Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Mobilen bruges til tilbudsjagt

Mobilen bruges til tilbudsjagt

Ny undersøgelse viser, at danskerne har taget mobiltelefonen og de muligheder den giver til sig, når det handler om tilbudsjagt.

Den mobile udvikling kombineret med de sociale medier har givet gode forhold for de danske tilbudsjægere.

Kan et par klik på smartphonen sikrer en god pris på en brunch i weekenden, en tur i Legoland eller lignende, så holder danskerne sig ikke tilbage.

En ny undersøgelse viser, at hver femte dansker har ”liket” en virksomhed eller et produkt for at opnå rabat. Det er særligt den yngre del af befolkningen, som har taget dette til sig.

De såkaldte likes viser hvor stor opbakning et brand eller firma har og dermed er blevet en ny slags ”valuta”. For virksomhederne er det blevet et effektivt markedsføringsværktøj og en ny platform hvor de rammer målgruppen, mens det for danskerne er blevet et sted, hvor der kan opnås rabat eller andre fordele. 

Undersøgelsen, som er foretaget af analysebureauet Cint for Eniro, viser at danskerne i stigende grad ser mobiltelefonen som et hjælpemiddel når de handler ind. Undersøgelsen bekræfter også, at tid og sted er et vigtigt parameter når det skal ramme de købedygtige forbrugere. 

30 procent af de adspurgte danskere ønsker tilbud sendt, via push-beskeder, ud fra deres geografiske position, så kommunikationen bliver personliggjort mere, mens 31 pct. af danskerne kunne godt tænke sig at modtage tilbud på mobiltelefonen baseret på deres interesser. 

 - ”Undersøgelsen bekræfter det store forretningspotentiale i at integrere sociale medier med mobile enheder og samtidig gøre sin marketing lokal. Resultaterne giver et billede af, at vi fremover kan forvente, at flere og flere købsbeslutninger kommer til at stamme fra mobilen, fordi virksomheder netop kan ramme forbrugerne, når de er tæt på at foretage et køb,” uddyber Stefan Kercza, som er administrerende direktør hos Eniro Danmark.

Eniro oplever også væksten i den mobile trafik. På deres tjenester udgør den nu op mod 20 procent af den totale trafik.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her



Om brug af cookies