Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Mobilen som julegave - fem tips til succes

Mobilen som julegave - fem tips til succes

Svindlere, manglende levering, restordrer og defekter. Problemerne lurer forude, når mobilen skal købes til julegave. Her giver vi fem tips til, hvordan du navigerer i jule-mobiljunglen.

Julen er højsæson for salg af mobiltelefoner. Men skal mobilen hjem under juletræet og sprede julestemning, skal du være forberedt og ude i god tid´.

Den sikreste vej til succes, men også den ubetinget dyreste, er at droppe e-handlen og besøge en fysisk forretning. Oftest kan du få pakken med hjem. Køber du med abonnement, bør du dog tjekke, at sim-kortet er åbent.

Internettet er lig med besparelser
På nettet kan der spares tusindvis af kroner. Derfor ender rigtig mange julegaveindkøb der.

Nethandlen ventes i julen 2008, ifølge E-handelsfonden, at stige med ti procent, og det får en prisportal til på forhånd, at advare kunderne og opfordre til omtanke inden der handles

 - "Vi hører hvert år fra mange kunder, som har fået en dårlig oplevelse med mobilkøb på nettet i julemåneden. Men få dage før jul, er det ofte for sent, at redde julegaven", siger John G. Pedersen fra Mobilpriser.dk , der formidler en stor mængde kunder til en lang række mobilforhandlere.

På Mobilpriser.dk har forhandlerne været gennem en godkendelsesproces, og Mobilpriser.dk's brugerservice kan på telefon, hjælpe med vejledning, hvis der opstår spørgsmål omkring mobilbutikkerne.

<strong>Link:<br /></strong><a title=Mobilpriser.dk" />

Gode råd...

Markedet er fyldt med faldgruber. Derfor har Mobilpriser.dk udarbejdet fem råd, der bringer en god mobiljul, indenfor rækkevidde.

1. Dankort
Tjek altid om e-butikken tager Dankort. Så er du sikker på, at få pengene tilbage, hvis noget går galt. Bærer de også E-mærket, er det en ekstra gevinst.

2. Er hjemmesiden professionel
Ser shoppen ud, som noget et barn på to år har lavet, så find et andet sted at handle. Tjek om forretningen oplyser telefonnummer, adresse og cvr-nummer. Det er vigtigt, hvis du pludselig for brug for, at komme i kontakt med butikken.

3. Er mobilen importeret?
Der importeres mange mobiler til landet, udenom de store distributører. Produkterne virker fint, men går de i stykker, kan der opstå problemer. Spørg derfor forretningen meget direkte, om produktet du køber er parallelimporteret. Bed specifikt om, at få en 'ikke import'-telefon. Det letteste måde at tjekke, når du har modtaget mobilen, er om den kommer med en dansk brugsanvisning.

4. Tjek lagerstatus
Inden du bestiller telefonen, så ring til e-butikken og spørg om den er på lager, og kan sendes med det samme. Kan du ikke komme igennem på telefonen, så vælg en anden butik - sandsynligheden for du kommer igennem, når du har spørgsmål eller problemer efter købet, er nemlig ret lille, hvis du ikke engang, kan komme igennem, når du vil købe.

5. Bestil i god tid
Vent ikke til 20. december med din bestilling. Vær ude i god tid. Såfremt den første forretning ikke leverer til aftalt tid, så ophæv købet og bestil et andet sted.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her



Om brug af cookies