Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Mio - Europa-salget går forrygende

Mio - Europa-salget går forrygende

Det går rigtig godt for Mio på det europæiske marked. Det fortæller producenten i en pressemeddelelse.

Det går rigtig godt for Mio på det europæiske marked. Det fortæller selskabet i en pressemeddelelse.
Det går rigtig godt for Mio på det europæiske marked. Det fortæller selskabet i en pressemeddelelse.

Ifølge Mio har selskabet på nuværende tidspunkt en markedsandel på 8,9 procent, som er en stigning på 90 procent i forhold til året før. Hvad der har gjort en producent som Mio, som i forhold til andre producenter af PDA med GPS er forholdsvis ”ukendte”, er ifølge Mio selv, at man får meget teknologi for pengene.

Og en markedsandel på 8,9 procent er derfor ikke noget, Mio vil tage til takke med. Producenten har høje forventninger til, hvordan julehandlen kan være med til at give et ekstra hak opad.

Forhåbningen og ikke mindst forventningerne til en endnu bedre placering på markedet skyldes især de to produkter Z250 navigator og 610. Sidstnævnte er en lille, fiks rejseassistent med GPS, som har kvinderne som sin primære målgruppe.

Mio mener også, at den helt nye A710-model vil falde i god jord hos brugerne. PDA’en med navigationssystem har de nyeste Tele Atlas landkort fra 24 lande i Europa, et 1,3 megapixel kamera og software, der hedder MioMap 3, der efter sigende skulle give en masse nye smarte og praktiske funktioner.

Mio A701 har Microsoft Windows Mobile 5 som styresystem og leveres med Microsoft programmer så som Excel, Outlook, Word og Internet Explorer. Modellen tilbyder desuden mulighed for at afspille både musik og video.

Den nye A701 kan erhverves både med og uden GPS. Versionen med GPS koster cirka 4.995 kroner inklusiv moms, mens modellen uden koster lige omkring 4.575.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her



Om brug af cookies