Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Mobilsiden.dk har fået nyt design

Mobilsiden.dk har fået nyt design

Vi er stolte af at kunne præsentere jer for vores nye design - Vi håber i synes om det.

Da Mobilsiden.dk og søstersiderne Mobilpriser, Mobildebat og FriSMS blev re-designede tilbage i 2008, var iPhonen knapt kommet til landet. Nokia regerede på mobilmarkedet og teleudbydere lokkede med SMS’er til bare 20 ører.

Dengang var afrundede knapper med 3D-effekt med til at gøre iOS og iPhone populært - og dermed også at finde på Mobilsiden.dk så dikterer moden i dag et flat og minimalistisk udtryk, hvilket skinner igennem i vores nye design.

Den store forårsrengøring

Med tiden har mobilsiden.dk udviklet sig til at indeholde tiltagende flere features, hvor boks på boks blev tilføjet, med bl.a. anmeldelser, mest sete eller relaterede nyheder, web-TV og meget mere. Denne udvikling har givet flere funktionaliteter men desværre også et mere rodet udtryk og lange load-tider.

Med det nye design kredses der nu om at gøre siden så let og simpel som muligt - for at kunne give rum til mere indhold - og især plads til flere og større billeder.
Vi håber at i synes om Mobilsiden.dk version 2.0.

Har i ønsker, kommentarer, ris eller ros så skriv dem herunder eller til brugerservice@mobilsiden.dk

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

tomyota 02-03-2014 12:18:54

Få nu lavet " Seneste nyheder" som det var før.....nemt og overskueligt,så man ud fra dem ,senere kan gå lidt mere i dybden.........en lille ommer....men meget relevant.

0 0
Thomas Knudsen 28-02-2014 16:29:56

Er sq heller ikke fan af det nye design. Har intet overblik over nyhederne..... Også skal man jo have solbriller på. Anbefaler at dæmpe baggrunden til...sort:)

0 0
Rasmus N. 27-02-2014 18:44:32

Det kan man da kalde hvidt på hvidt...er ikke specielt imponeret af det nye design,
uoverskueligt og så flyver reklamer nærmest op i fjæset på folk fra alle siderne og kanter...håber det det er en fejl på siden...

må desværre os være ærlig at sige..at jeg ikke har besøgt mobilsiden så ofte som jeg ellers gjorde tidliger pga det nye design

0 0
Naggie21 24-02-2014 18:29:00

Alt for hvidt. Dum ide med nyheder i rubrikker ved siden af hinanden, i stedet for tidligere, hvor de kom under hinanden og var delt op efter dato. Nu vælter de ind i hinanden og det er umuligt at danne et overblik.

Og så kommer det VÆRSTE! I beder selv om ikke at få reklameindtægter fra folk der læser jeres side fra tablets. Jeg føler mig tvunget til at bruge AD+, fordi reklamesøjlen i siden, forsvinder, når man scroller lidt ned på siden, med det resultat, at side zoomer, så den fylder hele skærmen. Så når man navigerer rundt på jeres side, så hopper det hele op og ned, og man mister hele tiden fokus. Det er sgu ikke i orden.
Og hvorfor er siden tvunget til noget der ligner 4:3 format, når ALLE computere har 16:9 eller 16:10 skærme? Det kan ikke passe at alt skal laves til iPads i dag, på bekostning af alle andre brugere. Så må i lave en iPad version og en desktop version.

3 0
Thomas Ulvedal 25-02-2014 14:56:16

Det er en fejl på siden og det nye design, der gør at siden hopper. Det er en af de ting vi arbejder på at få rettet. Forhåbentlig har vi det hurtigt på plads!

Mvh
Thomas
Mobilsiden.dk

1 0
Naggie21 24-02-2014 18:31:57

Nå ja, og redigering ag sletning af beskeder må også gerne komme meget snart. Og sortering af beskeder, så ældste kommer øverst, eller i det mindste nyeste først. "Efter likes" som er eneste mulighed nu, er da til grin. Det giver en helt forkert rækkefølge, så man slet ikke kan finde hoved og hale i noget.

Man læser en side oppefra og ned, så ældste først giver bedste flow.

2 0
Thomas Ulvedal 25-02-2014 15:03:15

Rækkefølgen har man også kunne skifte på, inden vi implementerede det nye design. Og det kommer man også til at kunne igen. Det er en fejl, som der også bliver arbejdet på. Mht til at slette og redigere i beskeder, så står det på vores to-do liste, så det regner vi med at lave, når vi lige har fået rettet alle småfejlene :-)

Mvh.
Thomas
Ulvedal

1 0
24-02-2014 16:08:28

Syntes også som andre skriver, at det er blevet lidt for hvidt i hvidt. Det er blevet svært at danne sig et overblik. Det er ligesom om det er reklamerne, der pludseligt er det mest fremtrædende (Ved godt de er jeres eksistensgrundlag, men der er vel grænser :D) Så lidt mere markering af delene på siderne ville være rigtigt godt. Ellers et pænt fladt design, der jo om noget er trenden i dag.....

0 0
Martin 24-02-2014 14:46:06

Jeg er ikke glad for det nye design. Jeg mangler den koncise list over alle nyheder på én lang liste. Nu er der nogle store blokke i nyhedsoversigten som ovenikøbet er sideinddelt, så det er nærmest umuligt at få overblik hvis man har været væk fra siden bare en dag.

Desuden må jeg tilslutte mig dem som mener at reklamerne er blevet for påtrængende nu.

5 1
kevin 24-02-2014 13:45:11

Jeg synes ved første øjekast så der noget uoverskuligt det nye design synes det er skuffende at se .

1 0
Tommy Tamsen 24-02-2014 13:22:58

Jeg savner jeres mobile hjemmeside udgave, både i det gl. og nye udseende. Lidt mærkeligt man ikke kan se en side omhandlende mobiler, optimeret til dem...

0 1
Morten Jensen 24-02-2014 12:29:29

Jeg synes nyhedslisten er blevet elendig. Med den gamle var det ret nemt at få et overblik over, hvilke nyheder der var kommet til siden sidst man var inde og opdatere listen. Det er ødelagt.
Og som en anden også skriver, så er kommentar-funktionen den værste jeg nogensinde har oplevet. Men det har den været længe. Jeg ville meget gerne kunne så alle komentarerne med ældste først, og ikke grupperet i 'samtaler' som det er nu. Det gør det vildt besværligt at finde ud af hvad der er kommet af nye kommentarer, når man følger med i kommentarerne på en bestemt nyhed. Her på siden er man nødt til at se samtlige kommentarer igennem for at finde ud af, om der er kommet nye (eller lave en dato-søgning i browseren, som er den metode jeg bruger). På alle normale fora og andre sites med kommentar-funktion der kommer alle nye indlæg blot nederst. Dvs. når man opdaterer siden, så ved man at alle nye indlæg lægger under det sidste indlæg man læste sidst.
Om ikke andet så ville det være lækkert, hvis i gav brugeren mulighed for at vælge hvilken måde man vil have vist kommentarerne på.

7 0
Rudik 24-02-2014 12:28:26

- Billederne under fx. jeres 5 fede facebook tips til android, er gigantiske. De fylder over halvdelen af min skærm på en 24" . Det ser sikkert fint ud på tablets osv. men på pc halter det. man kan selvfølgelig zoome ud, men så bliver teksten alt for lille.

2 0
Rudik 24-02-2014 12:25:43

ja jeg tilslutter mig resten af feltet og mener også at adblock ikke kan undgås mere på jeres site. Da de irriterer mere end de falder ind sammen med det resterende. Jeg har ellers over en periode tillladt reklamer i min adblocker, men det kan også blive for meget. Til dem der har et stort hvidt felt for oven, højreklik og tryk fjern reklame på det hvide felt, så får i en "normal" side igen ;-)

2 2
Thomas Ulvedal 24-02-2014 13:54:20

Vil lige skynde mig at sige, at det er ikke den normale forside-reklame som kører i dag. I dag kører Telia med et "ejerskab" hvilket er et væsentligt større banner end det normale.
I morgen, er der det "gamle" banner, som vi plejer at køre med, på siderne.

Mvh
Thomas
Mobilsiden.dk

2 0
Søren Resbo 24-02-2014 13:34:16

Tak for tippet. Det var præcis årsagen til, at jeg droppede mobil.nu og skiftede til mobilsiden.dk. Her var trods alt lidt færre reklamer, og ikke nogle som tog halvdelen af skærmen på startsiden. Ad-blocker har fjernet det hele og det er lidt mere tålelig at være besøgende herinde.

1 0
Martin Mortensen 24-02-2014 10:49:33

Visning af flere billeder virker ikke i jeres nye design! Jeg bruger Chrome og hver gang der er opgivet at der er flere billeder (fx 1/4), så er der to store pixelerede pile under billedet, men der sker ingenting hvis jeg trykker på dem! Er jeg den eneste med dette problem?

0 0
Thomas Ulvedal 24-02-2014 11:06:05

Hej Martin, nej det er et problem der er lige nu på siden. Vi har en udvikler på sagen, og satser på at det er løst ret hurtigt!

Mvh
Thomas
Mobilsiden.dk

3 0
Smasher 24-02-2014 09:12:06

Håber at den nye side kan finde ud af, at huske ens brugernavn, og automatisk logge en ind ;)

3 0
Thomas Ulvedal 24-02-2014 13:55:32

Det skulle den meget gerne. I Google Chrome, har den indtil videre, været flink at huske det for mig :-)

Mvh
Thomas
Mobilsiden.dk

0 0
Naggie21 24-02-2014 20:59:47

Det har den dælme ikke ved mig. Bruger også Chrome.

0 0
Bo 24-02-2014 08:14:01

Jeg har adblock og ser ikke reklamerne. Til gengæld er næsten hele skærmen helt hvid når jeg går ind på mobilsiden.dk. Jeg skal så scrolle ned for at komme ned til indholdet.

Selve designet er for lyst, synes jeg. Det er hvidt i hvidt i lysegråt, og det bliver for vanskeligt at navigere i og ser bare ikke ret interessant ud. Det ligner meget Gizmodo, og det er ikke en kompliment.

7 0
Brian 24-02-2014 08:06:34

Med den mængde reklamer og størrelsen på dem, kommer man vist ikke uden om adblock længere.

7 1
Michael 24-02-2014 08:03:11

Det er stort... meget stort.
Telia reklamen fylder næsten det halve af en 24" skærm.

5 0
Kasper Smedegaard 24-02-2014 00:29:46

Er det kun mig, der har fejl på siden ? Det grå ovenover menuen fylder halvdelen af min browser, så jeg skal scrolle enorm meget.

3 1
Styxx 23-02-2014 23:25:47

Det ser fint ud. Minder vel lidt om meremobil.dk, sådan i look and feel? Ikke at det på nogen måde er en dårlig ting.

Nu vi lige er ved design. Jeg er klar over det var på det gamle site også, mén. Hvorfor blev det pludselig byttet rundt på, hvordan kommentarer bliver vist? Altså nyeste øverst, og ikke omvendt? Det ses på flere sites, men jeg kan simpelthen ikke finde en god grund til at gøre det sådan?

Folk kommenterer jo ofte på andres kommentarer. Hvorfor fa... dælen skal man scrolle helt ned i bunden inden man starter med at læse, for at kunne følge udviklingen i en "samtale" mellem folk? Man læser jo heller ikke en side i en bog, nede fra og op?

Det giver i mine øjne ingen mening, det er dobbeltarbejde for brugeren, og det virker bare unaturligt. Bum!

Hvis der er nogen der har en god grund, lytter jeg gerne :)

7 0
Naggie21 24-02-2014 18:37:57

Helt enig. Nyeste øverst er komplet ulogisk. Man læser vel hjemmesider og alt andet oppefra og ned. Det giver et virkelig dårligt flow. Især det, at man skal læse nedefra, men er der så et svar til en, så kommer den under. Så har man læst nedad for at få alle svar, så skal man læse opad igen, for at læse næste indlæg. Uoverskueligt overblik.

1 0
Michael 23-02-2014 23:09:17

Jeg synes at Jeres nye design er blevet rigtig, og ros til designeren bag det. Synes dog at i ligesom Martin skriver skulle have lavet det i responsive design. Ikke blot fordi at man helt slipper for at velligeholde to forskellige sites, der deler database, men fordi at vi er kommet ind i en tid, hvor der findes så mange forskelige devices, med forskellige skærmstørrelser. En anden ting er at man jo med Windows 8, kan dele ens skærm op, og her ville responsive design have været i sit rette element :)

0 0
Daniel Jørgensen 23-02-2014 22:25:36

Det ligger faktisk næsten i jeres tekst ! Bytter man bare ét enkelt ord ud i andet afsnit giver det bedre mening

"Dengang var afrundede knapper med 3D-effekt med til at gøre iOS og iPhone populært - og dermed også at finde på Mobilsiden.dk så dikterer Apple i dag et flat og minimalistisk udtryk, hvilket skinner igennem i vores nye design."

1 0
Bo 24-02-2014 08:15:53

Bortset fra at det ikke var Apple der gik forrest med fladt design. Det var Microsoft med deres Metro design.

1 1
Daniel Jørgensen 23-02-2014 22:23:44

iPhone mig her og iOS mig der.. Jeg kommer ikke på mobilsden for at se iPhone alle steder.. Find dog på noget nyt.. Skal det hele absolut følge hvad Apple har dikteret jer til ? Som Martin siger hvad med noget responsivt istedet for? Antager at Apple.com ikke bruger det siden i heller ikke gør..

4 1
Tommy Lindegaard 23-02-2014 23:09:40

Hej Daniel, som skribent har jeg ikke direkte været inde over det nye design, men blot fulgt med på sidelinjen. Der er positive og negative ting ved responsivt design. Jeg er selv fan af responsivt design da det nemt skalerer og generelt ser ret godt ud. Problemet kan dog være nogle gange at det gør hjemmesider langsommere, især sådan en som Mobilsiden.dk hvor der er meget indhold og mange billeder.

Men det er lidt en religionskrig og responsivt design er meget populært for tiden og bestemt ikke uden grund!

2 0
Martin Bay Pedersen 23-02-2014 22:00:26

Positiv udvikling - less is more :) men burde I ikke have taget skridtet fuldt ud, og brugt responsivt design? I stedet for fortsat at køre med to forskellige versioner af hjemmesiden på to forskellige domæner?

Mit login til at skrive kommentarer her på siden bliver glemt hver gang jeg lukker min browser. Jeg skal altså logge ind hver gang jeg vil skrive noget. Er det en fejl? Jeg bruger Google login.

5 0
Morten 23-02-2014 21:25:31

Det gamle design kunne bedre overkomme at blive tilklisteret med alle de reklamer

0 0
Mozz 23-02-2014 21:00:01

Ja det ser fint ud!! Var der nogen der sagde ios7 :)

0 0