Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Motorolas amerikanske mobil-modeller er NOT i Danmark

Motorolas amerikanske mobil-modeller er NOT i Danmark

Kultur og smag er begrundelserne for, at Motorola ikke lancerer de samme telefoner i Europa som i USA. Hvad der er hot i USA er ganske enkelt not i Danmark.

En RAZR som denne eksklusive model, Motorola har produceret i samarbejde med D & G, falder i god jord i Europa. Det kan vi meget bedre lide end de klassiske og lidt gammeldags modeller, som de sværger til i USA.
En RAZR som denne eksklusive model, Motorola har produceret i samarbejde med D & G, falder i god jord i Europa. Det kan vi meget bedre lide end de klassiske og lidt gammeldags modeller, som de sværger til i USA.

I dag holdt Motorola pressemøde på Fields i Ørestaden, København. Pressemødet handlede blandt andet om, at Motorola nu vil vægte det skandinaviske marked mere, end producenten har gjort hidtil.

Satsningen på de små lande i Europa sker på et tidspunkt, hvor det længe er gået rigtig godt for Motorola i USA og de store europæiske lande som England og Tyskland.

Som forbruger kan man undre sig lidt over, hvorfor producenten ikke bare vælger at lancere alle deres nye modeller i samtlige lande. Et ganske interessant spørgsmål, som Motorola valgte at besvare på pressemødet.

Producenten har nemlig erfaret, at et en totalt stor designsucces i USA ikke nødvendigvis bliver taget lige så vel imod, hvis den bliver lanceret i Danmark eller Sverige. Det hænger sammen med, at kultur og holdninger ofte er bestemmende for, hvad der bliver populært i et pågældende land.

Eksempelvis er mobiltelefoner, som er klassiske, og som vi i Danmark ville finde grænsende til det gammeldags, et hit i USA. Her er det den slags modeller, Motorola er blevet populære på.

Samme store succes med den slags klassikere har til gengæld langt fra været tilfældet på det europæiske marked. Her vil man have noget helt andet – noget i stil med RAZR, som har taget Europa med storm. Som resultat heraf foregår meget af Motorolas designproduktion i Milano, hvor telefonerne bliver tilpasset det europæiske marked.

Motorola har således lært, at det er vigtigt at differentiere mellem de forskellige markeder, producenten lancerer telefoner på. Og vi som forbrugere får en forklaring på, hvorfor vi ikke får de samme mobiltelefoner i Danmark, som de render rundt med i USA.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her



Om brug af cookies