Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Hent Mobilsiden.dk til din iPhone

Hent Mobilsiden.dk til din iPhone

Efter en lang og sej kamp er det endelig lykkedes for Mobilsiden.dk at få en applikation til iPhone færdig.

Nu er den her. Mobilsiden.dk som applikation til iPhone.

Applikationen giver dig alle nyhederne, anmeldelser og tips, og de kan vises både i kronologisk rækkefølge eller opdelt på de forskellige producenter.

Foruden at læse artiklerne, så kan du også dele dem på Facebook eller via mail, samt aktivere alerts, så du ALTID er opdateret på alle nyhederne.

Når en artikel er læst, kommer der et flueben ud for den. Og som på andre apps kan man blot trække ned i listen, for at opdatere indholdet. En artikel kan desuden gemmes som et bogmærke i ”Mine Nyheder”.

På artikler hvor der er billeder kan disse åbnes i store størrelser, ved at lægge iPhonen ned.

I den første version (v. 1.0) er det ikke muligt at kommentere på indholdet, men et link i bunden af artiklen, åbner kommentarerne på den mobile website.

Applikationen er gratis og kan downloades nu i App Store – applikationen kræver minimum iOS version 4.0.

Vi håber I vil komme med en masse feedback – gerne i kommentarfeltet herunder – og ellers inde i iTunes under applikationen.

Hvorfor Apple først?

Vi ved mange vil vide, hvorfor vores app til iOS kommer først. Og ja – det ærlige svar er egentlig kort og godt ”det var heller ikke planen”.

Men det har været en lang og sej kamp, at få applikationen færdig, da der har været ufatteligt mange forhindringer på rejsen hertil. 

Den oprindelige plan var at lave både en Android og en iPhone version, og så sende Android på gaden først. Men udviklingen af iOS versionen, tog langt længere tid end forventet.

- ”Vi ville have givet Android-brugerne en overraskelse – men dette mislykkedes. De første designskitser fungerede ikke på da de kom over på mobilskærmen, og vi måtte smide flere måneders arbejde ud for at starte forfra. Da vores projekt var skredet så meget, var vi nødt til bare at blive færdige hurtigst muligt. Her valgte vi at gå iOS-vejen - da det ganske simpelt var hurtigst”, fortæller chefredaktør John G. Pedersen.

Det er firmaet Releaze som har lavet applikationen for Mobilsiden.dk.

Hvad så med Android?

Siden sommer har alt fokus været lagt på at gøre iOS-udgaven færdig og nu arbejdes der så med Android. Det er på nuværende tidspunkt ikke muligt at estimere en eksakt dato.

 - ”Belært af bitter erfaring med iPhone-app’en, så tør vi endnu ikke melde en dato ud. Men vi sætter arbejdet i gang inden for de næste 14 dage,” fortæller John G. Pedersen.

Udover Android er der også planer om en applikation til Windows Phone. 

Hent Mobilsiden.dk i App Store

Se også vores mobile websites for henholdsvis Mobilsiden.dk og Mobildebat.dk.

Kommentar

x

Opret bruger
Henrikmand 19-01-2012 12:24:43

Jeg har lige haft app'en på en iPad ganske kort, og den er desværre ikke bygget til den store skærm. Derfor forbliver overblikket på web-udgaven trods alt den bedste. Så den blev afinstalleret igen.

Kommer der en version optimeret til iPad?

0 0
Jan Hoffmann 18-01-2012 09:15:08

Hvor er det godt, at I er kommet med. Til mange af de øvrige indlæg omkring religionskrigen, vil jeg blot konstatere, at det til tider kan være irriterende at skulle prioritere, men det er desværre sådan at udbredelsen af Android-telefoner står i skærende kontrast til brugen mod apps. Yderligere besværliggøres Android af de utallige skærmstørrelser, softwareversion og skins (a la Sense). Dette øger brugersupport helt ekstremt. Jeg kan derfor sagtens følge Mobilsidens prioritering....

0 0
N 18-01-2012 09:35:47

Jan du vil vel ikke sige at sense kræver speciel programmering af en app ? Og ja man skal programmere til forskellige skærmstørrelser, men det har google jo til dels taget højde for. Så ja det vil jo selvfølgeligt være mere arbejde da der er flere mobiler, men nu skal man heller ikke gøre problemet større end det er.

0 0
Jan Hoffmann 18-01-2012 10:31:15

Jo, desværre betyder skins fra eksempelvis HTC og SonyEricsson, at telefonerne opfører sig vidt forskelligt på trods af samme OS-version.

0 0
Daniel Jørgensen 01-02-2012 13:18:51

Jeg synes det lyder ret mærkeligt.. Vil det sige at hvis jeg på min HTC telefon med sense, går ind og henter en anden launcher, så skulle nogle af mine apps fungere anderledes eller ?

0 0
N 18-01-2012 11:23:29

Ok jeg så undskylder jeg, og trækker følehornene tilbage....

0 0
Johnny K. Olesen 18-01-2012 10:07:05

@N:

Når Jan Hoffmann udtaler sig omkring emnet, så er der nok noget om det. Også selvom sandheden er ildehørt - lad være med at skyde budbringeren :-)
Hint: http://www.linkedin.com/in/janhoffmann

0 0
N 18-01-2012 10:17:56

Jeg ved da udmærket hvem manden er.....

0 0
Johnny K. Olesen 18-01-2012 09:33:14

Tak for de rosende ord Jan. Rart at høre fra en der rent faktisk har kvalifikationerne/CV'et til vide noget om mobile applikationer og mobile styresystemer.

0 0
Jesper Søgaard 17-01-2012 20:56:27

Først vil jeg sige tak for en lækker app. Jeg har afprøvet den på iPad og kvaliteten virker rigtig god. Rigtig overskuelig, hvilket jo er noget af det vigtigste når man er på farten.

Synes det er så tarveligt at gå til angreb på Mobilsiden når de kommer med en app. Jeg ved ikke hvad det er for en mentalitet vi er på hen i mod, hvor man bare kræver og intet er godt nok. App'en kommer ud til iOS som er én af de tre store styresystemer og så er den i øvrigt gratis. Så længe den er gratis og ingen tvinger dig til at betale så kan du vel ikke tillade dig at være utilfreds?

I gør et skide godt stykker arbejde herinde og jeg nyder at komme her hver dag for at læse jeres artikler som i øvrigt er velskrevne.

Tak!

0 0
ihk 17-01-2012 23:01:36

det er vel tilladt at komme med god kritik, så de kan forbedre appen.

jeg synes man burde kunne kommentere på artikler fra selve appen - det kan de måske rette i en fremtidig update.

ellers en god app :-)

0 0
Jesper Søgaard 18-01-2012 08:51:08

Selvfølgelig skal man komme med konstruktiv kritik. Det er en af grundene til at man kan skrive kommentarer.

Brok er ikke konstruktiv kritik. Spørg selv Telia's direktør ;)

0 0
Christopher 17-01-2012 12:30:46

Syntes det er en ganske udemærket app, jeg ser frem til at få Push meddelelser hver gang der kommer en nyhed, så er jeg fri for at tjekke jævnligt.

Syntes det er sjovt at Android folk beklager sig over at de ikke har fået appen, når de så bagefter siger at det kun er os iPhone brugerer der har brug for den, fordi at vores browser konstant crasher. Sjovt nok har jeg ikke det problem, men hvad ved jeg? Jeg er jo bare en snot dum iPhone bruger der tilbeder Jobs hver aften inden jeg går i seng.

0 0
Mobilsiden.dk 17-01-2012 13:02:30

Syntes det er en ganske udemærket app, jeg ser frem til at få Push meddelelser hver gang der kommer en nyhed, så er jeg fri for at tjekke jævnligt.


Faktisk er der push indbygget - og en push-besked åbner direkte på nyheden i app'en.

0 0
Christopher 17-01-2012 13:30:42

Ja, det lagde jeg mærke til, det var en uventet, men positiv overraskelse. Det er nok små ting som denne der gør at folk burde vente med at dømme app'en til de rent faktisk har prøvet den. Uanset platform.

0 0
Gert Winther 17-01-2012 10:39:42

Jamen så har vi jo svaret :-D
Det er jo netop også Releaze som har lavet uduelige apps til TV 2.

Ak ja...

0 0
ihk 17-01-2012 01:39:04

Hvorfor bliver man sendt tilbage til jeres mobile side i Safari når man trykker på "kommentar"-knappen inde i appen?

Det er da utroligt dumt.

0 0
Emil Fischer 17-01-2012 01:58:52

Fordi det os er utroligt dumt og kommentere inden man har læst artiklen igennem :)

0 0
Mette Jørgensen 16-01-2012 21:47:20

over, at så mange er så kritiske overfor mobilsiden, som kommentarerne her viser. Hvis I synes, mobilsiden er så dårlig, så lad dog være med at læse den. Ingen tvinger jer til at bruge den!
Nu har jeg igennem nogle år fulgt med her på siden dagligt, og jeg forstår egentlig ikke, hvorfor nogle læsere føler sig (læs Android) så forfulgt, som mange af kommentarerne viser, at de gør. Det er jo nærmest patetisk, med den "krig" og ubehagelige tone, der ofte er i kommentarerne. Jeg mener faktisk ikke, at mobilsiden er partisk. Anmeldelser vil altid være subjektive. Det er der ikke noget odiøst i. Der er ingen grud til at fare i flint og gå i selvsving, hver gang mobilsiden skriver om et Appleprodukt eller ikke giver et Androidprodukt den anmeldelse eller karakter, som nogle af Jer måske synes, det fortjener.
Jeg er selv android-bruger (er på min 3 android), men har også haft iPhone. Det er, som mange andre læsere også siger, individuelt, hvad der passer til den enkelte.
Jeg får faktisk rigtig meget ud af at læse artiklerne her på siden, de er et udmærket supplement til de andre tech. sites, jeg læser. Jeg bliver bare en gang i mellem så umådelig træt, når jeg læser kommentarerne. Tag det dog for hvad det er og "grow up".

0 0
Dick Taid 18-01-2012 22:05:43

Jeg synes nu mere, det er *ynkeligt* når tosser fejlagtigt bliver ved med at tro, at 'pathetic' oversættes til 'patetisk'. Det er IKKE det samme, selvom mange, og især unge, insisterer på at højlydt, på tekstform såvel som i daglig tale, bruger det.

Men jeg kan jo tage fejl af den betydning du forsøger at lægge i ordet. Du mente måske, at det jo nærmest er lidenskabeligt, med den "krig" og ubehagelige tone, der ofte er i kommentarerne? I så fald må du have mig undskyldt.

0 0
N 16-01-2012 22:32:58

Hvor er det da godt at vi har grown ups som dig, der kan fortælle hvordan landet ligger. Vi kan jo også vende den, du kan læse artiklen og så lade være med at læse kommentarerne ;-) Hvis du læsere kommentarer på eksempelvis engadget, så er det meget værre. Det er nørder der læser det her, så man går nok lidt op i det.

0 0
Mette Jørgensen 17-01-2012 10:08:16

Sandt nok, men ind i mellem er der altså også udmærkede kommentarer, som kan bruges til noget. Jeg undrer mig blot over, at nogen gide bruge tid og energi på noget, som de tilsyneladende ikke bryder sig om. Også bliver jeg, som jeg skrev, træt af Android/Apple-krigen. Enhver er jo salig i sin tro, så lad dog de, der mener/tænker anderledes end én selv, tænke som de vil. Jeg tror ikke, at grovheder omvender nogen:-) Tvært i mod tror jeg, at man i længden vinder ved at argumenterer på facts og i en ordenlig tone, men det kan da godt være, at det er mig der tager fejl.
At være nørd er for mig at se ingen undskyldning for hverken at føre krig, brokke sig over mobilsiden eller være grov. At tonen er værre på (nogle)andre sites, ved jeg godt, men derfor behøver man vel ikke adoptere den hertil eller?

0 0
Benjamin Jensen 16-01-2012 23:48:07

Og selvfølgelig føler N sig ramt af Mettes indlæg. Det er der også god grund til.

Du bestiller ikke andet end at referere til Engadget, og det er jo næsten pinligt, hvis du mener de er de eneste der har "sandheden".

Men hvorfor er du her stadig? Det er jo egentlig det der er spørgsmålet? Du optræder i stort set alle tråde.

0 0
N 17-01-2012 14:56:37

Og sjovt nok kommer du ALDRIG med indlæg der omhandler emnet....

Og så kunne jeg godt tænke mig at se alle de steder hvor jeg henviser til engadget....

Men ja jeg syntes da at de gør et hæderligt stykke arbejde. Prøv f.eks. at sammenligne deres dækning, kontra mobilsidens dækning af CES (en af verdens største elektronik messer, hvor der har været lanceret en gadget eller to)...

Men sæt du dig bare hen og læs iphonecafe.dk/mobilsiden igen, og vent så på at der er en du kan overfuse igen....

0 0
Benjamin Jensen 18-01-2012 15:15:24

Og sjovt nok har jeg ikke set dig omtale emnet selv i denne tråd.

Jeg gider da ikke sidde og finde frem hvor du henviser til engadget. Hvis du ikke selv kan huske det, så lider du af dårlig hukommelse.

Den eneste der overfuser folk er dig, som konstant er efter journalisterne. Det er virkelig trættende, at du bliver ved, og alligevel er du har stadig.

At du kan kalde Mettes indlæg for overlegen vidner dog også om dit åndelig underskud. Hun kommer faktisk med en saglig kritik, som du slet ikke kan forholde dig til, for hun sviner jo ikke nogen til.

Jeg læser gerne mobilsiden - dog ikke iPhonecafe. Men jeg er træt af dit konstante brok over mobilsidens evner.

PS: Hvorfor tror du ikke at jeg selv læser engadget og CNET? Er det fordi jeg har en iPhone?

0 0
Footiefan 17-01-2012 15:11:05

Ja for dårligt. Mobilsiden burde også ha' sendt 15-20 mand til Las Vegas ;-)

0 0
N 17-01-2012 15:54:10

Man kunne jo også bare kopiere de andres artikler, som man gør andre steder :D

0 0
Footiefan 16-01-2012 22:55:10

Haha, tydeligvis er det også forkert at komme med "voksen" kommentar. Det er ikke nemt det her... Så kun brok, negativitet og børnehavementalitet er tilladt.... ;-)

0 0
Thomas 16-01-2012 23:01:49

Absolut ikke. Det er til gengæld pisseirriterende, når man får en hoven og nedladende kommentar smidt efter sig, fordi tonen ikke passer fruen.

Det kan selvfølgelig være hun er ny på nettet, men når man ser hvad der ellers bliver skrevet rundt omkring, så synes jeg sgu folk opfører sig rimelig pænt herinde.

0 0
Footiefan 16-01-2012 23:35:21

Men er det ikke lige præcis den slags kommentarer, der hele tiden gives til fx skribenterne på denne side? Så der er forkert den ene vej - men ok den anden? ;-)
Og ja folk går op i det, fair nok. Men bare fordi det fx er værre andre steder, så er det ok her. Det er jo lidt en sjov undskyldning synes jeg.

Forstår måske bare ikke, at folk kan dyrke dette her så ekstremt. Det er altså stadig kun mobiler vi snakker om. Det flyver fx ud med konspirationsteorier, fordi en app kommer til en platform før en anden.....en app??

0 0
N 17-01-2012 08:37:39

Nu har jeg ikke kommenteret konkret på artiklen, men mere på det lettere overlegne indlæg der kom.

Og du skal jo tænke på at folk har forskellige interesser, så hvad der "bare" er en mobil i din verden kan jo godt være "mere" i en andens :D

Altså i england slår folk hinanden halvt fordærvet pga af 22 narhoveder der løber efter en bold ;D

0 0
Emil Fischer 16-01-2012 20:59:35

Kommer den os til meego?

0 0
Mobilsiden.dk 16-01-2012 21:06:02

Hej Emil

Vores vurdering - og i øvrigt også de udviklere vi er i kontakt med, fortæller, at MeeGo er et dødt system på kommercielt basis. Det kan med andre ord ikke betale sig at bruge tid på det.

0 0
Emil Fischer 17-01-2012 01:49:16

hej john og tak for svaret grunden til at jeg spørger er at både Symbian og MeeGo apps udvikles i det der hedder QT så det burde være meget nemt og porte til MeeGo når i allerede har en app til Symbian. Det kan godt være at jeg ikke har ret i det jeg siger men syntes jeg har læst det et sted. Oplys mig gerne vis jeg er helt galt på den.

og lige til sidste fedt site men syntes nogle af jeres artikler er faldet meget i kvalitet specielt dem i kopier fra EB.dk hvilket har resulteret i at alle de idioter man hører på der inde er rykket til dette site :(

0 0
Mobilsiden.dk 17-01-2012 13:09:25

hej john og tak for svaret grunden til at jeg spørger er at både Symbian og MeeGo apps udvikles i det der hedder QT så det burde være meget nemt og porte til MeeGo når i allerede har en app til Symbian.


App'en til Symbian er lavet via Nokias app-creator. Her kan man ikke umiddelbart sende indholdet til MeeGo.

0 0
Emil Fischer 17-01-2012 15:13:14

Okay tak for svaret :)

0 0
Emil Fischer 17-01-2012 01:55:10

kunne i ikke bare have nøjes med at stjæle deres artikler og ikke deres læsere :)

0 0
nesavi 16-01-2012 19:04:10

Må den entutiastiske Symbian-brugere se sig forbigået endnu en gang?

0 0
KimDotDK 16-01-2012 19:48:26

Den entusiastiske Symbian bruger skal ikke føle sig forbigået.
http://store.ovi.com/content/60299?clickSource=search&pos=1
Og den leverer vist næsten det samme, som den app de har udviklet til iOS :D

0 0
Mobilsiden.dk 16-01-2012 20:21:27

Ja, som KV har opdaget, har vi faktisk en applikation til Symbian.

Vi har netop opdateret nyhedslisten så det er fulltext-feed den leverer, og ikke kun nyhedsuddrag. Dermed får Nokias Symbian-telefoner samme længde artikelindhold som iPhone App'en.

0 0
Katron 17-01-2012 00:14:43

Kan det passe at det er næsten 6-7 mdr siden, jeg hentede app'en til min N8??

Jeg bruger den dog ekstremt sjældent, da jeg som fap fap fap nævner, bedre kan lide at have funktionen som et bogmærke i browseren.

Men hvis der er kommet fulltext-feed, kan det være man skulle prøve at smide widget'en ud på skrivebordet igen.

0 0
Dennis 16-01-2012 18:25:36

Efterhånden ved at være flov over at være Apple produkt bruger, da jeg gang på gang skal være vidne til andre apple brugerer der får mindre eller større anfald fordi DE ikke lige får deres vilje om hvad DE synes er bedre eller dårligere. Dette skal på ingen måde forståes som at jeg har tænkt mig at skifte til HTC eller samsung. Jeg synes bare at folk engang imellem skal tage sig lidt sammen af og til og tænke sig om inden de ytre deres meninger. Mobilsiden.dk ramte ikke plet med deres app i første omgang, men mon ikke der engang kommer en opdatering. Det er jo ikke et spørgsmål om liv eller død? Sådan lyder det efterhånden på rigtig mange Apple fans når ikke de får deres vilje. Det bedste eksempel jeg kan komme med er da iPhone 4S udkom, og ikke iPhone 5, Apple har ALDRIG LOVET AT der kom en 5'er, det var "folket" og samtlige aviser der hypede iPhone 5 til live... Jeg synes det er helt iorden at komme med ris og ros til hvad den enkelte nu synes kunne være bedre, og dette kan mobilsiden så tage op til overvejelse om de vil eller ej, og hvis folk er så meget bedre selv, så lav da selv en App og sælg ideen videre!

0 0
Benjamin Jensen 16-01-2012 23:44:00

Pudsigt indlæg du kommer med Dennis. Jeg ser ikke andet end Android folk der beklager sig.

De starter i den sædvanlige stil med at føle sig forbigået, men det bliver så afløst af en række indlæg hvor de mener at Android slet ikke behøver en app. Det er kun os stakkels iPhone ejere der behøver det ;)

Sådan plejer det at være, og jeg synes ærlig talt det er godt at John G endelig gpr i offensiven med en god del sarkasme. Det er sgu befriende ;)

Iøvrigt vil jeg da lige sige, at indtil videre er der et par stykker som brokker sig - som siger de har en iPhone. Husk nu....du skal ikke tro på alt hvad du hører. Det er ret tydeligt iht andre tråde, at de aldrig har ejet en iPhone ;)

0 0
twitboydk 16-01-2012 16:38:33

At det er en lækker app. Jeg vil bruge den fremover

0 0
Mobilsiden.dk 16-01-2012 22:25:19

Tak for de pæne ord. Husk at skrive et review i iTunes.

0 0
Søren 16-01-2012 14:00:43

Kan I huske historien om at Newsday fik fjernet deres app fordi de lavede den her reklame: http://www.youtube.com/watch?v=mClaAVcWAKc
Som de måtte trække tilbage...

Så er der ikke noget at sige til at Mobilsiden er så positive over for Apple :)

0 0
Jan Ålund 16-01-2012 19:50:25

Mobilsiden er jo også sponsoreret af Apple! så det er het naturligt at de gør alt for at få deres produkter frem. Du ser aldrig artikler som for alvor er negative over for Apple.. dem lader de andre om at skrive.

0 0
Mobilsiden.dk 16-01-2012 22:24:59

Hej Jan

Tak for din yderst konstruktive feedback.
Jeg kan ikke se hvordan din negative kommentar, kan gavne udviklingen af sitet fremover.

Men jeg synes du skal komme på besøg hos os og få kaffen. SÅ vil jeg gerne fortælle dig lidt mere om hvordan vi arbejder. Måske kan det afmystificere tingene lidt for dig.

Giv mig et ring - mit nummer på kontaktsiden.

0 0
Jan Ålund 17-01-2012 07:51:23

Tak for tilbudet John.
Jeg har et ønske som er en smule større end at besøge dig og få en kop kaffe. Hvis du lytter til det og handler på det kan jeg se en stor fordel i at besøge jer.

Jeg syntes du skulle sætte dig sammen med dine skribenter og udarbejde en virksomhedsplan og en strategi for hvordan i bedst kan levere nyheder til os hungrende læsere. En stategi som sikre at de enkelte skribenter forsøger at leve op til at give veldokumenteret og seriøse artikler.

Den skulle selvfølgelig også sikre at selvom skribenterne altid skriver subjektivt så tænker de mere objektivt. Og sikre at sammensætning mellem skribenterne er på en måde der løfter siden.

Det ender så forhåbenlig med at den store tilknytning til enkelt produkter bliver mindre og sider som iPadsiden får nyt navn.

Og så tager jeg gerne den kaffe med dig John.. det vil jeg nyde

0 0
Sven A. 18-01-2012 00:08:05

Det kan godt være du har nogen gode ideer, men de ideer kan du jo skrive direkte til mobilsiden.dk i stedet for her i kommentarer?
Så slipper vi ihvertfald at høre den negative holdning du har i dine indlæg... når man har læst mange nok af dine indlæg/kommentarer, så er jeg ved at blive ked af det på dine vegne...

Kom tilbage i kampen, og sende en mail/gå på besøg til mobilsiden.dk, og giv dem dine gode ideer.

Når jeg læser dine indlæg, er det ikke meget dybde i dine indlæg, men mere overfladiske løsninger.... sådan som politikerne lover os i form af løfter og løber fra senere når de er valgt....

0 0
Sven A. 18-01-2012 00:08:45

Kommentar var til Jan Ålund

0 0
Mobilsiden.dk 17-01-2012 10:09:49

Hej Jan,

Du skal være velkommen. Ring til mig og aftal en tid.

Jeg / vi lytter meget gerne til konstruktiv kritik - men den konstante lavine af udokumenteret brok du kommer med i diverse indlæg, har jeg ikke noget behov for at bruge en masse tid på.

Hvis du derimod vil møde positivt op, så lytter jeg gerne til dine forslag. Vi lytter faktisk ganske meget til alle forslag der kommer.

Jeg ved ikke hvilken baggrund du har for at kunne rådgive virksomheder og medier - men det er også lige meget, så længe forslagene er konstruktive.

0 0
Johnny K. Olesen 17-01-2012 09:57:50

Hej Jan,

Jeg syntes, at du skulle kigge forbi Odense engang og få et kop kaffe med John.

Du mangler simpelthen en fornemmelse for virkeligheden, hvordan medie-verdenen er skruet sammen og hvordan man med overskud kan drive et specialmedie på internettet.

Dine holdninger bærer tydeligvis præg af, at du forestiller dig at Mobilsiden.dk ligesom dagbladene modtager millioner i statsstøtte, og derfor har råd til både frugtordning, Falck healthcare ordning og firmabiler til alle ansatte.

Det lyder fuldstændig som om, at du forestiller dig, at Mobilsiden.dk har samme økonomiske muligheder som Version2, Computerworld.dk eller andre store medier, der enten har snablen nede i statskassen eller får store tilskud fra diverse fagforeninger.

Samtidig så bærer dine indlæg også præg af, at du har en klar overbevisning om at Mobilsiden.dk ikke er et uafhængigt medie. I stedet for at slynge om dig med ubegrundede beskyldninger, så kunne du jo prøve at ringe til et par af mobilproducenterne og høre om man kan bestikke Mobilsiden.dk - men de er selvfølgelig alle sammen i lommen på "mediekoncernen" Mobilsiden.dk

Jeg syntes, at du skal tage John på ordet og aftale et møde. Mobilsiden.dk holder til lige ved siden af Odense banegård, så det er let at komme til både i bil, tog eller bus.
Hvis ikke andet, så kunne du få Mobilsiden.dk kongeslot at se :-)

0 0
Mobilsiden.dk 17-01-2012 10:33:20

Måske skulle man lave nogle "Mød Mobilsiden.dk"-gå hjem møder...

0 0
John 18-01-2012 10:44:35

God idé. Eller et åbent hus, hvor alle os nørder og brokkehoveder kan kigge forbi og hilse på :)

0 0
cJoey 17-01-2012 08:31:56

Med andre ord - gøre som andre seriøse medier gør...

0 0
16-01-2012 13:00:58

På basis af iPhones kvaliteter på nettet sammenlignet med Android, så er det vel mest nødvendigt at de får en app først. Som Fap Fap Fap kan jeg uden problemer benytte mobilsiden i min browser, men jeg har bestemt intet imod en app.

0 0
Blank 16-01-2012 14:00:23

Jeg ville vende det om og sige at det må være iOS som er den vigtige spiller her..
Browseren til iOS er så pokkers ustabil, og crasher hvert andet øjeblik.. så denne app er måske vejen frem.. ;)

0 0
Christopher 18-01-2012 12:23:04

Du har aldrig brugt en iPhone, vel?

0 0
Daniel J 16-01-2012 12:31:58

Jeg bruger ikke en app for at gå ind på en fucking hjemmeside, jeg bruger browseren! Hvorfor skal jeg glo på en klam app der alligevel bare loader den mobile hjemmeside. Jeg bruger ikke engang mobile hjemmesider når jeg surfer på min telefon! Kan i ikke istedetfor bare fikse jeres hjemmeside så jeg kan lave et bogmærke der går direkte ind på nyhedslisten på den normale hjemmeside? Istedetfor at jeg skal lave et bogmærke der først går ind og slår den mobile hjemmeside fra, der så leder til forsiden og så kan jeg trykke på nyhedslisten??? Og hvis man ikke går ind på forsiden først så kan man ikke zoome ud og se hele hjemmesiden!

Ja, det kan godt være jeg lyder lidt sur, men det er kun fordi jeres hjemmeside er den eneste der fungerer så dumt! Og det er en iPhone jeg har, som i jo elsker så højt herinde, så det burde vel virke?!

0 0
Mobilsiden.dk 16-01-2012 12:39:19

Hej Fap Fap Fap

Godt at høre fra dig.
Vi vil straks, på basis af din kommentar, droppe alt app-udvikling i fremtiden ;)

0 0
twitboydk 16-01-2012 12:53:20

LOL

Ja stop lige evolutionen tak :-)

Hilsen

That Armish Dude

0 0
Daniel J 16-01-2012 13:00:12

HA HA HA looooool

Så du vil altså godt have 20 forskellige apps liggende på din telefon, der i bund og grund gør nøjagtig det samme som et bogmærke i browseren? Nå ja, det er da mig der er den underlige det kan jeg da godt se...

0 0
Purpleboy 16-01-2012 15:05:53

Ingen har sagt du skulle downloade app'en ;)

0 0
Daniel J 16-01-2012 12:42:03

Det lyder bare dejligt.

Så får i vel tid til at få fikset det jeg snakker om.

0 0
Mobilsiden.dk 16-01-2012 12:50:34

Ja, klart. Vi vil fremover kun gøre hvad du siger...

0 0
cJoey 17-01-2012 08:29:21

John, lad nu være - du fremstiller dig selv som en pigesur 14-årig. Hvis du gerne vil fremstå seriøst er dine kommentarer her da helt i skoven.

0 0
KimDotDK 16-01-2012 12:24:43

Den tilbyder da ikke meget, man ikke allerede kan finde på jeres mobile side??
Ved godt man skal råbe op og være misundelig på at iPhans´ne har fået deres app først.. Men jeg ser simpelthen ikke noget, der er værd at være misundelig på.

0 0
Daniel Tyrrestrup 16-01-2012 12:04:32

Jeg glæder mig til at at få min iPhone igen, så jeg kan tage app'en i brug :)

0 0
hatfisk 16-01-2012 11:57:32

"Den oprindelige plan var at lave både en Android og en iPhone version, og så sende Android på gaden først. Men udviklingen af iOS versionen, tog langt længere tid end forventet ."

Derfor kom Iphone-app'en først... Undskyld men hvad er det lige for en logik? Det er vist kun logik for folk der synes Iphone-app'en er vigtigst. Alternativt bare for tåber...

0 0
Jan Ålund 16-01-2012 19:47:07

Hvis vi læser artiklen så viser det jo meget godt hvordan det kører her på siden. Middelmådigt håndværk sponsoreret af Apple ;) se bare på iPadsiden det siger jo det hele.

Man prøver på at bortforklare det fakta man selv skriver. Android kommer i anden række. Men mon ikke der kommer noget fokus i de andre medier hvordan man på siden bevidst nedgør det som ikke er det rigtige i mobilsidens objektiv.

0 0
Mobilsiden.dk 16-01-2012 22:21:20

Hej Jan

Jeg tror de fleste der læser kommentarer på Mobilsiden.dk er rimelig klar over, at du ikke bryder dig om vores medie.

Selvom du nok ikke vil synes om det, så vil jeg gerne forsøge at forklare det en gang mere.

Der er ikke tale om en bortforklaring. Faktisk forklarer artiklen præcist hvad der er sket.

Planen VAR at der skulle udvikles en iPhone og Android-version af vores app, og at Android skulle på gaden først. Men da der opstod meget store problemer i designfasen, blev vi nødt til at træffe en beslutning, om at starte HELT forfra.

Vi valgte at sætte fuldt fokus på iPhone-delen af to årsager:

1. Det var hurtigere for udviklerne at lave en iPhone app

2. Kommercielt er iOS mere interessant. Baseret på data fra tilsvarende apps viser det sig, at der notorisk er bad performance på mange Android koncepter.

Ja, faktisk har nogle i branchen foreslået os helt at droppe Android og gå direkte på Windows Phone. Men det gør vi nu ikke - i hvert fald er det p.t. ikke planen.

Nå - men det er altså forklaringen - selvom den nok ikke falder i god jord :-/

0 0
hatfisk 17-01-2012 11:44:54

Som andre har skrevet bruger jeg selv den fulde version af mobilsiden i min browser og er derfor ret ligeglad med en eventuel app. Syntes blot logikken var ret forfejlet.

Mht. Dine årsager synes jeg stadig Nr. 1 står ret meget i kontrast til citatet: "Men udviklingen af iOS versionen, tog langt længere tid end forventet" og derfor er det vel i virkeligheden nærmere Nr. 2 der er den reelle grund. Det er da også helt fair, men hvorfor så ikke kalde en spade for en spade og bare sige fra starten at i mener en iphone app bedre kan betale sig og derfor kommer den først.

0 0
Mobilsiden.dk 17-01-2012 12:32:48

Hej Hatfisk

Vi har skrevet det som det fuldkommen har været. Det VAR planen at Android skulle ud først...

0 0
Anders Thingholm 17-01-2012 22:10:12

John G. Pedersen.
Jeg har læst denne artikkel.. og en passage igen.. og jeg var sikker på at det var en trykfejl.
Men det du siger giver altså på ingen måde mening. Hvis det er korrekt at i ville have været ude med Android først men Ios tog lang tid.. hvorfor så ikke bare satse på android først.
Hvad du skriver var intentionen og hvad i har gjort... Er ked af at sige det, men det er der altså ingen logik som også holder sig inden for de normale naturlove der kan få til at hænge sammen.
Om man så er til den ene eller anden religion er ligegyldigt

0 0
hatfisk 18-01-2012 13:39:38

Det er præcis det der var min pointe og ikke andet...

0 0
Jan Ålund 17-01-2012 07:34:23

Kære John
Jeg har ikke det mindste imod jeres medie ;) Min anke går klart imod den dårlige journalistik og mod den manglende grundighed fra skribenternes side.

Men det undre mig nu ikke at du reagerer på den lidt infatile måde. Det er svært når der bliver peget på et problem og man ikke tør kigge på det.

0 0
Kurt Jørgensen 17-01-2012 20:26:59

Der er da kun én, der er infantil...og det er dig.

Du brækker bæ op i stride strømme, og når du så får en forklaring (hvor du istedet burde have haft larmende tavshed), så bliver du personlig.

At du ikke har haft åbnet et "Læs & forstå"-hæfte for nyligt, behøver jo ikke at komme mobilsiden.dk til skade.

Men det er måske så vigtigt for dig at blive set og hørt? I modsat fald kunne du jo en anden gang henvende din kritik til den pågældende skribent - så slipper vi andre for at høre på dit bræk...øh, brok. Host host.

0 0
Thomas 17-01-2012 22:46:58

Er det ikke en smule hyklerisk at anklage andre for at være infantile, når man selv har været igang med kommentarer som:

"Nååååårh, små pus. Er I blevet forbigået? Nååååårh."

og

"Tag en sutteklud...eller sut lidt på jeres elskede Android."

Det er i sandhed trist at læse. Jeg forventer ikke et svar - du ved jo jeg har ret.

0 0
Kurt Jørgensen 18-01-2012 19:42:59

Nu kan du jo lige prøve at gå tilbage, og se hvem der først bruger ordet "infantil".

Dernæst kan du jo prøve at læse mit svar til mobilsiden.dk-basheren Jan Ålund med de ironiske briller på - så vil mit indlæg nok give lidt mere mening for dig.

Det er bare lidt belastende, at visse Android-brugere altid skal tude over, at en mobilside bringer nyheder og indlæg om iPhone. Jeg kan ikke huske, at jeg har set iPhone-brugere gøre det samme ved Android-nyheder.

Jeg læser sjældent Android-nyheder, da jeg har en iPhone - og er godt tilfreds. Nogle gange er jeg nysgerrig omkring en eller anden ny Android-tlf. - eller en ny feature til dem...men så læser jeg da bare nyheden og lader det være ved det. Jeg behøver jo ikke at tude over, at der ikke lige er skrevet noget om "MIN" tlf. i dag.

0 0
Thomas 18-01-2012 21:02:30

"Det var ham der startede!!". Det er sgu også infantilt.

Det er lidt sørgeligt at se på.

0 0
Kurt Jørgensen 18-01-2012 21:54:06

Det er da mere sørgeligt, når man kun vil forholde sig til den del af et indlæg, der kan bekræfte ens holdning.

Du kunne jo prøve at komme ned fra din høje hest og så se, hvad der egentlig bliver skrevet;
2 debatører (hatfisk og Jan Ålund) angriber - ikke specielt konstruktivt kan man måske tilføje - mobilsiden.dk og deres logik i at sende en iPhone-app på gaden før en Android-app.
Derefter modtager den ene et - efter min mening - pænt og ordenligt svar på kritikken.
Jeg skriver så et ironisk indlæg til de Android-brugere, der har travlt med at tude over, at de ikke får en app (som flere endda mener, at de ikke har brug for).
Så bliver Jan Ålund personlig - ikke over for mig...men over for mobilsiden.dk
Her bliver jeg ærlig talt lidt sur på Jan Ålund (som også ved tidligere lejligheder har opført sig meget klodset) og skriver et harsk indlæg til ham.
Og nu kører du så på med at pege fingre...uden overhovedet at have været blandet ind i debatten eller forholdt dig til essensen af det, der bliver debatteret.

Det var måske et sted at starte...

0 0
Thomas 19-01-2012 08:07:50

Debatten er plat og uden indhold, så jeg kan absolut ikke se formålet med at spilde min tid på den. Om mobilsiden.dk laver en iOS- eller en Android-app først kunne jeg ikke være mere ligeglad med.

Jeg pointerer blot, at det er hyklerisk at anklage andre for at være 'infantile', når man selv bevæger sig rundt på det niveau.

At du så prøver at gemme det ind under ironi, kan man jo kun more sig lidt over.

0 0
Kurt Jørgensen 19-01-2012 21:51:55

Hvis du er ligeglad, hvorfor blander du dig så ikke bare helt udenom?

Jeg anklager ikke nogen for at være infantil - det gør Jan Ålund. Han får et pænt svar, og replicerer derefter, at John G. er infantil.
Hvis det ikke er infantilt, så ved jeg snart ikke...

Jeg forsøger heller ikke at "gemme" noget. Jeg skriver en lille hilsen til visse brugere i håbet om, at de igennem lidt ironi og overdrivelse kan se, hvordan deres (forudsigelige) reaktioner på snart sagt alle artikler bliver opfattet (i hvert fald af mig).

Som du kan se, tager jeg gerne en debat på et højere niveau, men det kræver, at debatten drejer sig om andet end, hvor hårdt det er at være Android-bruger, fordi de slemme, slemme folk på mobilsiden.dk altid er efter dem.

0 0
Kurt Jørgensen 16-01-2012 21:01:49

Nååååårh, små pus. Er I blevet forbigået? Nååååårh.

Tag en sutteklud...eller sut lidt på jeres elskede Android.

Så mange Android-brugere som der er her på siden, så ville det jo nok have været bedst for mobilsiden.dk at komme til Android først. Men nææææh nej, det er selvfølgelig, fordi de er nogle onde, onde mennesker, at de startede med iPhone.

Get a grip...

0 0
Thomas 16-01-2012 21:13:00

Haha.. Sikke en intelligent kommentar. Det er sgu sølle, når man går SÅ meget op i sin telefon.

0 0
Jacob Halldorsson 16-01-2012 11:50:43

nuff-said...

Det er vel bare en app der loader data fra den mobile version....

0 0
Mobilsiden.dk 16-01-2012 12:39:51

Hej Jacob

Det er det dog ikke.
Havde dette været tilfældet, var vi nok blevet færdige noget før :)

0 0
Lindberg 16-01-2012 20:32:19

Faktum er at funktionaliteten er mindre end den man får gennem browseren. Det er en misforståelse, at en app altid er bedre end telefonens browser. Brug i stedet kræfterne på at udvikle en bedre mobil browser, så er man også fri for at skulle downloade apps og holde dem opdateres osv. Dertil vil en mobil browser virker på tværs af alle platforme (Android, WP og iOS)

Se f.eks. Engadget. De har ingen app, men en velfungerende mobilside - Way to go!!

0 0
Footiefan 16-01-2012 22:38:50

http://www.engadget.com/tag/engadget+app/

0 0
Lindberg 17-01-2012 16:56:30

ups, men de har i hvert fald en mobil-hjemmeside som fuldt ud kan erstatte deres app.

0 0
Henrik 16-01-2012 11:41:10

Kunne i ikke have lavet appen, så man kunne skrive sine kommentar, uden at man kommer her til siden ?
Så går pointen lidt fra den, hvis man alligevel skal ind over hjemmesiden.

0 0
Mobilsiden.dk 16-01-2012 12:40:43

Hej Henrik

Det er bestemt planen i en kommende version. Men det var desværre ikke muligt i første omgang.

0 0
16-01-2012 11:27:42

Men dejligt at den er her nu:-)

0 0
Mobilsiden.dk 16-01-2012 11:28:52

Ja, det har bare også været en mægtig svær fødsel :)

0 0
Tobias Nordahl 16-01-2012 11:52:58

Nu du tager den op - Så må vi da næsten være ved kejsersnit...

Det må forklare det hele - Nu hvor vi Android brugere fortsat må vente. (Men, vi venter spændt!)

0 0
Mobilsiden 16-01-2012 13:10:57

Kan sammenlignes med akut-kejsersnit efter en lang og svær fødsel :) haha

0 0
Sven A. 16-01-2012 16:44:59

Får vi så føde-epidural for at dulme ventesmerterne til Android versionen kommer ud???

0 0
x