Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Mobilkrigen fortsætter resten af året

Mobilkrigen fortsætter resten af året

At TDC købte Onfone i foråret har på inden måde stoppet mobilkrigen - næsten tværtimod.

Mobilkrigen raser for fuld udblæsning specielt i gratisaviserne Urban, metroXpress og 24timer. Her har omkring 15 procent af den samlede annonceplads, den seneste halvanden måned, været fyldt med annoncer fra mobilselskaber og mobilproducenter. Det viser en optælling foretaget af Berlingske Business.

Onfone fører an i mobilkringen, og har sammenlagt haft 120 helsideannoncer i aviserne, og har i flere tilfælde købt halvdelen af al plads i en af gratisaviserne. Hvilket er en investering på cirka 750.000 kroner alene den dag.

Overraskende er det ikke lavprisselskaberne der kommer på de næste pladser, men derimod Telenor, TDC og Telia.

Telias administrende direktør i Danmark, Søren Abildgaard udtaler også; “Vi ruster os til, at der resten af året bliver priskrig som hidtil. Det vil være letsindigt at gøre andet.”

Han fortsætter: “Konkurrencen bliver voldsommere og voldsommere. Onfone sælger nu til halv pris, og Telenor er virkelig gået til biddet med sit lavprisselskab CBB Mobil. Vi ved godt, at kunderne reagerer på den slags, og derfor skal vi være konkurrencedygtige”.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Kristian 25-07-2011 23:13:24

Det er så fedt!

Konkurrence og priskrige er virkelig godt for markedet og forbrugerne!

0 0
Robert 25-07-2011 15:46:21

Ja det er godt nok blevet billigt, og man fornemmer at priserne er ved at være så lave at det næsten ikke kan være rentabelt længere. Jeg har f.eks selv lige fået omlagt mit abonnement til noget jeg bare for 9 måneder siden ville ha troet var løgn.

En ting er jo at onfone de går helt prisgrasat, da ved folk som følger lidt med at de går en turbulent tid i møde nu hvor deres systemer bliver ændret af TDC; men de andre selskaber vælger jo at reagere på det hvilket jeg ikke havde forventet.

Jeg vil gerne ha billigt abonnement men mener efterhånden vi må ha nået bunden, folk skal stadig ha løn, ting skal vedligeholdes, net skal udbygges, der skal satses på teknologiske fremskridt osv...

0 0
26-07-2011 10:42:19

Enig. Jeg er kunde hos BiBoB og det var engang et godt firma, men nu synes jeg det er et lortefirma. Kan det virkelig være rigtigt, at man på ingen måde kan få fat i en supporter? Der er konstant 15-20 på telefonsupporten for en.

0 0

Om brug af cookies