Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   N8-lancering udskudt

N8-lancering udskudt

Nokia N8 er endnu ikke god nok, til at blive sendt på markedet. Lanceringen bliver derfor ikke i uge 41, men er udskudt på ubestemt tid.

Det lader til, at der er problemer med Nokias nye flagskib N8.

Lanceringen var oprindelig planlagt til uge 41, men er nu blevet udskudt på ubestemt tid.

Det fortæller marketing- og produktdirektør hos Telia, Jesper Korsskov, til Mobilsiden.dk.

Telia har nemlig modtaget en opringning fra Nokia, om at N8 ikke bliver klar til uge 41.

-"Nokia føler ikke, at produktet er helt klar til at gå i salg, og vil hellere være sikre på, at alt er som det skal være," fortæller Jesper Korsskov.

Udskydelsen er på ubestemt tid, men Jesper Korsskov vurderer, at N8 nok er tre til fire uger forsinket.

Læs også:
Nu kommer N8
Forudbestil N8 hos Telia
Telia er klar med N8-priser

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Dan Riis 21-09-2010 14:16:13

Nå.. Nu skriver mobil.nu http://www.mobil.nu/nyheder/Nokia-afviser-nu-N8-forsinkelse-1.371953.html
at den ikke er forsinket alligevel :-)

0 0
Hest 21-09-2010 12:51:53

Hvis det er for at rette fejl og de faktisk FÅR rettet noget er det kun en god ting at gøre selvom det er træls for dem der venter på dem.

Det er pga. Nokias tidligere fejl i tlf at jeg er skiftet til Android og jeg har ikke fortrudt en eneste gang, så den vej kan de hurtigt miste kunder, hvis ikke de tager sig lidt sammen.

Der har været alt for mange fejl med tidligere modeller.

0 0
anders 20-09-2010 22:26:36

Ved ikke lige om det er i den her tråd jeg skal spørge om det her men hvad skulle få en iphone ejer til at skifte til nokia N8?
Der er skal dog siges da jeg fik min iphone 4 havde jeg det overhovedet ikke som normalt når jeg skifter mobil ingen wow alt det nye den her kan,, da det jo næsten er det samme som 3gs.
Det er ikke kritik af den for den er jo virkelig god. tror mit næste bliver en kommende htc men skal da prøve den og håber da for nokia at de ikke har nogle software fejl på højde med apples antenne problemer.. lol

0 0
Henrik 20-09-2010 22:55:15

Hmmm, hvis du kan lide din iPhone og den gør de ting godt, som du nu skal bruge den til osv., så er der vel ikke nogen grund til at skifte.

Grunden til, at jeg vælger at købe en Nokia igen, er fordi at deres smartphones gør de ting som er vigtigst for mig. Bevares, N97eren, som er min nuværende telefon, har ikke været uden problemer. Det kan man vist ikke engang som Nokia-fanboi rende fra, men på trods af dette fik jeg styr på den, og nu er den sgu meget fed egentlig. Det er skide rart at den har et fleksibelt multitasking OS, selvom UIen er klodset. Man kan overføre filer frit, FM transmitteren er genial, kameraet godt, video optagelse er godt. Ovi Store virker også fint nu. MEN jeg er helt enig med de kritiske røster, der siger at Nokia IKKE skal skide i spinaten igen som de gjorde med N97. Der gik 2 måneder før der kom en opdatering der rettede op på de alvorlige fejl der var. Det må ikke ske igen.

Alt tyder på at N8 blir alt det som N97 BURDE have været plus lidt mere som ordentlig grafik acceleration (Need for Speed, Angry Birds mm. ser sindssygt fedt ud). Ingen ved om det rent faktisk blir sådan, men meget tyder på det udfra hvad jeg har set og prøvet indtil videre. En anden ting som jeg godt kan lide er, at Nokia har fået styr på deres strategi - man er mere sikker på, at de rent faktisk har fattet hvad der skal til nu og hvordan.

Nu er jeg selv mobil-udvikler og har derfor været vidne til hvor meget der er sket med Nokia's strategi og deres tools i forhold til udviklere og jeg kan sige, at det er meget gode takter de udviser nu.

På den anden side, så har jeg også været vidne til hvordan Android startede godt ud, men hvordan det er ved at falde fuldstændig sammen i fragmentering og mudrede signaler ifht. udviklere - især dem som skal leve af at lave apps. Android giver mig minder om hvor frygteligt lidt styr der var på standarder i J2ME (Mobil Java).

Disse problemer har Nokia slet ikke.

0 0
Henrikmand 20-09-2010 21:56:16

... synes det er imponerende så mange, der er i stand til at udtale sig om en telefon, de aldrig har haft i hånden. :p

0 0
Dan Riis 20-09-2010 22:07:59

Er det nødvendigt? Vi har jo nettet som indeholder al den information vi har brug for - at prøve telefonen IRL er mindre væsentlig :)

0 0
anders 20-09-2010 19:44:37

Det har de da gjort ved alle de andre store mobiler de har kommet med så selvfølgelig kommer den her ikke til tiden.
Har haft N95 og den 8 gb version og n96 og alle de mobiler har sku ikke virket de første måneder de kom på markedet. Det er sku ikke godt nok. Det er sku ikke noget værd at have det bedste hardware hvis softwaren ikke duer...
Lad os se om den også skal ligge i skufferne rundt omkring indtil der kommer nogle firmware opgrades. lol
Har været glad nokia ejer igennem mange år men de har sku ikke været med i gamet i flere år lad os håbe de kommetilbage i toppen hvor de burde være.

0 0
Henrik 20-09-2010 20:33:59

Nu har jeg prøvet en tidligere version af N8, og jeg må sige at allerede der var den ret imponerende. Det var faktisk der jeg bestemte mig for at købe en selv når den kom ud.

Den kan slet ikke sammenlignes med tidl. modeller som N97 og N96, da N8 som sagt var i en bedre stand allerede for 2 måneder siden.

Grunden til at den er udskudt kan være 2 grunde, enten har devicet ikke bestået en eller flere carrier-tests første gang (det ser man af og til) eller også er det fordi Nokia føler at der nogle små-justeringer de mener er vigtigt for produktets modtagelse, hvilket jo kun vil være godt.

0 0
Dan Riis 20-09-2010 21:08:30

Nu kræver det vel hellere ikke særlig meget for at lave en telefon der er bedre en N96 og N97!

Jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg har "#"!%&#"! over mine Nokia telefoner fordi de har genstartet eller haft åndsvage software fejl, der har gjort at man har følt sig som en ufrivillig beta-tester for Nokia.

Siden min E71 har jeg rystet på hovedet hver gang jeg har fået en Nokia telefon i hånden. Ringe matrialer, ringe skærme, ringe bruger interface som i den grad har haltet efter mine iPhones og Android telefoner. Jeg har faktisk ikke engang gidet gå forbi en teleshop for at prøve en Nokia telefon i det sidste halve år nu.

Men denne N8 ser alligevel ud til at være det mest positive Nokia har præsteret siden min E71.
Holder matrialerne, skærmen og ikke mindst softwaren, kan det godt være det bliver en N8 næste gang, men den skal virkelig være god for at jeg vælger den frem for en Samsung Galaxy S som jeg havde besluttet mig for her til d. 1.
Men bare det at jeg overhovedet overvejer en Nokia igen, må da få smilet frem hos Nokia.

Jeg synes det er rigtig godt at de vælger at teste N8 ordenligt igennem, for skal jeg være beta-tester for Nokia en eneste gang igen - så har Nokia tabt en kunde resten af livet - og jeg tror bestemt ikke at jeg er den eneste der har den holdning :-)

0 0
gielsgaard 20-09-2010 20:43:06

Vi skal vel også i denne tråd lige tænke på det er en mobil som kommer til at ligge i den dyre ende.Så det er vel forventeligt at den spiller max.Og vil da også godt påpege at jeg også er vokset op med Nokia og har været glad for dem alle bortset fra N73 som var en skod tlf.

0 0
Jonas 20-09-2010 16:52:36

Lad os håbe de så får fikset alle de sløve problemer den har.. Syntes ikke N8 er værd at skrive hjem om.

0 0
Henrik 20-09-2010 17:09:46

Ja, de første prototyper lignede lidt for meget Desiren i performance.

0 0
Jonas 20-09-2010 21:14:13

Utroligt det gør fysisk ondt på dig Henrik, hvis man har noget negativt at sige om N8'eren. Jeg syntes den er alt for sløv, og den model jeg har prøvet skulle være den samme som de har tænkt sig at sende ud. Jeg syntes nokia klarer det fint nok alene at bekræfte de fleste folks teser - Nokia er bare bagud.

0 0
Henrik 20-09-2010 23:03:37

Jeg ved ikke hvad for een du har prøvet Jonas. Men jeg ved, at nogle af de tidligere prototyper ikke havde GPUen slået til, fordi grafik-stacken i Symbian^3 ikke var færdigt. Det jeg mente med Desiren (hvor UIen ikke bruger GPUen, ihverfald ikke v.2.1), var at den tidlige N8 firmware mindede mig om dette. Den seneste version kan man ikke klandre for at være langsom - det passer simpelthen ikke. GLBenchmark taler sit tydelige sprog.

Det gør ikke fysisk ondt på mig :-)
Men jeg blir ret provokeret af ting der ikke passer.

0 0
KimDotDK 20-09-2010 18:09:29

Haha.. U said it :D

0 0
Henrik 20-09-2010 15:51:46

Arrggh...jeg vil ha' den NU! :-p
Anyway, det ser ud til at UK stadig får den til tiden. Typisk, vores lille nisseland får altid tingene til sidst :-(

0 0
Bjarke Hansen 20-09-2010 15:14:38

Ja gad vide hvor meget Anna David mon har fået for at være reklamesøjle for Nokia N8 i hendes Video? Den virkede da med en sms i videoen hehe

0 0
Bjarke Hansen 20-09-2010 15:06:31

....at de ikke bare sender telefoner på markedet med fejlbehæftet firmware som så mange andre producenter.... Nokia´s mobiler virker bare gennemført hele vejen igennem på basisfunktioner som android og andre ikke kan finde ud af endnu

0 0
PK 20-09-2010 16:56:27

Bjarne Hansen. Har selv altid været meget glad for Nokia, men kan dog ikke helt forholde mig positivt til det du skriver. Behøver jeg at nævne Nokia N95, N96 og N97 ?? 3 super fede telefoner, men som er totalt fejlbehæftet i software. ?? Nokia skal iflg. mit synspunkt virkelig til at stramme sig gevaldigt op hvis de skal være med på smartphone markedet. Det tror jeg de er ganske klar over, og derfor nok vælger at udskyde lancaringen af N8 for at være på den sikre side at det hele kører som det skal, så de ikke laver en N97 kage igen...igen. :)

0 0
gielsgaard 20-09-2010 15:18:07

Ja så er de vist heller ikke bedre,kunne nok godt diske op med et par stykker som ikke var helt heldige,og ikke fungerede 100%.Men for de flestes vedkommende er det rigtigt.

0 0