Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Mine fem bedste Android apps - hvad er dine?

Mine fem bedste Android apps - hvad er dine?

Mængden af applikationer til Android er stigende både i kvalitet og mængde. Her er mine fem favorit-apps! Fortæl os om dine.

Samsung Galaxy S
Samsung Galaxy S

Hver eneste gang jeg tester en Android mobil er widgetten Battery Status den første jeg altid downloader.

Sjovt nok er det også den widget de fleste seere af vores web-TV indslag, spørger om hvad hedder.

Derfor synes jeg det er på tide at fortælle, hvilke fem apps til Android, som jeg aktuelt holder allermest af.

I kommentarfeltet vil jeg meget gerne høre om dine fem bedste applikationer.

John G.'s fem bedste apps

Her er mine aktuelle bedste applikationer. De kan alle downloades i Android Marked og er i øvrigt gratis.

1. Battery Status - Free
Widget til hjemmeskærmen med den aktuelle batteri status.

2. Endomondo
Efter min mening den bedste sportstracker app. Og så er den udviklet i Danmark.

3. Facebook for Android
Ja... Det er 'Facebook til Android'.

4. Handcent SMS
Verdens bedste SMS-applikation der mere en fuldt ud erstatter den indbyggede SMS-funktion i alle Android-mobiler.

5. Evernote
Tag notater og gem dem på mobil og web. Med Evernote er der adgang til de personlige noter, uanset om du er på computeren, tabletten eller mobilen.

Bonus app
Jeg kunne alligevel ikke holde mig på fem.

Hvis du synes HTC's ur og vejranimation er fed, og har du ikke en HTC, så kan en tilsvarende applikation købes for 1,99$ i Android Marked. Søg efter "Weather & Toggle Widget".

I denne app kan der i øvrigt hentes alternative skins og ikoner. Desuden har den en mængde muligheder for personliggørelse.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Maria Knudsen 08-06-2011 09:51:56

Hej alle
De bedste Apps er vist nævnt op til flere gange efterhånden. Der er dog kommet et helt nyt app for nyligt, som jeg gerne vil anbefale: Mobileaks! Dette app registrerer dit forbrug og finder det billigste mobilabonnement til dig (hvilket ellers kan være ekstremt uoverskueligt!) Det er gratis - prøv det!!

0 0
saowakhon 31-03-2011 14:06:56

Hej;-)

Kan anbefale dette program:
http://www.androidzoom.com/android_applications/shopping/afstem-dansk_waxy.html

Der vil løbende blive udviklet på programmet, og nye features vil blive tilføjet...

0 0
Binegirl 01-04-2011 18:17:48

Det er godt nok lidt dyrt

0 0
FB Nymand 27-01-2011 20:41:03

Jeg har haft et hav af apps installeret, og en masse af dem er blevet afinstalleret igen. Følgende apps vil jeg dog anse som obligatoriske:

1) AK Notepad (gratis) Efter min mening den bedste notesapp til Android. Der findes mange alternativer som har udvidede funktioner, men med AK Notepad får man hvad man ser: En notesblok. Support for labels, online synkronisering og placering af notes på startskærmen. Programmet er løbende blevet justeret i det små, men programmets styrke er og bliver dets simplicitet.

2) eTilbudsavis (gratis) Søg efter tilbud i aktuelle tilbudsaviser. Hvabehar? Det er jo genialt. Mulighed for at definere søgeradius (så kan man selv afgøre om jagten på tilbud skal tage en ud på Lars T's marker), butikskæde og andre parametre. Indbygget 'indkøbskurv' som kan eksporteres til facebook, mail, et givent noteapp og mange flere. GENIALT.

3) BusOgTog (gratis) Find afgangstider fra et givent stoppested vist på google maps. Bruger GPS til at bestemme din position, så du kan se de nærliggende stoppesteder. Man kan desuden foretage udvidede søgninger. Det kalder jeg smart!

4) Dansk TV Guide (gratis) Efter min mening bedre og mere overskuelig end fx tvtid. Appen understøtter hverken alarmer eller eksport af oversigt og omtale, men den gør hvad den skal: viser dig en oversigt over hvad der kommer i tv. Du vælger selv kanaler og rækkefølge af disse. Foroven er der knapper til at navigere efter genre (alt, serier, sport, film, dokumentar, osv.) og forneden knapper til at vælge mellem 'tv lige nu' (det aktuelle program plus de to følgende) og 'resten af dagen'. Ved at trykke på et punkt i oversigten får man desuden programomtalen vist. Programmet ser godt ud, og det virker knaldgodt. Tjek det ud.

4) Krak (gratis) Denne giver sig selv. Et must.

5) Wikidroid (gratis/$ 1) En app dedikeret til søgning på wikipedia. Tilpasset skærmopløsningen og med tofingerzoom. Hvis man smider en dollar efter programmet, slipper man for bannerreklamer og kan ovenikøbet gemme artikler på SD-kortet til brug offline.

6) Grooveshark (gratis) En sand guldmine af musik - enhver der har prøvet grooveshark.com vil vide det. Kræver dog at man har et VIP-login, hvilket vil afholde nogen fra at bruge det. Kan til tider være ustabilt med uforklarlige playback errors. Hvis man ligesom jeg har et VIP-login til grooveshark.com, kan man jo lige så godt installere det. Det er virkelig fantastisk når man rammer et wifi hotspot, fx i toget eller på biblioteket.

7) Pulse (gratis) En nyhedslæser af Guds nåde. Det kræver at man importerer sine foretrukne nyhedsfeeds til google reader (log ind på din googlekonto og find den dér) da det er fra google reader man lettest importerer feeds til pulse. Men når først man har gjort det.... I tells ya! Ens feeds vises i horisontale linjer som man kan scrolle i, og man kan også få vist diverse feeds fra sociale medier. Når først man har prøvet denne nyhedslæser, er man solgt. Og igen: GRATIS.

8) DR Nyheder (gratis) Selvom der er mangler, er DR's nyhedsapp ganske hæderlig og med gode muligheder for at filtrere nyhederne (indland, udland, politik, økonomi, fodbold, håndbold, osv.)

9) The Impossible Game ($ 1) Som de fleste andre har jeg Angry Birds installeret. Ikke fordi jeg synes det er specielt sjovt, men bare sådan 'just in case'. The Impossible Game synes jeg derimod holder. Det er et ultrasimpelt trial and error-spil. Man skal forhindre at en firkant rører de forhindringer som buldrer mod den. Et tryk resulterer i et hop. Rammer man noget starter man forfra. Det bliver sværere og sværere. Den eneste måde at klare det på er ved at have overmenneskelige reflekser eller gennemspille banen igen og igen til man husker alle forhindringer. Et spil fra helvede. Men et spil som hardcore badasses som undertegnede kan forholde sig til!

0 0
mvp1972 08-12-2010 18:15:08

1: Lookout (better safe than sorry)
2: Angry Birds
3: De Gule Sider
4: Facebook
5: ColorNote
5: 3G Watchdog
5: Ringdroid
5: Quick Uninstaller
5: Zedge
5: Picasa Tool

0 0
kroelle 02-12-2010 15:57:32

Bedste/mest brugte

Launcher pro (Sparer bl.s. på strøm)
Beautiful Widgets (Flot ur/vejr widget)
ES Filmanager (kopiere filer til pc trådløs)
DMI (Byvejr)
My Backup (Backup af alt)
OG LIGE NU:
Angry Birds

Kroelle

0 0
janni 29-11-2010 11:55:09

min top 5 er:
1. office suite pro
giver mulighed for at læse og redigere
word-dokumenter
2. tv2 nyheder
læs nyhederne fra tv2
3. andoku
5000 sudoku spil, i mange udgaver og
sværhedsgrader
4. alchemy
et spil hvor du starter med 4 elementer, jord,
ild, luft og vand, du skal kombinere disse og
blive ved med at kombinere dine nye elementer
indtil du har fundet alle 330 elementer.
pas på stærkt vanedannende!
5. tvtid
oversigt over tv-programmer, som vi kender det
fra tvtid.dk

0 0
Martin 27-11-2010 15:30:30

Hej jeg er helt ny på siden og helt ny smartphone-ejer - HTC Desire HD.

Jeg har hentet Handsent SMS og som jeg kan læse ovenover kan man slå den originale sms funktion fra. Jeg synes bare ikke det holder helt.
Får jeg en sms står der stadig antal af ulæste beskeder i den origanale sms funktions ikon. Altså det er ikke slået "rigtigt" fra. Denne funktion savner jeg iøvrigt ved Handsent SMS, altså at der i Handsent SMS ikonet står hvor mange ulæste sms man har. (Det står godt nok oppe i statuslinien men ikke på det større ikon man har på startsiden, som det gør ved den originale sms funktion).
Hvis man får en sms fra en person som gerne vil have at man ringer til vedkommende, så skal man ud af beskeden og ind i telefonbogen eller ring-funktionen for at ringe. På min gamle nokia havde jeg muligheden/funktionen at kunne ringe til sms-afsenderen, altså inde i selve sms'en/beskeden.

0 0
Henrik Larsen 27-11-2010 18:58:50

Du skriver at der ikke er mulighed for at se antallet af ulæste beskeder i Handcent, men det er der og du finder det således.

Fremgangsmåde:
Tryk på Menu -> Indstillinger -> Notifikations indstillinger -> Notifikations indstillinger -> Vis antal ulæste.

Der vil nu blive vist en grøn bobbel og i den kan man se antallet af ulæste beskeder i det store ikon på en af dine skærme.

Hvis du får en sms fra en kan du ringe til vedkommende ved at trykke på telefon ikonet øverst til venstre du skal dog bekræfte om du vil ringe til vedkommende. Dette er inde fra selve beskeden.

Håber at du finder ud af det...

0 0
Martin 27-11-2010 19:09:20

Fantastisk godt Henrik!
Men jeg havde dog gjort følgende:

Tryk på Menu -> Indstillinger -> Notifikations indstillinger -> Notifikations indstillinger -> Vis antal ulæste.

Og det virker stadig ikke... Tror jeg prøver at afinstallere og geninstallere.

Har du også svaret på hvordan jeg helt lukker ned for den originale sms funktion, så der ikke på dennes ikon står antal ulæste.

Tak for svaret Henrik.

0 0
Bjørn 28-11-2010 10:06:12

Så vidt jeg ved så skal du tilføje en widget til din homescreen, fordi den almindelige programgenvej for handcent viser ikke antallet af ulæste beskeder.

Du skal bare tilføje den til din homescreen ved at holde inde på et vilkårligt tomt sted på en af dine homescreens og så vælge at tilføje widget, og så vælge handcent sms widget (small).

Mht. at du stadig får vist antal ulæste sms'er i det originale sms-ikon - tja hvorfor sletter du ikke bare ikonet? Hvis du alligevel bruger handcent er der ikke nogen grund til at have en programgenvej til standard sms programmet der fylder på din homescreen.

Husk at du sletter jo ikke programmet bare fordi du sletter ikonet på din homescreen.

0 0
Henrik Larsen 27-11-2010 20:07:02

Prøv følgende:
klik start -> find ikonet SMS -> menu -> Instillinger -> Fjern alle markeringer.

Så skulle du slippe for at få beskeder fra det indbyggede SMS program.

0 0
Michael 26-11-2010 20:51:18

Undre mig over hvorfor flere ikke har disse i deres top 5:

1. iSyncr for PC (synkronicerer din iTunes musik + viseopodcasts med din mobil helt problemfrit og kan også gøres over wifi).

2. Tunee Music (gratis musikdownload som finder internationalt men også meget dansk musik og fungerer ubeklageligt).

3. Android agenda Widget (kalender som kan indstilles præsis som man vil ha' det).

4. Act 1 Video Player (afspiller video flydende)

5. Bus og Tog (uundværligt)

6. OurGroceries (fælles indkøbsliste som synkronicerer med alle telefoner i husstanden. Gør hverdagen og indkøbne en del nemmere).

Bonus. Flightradar24 (nørdet men lidt blæret også).

0 0
Bjørn 27-11-2010 10:16:53

Hej Michael, nogle kender dem måske også godt men bruger dem ikke? Det er jo ikke fordi det er de samme apps der er uundværlige for alle.

iSyncr har jeg prøvet, men kan egentlig bedre lide bare at bruge HTC Sync (kræver self at det er en HTC telefon man har android på).

Tunee er som så meget andet download af ulovlig musik (lige som iMusic mv.).

Bus og Tog bruger jeg selv, sammen med ByensPuls er det næsten alt hvad man ønsker sig. Kunne dog godt tænke mig et mere grafisk gennemarbejdet program ala BusTogMetro til iPhone.

Our Groceries vil jeg da lige tjekke ud, ved du om det virker på tværs af platforme og fås til iPhone? Min kæreste har en 3GS og det kunne være nice hvis hun bare fyldte på der, i stedet for at forvente jeg kan huske hvad hun har sagt til mig i telefonen jeg skal handle :D :D

0 0
Michael 29-11-2010 11:13:14

Our Groceries virker på tværs af mange platforme og har derudover til hjemmeside tilknyttet. Det er et helt fantastisk program, som jeg virkelig kan anbefale alle...

0 0
Asskicker 26-11-2010 12:41:36

Hej..

Nu har jeg også prøvet Handcent SMS og synes det er cool, men hvordan faaaaan*** gør jeg så jeg kun modtager SMS i den SMS app, istedet for den der ligger der som standard? kan jeg gøre det uden at skulle slette den pre installerede funktion?

0 0
kasper 26-11-2010 12:58:11

Der er en post om det længere oppe i tråden.
Du skal blot ind i dit standard sms program, gå ind under instillinger og fjerne det hak der er ud for enten Automatisk -modtagelse af -meddelelser eller Notifikation i Statusbaren.

0 0
Asskicker 26-11-2010 13:09:06

tak super ;)

0 0
Norupz 26-11-2010 00:44:35

Apps:
- LauncherPro
- Beautiful Widgets
- Engadget
- ES File Explorer
- Notification Notes
- Send to Computer
- SoundCloud
- Springpad
- Titanium Backup
- TV2 Sporten
- Winamp

Spil:
- Pocket Legends (nok det mest gennemførte spil, jeg har prøvet endnu til android!)
- Angry Birds
- Slice It
- MiniSquadron
- Radiant

0 0
PaaVej 25-11-2010 23:44:30

LauncherPro
Battery Status
Evernote
RemindMe
AppBrain

0 0
Guffilas 25-11-2010 19:47:30

Der er rigtig mange gode forslag, de fleste har jeg i forvejen, men der mangler ét!
Nemlig "Tasker"
Det kan få mobilos til at gøre næsten hvad som helst ud fra nogle forud definerede parametre, fx tid, sted, osv. Super program!!
Så er der selvfølgelig også lige SlideIT som jeg bruger mange gange om dagen;-)

0 0
Exert 25-11-2010 21:51:46

Dvs. du har prøvet swype og så alligevel gået over til SlideIT? Måske der sket noget med SlideIT siden jeg prøvede det sidst...

0 0
Lecter 25-11-2010 21:44:16

Tasker er nævnt én gang. Jeg undrer mig også over at det ikke ligger nr.1 på alle lister :)

0 0
Naggie21 25-11-2010 18:46:54

1: Handcent - behøver vist ingen forklaring
2: Transdroid - genialt til fjerstyring af µtorrent (og vist også andre klienter)
3: Tv Show Favs: holder øje med hvornår dine yndling serier bliver sendt
4: XBMC remote - virkelig genialt, har gjort at jeg endelig kan bruge min HTPC til musik, uden at tænde for tv'et.
5: Aura - holder øje med min EVE-konto, så jeg kan overvåge min træning

Ellers er der faktisk kun gengangere tilbage

0 0
Henrik Larsen 25-11-2010 18:37:50

Gratis:
1. Angry Birds
2. Handcent SMS
3. AppBrain
4. COL Reminder
5. TweetDeck
6. Advanced SD Card Manager
7. Mobile Signal Widget
8. Gmail
9. Foursquare
10. MobilBank (Danske Bank)
11. Remote Notifier for Android
12. Wimp (Telenor)
13. Navigation (Google Maps)

Betalings:
1. PowerTime Widget
2. NummerUglen Pro

Ved det det er en del.

0 0
Binegirl 25-11-2010 17:49:46

Opera mini
Smooth calendar
Ontv
Ebo birthday
Yatzy

0 0
daniel dencker 25-11-2010 17:33:29

her mine favouritter

1. Angry birds (konge spil)

2. Power widget (en god widget til at styre ens forbrug)

3. Barcodescanner (man kan scanne streg koder)

4.launch-x free ( widget hvor man kan ha sine 8 mest brugte dog kun 4 par side)

5.Aoudimanger (god app til at styre lyden i ens telefon)¨


6. Gmote (kan styre en computer fra telefonen)

0 0
Bepper 25-11-2010 17:09:01

Nævnt i tilfældig rækkefølge

1. Solo lite (fantastik guitar-app, hvis du vil spille en serenade for din kæreste - prøv det! Du behøver ikke at kunne spille rigtig guitar)
2. Talking Tom (en sikker succes i en børnefamilie)
3. Angry Birds (ja...)
4. Guns'n'Glory (Lidt tricky styring, men det bedste spil jeg har prøvet på Android)
5. Moron test (Tjek det ud! - du kommer til at skraldgrine af dig selv)

0 0
Bepper 25-11-2010 16:58:45

Er det kun mig der har svært ved at finde flere af de nævnte titler??
Jeg kan ikke finde:

1. Spaghetti and marshmellow
2. Reckless racing
3. App 2 sd

0 0
Cebastian 25-11-2010 15:17:17

Uuha, jeg har egentlig så mange jeg er glad for, men disse er altså bedst :) (Random rækkeffølge)

1. iFitness
2. App2SD (meget simpel og meget brugbar)
3. TuneIn Radio (Netradio fra hele verden = musik på mobil er ikke nødvendig, der er altid en god kanal at finde, og man kan sætte presets)
4. AppBrain (Forbundet til en pc, er den rigtig rigtig smart)
5. Beautiful Widgets (Customized vejr og ur i homescreen, giver mobilen mere personlighed)

Det er altså dem jeg holder mest af for tiden :)

Udover den, er jeg meget glad for Net Counter, Google My Tracks (til løbeture), Evernote, eBuddy (Chat med mange flere accounts på én gang (msn og Facebook), Floating Image (streamer billeder fra eget SD-kort og kan forbindes til facebook albums og Flickr (kan også vise random billeder fra flickr = GENIUS!)), PDF-viewer (div. opg. i skolen, så har jeg dem altid på mig). og mange flere.. :D

Spil: Reckless Racing, Angrybirds, Beat the Chimp, Fruit Ninja, My Paperplane 2, Abduction!, Graviturn, Coloroid er blandt mine favoritter. Har lige afinstalleret Slice It! pga. pladsmangel :/ Men jeg skal have det igen! :D

0 0
Rasmus Røge 25-11-2010 14:01:05

TweetDeck - Nemmeste måde at læse nye fb og twitter updates.
IMDB
Lazik - Fjernbetjen din winamp! :)
Detexify - Hvordan er det nu jeg skriver symbolet lambda i latex?
Smart Keyboard Pro - Imo bedre end HTC IME, men venter på SwiftKey
tv.nu - Tv guide, imo bedre end ontv

Games:
Angry Birds
Reckless Racing
Meteor Blitz
og nu Spaghetti and marshmellows :)

0 0
Anders W 25-11-2010 13:44:26

Deler den i to .. en til mobilen og en til tabletten.

Nexus One:

- Extended controls widget
- Beautiful widgets
- ADW Launcher (kom dog som default i min cyanogen modded ROM)
- Pure Calendar
- Tunewiki
- Dolphin HD Browser

Archos 101 tablet:

- Beautiful widgets
- Dropbox
- BattStatt
- Angry Birds (ser godt ud på en 10" skærm)
- Dolphin HD Browser
- Launcher pro (dejligt at kunne opdele skærmen i flere kolonner og rækker.... mere plads)

0 0
Søren 25-11-2010 13:42:43

Har downloadet Handcent sms
men htc sms dukker stadig op
træls man får 2 sms lyde.

Kan man slette htc sms og oprette den senere

Nybegynderen

0 0
Mehrdad Ghassemian 25-11-2010 14:03:40

Det kan du godt gå ind i HTC sms app. Klik på menu knappen -> indstillinger og så scroller du ned til Modtagne meddelelser og fjerner hakket i Modtaget meddelelse.

0 0
Søren 25-11-2010 14:24:46

Mange tak for hjælpen

0 0
Exert 25-11-2010 14:02:39

Du fjerner bare notifikationen i htc sms - der skal ikke slettes noget.

0 0
Bjørn 25-11-2010 13:04:02

Synes der mangler lidt nørd over din top 5 John. Android er jo til nørderne :D

Mine bedste apps, i random rækkefølge:
- LauncherPro
- Byvejret fra DMI
- Pure Calendar (både grid og agenda)
- Handcent SMS
- Alarm Clock PlusV2
- SlideIT
- Profile (Rule based profiles - http://www.androlib.com/android.application.com-noimjosh-profile-nnpw.aspx)

0 0
Yessika 25-11-2010 12:44:32

lave sådan en artikel til Nokias Apps?

Som ny nokia bruger ville det være fedt at se hvad andre bruger af apps nemlig :D

0 0
Adam 25-11-2010 12:16:08

Apps

1. Locale + div. plugins (både gratis og betalings)
2. Handcent
3. Endomondo
4. Grooveshark
5. Google Maps/Navigation


Spil

1. Wordfeud
2. Air Control
3. Angry Birds
4. Solitaire
5. Cavedroid

0 0
Mehrdad Ghassemian 25-11-2010 12:15:48

Her er de apps der har ændret hvordan jeg bruger min telefon og gjort den så meget bedre.

LaucherPro (Plus): Ikke bare et alternativ til HTC Sense (som mange skriver), det er bedre! Adgang til scrollable widgets der ikke er fra HTC er guld værd, for ikke at nævne en suveræn dock. Købes plus udgaven fås mange ekstra features, som bare gør det det bedre.

WidgetLocker: Gør at man ikke længere behøver kigge på en tom og kedelig lock screen. Der kan sættes widgets og genveje ind som man kan interagere med. Hvis der er en widget man bruger meget, så behøver man ikke åbne telefonen for at se den, super smart :)

Pure Calender widget: Smart kalender widget der kan konfigureres så det passer fuldstændigt til ens behøv. Med LaucherPro kan man også scrolle i widget'en (jeg har naturlig en på min lock screen så jeg hurtigt kan se alle mine kalender aftaler en måneds tid frem).

Fancy Widget: Mit valg af widget til at se klokken og vejret. Der er lige kommet en pro udgave som jeg ikke har købt endnu, men overvejer stærkt. Alternativt kan man bruge beautiful widgets eller noget i den stil.

Handcent SMS: Brug det!! Ikke så meget andet at sige :)


Her er lige nogen apps fra Danmark som også lige skal have nævnes, de er super smarte hvis man bor i Danmark (nogen kræver man lever i københavns området):

BuOgTog af Lars Dybdahl
NummerUglen af Gigibox Team
ByensPuls af Jim Larsen
Vejrudsigten fra DMI af Silverbullet A/S
DanskeMobil af DanskeBank

0 0
Mikkel 25-11-2010 12:14:22

Installer App Tracker.
Så kan I få jeres forbrug til at fortælle jer, hvad der bør ligge hvor. Den siger, hvad man bruger mest. Og giver derfor et hint til, hvad der bør ligge på startskærmen

0 0
Erik 25-11-2010 12:07:56

1. Tunein Radio
2. ACast
3. FodMob 6.0
4. Angry Birds
5. DMI
6. TVTID
7. Battery Indicator
8. BusOgTog
9. Adobe Reader
10. adaffix

0 0
25-11-2010 11:07:58

HTC Desire
1. TV2 Nyheder
2. TV2 Sport
3. Google Sky
4. PowerAMP
5. Filemanager

6. Speed test
7. Battery graph
8. Google Earth
9. Dropbox
10. Angry birds

Lige en kommentar til vejr-appen til HTC, så er det min erfaring at den ofte tager fejl.

0 0
Exert 25-11-2010 10:58:29

Google maps (bruger mest det at man hurtigt kan finde offentlig transport til personer i kontaktbøgen via genveje)

FotMob (fodbold resultatservice)

Pure messenger ("Freindstream"-widget der kræver LauncherPro eller ADW Launcher. Den kan samle emails, sms, facebook og twitter)

Pure Calendar (Widget der kan vise kalender som liste og/eller som grid i op til 4x4. Nogle funktioner kræver LauncherPro eller ADW Launcher.)

Easy sms (Skriv og læs sms'er på computeren, når computer og telefon er på samme netværk)

Handcent SMS (måske næsten for mange indstillingsmuligheder)

Swype (SÅ meget bedre end SlideIt)

Wireless Tether (når man lige står og mangler en internetforbindelse til sin wifi-only iPad)

Wapedia (Wikipedia designet så den fungerer ok selv om der kun er 2g)

WaveSecure (lidt ala det nye htcsense.com. Lav backup af kontakter, sms, billeder osv. Find telefonen fra computer, wipe telefonen fra computer, lås telefonen fra computer osv. Fik tilbud om gratis abonnement da jeg downloadede, men ellers koster det vist et årligt beløb.)

Det var vist lidt mere end 5, men jeg kan se, at det må man godt...

0 0
kasper 25-11-2010 10:56:21

Tasker
Titanium Backup (root)
Rom Manager (root)
LCD Dencity Changer (root)
NewsRoom
Dropbox
Keyboard Manager (root)
AutoKiller Memory Optimizer (root)

0 0
kasper 25-11-2010 11:04:56

Glemte helt:
DroidWall (root)
SuperPower (root)

0 0
slon 25-11-2010 10:39:27

1. ChompSMS - billig sms til udlandet
2. Dropbox
3. WinAmp
4. ROM Manager
5. AppBrain

0 0
Kasper Siggaard 25-11-2010 10:16:06

Her er min top 5 i programmer
------------------------------
(0. Google Maps)
1. Music Mod (musik afspiller)
2. FeedR (Feed reader)
3. Mobilbank (Danske bank)
4. Skype
5. TweetDeck (Alle de sociale netværk et sted)

Her er min top 5 i spil
1. Spaghetti and Marshmellows
2. Jewels
3. Angry Birds
4. Flick Kick Football
5. Sky Force Reloaded

0 0
Nikolaj77 21-01-2011 02:01:43

Når du skriver HTC Desire (MIUI) er det så fordi du køre Miui rom på din mobil ?

0 0
Jon 25-11-2010 10:09:40

1.Google Goggles
2.Appbrain App Market
3.Mini Info
4.ONTV
5.Soccer Livescores
6.Lookout
7.IMDB
8.Angry Birds
9.Alchemy
10.Taskpanel

Er ikke i rigtig rækkefølge:)

0 0
JKay 25-11-2010 09:55:01

1) Launcher Pro Plus (great scrollable widgets)
2) Fancy Widget v1.3.0
3) Smooth Calendar
4) Quick Profiles Pro
5) Stocks (scollable)
6) OnePunch Notes
7) DMI Vejrudsigten (den gamle uden ads)
8) NoLED
9) NummberUglen
10) z4root (root til Titanium Backup)
11) Titanium Backup

0 0
Bjarke 25-11-2010 09:48:19

1) Extented Controls
2) Newsrob Pro
3) DMI Vejret
4) Agenda Widget
5) Handcent SMS

Det er svært at stoppe efter 5 så der kommer lige 5 mere:
6) LauncherPro
7) OI Shopping List
8) Apps Organizer
9) Google Maps og navigation
10) Dansk TV Guide

0 0
MadManMingo 25-11-2010 09:40:26

1) Angry Birds (lidt endnu...)
2) Endomondo
3) Dropbox
4) Evernote
5) DR nyheder

0 0
Christian 25-11-2010 09:32:22

1) TrafficCounter: Tæller alt ind og ud frafik: Sms, call, net og wifi
2) Tv lige nu
3) Lookout
4) Mybackup
5) Good Night! (Sætter selv tlf på lydløs afhængig af dag og klokkeslet (Man bestemmer selv)) Dog et betalings app.

6) eBuddy (Chat program som samler f.eks Facebook, msn, icq, Gtalk osv..)
7) HistoryEraser
8) AppBrain
9) Traininfo DK
10) Er det Fredag? (Fortæller hvornår og hvorlangtid der er til det er fredag :D

0 0
Brian Andersen 25-11-2010 09:28:02

hvordan kan du vælge "Battery Status - Free" Som det BEDSTE app du har.. ?????
Det er jo bare en indikater for det lille ikon i toppen..
Tror vist bare denne artikel er "hvad skal vi nu finde på??"

0 0
Jakob Schytz 25-11-2010 09:36:08

Fordi at batteristatus i mange mobiler er useless.
Her får du en procent på hvor meget strøm der er.
En app er noget som gør livet lidt lettere og sjovere med en Smartphone

0 0
Brian Andersen 25-11-2010 09:46:25

altså.. jeg ved da at når min batteri status bliver gul, så det nok på tide at lade op.
at jeg har et kæmpe ikon der fortæller, 93% batteri tilbage, hvad for jeg ud af det ?

0 0
Michael W 25-11-2010 10:01:59

Enige.... jeg bruge den samme udmærket teknik, nå batteri er ved at nå bunden så oplader jeg telefonen ;-)

0 0
kasper 25-11-2010 11:00:11

Nogle kan godt lide at have en % indikator på da man ikke får særligt præcise målinger med standardikonet.
Synes en widget fylder for meget og har derfor brugt Systray førhen, men er gået over til et batteriicon der erstatter den almindelige indikator.

0 0
Brian Andersen 25-11-2010 11:02:19

Kan godt se ideen i det.. ikke det.
Men hvad for folk ud af at få afvide at deres mobil har 53% batteri tilbage ?
Er det så de ved. hov hov. kun 53% procent. så skal jeg vist ikke se youtube før jeg har opladet ? eller hvad er det de vil opnå ?

0 0
Bjarke 25-11-2010 11:31:42

Med hensyn til brug af en %-indikator for batteriet har John G muligvis nogle andre behov end os normale brugere fordi en testsituation er anderledes end normal brug.

Jeg har også selv en batteri widget, men den er bygget sammen med en lysstyrke widget (Extended Controls) så den kun optager 1x1 plads på skærmen.

0 0
Mobilsiden.dk 25-11-2010 17:51:44

Bjarke. Du har fat i det helt rigtige. Jeg bruger Battery Status - Free til at holde nøje øje med strømudviklingen.

Og da jeg bruger det samme program fra Android mobil til Android mobil, har jeg en god forudsætning for at bedømme dens strømforbrug.

0 0
kasper 25-11-2010 11:40:57

Extended Controls er også en super widget! Uundværlig!

0 0
RA 25-11-2010 17:20:01

John G. har taetet godt enitiativ, det viser de mange indslag med al ydelighed, men det berettiger ikke dig Brian til en nedladende holding om hvad der vigigt for den enkelte bruger.

0 0
kasper 25-11-2010 11:21:53

Tror vi skal lidt længere ned i batteriniveau for at det har en effekt informativ effekt. Så vidt jeg ved, hopper standardindikatoren i 20%'s-intervaller. For nogle er det afgørende om de har 20% eller 40% tilbage hvis de fx ikke kommer i nærheden af en lader de næste 5 timer. Ved 40% vil du måske ikke gøre noget der forbedre levetiden (fx, slå data fra), men det vil man nok ved 20%. Med et %-icon ved du om du er på 39% eller 21% hvorimod standardmåleren viser samme niveau for de to tilfælde. Korrekt information er vigtig for nogle men uvæsenlig for andre. Derfor er widgeten på nogle lister, men ikke på din :p

0 0
Brian Andersen 25-11-2010 11:29:39

Nu ved vi jo alle hvad smartphones bruger i strøm, så derfor har man jo altid en oplader med sig ;)

0 0
vonGoldschmidt 25-11-2010 09:18:16

Tjaa, det kan jo altid være spændende at høre andres favorit apps. Vidste ikke, at man kunne kategorisere LauncherPro som en app :O

1) LauncherPro - enig, det er et godt alternativ til sense
2) Weather & Toggle Widget - LauncherPro mangler uret fra sense. Den her version er en forbedret udgave.
3) Facebook - Fordi vi jo alle er FB-narkomaner
4) DMI - den er bare god
5) 4 Player Reactor - fantastisk sjovt spil for 4 personer.

Og så alle de apps jeg laver i appinventor selvfølgelig :)

0 0
Jakob Schytz 25-11-2010 09:13:23

Bruger dagligt:
1. SlideIt Keyboard
2. Call Confirm
3. Bubblebeats
4. Task Manager
5. BatteryTimeLite

Bruger ofte:
6. NetCounter
7. Brewster
8. RealCalc
9. Google Goggles
10.ArcMedia
Fælles for alle er at jeg ikke ville kunne klare det

0 0
TJ 25-11-2010 09:13:23

Dolphin Browser HD
AppBrain App Market ( Styr dine app fra PC )
Advanced Task Killer / Advanced Task Killer Froyo
3 G Watchdog ( måler data forbruget )
ON TV

0 0
Jesper Søgaard 25-11-2010 09:12:19

1. LauncherPro - alternativ til HTC Sense
2. Handcent SMS - alternativ til beskeder
3. BattStatt - angiver med tal % tilbage af batt.
4. Astro - file manager
5. Angry Birds - bird is the word!


6. App2SD - scanner automatisk om app kan flyttes til SD
7. Beautiful Widgets - blanding af widgets bl.a. vejr
8. Facebook for Android - ubrugelig, men pusher beskeder og venneranmodninger
9. Navigon - Dør til dør navigation
10.Go!Chat - Facebook chat

0 0
Jesper Søgaard 25-11-2010 12:28:39

Man glemmer jo hurtigt.

Jeg bruger selvfølgelig også SlideIT og Nummeruglen.. uvurderlige!

0 0
Kenneth 25-11-2010 09:04:19

Hvad er det der gør handcent SMS federe end fx chompSMS?

Synes det er svært at lave en top10..
Alle de apps man har er jo mere eller mindre nogle man bruger til forskellige formål :)

0 0
Henrik Larsen 26-11-2010 17:13:51

chompSMS er den oversat til Dansk, det er Handcent SMS...?

0 0
Klintø 25-11-2010 08:53:38

1. Facebbok for Android
2. MobilBank (Danske Bank)
3. Tv2 sport
4. DMI
5. Dansk Tv tid
6. CalWidget
7. MSN Droid
Skal jeg smide lidt flere favoritter på, så bliver det... IMDB, Tv2 nyheder, Dr nyheder..
Jaja, der kom lidt flere på, men det er dem der bruges dagligt :-)

0 0
Michal 26-11-2010 14:07:26

Navigon Navigation (super, bedre end min garmin)
Handcent
AngryBirds
Nummeruglen
Wifi Analyzer

0 0
jonasbh 25-11-2010 11:48:48

Det bedste fra min Desire:

Pulse Newz Reader - RSS på en usædvanlig smuk måde.

Wifi Analyzer - Glimrende lille værktøj til at finde den rette kanal til Wifi

Exchange Rates - Nem omregning af valuta

3G Watchdog - Tjek på 3G dataforbruget. Mangler at regne 3G forbrug i udlandet separat, men udvikleren har lovet at kigge på det.

TrainInfo DK - Hurtigt overblik på S-tog og metro

Slide IT - Nu kan man skrive længere e-mails på få minutter.

Listen - Næppe den mest komplette app, men den virker godt og DR har mange gode podcasts

Robo Defense - Klart det bedste spil til Android

0 0