Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Mobilbetaling i Danmark er klar til august

Mobilbetaling i Danmark er klar til august

Teleselskaberne i Danmark er klar til mobilbetaling i supermarkeder og restauranter til sommer.

Som sommer starter Danmark på mobilbetaling, lover 4T. (Foto: John G. Pedersen).
Som sommer starter Danmark på mobilbetaling, lover 4T. (Foto: John G. Pedersen).
Foto: Mobilsiden.dk

Til august lancerer TDC, Telia, Telenor og 3 betaling via smartphonen i Danmark, skriver Jyllands-Posten.

- ”Vi vil sørge for, at man i fremtiden ikke behøver have en tegnebog i sin ene lomme og en telefon den anden. Den vision eksekverer vi absolut,” siger Peter Bredgaard adm. direktør i 4T, der er teleselskabernes fælles virksomhed.

 - Sådan bliver mobilbetaling en succes

Mobilbetaling vil blandt andet kunne ske hos Coop der inden for et år vil være klar i 1.200 butikker landet over – det vil sige hos Kvickly, Superbrugsen, Irma og Fakta. Coop er for tiden ved at teste nye terminaler, der understøtter betaling via mobilen.

 - Web-TV: Sådan fungerer Passbook på iPhone

Visionen er at telefonen også skal indeholde sygesikringsbevis, kørekort, pas og medlemskort.


Læs også:
- Derfor er der ikke NFC i iPhone 5

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

lars rasmussen 11-04-2013 21:31:27

prøv lige og gå på youtube og se hvad han sagde om det for 6 mdr. siden:
http://www.youtube.com/watch?v=3sOct5_LCbQ
gad vide hvordan han har det idag?

0 0
Christian 11-04-2013 11:30:58

John var i tv i aftes på dr1. Og der fortalte han, at det var via NFC :)

0 0
Christian 11-04-2013 23:57:45

Her er klippet fra aftenshowet i går d.10.4
http://www.dr.dk/tv/se/aftenshowet/aftenshowet-232#!/ hvor han siger at det bliver NFC

0 0
11-04-2013 14:03:51

Pyha det var godt :D Så må vi se om det kan blive en succes.

0 0
ALR 10-04-2013 10:48:04

Er det betaling via NFC de snakker om eller hvad? Jeg har i hvert fald set en dankort terminal som var parat til at bruge NFC for nylig, så forhåbentlig er det.

0 0
Bris 10-04-2013 11:10:53

Det bliver jo næsten nødt til at være med NFC. Ellers skal det være bluetooth eller eller infrarød, hvis det skal være direkte kommunikation og i hvert fald sidst nævnte er jo mere eller mindre uddød (set fra et mobil synspunkt)
Der udkommer vel snart en ny Iphone, og så må de jo være med på noderne igen. Jeg syntes det ville dumt at basere det på andre teknologier end NFC.

0 0
Rena 10-04-2013 11:47:38

Tror ikke helt på Infrarød, da mange Smartphone til min viden slet ikke har det og kunne se Issue med Bluetooth.

Så tror det bliver NFC.

BTW har Windows Phone NFC?

0 0
Noia 10-04-2013 11:50:45

Nogen har, min lumia 920 har fx.

Jeg læste denne artikel på en avis hjemmeside, og der var der et billede af en kvinde der scannede pålæg med sin mobil via QR kode. Kunne det tænkes det var en løsning, for der er der flere der kan være med.

0 0
ALR 10-04-2013 11:07:04

Kunne se at Norge indfører NFC betalinger i år via Telenor og DnB (den Norske bank). Genialt. Ligeledes kan man åbenbart i USA betale med NFC flere steder. Til Iphone kan man få et cover som indeholder NFC og så via en app vil det fungere.

0 0
10-04-2013 10:59:01

Ja det må det næsten være....Og så alligevel ikke. Så har de jo smidt alle med en iphone væk, og det tror jeg sq ikke de har lyst. Det er immervæk en ret stor slat her i DK. Så det ender vel med en eller anden klathat løsning med det der passport......

0 0
gielsgaard 10-04-2013 13:15:02

Mon ikke det vil bekomme Apple godt med NFC så kommer det i deres nye Ip6 ,det er jo da et godt salgs argument.

0 0
10-04-2013 13:30:23

man kunne jo håbe :D

0 0