Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Musik med Google er nu i Danmark

Musik med Google er nu i Danmark

Google Play Musik er langt om længe kommet til Danmark, så du nu også har mulighed for at få lyd via amerikanerne

Google begyndte for ikke så længe siden at sælge og leje film til danskerne, ligesom de også åbnede op for at købe deres egne enheder via Play Store, og nu er det musikkens tur.

Læs også: Film nu også en del af Google Play 

Ud over at sælge sange og albums, så giver Google dig også mulighed for at streame musik via deres ”Fri adgang"-tjeneste. Tjenesten koster normalt 79 kroner om måneden, hvis man starter sin prøveperiode før 15. august, ellers er det 99 kroner, men Google giver en gratis måneds prøveperiode.

Google giver også plads til 20.000 sange i skyen, så det altid er muligt at hente og høre sin musik.

Læs også: Google sælger nu selv Nexus 5 i Danmark

Med Google Play Musik kan du foruden at købe musik også integrere musik fra iTunes, lave din egen radiokanal, ligesom der også er en intuitiv funktion, der lærer din musiksmag at kende.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Fantasifoster 30-05-2014 17:34:51

Synes stadigvæk Rdio lammetæver alle andre streaming tjenester. Havde egentlig regnet med, at jeg ville gå til Google Music, når den kom til Danmark, men jeg er virkelig skuffet. Synes den er vildt langsom i interfacet, og jeg får tit fejlmeldinger når jeg vil gøre noget. Derudover er designet kluntet og ikke i stil med Googles normalt flotte og brugbare interfaces. Jeg kommer til at vende tilbage til Rdio, selvom det koster en tyver mere i måneden...

2 0
jec 28-05-2014 11:40:18

Så mangler vi efterhånden bare at Google Now kan forstå dansk

6 0
Kurt L Andersen 28-05-2014 10:04:30

Skal man melde sig til før man kan se hvordan man kan oploade sin musik ?
Og hvad er kvaliteten på den musik man kan lytte til ?
Synes de er lidt MEGET sparsomme med deres oplysninger

0 0
Thomas Larsen 28-05-2014 10:21:54

Højeste kvalitet er 320kbps MP3

Du uploader musik ved at downloade en klient og pege den på en mappe, så klarer den resten selv.

1 0
Kurt L Andersen 28-05-2014 10:33:27

Og hvor finder man denne klient måske et dumt ? er det noget man bliver tilbudt når man siger ja til deres tilbud

0 0
Thomas Larsen 28-05-2014 11:18:35

Er så ikke sikker på om det samme 20000 uploadede sange også gælder for danskere, men ja du går bare ind på music.google.com og der kan du uploade sange, medmindre det er deaktiveret i Danmark.

(Jeg fik det via proxy så ved ikke om det er tilgængeligt)

0 0
hellas7 28-05-2014 11:24:15

jeg har haft de 20000 sange længe og brugt det vha. min nexus 4's play musik app. Fungerer glimrende, lige bortset fra hvor irriterende det er at de ikke kan scanne og matche ens bibliotek som fx itunes kan (= det tog et par dage for mig at uploade mit bibliotek).
Det nye er at de har åbnet butikken og deres streaming service.

0 0
Søren Resbo 28-05-2014 11:35:20

Jeg mener de har lavet music-match, så du ikke behøver at uploade musik der allerede findes i skyen (http://www.theverge.com/2012/11/16/3653210/google-play-music-scan-and-match-europe) .. Ved dog ikke hvor godt det virker, og om det virker i DK.
De har også åbnet for egen download som en ny ting. Det var heller ikke tilgængeligt før.. Men det var måske også det du mente :-)

0 0
Thomas Larsen 28-05-2014 18:17:07

Du behøver ikke uploade men processen er transparent og derfor den samme uanset om den matcher eller ej.

0 0