Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Mobilen opfattes ikke som en medieplatform

Mobilen opfattes ikke som en medieplatform

Multimediemobiler sælger som aldrig før. Men danskerne opfatter ikke de populære og nymoderne telefoner som egentlige medieplatforme. Det viser en ny undersøgelse.

Multimediemobiler sælger som aldrig før. Men danskerne opfatter ikke de populære og nymoderne telefoner som egentlige medieplatforme. Det viser en ny undersøgelse.
Multimediemobiler sælger som aldrig før. Men danskerne opfatter ikke de populære og nymoderne telefoner som egentlige medieplatforme. Det viser en ny undersøgelse.

Multimedie-mobiler. Det kalder med rette mobiltelefoner i dag, som både kan spille musik, gå på internettet og tage billeder. Men vores brug af de nymoderne telefoner er der ikke meget multimedie over – det er stadig SMS og samtaler, der er de mest populære aktiviteter.

Sådan lyder konklusionen i en ny undersøgelse, som Index Danmark står bag. Undersøgelsen er foretaget med udgangspunkt i 1.500 danskere mellem 15 og 39 år.

Og det er tilsyneladende ikke fordi, danskerne ikke ved, hvad deres telefoner kan udrette, at de ikke bruger multimediefunktionerne. Det ligger mere i holdningen til telefonen, mener Index Danmark. Danskerne opfatter den ganske enkelt ikke som en medieplatform.

Som eksempel kan nævnes, at kun 25 procent af de adspurgte bruger deres mobiltelefon til at høre radio på. Og kun otte procent bruger mobilen til video-streaming.

Når det handler om at købe og bruge mobiltelefoner, er mænd og kvinder lige. Men køb af andre mobile enheder gider kvinderne ikke i lige så høj grad som mændene. Til gengæld er kvindernes intentioner om at købe nyt så som Mp3-afspiller i fremtiden større end mændenes.

Slutteligt viser undersøgelsen, at Mp3-afspillere, som ikke er indbygget i mobiltelefonen, stadig er rigtig populære blandt alle i aldersgruppen op til 39 år.

Kilde: Mediawatch.dk

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her



Om brug af cookies