Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Mobilsiden.dk: Brugerne tror atter på Nokia

Mobilsiden.dk: Brugerne tror atter på Nokia

Troen på Nokia virker til, at være tilbage. Under livechatten ved Nokias præsentation, var brugerne på Mobilsiden.dk ganske positive overfor Lumia 920.

Under live-chatten ved pressemødet i dag klokken 16.00 var der begejstring at spore hos brugerne på Mobilsiden.dk.

Der var kommentarer som: ”Fuck, Nokia sparker røv nu. Take my money!”, ” Iphone 5 kan godt pakke sammen! :)”, ”den er jo voldsom sexy i RØD !!”, ”fandme fedt med lidt modspil til de andre producenter!”  og ”Nokia skal have respekt for at bringe deres mobiler i andre farver end blot hvid og sort fra begyndelsen af.”.

Mobilsiden.dk lavede også en afstemning under live-chatten, om Nokia Lumia 920 var så interessant at brugerne ville købe den. Her svarede omkring 60 procent, at de finder Lumia 920 så interessant at de vil købe den. Det er selvfølgelig altid nemt, at svare man vil købe den.

Men kommentarerne og troen på Nokia ser ud til, at være bedre end den har været noget tid.

Læs også:
Nokia Lumia 920 - alt om den nye topmodel
Nokias aktier styrtdykker efter præsentation 
Her er prisniveauet på Lumia 920 og 820 
Nokia Lumia 920 kan betjenes med handsker og negle 
Windows Phone 8 får screenshot funktion 
Nokia Lumia 820 – smartphone i mellemklassen

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Jesper 05-09-2012 23:12:44

Jeg synes at de nye Nokia telefoner har en mega høj lækkhedsfaktor, og det galdt også for Lumia 800 og 900.

Jeg købte selv en Lumia 800, og må bare konstatere at windows mobile ikke er min kop te. Jeg kasserede telefonen efter 1 måneds tid. Jeg tror ikke at jeg er den eneste der ikke kan forlige mig med det styresystem, så jeg tror derfor ikke rigtigt på Nokias fremtid, så længe de er gift med Windows.

0 0
Janik Frithioff 05-09-2012 23:30:42

Jesper:
Du har da været mere end alm. uheldig at havne op med en Lumia 800 med Windows MOBILE - så kan jeg da godt forstå du fik den byttet ;-)

Spøg til side.
Synes det er underligt du ikke nævner nogen grund til den ikke er din "kop te" - derudover benytter du lige lejligheden til at TRO at alle andre har det lige som dig, du er dermed ikke alene i din TRO på at Windows Phone stinker.

I orden man ikke er til Windows Phone, men synes både det er plat og for billigt sluppet bare at sige at "det er noget lort - og det tror jeg i øvrigt også alle andre synes, så det er ik bare mig den er gal med!" ;-)

0 0
Jesper 06-09-2012 00:27:23

Ok, Windows Phone 7.

For det første siger jeg ikke at det er noget lort, eller at det stinker, blot at det ikke passer mig. Jeg hævder heller ikke at alle andre mener det samme, men antyder blot at jeg ikke er så speciel at mine problemer er enestående. Alt i alt har jeg svært ved at se de retoriske problemer du ser.

Jeg anerkender til gengæld at det kan virke useriøst at jeg ikke begrunder min modvilje imod Windows phone.

Jeg kan ikke lide Windows Phone, fordi det er for ufleksibelt. På "side 2" eller hvad man nu skal kalde det, står alle ens programmer i alfabetisk rækkefølge, og det kan man ikke gøre noget ved.

På start siden kan man placere sine tiles som man vil, men jeg synes at det var svært at skabe et fornuftigt overblik, simpelthen fordi man meget hurtigt får rigtigt mange tiles, som man ikke rigtigt kan rubricere på nogen måde.

På den Android telefon jeg har købt i stedet, kan man samle sine apps i foldere, og det er super overskueligt. I den Android jeg havde før, havde jeg fordelt mine apps på de forskellige startsider, efter hvilken type det var. Også dejligt overskueligt.

Windows tillader heller ikke at man vælger et andet keyboard (f.eks. T9), og der var mange andre småting.

Alt i alt er det ikke en dårlig telefon, den er bare ikke lige noget for mig, hvilket var skuffende efter alle de fine anmeldelser. Jeg tror at mange andre Androidbrugere vil være enige i at man er alt for låst og begrænset med Windows. Bemærk at jeg skriver TROR, i erkendelse af at jeg ikke bygger mit udsagn på videnskabelige undersøgelser.

0 0
Tommy 06-09-2012 10:00:17

ja, ingen er jo ens. Jeg har haft android over flere omgange men har vendt tilbage til Ios pga det lag der er i systemet. Men efter af være gået fra Ios (undskyld stavemåde, min pc retter det selv - Windows8 troll'er Apple?) til WP7.5 må jeg sige at fornyelsen var lige hvad jeg havde brug for. I 5 år har jeg kigget på de samme kedelige ikoner på alt fra Android, Ios, Symbian og en kort overgang Meego.
Selvom der er stor hate-war mellem fan af Ios og android så fungerer de jo på samme måde(groft sagt). En røvfuld startskærme, ikoner over alt og lidt folders.

I dag har jeg en Samsung Omnia W, som jeg er væsentlig mere glad for en min Nokia N9 og I4 på trods af at Samsungen er lavet af forfærdelig plastik kvalitet, for styresystemet opvejer det kraftigt! Pt er jeg ikke blevet træt af WP efter 7 måneders brug - hvilket ellers plejer at være der hvor der skal ske noget nyt. Hvis der skal ske noget bliver det blot til en opgradering med fx Lumia 920 så jeg kan få N9'erens lækkerhedsfølelse igen + (imho) et megafedt system.
Hvorfor kan jeg godt lige WP? For det første er det mere flydende end ICS. Derudover er tiles'ne utroligt brugbare (mere info) + mere elegante, og så er apps'ne også bare det mere elegante. Det kan godt lyde overfladisk, men det er hvad der bibeholder min interesse i systemet og som gør at jeg ikke allerede er på udkig efter en ny mobil med andet OS.
Ny er jeg heldigvis heller ikke berørt af manglende apps. Eboks kigger jeg aldrig i, min økonomi er ganske sund og har ikke behov for at overføre alle mulige beløb hele tiden - for der hvor jeg ser WP's problem kan være de få essentielle apps som nogen bruger meget (bank+eboks, måske DSB eller lignende).
Men der sker så meget andet interessant (bedre billeder, rigtig navigation, smartglass og forhåbentlig også 3screens1cloud) - den udvikling sker ikke rigtig på Ios eller Android. De står ikke stille, der sker bare ikke lige så meget -de er begyndt af lide af samme problem som Nokia havde for nogle år siden. Kæmpe markedsandel, men meget lidt sexyness og innovation, blot "evolutionens gang".
Det er hvert fald min mening. Vi har jo forskellige behov og brugsmønstre...

0 0
Rene 05-09-2012 18:07:58

Det bliver antalet af apps der kommer til at afgøre hvordan Windows Phone klare sig, for at være ærlig tror jeg ikke på windows phone... Tror at vi om 1 1/2 år tids stadig vil se dem havde 5-8 % af markedet.

0 0
Thomas 05-09-2012 21:58:42

Jeg tror desværre heller ikke på det, men det er nu ikke pga. Antallet af Apps, men mere Wp i sig selv. Men det er jo en smags sag.

0 0
Henrik 05-09-2012 19:11:07

Der tror jeg du tager fejl. Windows Phone har, primært pga. Nokia, gået fra at have under 1% marketshare til ca. 4% på under 8 måneder(!). Kigger på vækst kurven vil de om et år have 9-10% marketshare.

Når man kigger hvor mange nye udviklere der kommer til, er det et spørgsmål om et års tid, før det er indhentet. Win8 er så meget mere attraktiv end f.eks. Android for udviklere, da det er nemmere at udvikle til.

0 0
G2 05-09-2012 20:07:36

Nu er det jo heller ikke kun Nokia der har valgt at satse på WP. Der er jo efterhånden også andre der melder sig på banen - så som Samsung, HTC og Huawei, der måske lige føler de bør bevise at de også kan være med på denne platform.

Og hvis der kommer gang i tablets med Windows 8, mon ikke det så også smitter lidt af på telefon delen?

0 0
Katron 05-09-2012 21:39:05

De andre har været der længe, så det er jo sådan set Nokia der har meldt sig på banen.

0 0
Tommy 06-09-2012 09:39:33

Tjo, men både HTC og Samsung har jo ikke gjort noget ud af deres enheder eller reklameringen med dem. Begge producenter har givet den en tand mere i forhold til promotion etc, så fra før at være 95% android og 5 % WP er det ret tydeligt det vil ændre sig.

0 0
Jonas 05-09-2012 18:19:00

Personligt har jeg meget svært ved at se, hvilke applikationer du har brug for i hverdagen, som ikke findes på windows marketplace?

De store applikationer er/vil i den nærmeste fremtid komme på marketplace. Det er dog naturligvis en subjektiv sag, og det kan være du har behov for nogle af de små applikationer med meget få downloads..

Med de nye Lumia modeller tror jeg salget vil stige og derved også interessen for Marketplace hos app-developers.

Mvh.
Jonas

0 0
BallonPedro 06-09-2012 09:07:21

Tjah, jeg kan sige at for mit vedkommende så mangler jeg stadig E-Boks og Netbank.

E-Boks er lavet færdig, det skal bare testes og tjekkes, men det er der indtil videre gået måneder med.

Netbank til mine to banker kommer ifgl. dem selv slet ikke eller først sidst i 2013, hvis de ser en udvikling i WP herhjemme ;-(

0 0
Katron 05-09-2012 21:36:13

Nu hvor du nævner det med apps, så kunne det egentligt være sjovt præsist at vide hvor stor forskel der egentligt er på mængden af apps.

AppStore har eftersigende 600.000+ og det samme gælder vist også for GooglePlay.

Men hvis nu jeg tager min WindowsPhone og søger på MarketPlace, som eftersigende kun har 100.000+ apps, så vil det trænede øje opdage, at hver eneste betalingsapp indeholder gratisversionen. Det vil sige at spillet wordfeud på MarketPlace kun udgør 1 app, hvor samme spil i Apples AppStore udgør 2. En gratis og en betalings..
Andre spil i AppStore har desuden yderligere 2 apps til ipad, dvs at et spil der på Microsofts MarketPlace kun udgør en enkelt app, tæller tilsvarende for 4 apps hos apple.

Hvis vi firkantet set gør det op, så vil det rent smartphonemæssigt svare til ca. 150.000 apps til iphone, og så er forskellen jo ikke stor.

Ved ikke hvordan GooglePlay hænger sammen, men da der ikke er voldsomt mange betalingsapps, vil jeg formode at alle apps tæller for en. Nogle for 2 grundet tablet versioner, så jeg vil umiddelbart sige, at GooglePlay er markant større end både AppStore og MarketPlace, hvis vi kun er i afdelingen for smartphones.

Nokias eget appmarked til symbian indeholder iøvrigt også både en betalings version, samt en gratis version. Det er kun på MarketPlace at jeg har set, at ved tryk på en enkelt app, skal man vælge om man vil have en gratis version, eller betale.

0 0
Christian 05-09-2012 17:54:53

Bestemt en interessant mobil. Kunne jeg godt overveje stærkt. Det bliver spændende at se hvad Apple kommer med i næste uge. Konkurrence er lige blevet intensiveret! :)

Glæder mig til at se den IRL. Det eneste jeg kan frygte for er tykkelsen. Den måtte godt være noget tyndere. En 4,5" skærm fylder godt i forvejen.

Bryder mig dog ikke så meget om 820'erens design.

0 0
Styxx 05-09-2012 17:32:05

Jeg skal uden tvivl have en 920. Super flot telefon, lækkert UI, kæmpe økosystem, verdens bedste kamera og awesome hardware :) Der er sgu ikke så meget at diskutere, imo.

0 0