Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Motorola Xoom endelig landet hos Mobilsiden.dk

Motorola Xoom endelig landet hos Mobilsiden.dk

Den kom på markedet i USA tilbage i februar måned, og nu er den langt om længe landet på Mobilsiden.dks redaktion i Odense. Se de første billeder.

Der har været mange skriverier om Motorola Xoom, og den har flere gange også fået så gode anmeldelser den har meldt sig som den første reelle konkurrent til Apples iPad.

Mobilsiden.dk har langt om længe modtaget et eksemplar til test.

Du kan se vores første indtryk de kommende dage - og disse vil selvfølgelig blive efterfulgt af en fyldestgørende anmeldelse når vi har fået testet Xoom på alle leder og kanter.

Motorola Xoom er den første tabletcomputer med NVIDIA's Tegra2 1 GHz Dual-Core processor, men den er også en af de første tablets med systemet Google Android 3.0 Honeycomb, der er dén Android version, som er optimeret til brug på tablets.

Motorola Xoom har en 10.1 tommer skærm ligesom Samsung Galaxy Tab 10.1, som også inden længe vil være klar i butikkerne.

 

Motorola Xoom - specifikationer i hovedtræk

- Skærm: 10,1" (1280x800 pixels)
- Processor: 1 GHz Dual-Core NVIDIA Tegra2
- Hukommelse: 32 GB intern / 1 GB Ram
- Udvidelse: Via microSD-kort
- Kamera: 5 megapixels (bagside) / 2 megapixels (front)
- Forbindelser: Bluetooth 2.1, 3G, 4G
- Lydafspilning: AAC, AAC+, AMR NB, AMR WB, MP3, XMF
- Videoafspilning: 720p capture/1080p playback/streaming, H.263, H.264, MPEG4
- Vægt: 730 gram
- Størrelse: 249,1 mm x 167,8 mm x 12,9 mm
- System: Android 3.0 Honeycomb

 
Læs også: 
- Motorola Xoom bedre end iPad
- Motorola Xoom overhaler konkurrenterne
- Motorola Xoom ny power-tablet




 

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

jesper w 17-07-2011 02:03:35

Hvordan kan det være at i ikke vil teste asus go acer.
Pt så har en stor avis i usa skiftet ipad ud. Og asus transformer få mange gode anmeldelser i udlandet. Det virker som i er imod dem fra starten. Selv acer fik god kritik minus batteri tiden som var nede på 6 timer. Hvis jeg godt kan forstår ikke er nok.

Dette er ikke brok, jeg synes bare man sætter ipad op på et stade hvor den ikke høre hjemme. Hvor er friheden til at kunne lave dit eget skrivebord med egen udsende. Bestemme muligheden for hvor store ens Wigdet skal være. For kort at nævne nogle ting. Kan slet ikke komme mig over den mange på censur man acceptere ved at vælge appel, alt skal jo gennem dem.

Jeg har ikke noget problem med appel, anbefalder deres produkter til folk som jeg mener vil få mere gavn af dem end en android mobil. Men fortæller dem samtidigt hvilken begrænsninger de få. så vælger de jo selv. :)

0 0
martins25 15-07-2011 12:14:21

JEG ER VED AT VÆRE GODT TRÆT AF ALLE JER SOM KUN BROKKER JER. GIDER IKKE LÆSE EN ARTIKEL KUN MED BROK. DET ER DA SPILD AF TID. JEG SYNES MOBILSIDEN GØR DET GODT OG SPÆNDENDE, SELF HVIS DE LAVER FEJL SKAL DE HAVE DET AT VIDE, MEN DE ER JO OS KUN MENNESKER OG HVIS I ANDRE ER SÅ GODE TIL AT FORTÆLLE OM TINGENE SÅ LAV JERES EGEN MOBILNYTSIDE.DK HVOR I KAN BROKKE JER PÅ LIV OG LØS.

DER VIL ALTID ENGANG IMELLEM KOMME FEJL FRA MOBIL SIDEN, MEN TÆNK OVER HVOR TIT DU SELV LAVER EN FEJL OGSÅ SE OM DERES ER LIGE SÅ MANGE.

GOD WEEKEND. :)

0 0
Rene 16-07-2011 10:34:22

For dem der ikke gider læse det andet....

jeg er ved at være godt træt af alle jer som kun brokker jer. gider ikke læse en artikel kun med brok. det er da spild af tid. jeg synes mobilsiden gør det godt og spændende, self hvis de laver fejl skal de have det at vide, men de er jo os kun mennesker og hvis i andre er så gode til at fortælle om tingene så lav jeres egen mobilnytside.dk hvor i kan brokke jer på liv og løs.

der vil altid engang imellem komme fejl fra mobil siden, men tænk over hvor tit du selv laver en fejl også se om deres er lige så mange. 

god weekend. :)

0 0
martins25 16-07-2011 16:10:55

smiler rene, jeg måtte bare ud med det i store bogstaver hehe. men håber på at det kan ænrdre lidt på tingene fremover..

0 0
13-07-2011 17:09:25

Jeg syntes at zoom er en god tablet og god kvalitet, syntes dog den mangler den opdatering som er på vej, som skulle gøre den hurtigere og køre mere flydende, skal dog siges jeg syntes den kører fint men mangler lige prikke over i :).

Jeg håber i vil andmelde ASUS Eee Pad transformer, har set en masse om den og den skulle have gode farver og rimelig tyndt design og være i god kvalitet, og så syntes jeg den virker ret så interessant når den også kan kople sammen med tastatur med mus og ekstra batteri indbygget, til en yderst konkurrence dygtig pris..

Og jeg vil sige jeg kan godt lide mobilsiden og kigger hver dag her efter nyheder :).. i er helt fine :)

0 0
Mark 12-07-2011 18:17:01

Ja den første der "udkom" men ikke herhjemme, og den nåede nærmest at blive overhalet af flere andre producenter..

Og "gode" anmeldelser, indebærer det også alle dem der har kritiseret den langt ind i helvede ?
Bare deres manglende MicroSD funktion burde være grund nok til at lade være, ja den har porten og ja det har været lovet at den ville blive aktiveret - men er den, nej.

Og systemet er sløvt og lagger ift. andre tablets på markedet.

Virker som en tynd omgang undersøgende journalistik inden i påbegynder jeres review.

Hvorfor ikke undersøge Asus eller Acer der også leverer langt mere attraktive tablets der ikke er alt alt alt for dyre?

0 0
Søren D 12-07-2011 19:37:04

Xoom sløv og lagger?? Du aner da vist ikke hvad du taler om!!
Den har kværnet alt hvad jeg har smidt efter den uden nogen form for tøven og fungere rigtig godt her i huset - har stort set ikke haft brug for min bærbare i de sidster 3 uger siden jeg havde den med hjem fra US. Ungerne ( 9 og 11) har fuldstændig taget tablet-ideen til sig og den er i sving fra morgen til aften. Min kører dog 3.1, så jeg glæder mig til at se hvad mobilsiden siger til deres med 3.0.

0 0
Søren D 15-07-2011 12:58:06

Update - Nu med stock 3.2 Honeycomb :-)

0 0
Tue 12-07-2011 22:19:39

Cristian> Når man anmelder et produkt kan man ikke komme uden om éns personlige mening. Om det er omhandlende en film eller en telefon/tablet, som det er tilfældet hér - så vil en anmeldelse altid tage grund i anmelderens personlige vurdering af produktet.

Og når vi har en trendsætter med en kæmpe markedsandel, som vi har på markedet atm. i form af Apple - Så er det da svært at undlade at sammenholde produkter med deres. (Specielt, når der snakkes tablets)

Så hvis John G. (eller en anden) tester et produkt og ikke mener det er lige så godt som Apples alternativ - som han(hun) mener er det bedste på markedet, så er det da svært at komme med en anden konklusion i en anmeldelse?!

Synes ærlig-talt du skulle tage at spænde hjelmen.

Skulle det ske, at du ikke kan lide lugten i bageriet -såeh... Ja - du ved vel hvor døren er ;)

- og for lige at tage bladet fra munden af dig, så er det sagen uvedkomne om jeg er pro/con Apple.

0 0
Christian 12-07-2011 22:45:18

Tue:

Så skal de da ikke sætte en apple fanboy til at anmelde et android produkt eller omvendt for den sags skyld.
Personligt så synes jeg der er for meget "krig" og jeg synes at siden bliver dårligere og dårligere, og ja, jeg ved hvor døren er :D Og tror mig, den blir også brugt ;) Men kigger da herind forbi i ny og næ, men det er sgu det samme hver gang.. Og det synes jeg er lidt øv, for før apple OS og android kom var der ikke så meget en "krig" fra mobilsiden.dk's side af (Synes jeg) Og det må JEG vel have lov til at ytre min mening om :p

0 0
christian 13-07-2011 23:56:54

christian tag nu lige en slapper.
bare fordi man nævner appel gør det ikke en til fanboy. og det er skuda ligegyldigt hvofor et produkt der bliver sammenlingt med så læge man får en vis ide om hvor standarten er.
drop nu alt det fan boy shit sagsøg tv2 i stedet ved ikke hvor mange gange jeg har været ved af brække mig over af de bruger ordet iphone i stedet for smartphone. det gør de i det mindste ikke her.

der er alt for meget kig her inde omkring alt det appel fanboy shit her inde. jeg kan personligt heller ikke lide appel.
nyd nu de gode amelleser der er her inde i stedet og lad være med af græde hver gang der står appel eller nået med i

0 0
Mobilsiden 12-07-2011 19:13:06

Ikke nemt at gøre alle glade... Havde vi skrevet "dårlige" ting om den, så havde vi været iPad-lovers...
Men kan sige så meget, at der er rigtig mange medier og brugere der har været glade for den, og den har fået rigtig flotte anmeldelser mange steder.

Asus og Acer er også noget vi kigger på - men der er efter vores mening langt op til en standard der er godkendt.

Tidligere har John G. også anmeldt de billigere tablets, som noget man skulle holde sig fra (efter hans mening).

0 0
vonGoldschmidt 14-07-2011 11:49:24

Må lige høre, hvad er den godkendte standard, for synes da at alle honeycomb tablets som er præsenteret pt. (Samsung 10.1, Xoom, Acer og Asus) alle kører mere eller mindre med de samme specs, selvom Acer og Asus ikke er på samme niveau som Xoom og Samsung (eller de burde de jo ikke være) :)

Synes hvertfald ikke man kan sammenligne Asus/Acer Honeycomb tablets med de billige, som John G. har anmeldt, for de er da virkelig noget skrammel.

Glæder mig til den fulde anmeldelse af Xoom og har intet imod sammenligninger med iPad2, siden den stadig er den bedste (og stortset eneste) tablet på hjemmefronten :)

0 0
Christian 12-07-2011 19:27:59

""Tidligere har John G. også anmeldt de billigere tablets, som noget man skulle holde sig fra (efter hans mening).""

Men efter John G, så skal man jo holde sig fra alt der IKKE står Apple på!

Er journalistisk arbejde ikke, at man skal holde sig neutral og lade sine egne holdninger i baggrunden?
Det synes jeg lidt i glemmer herinde på mobilsiden.dk :/
Jeg har tit set, at folk kritiser jer for netop det! Så hvorfor tager i ikke kritikken til jer og så prøver at være mere neutrale og dropper jeres egne holdninger?

0 0
Mobilsiden 12-07-2011 19:47:18

Det er nu ikke rigtigt.. Vores anmeldelser af Apple's produkter er ikke altid til topkarakter, og John G. har faktisk længe været meget fortaler for Android. John G. har tidligere været med i "presselogen" på TV2 News hvor han talte mod Apple.

Og folk kritiserer lige meget hvad vi gør - og vi forsøger faktisk at forholde os neutralt til alle produkter i anmeldelser og almindelige artikler.

I blogge og interviews kommer de frem...

0 0
Christian 12-07-2011 21:18:14

Det er nu heller ikke det jeg hentyder til Lene :) Altså jeres anmeldelser af f.eks apple, om de er gode eller ej. Jeg synes bare "næsten" altid, at apple lige skal nævnes som værende bedre end f.eks android eller en ny nokia telefon eller noget andet. Og ligeså snart apple bliver nævnt, så synes jeg ikke i er neutrale længere.. Så går i ind og tager en holdning, og den holdning er jeres i det givne indlæg og situation :)
- Og hånden på hjertet, jeg har egentlig længe synes om mobilsiden.dk, men må sige, at jeg er ved at være træt af, at i ikke forholder jer neutralt og det er også lidt det jeg kan fornemme i trådene når man sidder og læser hvad folk skriver :) Og seriøst! Så tror jeg i vil blive kaldt mindre "apple fan" hvis i fandt den neutrale linie frem og skilte tingene lidt mere ad, og det vil nok heller ikke skabe så stor "krig" mellem android folk og apple folk i jeres indlæg :) Så måske der faktisk kunne komme en bedre "tone" frem i jeres artikler / debatten i artiklerne :)

0 0
Mobilsiden 15-07-2011 09:16:35