Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   MobilePay Business er klar i næste måned

MobilePay Business er klar i næste måned

Danske Banks kommende mobilbetalings-løsning til butikker, der skal lette dagligdagen uden tegnebogen, meldes klar til februar.

Hvis du ikke allerede har stiftet bekendtskab med Danske Banks “MobilePay”-app, der fungerer som mobilbetaling til private, så vil vi klart anbefale, at du får den hentet. App’en er enorm brugervenlig, og overførsler ganske gratis for alle frem til og med januar 2016.

MobilePay runder 1 million downloads

Danske Bank har dog ikke hvilet på lauerbærene siden lanceringen 7. maj 2013. De har istedet kreeret endnu en app, der skal lette danskernes dagligdag uden fysiske penge på lommen. 

Forestil dig en strandtur til sommer, uden behov for at medbringe tegnebogen til den obligatoriske is sidst på eftermiddagen. Mobilen har vi jo alligvel med, så hvorfor ikke ordne betalingen derfra, nemt og sikkert.

MobilePay Business er mobilbetaling til butikker

Vi har længe ventet på mobilbetaling til butikker i Danmark, og nu ser det ud til, at løsningen fra Danske Bank bliver første reelle bud, vi kan få glæde af. App’en “MobilePay Business” vil fungere på samme, måde som vi kender det fra “MobilePay” til privatbrug. App’en vil være klar til download i februar, lyder det ifølge DR Nyhederne fra lørdag aften.

“Brugerne foretager betalingen på samme måde, som når de overfører penge via MobilePay til en privatperson, det vil sige: (1) Log ind. (2) Indtast beløb og butikkens telefonnummer. (3) Send penge.” fremgår det på bankens hjemmeside.

DR Nyhederne oplyser desuden, at der fra marts vil være en del andre banker, som følger efter tiltaget fra Danske Bank. Dog har det med “MobilePay”-app’en vist sig, at det er meget vigtigt at være “first mover”(først på markedet) på området.

Vi forventer derfor også at “MobilePay Business” når milepælen på 1 million downloads væsentlig hurtigere end “MobilePay”-app’en til private.

Glæder du dig også til at kunne lade tegnebogen bliver hjemme?

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

28-01-2014 16:30:14

Så jeg skal altså opgive mit nr til butikkerne? No way......

1 5
David 28-01-2014 23:22:06

Det står dig jo frit for at om du vil benytte Mobile Pay.. Du kan jo også bare sende et telegram til banken, når du skal bruge en ny bankbog :)

4 0
28-01-2014 23:43:01

Jeg bruger det da :-) og swipp og Pay pal. Det er da super nemt mellem venner, men der skal sq mere til end dets nuværende form, hvis det skal blive godt.

0 4
David 29-01-2014 08:05:58

NFC er en god start, og det blokerer jo ikke for at man bruger andre løsninger. Personligt synes jeg Mobile pay er bedre en swipp og paypal, fordi det er så utroligt simpelt, og allerede meget udbredt. Problemet er bare bare at det måske sætter udviklingen i stå. Jeg synes NFC er en middelmådig løsning, fordi det er bundet op på hardware. Hardware som ikke nødvendigvis er i alle mine mobile enheder, og som kræver at man fysisk bevæger sig i nærheden af en terminal. Nu har jeg prøvet en cafe med mobilePay, og det var super fedt at man kunne sidde ved bordet, og betale regningen, og så stedet kunne se at man havde betalt. Jeg ved godt at det ikke er SÅ stort et problem, med alle de terminaler der skal bruges. Jeg kan bare ikke se hvorfor man vil binde sig til det, bortset fra hvis man lever af at sælge terminaler.

1 0
29-01-2014 09:46:26

Det vil sige at der ikke er nogen kontrol af at du har betalt, eller hvordan foregik det? Og du skal vel også flashe din mobil, når du bruger mobile Pay? Men ja, sammenlignet med swipp og Pay pal er den nemmere at bruge. Men stopper nok, når de skal have penge for brugen af den.

0 2
28-01-2014 23:43:36

Glemte. Blive godt til butikkerne.

0 2
TF 28-01-2014 18:26:45

Google fodre du frivilligt med alle dine info men du er bange for at en lille butik får dit nummer :-D du er for sjov :-D

4 2
28-01-2014 19:07:22

Vi lader den ligge her. Er ikke i humør til at diskutere med fjolser....

0 4
David 28-01-2014 23:25:22

Det er da i hvert fald en del bedre end NFC. NFC er en simpel ID, som er alt for simpel at kopiere. Plus at det er tåbeligt at man skal koble en NFC på en enkel konto. Jeg vil da selv vælge om jeg vil betale fra Mastercard, dankort eller firmakort.

2 1
Onkel_Per 29-01-2014 00:12:45

Du har stadig ikke fået læst op på NFC kan jeg se ;-)

0 2
David 29-01-2014 08:11:04

Jeg ved godt at det kan lade sig gøre at skifte, men der er helt klart ikke lagt op til at jeg let får valget mellem kort hver gang man handler. Noget andet er at jeg nogle gange er i situationer hvor ikke har lyst til at flashe min telefon til 5000,-

1 0
TF 29-01-2014 01:08:40

Du er stadig ikke kommet med nogen dokumentation for det modsatte så alt er ved det gamle ;-)

0 2
Onkel_Per 29-01-2014 07:11:05

Nu er det jo sådan, at det var andre end mig, der startede med ikke at ville/mente der ikke var behov, for at understøtte sine holdninger/synspunkter!
Samtidig kom der ingen modargumentation da jeg argumenterede for mine!
Jeg kan så se at mine argumenter efterfølgende er blevet understøttet af andre. Endda også med link!

1 1
TF 29-01-2014 17:41:11

Nå man bliver bedt om dokumentation så kommer man med det og det kunne du i modsætning til jeg ikke længre er den ikke :og du havde ovenikøbet spillet smart inden, pinligt pinligt :-)

0 2
Onkel_Per 29-01-2014 20:14:01

Du skal da ikke tro at jeg begynde at finde svar eller dokumentation på nye emner som en anden pludselig bringer ind i tråden. Det er da pinligt at han ikke selv kan klare det.

1 0
TF 29-01-2014 21:55:57

Du kan sige hvad du vil du blev bedt om dokumentation og kunne ikke tiltrodsfor at du spillede smart med hvor nemt det var at finde, derfor er du tilgrin, men det er jo heller ikke første gang (farvet i en blindtest) :-D

0 2
Onkel_Per 29-01-2014 23:55:38

Ja, der var jo endnu et eksempel på manglende modargumentation.

2 0
TF 30-01-2014 11:43:05

Og du er et prima eksempel på en der er stor i munden men intet har at have det i :-)

0 1
Onkel_Per 30-01-2014 11:58:09

Nu bliver det sq for barnligt (og desværre ikke første gang!!!).
Det lader jo ikke til at du kan forstå det skrevne ord, så du skal nok ikke forvente at få så meget opmærksomhed fra min side længere.

1 1
TF 30-01-2014 16:46:45

Det gør ikke noget jeg skal nok være der til at rette dig næste du dummer dig eller spille smart uden at have noget at have det i ;-)

0 1
28-01-2014 23:40:57

1. Hvor er NFC nævnt?
2. Yup NFC er pære nemt at kopiere, derfor bruger og store det.
3. Det bliver sindsygt nemt når man står i netto, "lige to sekunder, jeg skal lige taste beløbet. Hvad sagde du jeres telefonnummer var?" Yup det bliver pære let. Gad vide om skat så vil have min mobil når jeg skal dokumentere regninger......

2 4
TF 29-01-2014 01:06:15

Mobilepay er ikke ligefrem egnet til netto osv men det gør ikke noget for der har vi den perfekte løsning allerede nemlig dankortet ;-)

Det løber aldrig tør for strøm

Det kan holde til at blive tabt, druknet og støvet

Det fylder næsten intet

Det kræver ikke en mobil eller andet udstyr

Og løsningen er her allerede så der skal ikke bruges extra penge på en udskiftning af automater

Kom igen når dit elskede NFC slår alle de punkter og så finder jeg nogle flere for det er nemt at finde steder hvor NFC er dankortet underlegent :-)

2 2
TF 29-01-2014 21:58:19

Og så blev lille N stille :-)

0 2
29-01-2014 22:32:24

Næ, har jo sagt jeg ikke gider dit Pis...

1 0
TF 29-01-2014 23:25:43

Nej lille N du har bare intet at komme med ;-)

0 2
30-01-2014 07:12:42

Jeg gider ikke lave en 100+ igen. Emnet har jo ikke ændret sig. Jeg kunne en godt lege Thomas 4 år og starte forfra, men jeg vælger at lade være.

0 1
TF 30-01-2014 11:45:31

Nej du nøjes med at være N 4år som altid og jeg ville også stikke halen mellem benene og komme væk vis jeg havde en så dårlig sag som dig :-)

0 2
TF 28-01-2014 19:13:51

Så skal du nok ikke snakke med dig selv :-) og lad du bare den ligge du har også allerede givet folk noget at grine af :-D Hr. Dobbelt moral slår til igen :-)

1 3
Urbanus 28-01-2014 13:23:40

Hvorfor er det nødvendigt med en ny app? Kunne begge dele ikke klares fra den eksisterende?

3 2
TF 28-01-2014 18:28:26

Jeg er sikker på du her kan finde et svar http://www.danskebank.dk/da-dk/Privat/Kundeservice/Kontakt-os/Pages/Kontakt-os.aspx

0 2