Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Mobilhuller findes også i storbyen

Mobilhuller findes også i storbyen

Manglende dækning på mobilen er ikke kun et fænomen i udkantsområder.

Man skal ikke nødvendigvis langt ud på landet, for at finde de famøse mobil-huller. Det skriver TVmidtvest.dk.

I et nybygget villakvarter i Viborgs vestlige del kender de alt til manglende dækning, udfald i samtaler og SMS-beskeder, der ikke kommer frem.

Villakvarteret ligger nemlig i et område, hvor teleselskaberne ikke har ordenlig dækning, hvilket gør det meget svært for beboerne i området.

TVmidtvest har lavet et indslag med nogle af beboerne fra området - se indslaget herunder (eller her).

Kilde: Tvmidtvest

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Bjarke Hansen 23-01-2012 21:51:24

Nogen der ved hvad den bydel heder i Viborg og hvilken udbyder problemfamilien har?

0 0
Bjarke Hansen 23-01-2012 21:57:25

Hmm dumt spørgsmål uden selv lige at have søgt...

Kan ikke helt se problemet, familien bor 900meter fra en Telia GSM900 mast.

0 0
Lars 23-01-2012 22:08:44

Hej Bjarke.

er tilfældigvis nabo til familien i indslaget, der er ingen og jeg mener ingen udbydere der dækker dette område. alle udbyder er testet, den mast du omtaler fra Telia er 2 rundstråle antenner ser sidder på idé møbler´s flade tag i Viborg storcenter. og det kan da bruges udendørs, men så er det også det..
TDC har haft Ericsson ude og måle netværk og er kommet frem til at det IKKE virker, men de vil ikke gøre noget ved det... så længe leve en fastnet telefon i Viborg SydVest

0 0
Bjarke Hansen 24-01-2012 15:10:10

Kan godt se,hvis masten sidder i meget lav højde så er den ikke til voldsom meget gavn længere væk. Men det er vel kommunen der er skurken så? ellers havde selvskaberne vel placeret en rørmast i området. det er trodsalt et ca. 4-5årig gammel bydel?

0 0
Lars 24-01-2012 15:42:48

Den er god nok med rundstråle antennerne, mener både Telia og Telenor bruger dem til 900Mhz, jeg tror desværre det er manglende vilje fra teleselskaberne, feks. har Unicon betonværk en mast stående som 3 brugte for nogen år siden, denne er blevet tilbudt til både TDC, Telenor, Telia, 3 igen. men der var ingen der var interesseret i at bruge den, selvom den har line of sight i hele Viborg Syd Vest , så det er en dyne vi slår i, til at starte med da vi begyndte at klage fik vi bare at vide at der ikke boede nogen mennesker der... det kunne de se på google maps.

0 0
Bjarke Hansen 24-01-2012 16:32:12

Hehe ja google maps er ikke opdateret, men man kan da se en masse byggeri på streatview.. Ja det er et lidt vag svar

0 0
Bjarke Hansen 24-01-2012 14:58:39

Tdc´s master længere væk 1,4 KM så der kan godt være problemer, mener ikke der er nogen udbydere der bruger rundstråleantenner?!

0 0
Rene 22-01-2012 19:24:52

Der er ingen dækning overhovedet det er som at være i et uland.

0 0
Bjarke Hansen 23-01-2012 21:46:11

Skift udbyder.

Forstår ikke generelle snak om dækning her og der. Det gælder jo om den enkelte udbyder har dækning eller ej. Der er 4 udbydere og der er væselig forskel fra ALLE udbydere lokalt, helt ned til få meter.
Der kan selvfølgelig være ting som IC4 tog der skærmer for signalet, eller en kommune der ikke giver tilladelse til opsætning af en sendeposition.

Udbydere der ikke har opsat master til dækning af denbydel i viborg følger bare ikke med.

I lokalplanerne for anlæg af nye bydele sker flere år inden byggeriet starter og udbyderene har masser at tid til at planlægge opsætning master.

fx Ørestaden i København, har fx TDC 10 3g master i et område i ørestaden og 3 har kun et par stykker det gør nettet overbelastet og bryder ned tit (har jeg hørt)

0 0
Thomas Kristensen 21-01-2012 22:10:49

Jeg har fin dækning her i 6715 Esbjerg N
Og har flere gange oplevet hastigheder op til 9 Mbit
Men det er noget helt andet hvis vi tager 2,42 KM ud til min farmor og farfar som bor i Sønderris i Esbjerg V
Der er dækningen med 3 helt vild dårlig, jeg har aldrig været over 500 kbps :(
Der er langt bedre dækning i Hjerting, som ligger endnu længere ude :)

Der hvor min farmor og farfar bor er en halv ny byggeri, det er 9 år gammel, og området de bor i er i voldsom udvikling, og der flytter flere og flere mennesker derud. Så jeg fatter ikke hvorfor 3 ikke sætter en mast op derude :)

0 0
Thomas 21-01-2012 16:51:56

Fnis.. Viborg som storby ;)

0 0
Johnny K. Olesen 22-01-2012 10:32:20

Hej Thomas

Ja, betegnelsen storby kan diskuteres, men Viborg er Danmark 17. største by med omkring 36.000 indbyggere. Altså større end byer såsom Køge, Taastrup og Hillerød.
Kilde: http://da.wikipedia.org/wiki/Danmarks_st%C3%B8rste_byer

0 0
Falk 23-01-2012 07:50:00

Nu bor der 50.000 i høje taastrup kommune - og iøvrigt har 3 ingen som helst dækning midt på høje taastrup station (selv om deres kort påstår anderledes). Så selv i storkøbenhavn er der huller i dækningen.

0 0
Thomas 22-01-2012 13:14:38

Ja, jeg ved godt Viborg er en af de større byer i DK.. det var nu også mest af alt for sjov :)

0 0
SaL^ 21-01-2012 17:49:55

Touche

0 0