Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Mobilsiden.dk klar med Android applikation

Mobilsiden.dk klar med Android applikation

Vær helt opdateret på alle nyhederne fra mobilbranchen direkte på din mobil via ny Android applikation fra Mobilsiden.dk.

Det er mere end et år siden Mobilsiden.dk lancerede en applikation til iPhone, som blev resultatet af en lang og sej kamp med en række forhindringer på vejen.

 - Hent Mobilsiden.dk til din iPhone

Den oprindelige plan dengang havde været både at lave en Android og en iPhone version samtidig – og endda have sendt Android-versionen på gaden først. Dette mislykkedes dog.

 - ”Vi ville have givet Android-brugerne en overraskelse – men dette mislykkedes. De første designskitser fungerede ikke på da de kom over på mobilskærmen, og vi måtte smide flere måneders arbejde ud for at starte forfra. Da vores projekt var skredet så meget, var vi nødt til bare at blive færdige hurtigst muligt. Her valgte vi at gå iOS-vejen - da det ganske simpelt var hurtigst,” udtalte chefredaktør på Mobilsiden.dk, John G. Pedersen, dengang.

Applikationen giver dig, ligesom iPhone applikationen, alle nyheder, anmeldelser og tips, og de kan vises i både kronologisk rækkefølge eller opdelt på de forskellige producenter.

Det er også muligt, at dele artikler via Facebook eller mail – samt få alerts så du ALTID er opdateret på alle nyhederne på Mobilsiden.dk.

Men den helt store nyhed er også, at det på Android applikationen er muligt at kommentere på artikler direkte i applikationen i kommentartråden.

Du kan downloade applikationen gratis i Google Play Store.

Du kan også finde applikationen Mobilpriser.dk i Google Play Store.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

slon 22-03-2013 17:58:26

fin app men den virker kun i portræt

0 0
Bepper 22-03-2013 13:23:12

Super funtionel app. Men der er nogle skygger i baggrunden, som er irriterende når man læser og scroller ? En ensartet lys grållig baggrund vil være at foretrække.

0 0
Erik 21-03-2013 15:57:58

Lidt underlig måde at skrive "Henter data"?

0 0
Thorius 21-03-2013 09:52:25

at en af kritikpunkterne fra mobilsiden til androidplatformen er manglende tabletapps, og når I så selv laver en app, hvor man i samme åndedrag kan tilgodese både mobil og tablet i en app, så virker den kun til mobilen... Ærgeligt, at I ikke har større ambitioner, når I nu selv kunne gøre en forskel. Ellers pæn mobilapp. (Asus TF201 - CM 10.1)

0 0
Daniel Olesen 21-03-2013 14:20:24

Hej Thorius,

Se ovenstående svar til OliverB95 :-)

God dag!

Mvh
Daniel
Mobilsiden.dk

0 0
OliverB95 20-03-2013 21:40:33

Det er da helt til grin, at den ikke er kompatibel med Nexus 7! Det er sgu en om'er!

0 0
Thomas Ulvedal 22-03-2013 14:41:17

Så skulle den virke til Nexus 7 :-)

http://www.mobilsiden.dk/nyheder/opdatering-klar-til-mobilsidendk-android-applikation,lid.26547/

0 0
Daniel Olesen 21-03-2013 14:19:46

Hej OliverB95,

App'en har faktisk været testet på Nexus 7 og har virket fint. Der er åbenbart sket noget, så den ikke længere understøttes, men der bliver arbejdet på højtryk på det:-)

Mvh
Daniel
Mobilsiden.dk

0 0
Martin 20-03-2013 20:01:48

Ja det lyder jo lidt som den slags apps mobilsiden er så glade for at advare om og som gør Android så "farlig" :)

0 0
21-03-2013 07:05:37

Ha ha ja :-) det er lidt komisk :-) denne app ville sikkert ryge lige i malware spanden hos "sikkerhedsfirmaerne"....

0 0
Daniel Olesen 21-03-2013 14:18:23

Vi er i fuld gang med at rette det, så app'en kun kræver de nødvendige rettigheder:-)

Mvh
Daniel
Mobilsiden.dk

0 0
22-03-2013 11:48:02

Det var nu heller ikke ment som kritik :-) Var nu bare sjovt, nu hvor mobilsiden ret ofte linker til undersøgelser ang. Malware i Android. Måske andre udviklere oplever det samme som jer ;-)

0 0
Martin 20-03-2013 20:02:45

Skulle have været et svar til Jonas_a.

Det er en skam at man ikke kan redigere kommentarer.

0 0
Vortex 20-03-2013 17:55:59

Det ville klæde mobilsiden at skrive hvad i skal bruge de her tilladelser til.

- ring direkte op til telefonnumre

- tag billeder, og optag video

- læse kalenderbegivenheder & fortrolige oplysninger

- tilføje eller ændre kalenderbegivenheder og sende e-mail til gæster uden ejerens viden

0 0
Thomas Ulvedal 20-03-2013 20:41:07

Det er simpelthen Googles standard permissions, vi ikke har fået rettet til på vores konto. Vi har selvfølgelig ikke skumle bagtanker med vores app, eller til hensigt at indsamle en masse oplysninger som vi vil misbruge.
Det er simpelthen en fodfejl, og det skal vi selvfølgelig have rettet.

Mvh.
Thomas Ulvedal
Mobilsiden.dk

0 0
Jonas_a 20-03-2013 19:38:56

og
- sende sms

kunne også tænke mig at vide hvorfor appen skal have adgang til disse.

0 0
Thomas Ulvedal 22-03-2013 14:40:50

Nu med rettede tilladelser :-)

http://www.mobilsiden.dk/nyheder/opdatering-klar-til-mobilsidendk-android-applikation,lid.26547/

0 0
Anker 20-03-2013 15:46:30

Tag jer ikke af de klaphatte der bare vil brokke sig.. Godt arbejde..

0 0
Dennis Jung Møller 20-03-2013 14:19:10

Dejligt med en app, men jeg synes layout efterlader en del til ønskerne og det er ret slemt med udseendet. Grafikken er ikke køn og det at den i øvrigt er hårdt komprimeret hjælper ikke på det. Hvordan mon app'en til iOS ser ud? I burde jo ikke behøve skulle starte forfra bare fordi platformen er en anden...
Når alt det er nævnt, synes jeg til gengæld at den funktionsmæssigt er godt med. Der er heldigvis tænkt over tingene og der er trukket på erfaring fra andre gode apps. God stil.
På med arbejdshandskerne og god arbejdslyst til jer!

0 0
Ole 20-03-2013 13:26:17

Nej, det fungerer ok nu, må have været en dårlig dataforbindelse da jeg postede første gang..

0 0
Martin 20-03-2013 13:21:06

super nyhed. vil helt klart bruge denne applikation men reklamerne må godt være i bunden ;)

0 0
Ole 20-03-2013 13:12:35

Min første kommentar foroven er lagt ind to gange, da jeg ikke fik en bekræftelse på at beskeden var sendt efter at jeg trykkede på >send knappen. Du må I lige fixe. Jeg har en SGS2 med JB 4.1.2

0 0
Ole 20-03-2013 13:07:38

TAK, har længe gået og ventet på dette! I må meget gerne inkludere titel overskrift på hver nyhedsartikel det sendes ud som push notifikation, så man kan se om man vil læse artikel med det samme.

0 0
Ole 20-03-2013 13:07:38

TAK, har længe gået og ventet på dette! I må meget gerne inkludere titel overskrift på hver nyhedsartikel det sendes ud som push notifikation, så man kan se om man vil læse artikel med det samme.

0 0
Thomas Nørregaard Nielsen 20-03-2013 12:57:42

umiddelbart er appen en skuffelse. Har installeret den fint. Når jeg starter den op, er der intet indhold overhovedet....

min telefon er en HTC One X, med custom rom (IceColdJelly 2.6 m. android 4.2.2

Mvh. Thomas

0 0
pabstdk 20-03-2013 12:34:01

App'en virker også når den konverteres til bar og anvendes på BlackBerry os 10.

Kommer der mere om denne fremragende mobil, BlackBerry z10 på mobilsiden? For det er ikke længere kun for dem med BIS/BES abonnementer... den er er virkeligt godt bud på Blackberrys tilbagevenden til markedet....

0 0
Tobias Nordahl 20-03-2013 12:17:07

det er da rart at i endelig er med - Men - hvor skal jeg dog lede længe efter en app der er så rodet. det er vidst godt i har lavet en start-guide.

Men, det er da rart at man nu kan kommentere på de enkelte indlæg fra mobilen.

0 0
Tobias Nordahl 20-03-2013 12:21:00

samtidig synes jeg at skyggerne i baggrunden er meget forstyrrende at se på. Hvorfor er disse med? Andre android apps klare sig da fint uden det....

0 0
Karim 20-03-2013 12:04:28

det er en solid og flot app i har lavet :D godt arbejde! - nexus 4

0 0
Thomas Andersen 20-03-2013 10:53:04

ingen nyheder, på en xperia s

0 0
Kongand 20-03-2013 10:40:26

Det var da en dejlig nyhed:-)
Specielt fedt, man kan kommentere!
Der er selvfølgelig noget arbejde endnu. Personligt håber jeg, I vil kigge på muligheden for selv at kunne vælge, hvilken alarm man vil bruge til notifikationer, så det ikke blot er standardtonen.
Men det er en god start. Keep up the good work:-)

0 0
Martin 20-03-2013 10:33:57

Ikke for at være lyseslukker, men det er godt nok noget hø.

Den virker slet ikke på min Desire Z. Under "Dataindsamling" skriver den hele tiden "Der opstod en fejl. Prøv venligst igen senere".

På min Galaxy 7.7 virker den, men det er ikke nogen rar oplevelse hverken i udseende eller brugerflade. Fx kan man ikke zoome i teksten. Desuden lader det bare til at være de ubehandlede webartikler som vises, de kunne godt have være mere læsevenlige som fx i Google Aktuelt eller i Pulse.

Jeg får jo helt lyst til at lave en uofficiel mobilsiden-app.

0 0
CJ 20-03-2013 10:01:03

Men ser rigtig godt ud... Kan man svare på andres kommentarer? Anyway - nice :-)

0 0
CJ 20-03-2013 10:01:48

Ok fandt ud af at svare :-)

0 0
20-03-2013 10:57:53

Det ser ud til at virke;-)

0 0
MLT 20-03-2013 09:16:26

Fedt, men må man have lov at spørge om I arbejder på en til Windows Phone 7,8 og 8 også?? ;D

0 0
20-03-2013 15:05:11

Næppe.
Mobilsiden.dk dyrker kun sjældent WP med nyheder, så tror ikke vi skal forvente en app.

ville dog blive glæde ligt overrasket hvis det skulle ske...

0 0
Daniel Olesen 21-03-2013 14:23:29

Hej MLT,

Der bliver ikke umiddelbart arbejdet på en WP app, men i stedet bliver iOS versionen opdateret. En WP bliver stadig overvejet, men i mellemtiden kan du benytte dig af vores mobile website: mobilsiden.mobi

Mvh
Daniel Olesen
Mobilsiden.dk

0 0
Mikkel 20-03-2013 09:15:47

Hvorfor skal I have rettigheder til kalender og til at sende mails uden brugers viden?

0 0
UKR 21-03-2013 12:28:30

Ja og hvorfor skal de også have rettigheder til TJENESTER, DER KOSTER DIG PENGE? I hvilken forbindelse skal en side hvor man bare skal læse nyheder have den rettighed?

0 0
Thomas Ulvedal 21-03-2013 13:18:53

Se mit svar på dette under indlægget "Tilladelser" lidt længere nede i tråden. Vi arbejder lige nu på at få det rettet til.
Mvh.
Thomas Ulvedal
Mobilsiden.dk

0 0
20-03-2013 09:14:07

Den ser virkelig godt ud. Og er dejligt snappy. Lækker detalje med billeder når man vender sin mobil. Glæder mig til at bruge den.

0 0
Jacob Smidt 20-03-2013 08:50:01

Syntes applikationen virker godt, glidende overgange i menuerne og nem brugerflade!

Vigtigst af alt er der en god opstartsguide som hjælper de uerfarne bruger i gang med applikationen, og så er der store plus point for kommentar mulighederne:)

0 0
Daniel Olesen 21-03-2013 14:16:41

Tak:-)

Mvh
Daniel
Mobilsiden.dk

0 0
Jacob Hultmann 22-03-2013 16:06:46

Jacob Smidt: Arbejder du ikke på Mobilsiden?

0 0
Klintø 20-03-2013 08:49:05

og så er den ikke kompatibel med Nexus 7......

0 0
René Sørensen 20-03-2013 10:54:19

Hvorfor er det ik' overraskende? Havde ellers set frem til app'en på nexus 7.

0 0
Daniel Olesen 21-03-2013 14:16:12

Hej i tråden:-)

Vi arbejder i øjeblikket på at gøre den kompatibel med Nexus 7 samt andre tablets. Vi håber det lykkedes i første omgang. Jeg giver en update til jer når det er klar.

Mvh
Daniel
Mobilsiden.dk

0 0
Peter Frederiksen 20-03-2013 10:42:21

Kompatibel med min note 10, men ikke min Nexus?!?!

Det er nu heller ikke en dejlig oplevelse med Note10..

0 0
DX 20-03-2013 09:37:05

Vi mangler Tablet udgaven

0 0
DX 22-03-2013 12:59:53

Nu virker den på min Medion tablet samt på HTC Sensation + min Samsung Galaxy S3 - Dog ikke i "Landskabs mode". Der mangler også en sync. af læste nyheder mellem mine mobile enheder.

0 0
20-03-2013 08:52:27

Det kommer forhåbentlig :-)

0 0