Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Mobilshopping er fremtiden

Mobilshopping er fremtiden

Det er nu ikke længere et spørgsmål om, man i fremtiden kan mobilshoppe, men snarere et spørgsmål om hvornår det træder i kraft.

Det nyeste inden for shopping sker via mobilen.

Denne diskussion blev debatteret på en handelskonference. I panelet var blandt andet direktøren for detailteknologi i sandwich-fastfood stedet Subway. Hans mening var, at man i fremtiden klart vil gøre brug af mobiler, når det drejer sig om markedsføring af produkter.

Desuden sagde direktøren, at man også via mobilers GPS kan lede kunder hen til den nærmeste Subway – og derudover skal det være muligt at foretage bestillinger via sms, så ordren er klar til afhentning, når man ankommer. Endvidere kan man også via mobilen meddele kunden, hvis der skulle være særtilbud på udvalgte varer.

På nuværende tidspunkt har man allerede testet ideerne i udvalgte Subways, og cheferne i de enkelte restauranter har stor interesse for et sådant mobilt koncept. Forskellige servicemuligheder er ligeledes noget af det, man er i gang med at teste – markedet regnes for at være klar til konceptet i 2008. Dog er det hele afhængigt af, hvordan forbrugerne reagerer derpå, og om det overhovedet har deres interesse.

En af de andre paneldeltagere, som udtalte sig om det mobile koncept var en analytiker fra Forrester Ranch. Hun udtalte, at man ved en introduktion af konceptet skulle lægge vægt på, hvordan dette kan spare kunden for enten tid og/eller penge. Endvidere skal man også fortælle om den sikkerhed der er, da en tidligere rapport har vist, at det er et afgørende punkt for forbrugerne.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her



Om brug af cookies