Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Muligvis skærmproblemer på HTC Sensation

Muligvis skærmproblemer på HTC Sensation

Brugere verden over rapporterer om, at skærmen på deres HTC Sensation til tider fungerer dårligt. HTC er ikke bekendt med problemet.

HTC Sensation (Foto: Mobilsiden.dk)
HTC Sensation (Foto: Mobilsiden.dk)
Foto: Mobilsiden.dk

- "Jeg var rigtig glad for Sensation, lige indtil i går eftermiddags, den begyndte med at den ikke ville låse mobilen op så godt mere, og jeg kunne ikke få den til at lave "karussel" effekten, så i går aftes begyndte den at virke igen, men efter et par timer, begyndte den igen at skabe sig.".

Sådan startede "Lenny87" en debattråd på Mobildebat.dk for cirka tre uger siden, hvor han blev bakket op af enkelte andre danske brugere.

I mailboksen har vi på Mobilsiden.dk modtaget en rapport om samme problem fra Henrik Hansen, som skriver, at både han og kæresten, har skærmfejl på HTC Sensation.

Et tur rundt på nettet afslører, at problemet ikke er isoleret her i Danmark. Den 6. juni bragte Androidpolice.com en artikel om emnet, og viste i en video, hvordan fejlen optræder. Du kan se videoen herunder.

En stor debat om den mulige skærmfejl på udviklerforumet XDA Developers sætter ligeledes fokus på, at nogle Sensation-ejere, ikke er helt tilfredse med det, som ellers betegnes som et topprodukt.

HTC kender ikke til problemet

Da Mobilsiden.dk henvender sig til HTC Danmark for at få en kommentar, er meldingen, at det er første gang de hører om fejlen.

- "Det er ikke vores oplevelse, at der generelt er et skærmproblem med HTC Sensation," fortæller Rikke Juul Hansen, nordisk pressechef i HTC.

Hun opfordrer kunder, som har problemer med deres HTC-produkt, til at gøre HTC opmærksomme på det.

- "De kunder, der mener at have en oplevelse med Sensation, de ikke oplever som optimal, opfordrer vi selvsagt til at kontakte vor kundeservice, der på bedste vis vil hjælpe og vejlede dem".

Kunderne kan også henvende sig i den forretning, hvor produktet er købt, for at få det sendt til undersøgelse og eventuel reparation.

Har du problemer med HTC Sensation?

Hvis du oplever skærm-problemer med din HTC Sensation, så skriv gerne en kommentar herunder.

Læs også:
- Stor test af HTC Sensation


HTC Sensation - billigste pris fra -kr.
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Thomas 07-07-2011 08:50:20

Havde selv det problem en smule, men efter at have læst lidt på XDA fandt jeg noget der fjernede lag helt for mig.

Gå til:
Indstillinger -> Om telefon -> Fortæl HTC -> "Fjern alle flueben der er sat" -> Genstart mobilen.

1 0
johnny 06-07-2011 07:49:11

Og sjovt nok problemet blev ved lige indtil jeg tørrede skærmen af så det ikke havde totalt mange fedt fingre, og vupti skærmfejlen var væk, så i mit tilfælde var det ikke skærmen der var problemet med en godt fedtet skærm.

0 0
johnny 06-07-2011 07:50:00

men en godt fedtet skærm skulle der stå

0 0
Mads 05-07-2011 13:36:54

Har haft min i snart en måned, og jeg har aldrig oplevet det problem??

0 0
annit 04-07-2011 23:08:45

Har haft problemer med at angry birds ikke kan åbne- efter at havve spildet det i en 4-5 dage.
så er der bare sort skærm
det er sket 4 gange
i pogrammet hey tell kan jeg sende til ale mrn får ingen lyd tilbage
kan dog se på mikrofonen at der bliver sendt lyd tilbage

0 0
Lasse Holm Sloth Madsen 04-07-2011 22:17:23

Har lige snakket med HTC Support live Danmark, de erkender problemet, men påstår mange ikke har henvendt sig om det, og fik afvide, at hvis man laver et "hard reset" eller bare vælger reset til fabriksindstillinger, så skulle både problemer med "Death grip" og batteri være væk. Ellers skal man bytte sin telefon hos forhandleren indenfor de 14 dage.

Har selv oplevet "death grip" et par enkelte gange indenfor denne uge jeg fik telefonen. Men kunne jeg nemt ordne det, blot ved at tage batteriet ud, og sætte det i igen, men problemerne med batteri tiden har jeg ikke kunne ordne. synes det er vildt underligt, at min Sensation, hvor alt er lukket på 100% strøm, kun med internet slået til (ikke wifi) kan dø imellem 01:30 og 10:30 for strøm?

Håber det er software fejl der hurtigt bliver rettet!

0 0
Mads Fich 04-07-2011 22:14:29

at HTC udtaler at de intet kender til det er jo meget normalt og fast praksis .. de benægter altid alting :)

0 0
Anderstoft 04-07-2011 22:10:16

Har haft det samme problem med SE x10 siden dag 1...

0 0
Svend Brinch 04-07-2011 22:00:34

Men fik den update der hed 1.35.401.1 via XDA , så ingen problemer mere ;-)

0 0
Michael 04-07-2011 19:07:24

min er købt hos telenor og den virker uden problemer og jeg har haft den siden den 16/6 og jeg har overhoved ikke oplevet nogen af de problemer der bliver omtalt O.o

0 0
Martin Jensen 04-07-2011 19:17:01

Jeg har en VW, og oplever problemer med at den hopper lidt engang imellem, undrer mig altid over at ikke alle andres VW'ere gør det samme...

0 0
Søren 04-07-2011 21:26:31

Det underlige ligger vel i, at hvis det er en software fejl, burde alle Sensations have problemet! .. Mit eksemplar har ikke de nævnte problemer (og jeg har endda haft to forskellige hjemme, da den første havde et defekt kamera), heller ikke min brors! ...

Ville umiddelbart gætte på en defekt udgave, meen, kan godt se det lyder usandsynligt hvis der er tale om mange telefoner...

0 0
Jimmy Knudsen 04-07-2011 21:51:11

@Søren: Egentlig ikke...
Jeg købte en LG Optimus 2x lige da den kom til Danmark. Mange har problemer med den, men jeg har ikke. Det skyldes jvf. LG også software problemer.
@Lennart: Jeg havde nøjagtig samme oplevelse med HTC support da jeg fik problemer med min HTC Magic kun 3 uger efter køb. HTC ville ikke kendes ved fejlen til trods for at en Google søgning viste at der VAR et problem... på verdensplan...
Så min konklusion er: Både HTC og LG er tilsyneladende ligeglade med klager og ignorerer problemer.

0 0
BE 05-07-2011 23:06:32

Hverken LG eller HTC er alene om den "spøg" Samsung Galaxy S havde og har stadig det på samme måde.
Supporterne ved intet, og giver forkerte anvisninger.

Min Samsung Galaxy S var født med Android 2.1 ligesom i den første test her på Mobilsiden, og erhvervede kun 3 stjerner for sin funktionalitet.
Men Samsung var smarte og leverede lynhurtigt en opdatering til mobilsiden testeksemplar, og fik derefter hele 6 stjerner i omtesten(omkring 3 uger senere) hos Mobilsiden.
- Kunderne fik bare ikke den opdatering lige så hurtigt, der gik derimod rigtig lang tid, flere måneder, inden det skete.

Smartphones fra næsten alle leverandører leveres i dag med et stærkt ufærdigt operativsystem ved navn Android, hvilket ikke tidligere var tilfældet med Symbian på mine tidligere mobiler(K5, K6 og K800 samt C905).
De rettelser der kom var i det helt yderste, og ikke noget som gav anledning til dagens meget omtalte problemer med mobiltelefonerne.

Det ville styrke Mobilsidens troværdighed, hvis Mobilsiden ikke lod sig narre som ovenfor beskrevet, og i stedet fastholdt den indledende bedømmelse.
- Det kunne måske også få producenterne til at oppe sig på softwaresiden med deres "halvfærdige" mobiler.

Faktisk er det mærkeligt, at priserne på mobiltelefoner ikke er faldet, men derimod steget, selv om grundsoftwaren(Andrid) nu er "gratis" i modsætning til tidligere med Symbian, som man jo betalte for.

0 0
Lennart Ingemann Nielsen 04-07-2011 17:59:00

Det er mærkeligt at de ikke er opmærksomme på problemet, da jeg (Lenny87) gjorde Danni fra HTC's kundeservice opmærksom på det, og der blev lavet en case med mit IMEI nummer osv. i, så det er mig en gåde, jeg oplever det dog ikke ret tit mere, men den er bare ikke så flydende som jeg havde håbet.

Og jeg kan ikke engang gå ind og få den ombyttet, fordi TDC siger at det er en software fejl, som bliver rettet i den næste opdatering, men jeg har hentet den seneste RUU der er lækket, og det har kun hjulpet en smule.

0 0
Kasper Siggaard 05-07-2011 13:21:08

Alle producenter af elektronik benægter problemer. Supporterne bliver instrueret i at sige at de ikke har hørt om problemerne før, af frygt for at der skal spredes rygter om generelle problemer med produkterne. Det er måske kun en bestemt andel af produkterne der har det givne problem, så derfor siger de ofte at det er første gang de høre om problemet, og lades som om det er et enkeltstående tilfælde.

0 0
BonBon 05-07-2011 10:28:55

Hvordan har du fået fat i den? er den rooted?

0 0
Anders 05-07-2011 12:15:36

Htc sensation kan endnu ikke rootes, da dens "bootloader" er låst. Htc siger dog, at de snart vil frigive bootloaderen.

0 0
Robert 04-07-2011 19:15:47

Ret sjovt TDC kan udtale som en opdatering der retter et problem som HTC selv ikke har hørt om. Mindst én af historierne er en løgn :)

0 0