Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Mobilsiden kårer: Årets mobil 2013

Mobilsiden kårer: Årets mobil 2013

Mobilåret 2013 rinder ud og har budt på mange højdepunkter. Årets Mobil 2013 skal nu kåres.

2013 blev året hvor mobilproducenterne for alvor prøvede nye veje for at vinde forbrugernes gunst. Året bød på flagskibe med blandt andet unibody konstruktion, fingeraftrykslæsere, optisk billedestabilisering, vand og støvtæthed samt lynhurtige 64-bit og quadcore processorer.

Hvor det i tidligere år kun var få telefoner der stak ud, er feltet i år bemærkelsesværdigt bredt. Derfor er din stemme vigtig til at kåre årets bedste smartphone.

Og de nominerede er:


Apple iPhone 5s.
Selvom den ligner sidste år model til forveksling har Apple fordoblet ydelsen, forbedret kameraet og fået et yderst velintegreret fingeraftrykslæser. Og guldfarve blev det nye sort.

Læs hele anmeldelsen her.

HTC One.
Eneren beviste, at det ikke kun er Apple, der kan lave veldrejet elektronik i aluminium. HTC imponerende desuden med fantastiske højttalere og et kamera som villigt leverer billeder, især i svagt lys.

Læs hele anmeldelsen her.

Huawei Ascend P6
Papirstynd er den. Outsideren fra Huawei har pakket en kompetent mobil i et lækkert, rekordtyndt alukabinet på 6.1mm.

Læs hele anmeldelsen her.

LG G2
Ingeniørerne fra LG har her stuvet en uhyrlig masse teknologi i meget lidt plads. Topydelse, 13 megapixel kamera med OIS, stor 5,2 tommer skærm og maratonbatteri på 3000 mAh. LG G2 er en teknologisk perle.

Læs hele anmeldelsen her.

LG Nexus 5
Googles udgave af LG G2 er ikke nær samme teknologiske kondensat som fætter G2. Hvad den mangler i ekstraudstyr, vinder den til gengæld under motorhjelmen, hvor den nyeste Android 4.4 og ’Google Experience Launcher’ giver en fantastisk brugeroplevelse.

Læs hele anmeldelsen her.

Nokia Lumia 925
Slankere, lettere og hurtigere. Nokia 925 tog sidste års 920’er gav det en heftig slankekur, en lækker aluminiumskant og en grundig opdatering af kamera og software. Og det er der kommet en meget vellykket mobil ud af.

Læs hele anmeldelsen her.

Nokia Lumia 1020
Nokia brillerer igen med deres kamera teknologi. Her er et kamera hvis billeder er klasser over resten af mobilfeltet. På mere end en måde er det en 925’er tilsat Nokias glimrende Pureview kamera.

Læs hele anmeldelsen her.

Samsung Galaxy S4
Samsungs Galaxy serie har om nogen cementeret Samsungs førerposition i Androidverdenen. Galaxy S4 har med den rette mix af ydelse, software og smarte features, udbygget den position.

Læs hele anmeldelsen her.

Samsung Galaxy Note 3
Note serien har revolutioneret ’phablet’ genren. Halv telefon, halv tablet og med indbygget notespen er Note 3 en produktiv sag. Top-ydelse og fantastisk batterilevetid fuldender et

Læs hele anmeldelsen her.

Sony Xperia Z1
Sony er gået egne veje med Z-serien ved at tilbyde en topmobil som samtidig er vand og støvtæt. I den nyeste Z1 model tilbyder Sony desuden topydelse og et kamera på 20 megapixel nænsomt pakket ind i glas og aluminium.

Læs hele anmeldelsen her.


Nu kan du være med til at bestemme hvilken smartphone der kan kalde sig for Årets Mobil 2013.

Du kan afgive din stemme ved at udpege din favorit herunder. Du skal logge ind på vores desktop hjemmeside for at stemme.

Skriv gerne en kommentar herunder om hvorfor netop dit valg er årets mobiltelefon.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Daniel Nielsen 29-12-2013 16:20:28

HTC One fordi den oveni at være samtlige konkurrenter overlegen på lydkvalitet og lysfølsomhed i kameraet, samtidig leverer en flot skærm (dog lidt for lille ift. telefonens størrelse) og en fantastisk brugerflade. Ærlig talt, så er jeg faktisk skuffet over den Note 3 jeg har fået af arbejdet, når jeg sammenligner, lyd, kamera og brugerflade - og det siger nok mere om HTC One, end det gør om Note 3.

2 1
Daniel Nielsen 29-12-2013 16:21:37

Dog vil jeg lige tilføje, at Note 3 vinder på skærm og er langt overlegen mht. batterilevetid.

1 1
Thomas 29-12-2013 11:26:38

Jeg har stemt iPhone 5s. Det har jeg da jeg synes, at den i sin form og helhed er den perfekte telefon til mig. Jeg synes, at der efterhånden er kommet nogle lækre telefoner på banen i form af HTC One og LG G2. Men i mine øjne og til mit brug er de bare for store. Og så synes jeg ikke deres specs "ryder" iPhone, at jeg vil vælge den ud fra specs. Min iPhone ligger godt i hånden, den har et en god hastighed, den kan det jeg skal bruge den til, har et lækkert kamera og så er batteritiden blevet langt bedre, så man ikke skal være bekymret som tidligere, for om man kan bruge den en hel dag.. Jeg er ganske godt tilfreds!

5 3
Nicolai 26-12-2013 19:53:07

Stemte Nexus 5. Utroligt meget telefon til pengene. Og alle skulle gøre sig selv den tjeneste at prøve 4.4 Kitkat. Hold op det er flydende.

Har selv LG G2, og ville have stemt på denne hvis ikke det havde været for LG's version af android.
Kører selv med CM11 4.4.2 KITKAT på min, har aldrig oplevet en så flyende oplevelse.

Utrolig flot skærm, kanon batteri levetid (1 dag, 12 timer, med skærm tændt i 4.5 time)Det har jeg aldrig kunne få ud af nogle telefoner.

7 2
Peter Frederiksen 25-12-2013 13:41:41

Stemt HTC One, da jeg syntes at Designet, BoomSound og Sense går hånd i hanke....

Selvom at jeg syntes at Note3 er nok den mest avanceret smartphone til dato, men Samsung mangler er en Premium feel...

Har selv S4..

6 2
Nadim Q. 24-12-2013 19:32:19

Problemmet med disse afstemminger er jo at folk som regel stemmer på ens egen telefon. Og i mit tilfælde stemmer jeg på G2. Mit bryllup blev holdt udendørs med begrænset belysning. Efter de professionale billeder ankom blev de straks blandet med billderne fra min G2. At de er på samme højde i mørke er bare utroligt!

6 1
Daniel Nielsen 29-12-2013 16:23:58

Ja, det er utroligt at det kun er HTC, LG og Nokia der har tænkt på det. Min Note 3 leverer utroligt fantastisk ringe billeder i mørke... Mine to HTC One derimod, og min kollegas G2 er fantastisk gode!

0 0
Mathias 24-12-2013 18:57:29

Vælger iPhone da jeg ikke bryder mig om open-source

Og vælger ikke Nokia på grund af ikke så hurtigt camera

2 22
Lennon 24-12-2013 17:29:59

Har stemt på Iphone5s fordi det er den eneste topmodel med lommevenlig størrelse og vægt . .

6 11
Arthur 24-12-2013 13:14:05

iPhone og HTC one i front? Okaaaay... Er det årets design eller årets mobil vi stemmer om? For stemmer man rationelt, så bør det da vel være et kapløb mellem G2, HTC one og Note3. Dømmer man telefonen ud fra en helhed, såsom: specs, batterilevetid, skærm, software og pris. Så er G2 uden tvivl det bedste produkt på markedet.

Jeg kan godt overleve hvis HTC vinder. Det er en solid mobil med et flot design. Den har et par ulemper med batterilevetiden og er en tand for dyr, men et godt bud... Men iPhone 5S? Jeg er mildest talt målløs at den har fået så mange stemmer!

19 10
Henrik K. J. 24-12-2013 12:38:29

Jeg har valgt HTC one. Pga design i første omgang, monster fed lyd. Nem at roote så den kan tilpasses nøjagtigt til mit behov. Nok den smartphone af de 6 jeg har haft som jeg er mest tilfreds med.

5 2
Hydra 24-12-2013 12:21:43

Klart Nexus 5... Utroligt man kan få en high end smartphone til en midphone's pris, og efter 4.4.2 updaten, er kameraet også blevet en topmodel værdig!
Intet slår Android i sin"rene" form, og det gælder også efter er års kørsel, i ved, der hvor andre Androids begynder at hoste!
Software skal være urørt, for mange kokke i samme køkken, vil altid give dårlige resultater.
Nexus all The way herfra ;-)

6 2
holst 24-12-2013 08:33:44

galaxy note 3 cool og trendy produkt som er forud for sin tid.

5 3
Erling 26-12-2013 14:25:19

Har selv stemt SGN3. Er rigtigt godt produkt. Men forud for sin tid? ? Synes jeg måske er en kende overdrevet.
Mvh
Elo.

0 0
Daniel Nielsen 29-12-2013 16:26:07

Jeg har haft Note 3 i ca. 10 dage nu, og havde HTC One før - jeg er helt ærligt skuffet, havde forventet mere. Kun skærmen overrasker positivt.

0 0
Daniel Nielsen 29-12-2013 16:26:35

Og batteriet :)

0 0
23-12-2013 19:56:36

Har klart stemt G2. Den levere sq det ypperste af hvad 2013 bød på. Men det jager mig at i ligefrem sætter kameraet på HTC one som værende en grund til dens nominering, det er da på ingen måder sammenligneligt med resten af feltet.

7 3
Daniel Nielsen 29-12-2013 16:27:16

Det er nemlig rigtigt at kameraet i HTC One på ingen måde er sammenligneligt med resten af feltet - det er langt langt bedre!

1 0
29-12-2013 16:50:17

Hvor? Alt hvad jeg har set i sammenligninger, er den da milevidt bagud. Visse situationer er det decideret dårlige billeder....

0 1
Dade Vinkler 23-12-2013 18:25:23

top telefon med snapdragon 800 og lækkert design som kostede lige under 4k da den udkom

5 2
Thomas 23-12-2013 16:46:53

Giver dig delvist ret.. ja, den er flot osv... men efter min mening ikke prisen værd, har selv stemt Nexus 5, da du får en sindsyg god smartphone, med ingen mangler for næsten 2000 kr. billigere som ny, end en HTC One da den udkom.. der må være en sammenhæng mellem pris og hvad man får for pengene, NEXUS ALL THE WAY!

10 2
23-12-2013 16:04:07

Har stemt på HTC One. Flot design, og banebrydende højttalere. De har sat standarden for årets mobiler. Kameraet kunne være bedre, men det bliver det nok til næste år og udgave :-)

15 14