Mobilkrigen fortsætter resten af året

At TDC købte Onfone i foråret har på inden måde stoppet mobilkrigen - næsten tværtimod.

Mobilkrigen fortsætter resten af året

Mobilkrigen raser for fuld udblæsning specielt i gratisaviserne Urban, metroXpress og 24timer. Her har omkring 15 procent af den samlede annonceplads, den seneste halvanden måned, været fyldt med annoncer fra mobilselskaber og mobilproducenter. Det viser en optælling foretaget af Berlingske Business.

Onfone fører an i mobilkringen, og har sammenlagt haft 120 helsideannoncer i aviserne, og har i flere tilfælde købt halvdelen af al plads i en af gratisaviserne. Hvilket er en investering på cirka 750.000 kroner alene den dag.

Overraskende er det ikke lavprisselskaberne der kommer på de næste pladser, men derimod Telenor, TDC og Telia.

Telias administrende direktør i Danmark, Søren Abildgaard udtaler også; “Vi ruster os til, at der resten af året bliver priskrig som hidtil. Det vil være letsindigt at gøre andet.”

Han fortsætter: “Konkurrencen bliver voldsommere og voldsommere. Onfone sælger nu til halv pris, og Telenor er virkelig gået til biddet med sit lavprisselskab CBB Mobil. Vi ved godt, at kunderne reagerer på den slags, og derfor skal vi være konkurrencedygtige”.