-06-2010 00:08:23

Den er ikke bagud, men Nokia mister markedsandel.
Hvis nu N8 bliver en succes, så er det bare godt, det må bare ikke blive som med N97...

0 0
Thomas 21-06-2010 13:34:07

:-)

0 0
Shawn S. Ø 21-06-2010 16:21:13

Thomas nu har Nokia jo været på markedet længe og taler du om Mobil telefoner(og ikke kun smart phones) så har du ret.. men i forhold til smartphones så er du meget langt fra. Og der rasler tallende ned hver eneste måned ;-)
Så om ikke så lang tid er de ikke de største længere.

0 0
Henrik 21-06-2010 17:09:53

Shawn - Nokia/Symbian har stadig suveræn føring på smartphone-markedet også. Se her fra Q1 2010:

http://en.wikipedia.org/wiki/Smartphone

At den skulle være dalende er der egentlig ikke noget der tyder voldsomt på. Dog er det rigtigt, at Nokia har haft det svært i det dyre segment af smarthphones. Men smartphones som helhed er de stadig kongen, og vil blive ved med at være et godt stykke tid endnu, selv hvis de ikke rykkede sig ud af stedet.

0 0
Shawn S. Ø 21-06-2010 18:40:01

ØØ Henrik jeg benægter ikke at de er størst men HTC og Apple haler meget hurtigt ind. Så det varer ikke længe inden Nokia ikke er som Thomas skriver er større end de 3 til sammen ;-)

http://www.zdnet.com/blog/btl/apple-iphone-smartphone-market-share-surges-rim-slips/3418

Som du kan se i overstående trækker de andre rigtigt godt ind og vinder rigtigt meget. At Nokia har status quo handler også om de nye markeder som de er kommet ind på.

Og rygterne fra IDC går også på at Nokia mister mere fodfeste i Q2 0g Q3 på grund af de de nyeste fra HTC, Apple og MS

Så er der god grund til at formode at Nokia ikke har den samme status i fremtiden. MEn de sidder godt på markedet og ikke mindst på de knap så dyre af slagsen.

0 0
Henrik 21-06-2010 19:29:16

Det er helt rigtigt. Men pointe var også bare, at med den nuværende hastighed, er der stadig næsten 2 år før evt. de andre har halet ind.

Du har ret at Q2 og Q3 bliver hård for Nokia, men det har de jo også allerede selv været ude og sige. N8eren kommer først i midten af Q3 og de andre nye modeller kommer først i Q4, som det vil være underligt hvis de ikke har et fald i markeds-andel.

Men at tro, at Nokia er på vej til at uddø, tror jeg er vanvittigt naivt. De er de eneste der har scale til at producere smartphones så billigt som de gør.
Bare det at de kan annoncere N8'eren til 3500 kr. incl. moms u.abo. er våd klud i hovedet på selv de asiatiske producenter.

Bare vent, de begynder at pull'e igennem, når vi når ind i Q4.

0 0
BSG 21-06-2010 20:41:55

At Nokia uddør, tror jeg ikke på, men om de ikke opper sig, så kan de blive meget lille.
Konkurrencen er hård, og den som ikke følger med, går bagud.

0 0
Henrik 22-06-2010 15:07:21

...og det er jo netop det Nokia er igang med - oppe sig!

Desuden ved jeg, at der er voksende utilfredshed med Apple's big-brother attitude og Google's semi-opensource tilgang som ikke er rigtig open-source.

Ifht. Google og Apple er Nokia er ren engel i forhold til både udviklere og brugeres privatliv og sikkerhed.

Det skal man ikke undervurdere heller.

0 0
Henrik 21-06-2010 17:12:48

... eksempel:
Nokia sælger ligeså mange Symbian smartphones hvert kvartal (ca. 20 mill.) som Apple, HTC og Samsung tilsammen.

0 0
Shawn S. Ø 21-06-2010 18:45:39

Og som du kan se her falder Symbians andel af markedet ;-)

http://www.zdnet.com/blog/cell-phones/google-android-smacks-down-windows-mobile-in-latest-gartner-data/3829

0 0
BSG 21-06-2010 20:36:26

Når det går så godt for iPhone OS og Android, så må det selfølgeligt gå ud over andre som f. eks. Nokia.

0 0
Thomas 21-06-2010 13:32:58

Skriv din kommentar til artiklen her..

0 0
Simon 21-06-2010 12:39:57

Jeg skrev som en af de første en kommentar til denne artikel hvor jeg gav udtryk for min skepsis overfor android. Nicolass mente at jeg havde et helt forfejlet indtryk og at HTC Legend er en af de lækreste og bedste telefoner på markedet.
Nu kan jeg så se, at jeg ikke er ene om skepsisen overfor android. (Og for til dels apple).
Jeg indrømmer gerne at indpakningen android / apple er meget lækker og mere indbydende end symbian. Men men men, jeg er fuldstændig ligeglad med sjove animationer og flotte logoer i dagligdagen. I dagligdagen skal de grundlæggende ting fungere og det gør de altså hos Nokia.
hverdag og fest - nokia er bedst. (omend mest til hverdagsbrug, men lad os se når N8 kommer)
:)

0 0
Shawn S. Ø 21-06-2010 12:46:41

Du er langt fra alene. Desværre er der bare mange som lukker øjnene for de problemer der er og derfor bliver tingene aldrig bedre.

Nokia sidder jo også på en langt større markedsandel end f.eks HTC og hvis ikke Android bliver forbedret drastisk det næste års tid så forsvinder de nok ned i det mørke hul

0 0
Hest 21-06-2010 13:13:10

Man skal nok også huske at Android er stadig nyt og derfor er det langt fra perfekt. Symbian har været udviklet i mange flere år.

Der er også mange ting jeg mener kunne være bedre ved Android og jeg undværer også hellere en masse gøjl, for funktionalitet, men er sikker på det nok skal komme, når Android først er "voksen".

1.5 er for mig nærmest en beta udgave og der går nok stadig noget tid inden det nærmer sig at være så perfekt som man nu kan lave det.

0 0
Shawn S. Ø 21-06-2010 16:15:51

Hest du mener altså at det er helt fint at vi lever med en masse fejl og mangler bare fordi at de ikke har lavet android mere end et par år.. og selv ved 2.2 er det stadig en beta udgave?

Tænk sig om du ville acceptere en ny bil med lige så mange fejl.

0 0
BSG 21-06-2010 20:25:32

Android 2.1 er ikke en beta udgave, og den kører heller ikke som en beta, hvorfor skal 2.2 da være beta?
En beta udgave er noget som er beta indet det er et færdigt, ikke efter at den færdige udgave er updateret.
Symbian er langt ældre end Android, og er nu bara gammeldags i forhold til Android og iPhone OS.
Folk vil have noget som de bliver glade for, noget som de kan røre ved og noget som er nyt.
Touch Screen er cool, alt andet er out of date.
Som jeg har skrevet før, så kører Android 2.1 meget fint på en Desire, har dog ikke prøvet Legend, men testerne siger at der ikke er stor forskel. Om nu 2.2 kører 250% hurtigere, so vil det være bedrte end OK.

Shawn skriver: "Tænk sig om du ville acceptere en ny bil med lige så mange fejl"?
Tja, den findes faktiskt, den hedder Windows, og folk er mærkeligt nok tilfredse med den :)

Jeg skiftede min bil ud med MacBook Pro, og den kører helt fantastiskt :)

0 0
Hest 21-06-2010 17:09:04

Det synes jeg ikke helt du kan sammenligne. Sådan er det jo hvis man vil være med på det nyeste. Det er det samme med alt software. Når det udkommer er der fejl i, hvis ikke man vil have dem, må man vente.

Jeg siger ikke at de ikke skal fjerne fejlene, men nu er Android jo ikke ubrugeligt pga. de fejl der er.

Tror du ikke også Symbian har haft hundredevis af fejl tidligere? Det har de da forresten stadig, så hvor længe vil du vente på et 100% perfekt os? For det får du aldrig. Trust me, Iphone OS4 har også fejl når det kommer.

Mener bare ikke du kan sammenligne Symbian der har været her i rigtig mange år og så Android. Ligesom du heller ikke kan sammenligne bilerne dengang de kom frem og så i dag. Dengang havde de skam lige så mange fejl, men folk kørte alligevel i dem ;)

0 0
janniklindquist 20-06-2010 17:48:15

Langt ude undersøgelse på alt for tyndt et grundlag - og langt ude debat. Hvordan man end vender og drejer det, er både Symbian og Windows Mobile i frit fald. Dette burde være krystalklart alene af den totalt håbløse understøttelse af HTML5 i disse platformes browsere. Ingen af dem har ret mange skud tilbage i bøssen, hvis de vil for alvor vil konkurrere med Android og iPhone OS. At nogen for alvor kan nævne E72 som mere leveringsdygtig end Desire siger lidt om niveauet. N95 var en joke allerede, da den udkom. Den store multimedie-telefon kan stort set ikke vise YouTube-videoer - og i hvert fald slet ikke på niveau med iPhone og Android.

Og fortæl mig lige, hvad det er for hardcore business-applikationer, Symbian leverer, som Android ikke kan hamle op med? Exchange-synkronisering er var ca. 100 gange lettere og mere robust allerede på Android 1.5

0 0
Henrikmand 20-06-2010 19:53:30

Det er der mange eksempler på. Og det lyder ærligt talt ikke som om du nogensinde har haft behov for at sætte dig grundigt ind i tingene.

Bare at du begynder at hive html-platforme og youtube videoer ind i en sammenligning, sætter din argumentation omkring business applikationer helt ud på et sidespor.

Der er vel nok ikke noget mere uinteresssant, end fx youtube i forretningssammenhæng!

Det, jeg gør opmærksom på er, at der ikke findes ret mange seriøse udviklere til Android - ENDNU! (læs dog, hvad der bliver skrevet).

Men hvis du absolut vil have et eksempel, så findes der indtil flere forskellige løsninger til replikering til Lotus Notes, som anvendes i mange større industri- og handelsvirksomheder. IBM har enddog udviklet deres egen til brug i Windows Mobile, Blackberry og Symbian. Nokia har også udviklet deres egen, og der findes endvidere et svensk udviklingsfirma, som har en virkelig stærk applikation til formålet.

Men ingen af dem (INGEN) laver noget til Android, eller til Google, for den sags skyld.

Jo - du kan få noget synkronisering. Men det er fuldstændig ligegyldigt.

Hvis du ved noget om Lotus Notes, Jannik, vil du vide at det hedder replikering, og er en push-løsning til hele Lotus Notes brugerfladen.

Jeg har også forsøgt at forhøre mig hos nogle af de folk på XDA og andre Android udviklerfora, om der er nogen som enten har noget, eller er i gang med, eller er interesseret i at udvikle noget.

Men området, business-applikationer er tilsyneladende ikke interessant nok for de unge nørder, som sidder og programmerer om natten med baseball-cappen i nakken.

Der er simpelthen for meget anarki i Android udvikler-miljøet, og den oplevelse jeg får ved mine indtil flere henvendelser er, at de kun er interesseret i noget, der kan vise noget "show-off", "bling" og smarte lyde og spil.

Men noget virkelig anvendeligt....? Næh...

Og tro mig: det ærgrer mig virkelig! For som jeg også skriver i mit indlæg, så er jeg temmelig træt af at skulle skifte min Android ud med Symbian. Men så længe udviklerne ikke udviser større professionalisme, eller indtil de seriøse udviklingsfirmaer begynder at interessere sig for Android, må jeg jo nøjes med Symbian.

0 0
janniklindquist 20-06-2010 20:24:05

Kære Henrikmand,

Hvis du kigger på mit indlæg en gang til, vil du let kunne se, at jeg ikke på nogen måde forbinder min opfordring til dig om at uddybe din business-orienterede kritik af Android med min generelle kritik af browsertilstanden på Symbian og Windows Mobile.

Mht. business-argumentationen har jeg netop sat stabelvis af telefoner op til Exchange-synkronisering på en ganske stor dansk virksomhed. Et meget bredt udvalg af de seneste års Symbian-telefoner, en håndfuld iPhones og Magic, Legend og Desire. iPhone og Android vinder hver gang - både på features, performance og brugervenlighed

0 0
Henrik 20-06-2010 20:35:38

Performance, ja der er iPhonen hurtig (omend begrænset i sin funktionalitet), men jeg kan simpelthen ikke fatte man kan seriøst kan mene at f.eks. Nexusen eller Desire har god performance. Bevares, de kører nogenlunde, fordi de har en hurtig CPU til at udligne det sløve OS, men det er så det.

Jeg har også sat min N97 op til Exchange, og det gik som smør (ligesom det gjorde med min gmail account og hotmail account), så hvad er det der ikke skulle virke mht. Exchange?

0 0
BSG 20-06-2010 22:02:12

HTC Desire har en meget god performance, så jeg forstår slett ikke hvad du mener med det :)
Den kører multitasking flydende, og nu siger de at Android 2.2 kører 2.5 gange hurtigere, så ddet vil være performance for alle pengene.

Troede at dette var en krig mellem Android og Apple OS, og ikke disse gamle mobiler der stadigvæk kører på Symbian...

0 0
Shawn S. Ø 20-06-2010 22:39:21

God performence? i forhold til processoren så er der ikke meget i den. Men ja den bliver nok forbedret med den næste opdatering af andriod. Når den en gang kommer til Desiren og det kan tage lidt tid.

Men det er lidt rystende at Android ikke levere et færdigt produkt i stedet for hvad der føles og arbejder som et betaprodukt. Og så er det enda nødvendigt at roote den hmm Det bliver de nød til at gøre bedre.

Alt i alt er det synd Google ikke leverere et bedre produkt når nu selve telefonen er ret lækker.

Bliver det ikke langt bedre med den 2.2 så ryger min Desire helt sikkert.

0 0
BSG 20-06-2010 23:44:04

Min kører fint med 2.1 som hverken føles som, eller end mindre er beta.
Og hvorfor skal den rootes, den kører fint som den er.
Og Apps til Android, de bliver både flere og bedre.
Jeg kan godt mindes min gamle iPhone, den var meget mangelfuld, og frygtelig sen, og den var jeg nødt til at jailbreake for overhovedet at kunne bruge den.
Min Android mobil er hurtig, og alt virker perfekt, og om denne 2.2 opdatering er 250% hurtigere, så er det bare helt fantastiskt.

0 0
Shawn S. Ø 21-06-2010 12:41:40

Sofus ja du kan jo ikke benytte din telefon meget når du er så tilfreds med den ;-) Nej spøg til side.
Jeg ved godt der er rigtigt mange der lukker øjnene for de problemer som Android har og du er jo så desværre også en af dem.

Men som du siger kommer der en højere hastighed med den nye 2.2 og det er jo klart et udtryk for at det langt fra er godt nok nu. Håber vi kommer til at undgå de problemer som JIT (Just In Time) kan give hvis ikke implemteringen er 100% ok. Set i bakspejlet skal vi jo nok regne med problemer.

Og det kan også vare ret lang tid inden vi får 2.2 på Desire.. selv om jeg da håber at de får fingeren ud.

Vil da godt give et par eksempler mere på de problemer der er hukommelsesstyringen er ret ud sagt elendig. Programmer der hænger, eller starter op i baggrunden uden de er aktiveret eller er startet af brugeren. Det fakta at programmer skal installeres i det interne lager og ikke kan installeres på SDkortet uden den er rooted. Resultatet bliver en ret langsom telefon hvis du installere bare en god håndfuld apps!! Listen er meget meget længere ;-)

Og at det er nødvendig for dem at lave en aftale hver mandag for at fortælle hvilken uge det er!! lårklaskende grinagtigt.

0 0
Henrik 21-06-2010 00:17:33

Root'e den er hvis man bla. gerne vil bruge sin Android device som Wifi hotspot, ihvertfald med v. 2.1. Har man ikke brug for dette, så er det selvfølgelig ikke nødvendigt.

Altså med mindre man løber tør for intern storage og ikke kan installere flere apps, fordi Android ikke supporter installering af apps på hukommelses-kortet. Så er det tid til noget root-hacking igen.

Jeg er helt enig mht. iPhone og dens håndjernsbegrænsning på alt med mindre man jailbreaker den.

Det er da dejligt at du er tilfreds med dit Android device og at du synes den kører fint. Det er heller ikke fordi det er dårligt, der er bare nogle seriøs irriterende ting ved Android, som gør at det ikke egner sig til alt.

Mht. flere og bedre apps med tiden. Jep, det samme kan jo siges om de andre platforme. Men ja, udvikling er rart, og om et år sidder vi og griner af denne her tråd, hvis man finder den i Google's cache ;-)

0 0
Henrik 20-06-2010 23:37:16

Sofus: Hehe...jeg tror, at hvis du spørger Nokia, Google og Apple imens kameraerne er slukket, er jeg ret sikker på at de vil bekræfte at der er krig.
Hvis du mener krig imellem os brugere, så nej, ihverfald ikke for mit vedkommende. Jeg lever af at fabrikanterne har brug for at profilere hinanden, men jeg giver samtidig udtryk for hvad min personlige præferencer er med tilhørende begrundelser.

Dont get me wrong. Der er skam fordele og ulemper ved alle de 3 diskuterede platforme (iOS, Android, Symbian). Problemet er blot at der især mht. Symbian's såkaldte "problemer" overdrives og kritiseres på baggrund af stor uvidenhed og ofte mod bedrevidende (ikke så meget i her, men mere generelt i medierne, især dem fra USA). F.eks. er det ret grotesk at mange af kritikpunkterne er 2-3 år gamle, og der er åbentbart ingen der gider at checke om det er blevet fikset. Men hvis det er Android eller Apple, ja så er undskyldningerne og overbærenheden linet som perler på en snor (pffft..).

Men vi har alle forskellige grunde til hvorfor vi foretrækker det vi gør, og sådan er det jo bare. Grunden til at jeg overhovedet blander mig, er sgu fordi jeg synes der er en tendens til blindt at lytte efter hvad amerikanske tech blogs siger, uden at kigge på resten af verdenen (som ser HELT anderledes ud). Og folk har en eller anden sindssyg naiv tendens til at undervurdere Nokia og Symbian, og overvurdere Google. Jeg forstår godt hvorfor det sker, men jeg kan bare ikke min kæft ;-)

0 0
Shawn S. Ø 20-06-2010 20:09:21

Ja jeg er faktisk ret enig og efter 45 dage med min Desire så må jeg sige at Androide er tættere på en Beta udgave end på et færdigt system. Selve telefonen er der ikke noget at udsætte på og heller ikke HTCs sence overflade.

Men kvaliteten på styresystemet er under al kritik og jeg er overrasket over manglen på professionalisme af udvilkerne hos Google. Og applikations udviklerne.

0 0
Henrik 20-06-2010 20:23:28

Udover det med business apps, er det også ret latterligt at man er nødt til roote en Android telefon får at kunne få den til at fungere som et Wifi adgangpunkt. En anden ting som jeg nævnte før er, at Android er langsomt. Ja, jeg ved godt at der er eksempler på langsomme Symbian telefoner også, men det er der som regel en enkelt forklaring på, en langsom CPU.
En 1 GHz Android telefon er super sløj, sammenlignet med en 450 MHz Symbian telefon med halvt så meget RAM. Det blir især slemt hvis man ikke jævnligt rebooter sin Android telefon. En anden ting er driverlaget i Android som er ren kaos, og til sidst er der Android Market som er møg dårlig til at håndtere kompatibilitet mellem de forskellige modeller og versioner af Android. Mao. med Android Market kan sagtens risikere at downloade en app eller spil, som ikke virker på ens model, da udvikleren ikke har mulighed for at bestemme hvilke testede modeller der skal kunne downloade app'en. Den slags er der f.eks. styr på i Nokias Ovi Store. Ja, og så er der politikken omkring betalingnsapps.

Men jo, Android brugerflade er da mere "moderne" end f.eks. Symbian, men det har stadig lang vej mht. modenhed og stabilitet.

Det er iøvrigt komisk at se hvordan et snart 4 år gammelt device, N95, gentagne gange hives frem i diskussionerne når der skal sammenlignes ;-)

0 0
Shawn S. Ø 20-06-2010 18:16:03

Sorry Jannik men du lyder mere som en forsmået husmor som er blevet rigtigt sur på samfundet end du lyder som en spændende kombatantt i en seriøs debat. ;-)

0 0
janniklindquist 20-06-2010 19:52:37

I så fald har jeg jo fundet det helt rette forum

0 0
Shawn S. Ø 20-06-2010 19:59:52

Se der er det jo du tager fejl. men det viser dit indlæg jo ganske godt ;-)

0 0
BSG 19-06-2010 12:57:51

Nogle mennesker kører med Ferrari, mens andre foretrækker Lamborghini, og således skal det være.
Vi skal ikke alle bruge det samme, fordi så bliver alt kedeligt med tiden.

0 0
BSG 19-06-2010 12:51:36

Grunden for at iPhone nu får multitasking er, at nu er der andre der laver touch phones. Al konkurense er god for forbrugerne.
Jeg kan mindes min første iPhone som jeg købte for flere år siden, og den var fantastisk, mest fordi den var den eneste, der havde denne skærm.
Jeg elsker min MacBook Pro, men foretrækker HTC Desire fremfor iPhonen.
Selvom Desiren er meget hurtig, så siger de at Android 2.2 vil blive 2,5 gange hurtigere, og det glæder jeg mig til.

0 0
Henrik 19-06-2010 18:59:42

Min først touch-smartphone havde jeg et år før Apple kom deres første iPhone. Den hed Sony-Ericsson M600 (lillebror til P1i) og kørte Symbian/UIQ, og var en ganske hæderlig smartphone. Dens UI var endda lidt forud for sin tid, da knapperne var store nok til at man faktisk ikke engang behøvede at bruge stylus, og så havde den et QWERTY tastatur.

0 0
Henrik 19-06-2010 19:03:18

Den så sådan her ud: http://mobilementalism.com/imageSnag/779-44dbba48641b2.jpg

(min var godtnok hvid).

0 0
Shawn S. Ø 19-06-2010 16:36:25

Sofus Iphone var ikke den første Touch phones. Faktisk er det ikke rigtigt noget Apple kom først med(i store træk) Apple gjorde det dog mere bruger venligt det må man give dem. Selv om det også var en forbedring af noget der "var" i forvejen. Og sådan er det også når andre laver telefoner.. de forbedre ;-)

0 0
BSG 19-06-2010 20:14:32

Hej Shawn,
Det er rigtigt, også HTC Touch havde touch screen, den var dog rigtigt dårlig :)

0 0
Shawn S. Ø 20-06-2010 18:09:46

Ja Sofus hvis du samligner med de smartphones der kom efter så er det ganske rigtigt. Og sådan er det jo også med Iphone 1 hvis du samligner den med en Desire så er den jo intet værd ;-)

Men sådan er udvikling jo alid og min pointe er blot at Apple aldrig rigtigt har været først med nogen som helst og blot er en kopi af noget der findes i forvejen(Overdrivelse fremmer forståelsen)

0 0
Henrik 19-06-2010 01:08:33

Jeg har igennem mit arbejde prøvet en masse forskellige telefoner. Det gælder både Android devices som Nexus One, Hero og Desire (X10 dog ikke), samt en masse gamle og nyere Symbian devices fra Nokia og SE og naturligvis iPhone 3G og 3GS.

Jeg har skiftet telefoner flere gange og er som regel altid havnet på det OS som er "mindst" sexy, Symbian. Jeg Nokia har ved gud været sløve til at komme med på beatet mht. UI/UX, men når det kommer til rå funktionalitet, er Symbian stadig kongen - og så er der kameraet og video-delen som af en eller anden grund bare altid trumpfer. Jeg bruger kamera'et meget, så det vejer tungt. Og hvad med WLAN tethering, well, det har virket i 3 år på Symbian med Joikuspot. Og som en anden sagde så er Nokia'erne og SE'erne bare stabile når det kommer til netforbindelsen.

Selvfølgelig er iPhone 3GS også meget hurtig at betjene, men alle ens lemmer er lænket og iTunes - jeg kan ikke fordrage den måde iTunes fungerer på. Alle siger at Apple er så og så brugervenligt, men jeg synes dælme godtnok ikke at iTunes er brugervenligt. Og så det med at man ikke har adgang til et ordentligt filsystem er nok til at pisse mig af. Nå ja, og så er kameraet elendigt. iPhone 4 har bedre kamera, med stadig dårlig ifht. andre og prisen - som er ALT for høj. iPhone'ens styrke er dens massive udvalg af gode spil.

Og så er der Android telefonerne. Een ting jeg har lagt mærke ved alle dem jeg har prøvet, er, at de er sløve og de blir sløvere jo flere apps der er åbne. Når man tænker på at Nexus'en og Desire har en 1Ghz CPU, er det faktisk lidet imponerende. Android æder også RAM som bare fanden, et Android device med mindre end 512 MB er en udfordring nogle gange, og så er det man kommer til det med at fifle med en task-manager, ikke for at switche hurtigt mellem kørende apps, men for at manage. Det er skide irriterende. Brugerfladen er som sådan fin i Android, men når man er garvet hest som jeg, er det sgu ikke noget der kan få min diller op at stå. Integrationen af tingene og multitasking er de gode ting ved Android, men det har Symbian også og det kører langt hurtigere på tilsvarende hardware (eller ringere hardware, en Nokia 5800 er jo f.eks. ligefrem en supercomputer ;-)).

Ligesom nogle af de andre så ser jeg meget frem til N8'eren, selvom den ikke engang skulle være Nokia's flagskibs-device. De video'er der er ude på youtube viser et device, hvor alle de trælse ting ved Symbian's gamle UI er væk og det hele kører hamrende hurtigt (ja selv browseren ser nogenlunde fornuftig ud), og så har den fået et overlegent kamera og en fornuftig CPU og en vanvittig Broadcom grafik-processor. Altsammen til en meget fornuftig pris. Så med mindre Nokia fucker det op, er det min næste telefon.

0 0
Erik jensen 24-06-2010 23:45:23

jeg kan ikke fordrage den måde iTunes fungerer på. Alle siger at Apple er så og så brugervenligt, men jeg synes dælme godtnok ikke at iTunes er brugervenligt.

Gudskelov , jeg troede at jeg var den eneste som synes at iTunes er er noget rod at betjene, men nyu er vi da i det mindste to børn samlet i Kejserens nye klæder :-)

Prøv i stedet DVD jon´s program DoubleTwist, der kan bruges sammen alle operativsystemer/ telefoner, også sammen med iTunes, men det er særligt velegnet for Android enheder da det konvertere film m.m automatisk

0 0
Henrikmand 19-06-2010 11:36:44

Jeg har, som dig, også været igennem hele sortimentet på jobbet (dog ikke iPhone).

Til eget formål, fik jeg en åbenbaring for ca. 7 år siden med Windows CE. Konklusionen var, at jeg ALDRIG ville have andet, end en Windows telefon!

For et års tid siden, fik jeg min første Android telefon. ALDRIG mere andet, end Android!

Jeg er ikke træt af Android - tværtimod. Men der mangler den professionelle tilgang til applikationerne. Der bliver simpelthen ikke udviklet applikationer, som jeg kan bruge i mit jobliv, og som kan retfærdiggøre, at jeg fortsætter med at købe Android. Det handler jo ikke kun om mig, men også om mine kollegaer, som jeg køber telefoner til, og sætter op for dem.

Mine kollegaer gav efter for mine argumenter for et par år siden, og tog Windows Mobile til sig. Men det har bestemt ikke været uden sværdslag. For brugervenligheden er bare ikke god nok!

Nu har JEG så bøjet mig, og købt Nokia S60 telefoner til dem.

Det er bare SÅ meget nemmere, at arbejde med. Her finder man nemlig den rigtige tilgang til udvikling af applikationer, som man også finder til Windows Mobile - bare mere brugervenligt.

Hvad angår mig selv, så skal der købes nyt nu. Jeg har virkelig svært ved at slippe min Android, og ønskelisten har bestået af Desire, Galaxy S og Lumigon. Sidstnævnte tror jeg dog ikke på nogensinde bliver til noget. De er gået på r.... inden de kommer med noget brugbart.

Med de erfaringer, jeg har gjort mig med Nokia i de seneste par måneder, kommer min næste telefon til at hedde Nokia N8.

Sorry, Android! Men når udviklerne kommer ind med op i de professionelle udvikleres liga, og ikke "kun" er dygtige nørder på Cola og fritter, så er jeg omgående tilbage ved Android.

0 0
Henrik 19-06-2010 01:11:49

Ja, der skulle så lige stå: "men det har Symbian også (ok, integration i Symbian^1 kunne være bedre ja) og det kører langt hurtigere på tilsvarende hardware (eller ringere hardware, en Nokia 5800 er jo f.eks. IKKE ligefrem en supercomputer ;-)). "

0 0
Lars 18-06-2010 21:06:09

Jeg har aldrig prøvet Iphone for jeg har altid ment at den ikke var prisen værd, men jeg har købt en htc desire og jeg synes at den frihed man får med android er super lækker.. jeg fandt ud af at jeg ikke gider at hoppe rundt på 7 hjemmeskærme for at finde de programmer jeg skal bruge så jeg har skiftet sense ud med et andet hjemmeprogram og så har jeg ellers fundet en app der lader mig have en masse genveje i bunden af min ene skærm som jeg har min kalender på. præcis hvad jeg kan lide og har brug for.. og præcis grunden til at jeg gik efter android... det er mig selv der bestemmer hvordan min telefon skal se ud og hvordan jeg vil bruge den. :)

0 0
Troels 18-06-2010 20:45:59

Jeg har en HTC desire, og på mange punkter er det en brilliant mobil, der er genial til webbrowsing og en hel del andre ting. Dog må jeg indrømme at den frihed man får med android har en pris. Det er ganske korrekt at android har det, man normalt ville kalde "ægte" multitasking ligesom man kender det fra sin computer. Det har både sine fordele og ulemper og jeg ser det hovedsageligt som en ulempe fordi jeg meget ofte føler mig tvunget til at fifle med en taskmanager fordi mobilen bliver sløv at arbejde med. Her syntes jeg at Apple har en stor fordel fordi de sætter sig i kundernes sted og ønsker at de får den bedste oplevelse, og af samme grund ser jeg heller ikke noget galt i den måde Apple f.eks. kontrollerer programmer på. En anden ting jeg heller ikke ser noget galt i, er funktioner som mange folk har skreget på, f.eks. multitasking, copy/paste, MMS, m.m., ikke er blevet implementeret med det samme i iPhone, fordi apple tænker sig grundigt om inden de offentliggør det og i sidste ende resulterer det i en bedre oplevelse for brugeren. Og jeg mener ikke at brugeren får den samme gode oplevelse med en androidmobil, også selvom der er HTC Sense ovenpå. Næste gang jeg skal have en ny mobil bliver det med garanti en iPhone.

0 0
Erik jensen 25-06-2010 02:01:44

"Min mobil bliver sløv"

er det rene vrøvl at fyre af - bare det ikke er dig, der er blevet sløv.

Start straks med at afinstaller alle dine mange applikationer, der påstår at gøre din mobil hurtigere, de gør tværtimod bare din mobil langsommere og mere ustabil.

Programmer i din Android går nemlig automatisk i dvale når de ikke bruges,- alt andet er en myte og med den store processor kraft der findes i de nyeste smartphones er problematikken reelt ligegyldig.

"Apple har en stor fordel fordi de sætter sig i kundens sted" og "Apple tænker sig grundigt om "

Igen det rene skære vrøvl!

At man ikke kan benytte sin smartphone til det man med rette kan forvente af en nutidig og moderne smartphone, så skulle det ifølge dig give brugeren en bedre oplevelse?

Flash indhold som alle kunderne helt naturligt ønsker, fordi det benyttes på 80 % af alle websider, findes f.eks ikke på den nyeste iPhone,(og kommer heller ikke) og når selv gamle smartphones har basale funktioner som copy past multitasking osv. så er det blot et udtryk for at disse producenter ikke har tænkt sig om?


Giver den argumentation virkelig mening for dig ?

På Android OS er det dig der bestemmer hvad du selv ønsker!

Mere kundevenligt kan det vel ikke blive, medmindre man altså ikke er i stand til at tænke selv og stadigvæk helst vil holdes i hånden.

Måske må jeg give dig ret i at Android ikke er noget for dig, med tanke på at f.eks burhøns bliver forvirrede og dybt skræmte, hvis man for at hjælpe de stakkels fugle åbner deres bure til friheden.

Vi kan jo ikke havde, at den slags traumer skal ramme dig...

0 0
BSG 24-06-2010 23:20:21

Multitasking en ulempe:
Nej, det er bestemt ikke en ulempe at Desire har multitasking, tværtimod, så er det en ulempe for Apple at iPhonen ikke fra fødsel havde multitasking.
Og desiren bliver nu ikke så sløv, fordi du behøver ikke altid at køre alle programmer på en gang. Min er f. eks. aldrig sløv.
copy/paste, MMS, m.m., ikke er blevet implementeret med det samme i iPhone, fordi apple tænker sig grundigt om inden de offentliggør det og i sidste ende resulterer det i en bedre oplevelse for brugeren.
Det er bestemt en fordel for Desire/android at den er født med copy/paste, det var et af de ting der gjorde at jeg ikke kunne bruge min iPhone til noget fornuftigt.

Tror at en simpel Nokia passer bedst til dig :)

0 0
Kristian 18-06-2010 18:48:35

Har selv en HTC Desire som jeg er rigtig glad for. Kan ikke helt genkende mange af de irritationas momenter der er nævnt i kommentar feltet her. At den er dårlig at skrive sms'er på kan naturligvis være en smagssag, og hvis man er venstre håndet kan det måske være et problem. Men for mig personligt kan jeg sige at jeg aldrig har været i stand til at skrive sms'er så hurtigt som jeg kan nu, pga qwerty tastatur. med en mild sagt genial ordbog, der korriger selv om man skulle ramme et forkert nærtliggende bugstav.

mængden af apps har også overrasket mig. Selv om man måske ikke kan få de helt fede apps gratis. Så er der altså mulighed for at få nogle meget brugbare og gode apps hvis bare man kigger lidt på market.

Kammeraret er det bedste jeg nogensinde har oplevet i en telefon. både for mig personligt og også hvad jeg har set hos andre. De folk der har set telefonen tage billeder har haft samme holdning. Men kan jo være i har haft super kamera mobiler før. Men i forhold til den brede masse af mobiler har Desire et rigtig godt kamera.

Iphone er dog også en rigtig lækker telefon. Men vil ikke betale næsten dobblet pris for en telefon der ikke er bedre (imo) end de bedste android telefoner, og så samtidig er meget lukket.

Men google burde nu se af at få paid apps til danmark nu :)

0 0
BSG 18-06-2010 17:01:37

Min nuværende telefon er med android, og da iPhone 4 stadigvæk ikke har ligeså gode specificationer som Desire, da ser jeg ingen grund at skifte fra android.
Jeg personligt tror at der er god fremtid i Android.

0 0
Thomas 18-06-2010 13:48:03

Jeg har nu selv prøvet haft både Iphone, HTC (Legend)og nokia 5800 men sidder i dag men min gamle nokia E65 i hånden, når det kommer sms synk med microsoft server fungerer det altså bare. Jeg har stadig min 5800, som efterhånden med software V50.0.005 er det faktisk ved at være en hæderlig telefon. Når det er sagt har den stadig mange mangler. Min e65 er dog ved at være lidt slidt, og jeg skal til at se mig omkring efter en ny telefon. Lige som Simon sigter jeg efter Nokia N8 og holder Symian 3 hvad de lover, så der det uden tvivl min næste telefon.

0 0
Simon 18-06-2010 13:28:48

@Peder Alipio --> Altså overordnet kan jeg ikke sætte en finger og sige "her er der noget helt galt". Det er en gennemarbejdet og velfungerende mobil. Men alle mobiler har ulemper og det er jo forskelligt hvor meget de ulemper betyder for den enkelte.
For mig har det været et stort irritations moment at mobilen er langsom at skrive sms'er på. Jeg skriver en del sms'er og til det formår er skærmen altså lige lille nok til mig(Der udover er jeg venstre håndet og det betyder at T9 tastaturet er irriterende at bruge, fordi man hele tiden rammer indstilling knappen).
Telefonenes kamera del har også skuffet mig, og da jeg bruger kameraet en del er det vigtigt det fungere optimalt.
Højtaleren på bagsiden af telefonen er mildest talt elendig. Og indstilling af fx alarmtider tager unødvendigt lang tid med de virtuelle "rulleknapperne".
Som sagt, kan det være forskelligt fra person til person hvad der betyder noget og hvad man kan leve med. Nu kommer det hrutigt til at lyde som om jeg hader HTC Legend, det er ikke tilfældet men nu spurgte du om, hvad der har irriteret mig.
@Nicolass--> Nu kan man også godt høre du er rigtig HTC fan, og det er jo dejligt du har det sådan. Med den holdning håber jeg du har en Legend eller Desire. Jeg er fuldt ud klar over at en ad disse to modeller er mere lækker skruet sammen og kan vise flere flotte animationer end min efterhånden 4 år gamle N95. Men i min dagligdag tæller funktionalitet højt, og har er Nokiaen perfekt.

0 0
nickolass 18-06-2010 12:46:20

simon--> tror vidst mere din erfaring med htc legend er enten en fejl 40 eller andet... for DAHM.... det den lækreste tlf på marked sammen med desire...

0 0
John 18-06-2010 17:03:32

Det ved jeg nu ikke om jeg vil give dig ret i.
Skal jeg lave en sammenligning mellem min Desire og E72, så vinder E72 når det kommer til funktionalitet, mens Desiren vinder når det kommer til de mere sjove ting/underholdning og internetsurf. Og så kommer det jo an på hvad man prioriterer.

Hvad der irriterer mig mest ved Desiren er, at radiomodtageren i den er elendig. Hvor jeg på min E72 har fin 3G-signal, har jeg på Desiren enten elendig 3G-dækning, eller den er hoppet over på GSM/EDGE.

Desuden mister den forbindelsen til 3G-nettet, selv om jeg er et sted med perfekt 3G-dækning.

Lyden i den indbyggede højttaler er elendig. Det er helt til grin at HTC har valgt en så luset løsning til en "multimedietelefon".
Skal jeg sammenligne samtalekvaliteten med min E72, ligger den også klasser under.

Skærmen er noget nær håbløs i direkte sollys. Vi er tilbage til S/E T610 for at finde noget der er lige så ringe.

Kameraet er ikke noget at råbe hurra for.

Batteritiden er også dårlig, men den havde jeg ikke de store forventninger til, pga. den store skærm.

Jeg må give Simon ret. Funktionaliteten er et væsentligt punkt. For mit vedkommende har Desiren mange positive sider. Den er fx dejlig at surfe på nettet med. Men hvad nytter det, hvis radiomodtageren er så elendig og stabiliteten ligeså.

Jeg ser frem til hvad Nokia kommer med. N8 ser spændende ud, men jeg håber mere Nokia kommer med en god afløser til N900, der har et lidt mere handy format (ikke er så tyk).

0 0
Erik jensen 24-06-2010 23:08:18

HTC Desire er en lækker men lidt upersonlig smartphone. Havde HTC Hero før(min hustru bruger den nu) og den havde noget sjæl over sig. Med den kommende 2.1.opdatering bliver den både hurtige og bedre, så den vil garanteret leve et par år endnu.

HTC Desire er næsten fejlfri, og alligevel halter den lidt på nogle punkter, omend det er bagateller. Den indbyggede højtalere helt korrekt noget diskant skrat, hvor selv Hero er bedre. Meget pinligt!

Til gengæld er forstærkerdelen med headset i top helt uden egenlyd og med bedre volumejustering.

On/off knappen synes jeg er uhensigtsmæssig placeret og volumeknappen er svær at ramme da den ligger i plan med kabinettet.

Kabinetteter efter min smag føles for glat og skærmen er ikke særlig lysstærk i solskin.

Til gengæld er jeg meget tilfreds med designet, batteritid, kamera og den øvrige software, så de nævnte småfejl er dårlig værd at omtale.

HTC Desire er en absolut fremragenden smartphone efter dagens standard, men selvfølgelig skal der være plads til forbedringer og når vi får mulighed for at købe e supersmartphone i lighed med EVO eller Droid X, så vil jeg nok skifte til en sådan.

Måske får Desire snart en sådan efterfølger? HTC HD2(Windows OS)viser os at de kunne havde en sådan klar med Android OS.

Indtil da er mine behov fuldt ud dækket med Desire,- den fåes ikke bedre i den prisklasse/kategori.

0 0
TJ 18-06-2010 12:35:57

Denne undersøgelse kan ikke bruges til en skid =
% angivelser giver jo ingen mening / ikke et ordentligt billede og så endda en meget mikroskopisk undersøgelse. Hvis der skal være lidt fornuft i tingene så spørg mindst 2000 med Android og 2000 med iPhone og prøv at lave undersøgelsen i Europa, så ser billedet med garanti helt anderledes ud. Igen, Igen EKSTRA BLADS Journalistik, uden egen kritisk tilgang til tingene - Men selvfølgeligt hvis man ikke kan regne / tænke selv !!!!! mvh TJ

0 0
Jonas Johansen 18-06-2010 11:52:39

Hvis vi siger pr 100 kunder. Har Android 9kunder, iPhone 28 kunder.
Af Androids 9 kunder vil 30% eller 2.7 kunder skifte OS. 14% eller 0,38 kunde vil skifte til iPhone.

iPhone har 28 kunder. 20% eller 5,6 kunder vil skifte OS. 7% eller 0,39 kunde vil skifte til Android.

;)

0 0
Peder Alipio Thurøe 18-06-2010 11:35:53

Vil du ikke være rar at uddybe hvilke irritations momenter der har været i din dagligdag,med endsyn til Android??

0 0
Simon 18-06-2010 11:06:13

Jeg vil give ovenstående ret i at det er et noget spinkelt grundlag at konkludere på.
Ikke desto mindre er jeg en af dem som er blevet skuffet over Android.
Da den nye HTC Legend kom i forretningerne var jeg en af de første til at købe den. Men den har virkelig skuffet mig. Ikke fordi der er noget galt med den som sådan. Brugerfladen er lækker med sjove animationen og ting og sager den kan. Men i dagligdagen har den vist sig at være et større irritations moment.
Så jeg er gået tilbage til min gamle Nokia N95, og næst projekt bliver at se nærmere på N8.

0 0
Bahumbaba 18-06-2010 11:05:50

Det ville være lidt sjovere at se nogle danske tal.

0 0
Martin 18-06-2010 10:58:12

Undersøgelsen er lavet på et alt for lille antal svarpersoner! Af dem som her en Android mobil i forvejen er det kun spurgt 107 personer, og hos dem som har en Iphone er der blevet spurgt 582! Man kan altså ikke komme med så en generalisering her, med så et lille udsnit af befolkningen!!! Den er overhovedet ikke repræsentativ!

0 0
Jesper 18-06-2010 10:49:33

Det er klart at Apples iPhone og den tilhørende hype er svær at modstå.

Jeg tror dog også en grund til den høje Apple loyalitet ligger i de håndjern man bliver iført når man vælger en iPhone.

Du binder hele din mobile tilværelse op på iTunes, og hvis du vælger at købe lidt musik, kan det også kun bruges på en iPhone. Skifteomkostningerne ved at gå fra iPhone er altså langt højere end omkostningerne ved at gå fra Android.

Android derimod kræver en Google konto, men de fleste Smartphones kan i dag synkroniseres med kontakter osv. fra Gmail (det kan min Nokia 5800, og den er ved gud ikke særlig smart).

0 0
Kasper Sverkel Rasmussen 18-06-2010 15:12:18

Du ved da ikke helt hvad du snakker om...

Alt det musik du køber i iTunes er DRM frit og kan derfor afspilles hvor end du ønsker det så længe afspilleren understøtter formatet.

0 0
John 18-06-2010 16:46:01

Det sætter unægteligt også sine begrænsninger.

0 0
Tobias 18-06-2010 17:48:41

John så lag vær af købe musik hos appel, køb det et anet sted med DRM eller konveter musiken er ikke så sævrt vis man gider bruge 5min. på goolge, eller kune jeg se ms zune HD også soporter aac vis det ikke må være appel

0 0
John 18-06-2010 18:13:24

Nu køber jeg ikke musik hos Appel - eller Apple for den sags skyld.

Jeg køber mit musik i ukomprimeret format, og bruger FLAC som lagringsformat på computeren etc.

Jeg kunne aldrig finde på at købe musik med DRM.

0 0
Tobias 18-06-2010 18:32:14

hvad broker du dig så for... så kan du jo bare som du selv sige smide din musik ind i flac eller for den sags skyld apple ajet ukomprimert format ;-) men du er måske bare typen der har for lidt af lave som så skal fine noget af broke sig over for af få tiden til af gå

0 0
John 18-06-2010 22:08:04

Jeg brokker mig ikke. Jeg konstaterer, så, Applefanboy, tør du øjnene og spis en kiks.

0 0
Tobias 19-06-2010 07:42:55

hvor er du da ynklig jeg er nok alt anet ind appel fanboy vile du vide vis du læser foumet lidt, men når du snarker om noget du ikke ved noget om står jeg og de fleste folk af, det svare til jeg broker mig over af vis jeg har en andride mobil så skal jeg købe apps der paser til andride, du kan købe musik og pute på din iphone uden af bruge itunes så hvad er problmet af du så er for dum til af bruge google er så en anden ting

0 0
John 19-06-2010 08:01:57

Vurderet ud fra dit sprog, er det vist dig der ikke kan finde ud af at bruge Google.

EOD.

0 0
Tobias 19-06-2010 08:22:04

ja jeg srkiver ikke pafekt på grund af et handiakp jeg har har jeg ikke ahft det ldit i skolen men dit svar taler vis tydlig for dig selv med de akomenter du komer mend men lager den lige her har anden af bruge min tid på en folk der er efter appel for af være eftter og appel uden af have noget saveligt i det og nej er ikke appel fanboy som vis tidlig famgår i de trode jeg har skravet på forumet

0 0
Erik jensen 24-06-2010 22:47:08

Hvis man har et handicap med hensyn til stavning, kan jeg anbefale Googles stavekontrol inden man trykker SEND.. Den er ikke perfekt , men den hjælper en godt på vej.

Stavekontrol og oversættelse af udenlanske websider findes som standard i Googles toolbar, og er særdeles nyttige,- også hvis man ikke menerat man er sprogligt handicappet.

Komma kan den desværre ikke finde ud at sætte, og det kan jeg heller ikke, men ordene er vel også det vigtigste når man skal kommunikere

http://www.google.com/intl/da/toolbar/ff/index.html

0 0
gersbo 18-06-2010 10:43:30

I forhold til resten af verden - specielt APAC regionen - er USA en outlier.

Man kan altså ikke rigtig bruge artiklen til en snus i DK/EU

0 0
Mikkel 18-06-2010 10:22:36

... og græsset er grønnere på den anden side...!

0 0
Hest 18-06-2010 09:51:15

Meget af grunden er sikkert at de første udgaver af Android ikke har været helt rene i kanten og det skræmmer sikkert en del folk væk og så den manglende betaling til marked, gør det heller ikke bedre.

Personligt har jeg da også haft tanken om at skifte, men tror nu alligevel jeg ender med en Android igen næste gang.

Synes ikke der er så mange alternativer og alle OS har for og bagdele.

For mig er min Hero stadig en af de bedste tlf. jeg har haft siden min første tlf og jeg synes ellers jeg har giver en HEL del penge for telefoner tidligere, der så har skuffet fælt.

Lad os se efter Android 2.2 er kommet til alle telefoner og det hele så begynder at være "komplet".

0 0
Shawn S. Ø 19-06-2010 16:28:10

Lad mig lige starte med at rette en fejl i det du skriver nemlig "den manglende betaling til marked" undersøgelsen er fra USA og der har de adgang til betalingsdelen på Marked.

Jeg har selv købt en Desire og det er en lækker telefon. HTC sense fungere ret godt og er lækkert at arbejde med.
Men men der er rigtigt meget malurt i bæret. Der er rigtigt mange som har fejl på deres Desire hvor den genstarter ofte, ufattelig dårlig batterilevetid og Android har rigtigt mange små problemer og oser langt væk af beta udgave.

Hvis ikke Google forbedre deres udvikling, HTC beslutter sig for sikre opdateringer så er det min sidste Android.

Men håber det bedste da deres idéer rigtigt gode og langt bedre end Iphone. Og så har jeg ikke lyst til at betale til et monopol agtigt firma uden de store skrubler ;-)

0 0