Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Næsten hver tredje dansker har en iPad

Næsten hver tredje dansker har en iPad

En ny undersøgelse fra Epinion viser, at næsten hver tredje dansker har en iPad og børnene har en afgørende rolle ved køb.

En ny undersøgelse, som er foretaget for Telenor af Epinions Danmarkspanel, viser at hele 31 procent af alle danskere har en iPad. Og af de, der ikke har en, overvejer næsten hver fjerde at købe en.

Undersøgelsen viser også, at mange køber en iPad på grund af børnene. Hele 18 procent svarer, at de har købt deres iPad primært for, at børnene også kan bruge den.

 - ”Mange af vores kunder efterspørger tablets, fordi de kan bruges af hele familien og imødekommer deres behov for, at kunne tage underholdningen med i bilen eller ferien. Som med mange andre Apple-produkter udmærker iPads sig ved at have en fantastisk intuitiv brugerflade, der gør, at den praktisk talt kan bruges af en toårig. Derfor er vi meget begejstrede for endelig at kunne tilbyde den i vores sortiment,” siger Mikkel Torsting, der er privatkundedirektør i Telenor.   

Undersøgelsen viser også, at når det kommer til forældrene så er kvinderne de der spiller mest. Hele 60 procent af kvinderne svaret, at de primært bruger deres iPad til at spille på, mens kun 43 procent af mændene svarer, at de primært bruger iPad’en til spil

Telenor bliver fra 1. november forhandler af både iPad Air og iPad Mini til både privat- og erhvervskunder.

Der er siden første iPad blev lanceret i 2010 blevet solgt 170 millioner eksemplarer verden over, hvilket gør iPad til den hurtigst voksende mobile enhed i historien.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

30-10-2013 19:08:27

Så fik vi endeligt bekræftet det, jeg har sagt før!!
en Ipad er et legetøj, surface er et arbejdsredskab..

0 0
Shawn 31-10-2013 10:33:44

Selv om jeg faktisk er vild med den nye Surface og den bliver min næste tablet. Så kan jeg ikke lade være med at grine af din uvidenhed.
Ipad er et fantastisk arbejdsredskab for mange mennesker. Det er også inden for undervisning dem som er stærkest pt.

Hvis du ikke ved hvor den bliver brugt som arbejdsredskab så kommer jeg meget gerne med en liste ;)

0 0
31-10-2013 13:32:39

"Hele 60 procent af kvinderne svaret, at de primært bruger deres iPad til at spille på, mens kun 43 procent af mændene svarer, at de primært bruger iPad’en til spil"

det lyder i mine øre som Legetøj..

0 0
Thomas 01-11-2013 03:43:03

Så læser du også artiklen, som fanden læser biblen.
Det betyder nok nærmere, at folk stadig er legebørn.

0 0
01-11-2013 15:00:18

Tror du ikke mere problemet er at vi andre ikke læser det med sort og du ikke gør.
jeg citerer gerne igen, kan da ikke misforstået..

"Hele 60 procent af kvinderne svaret, at de primært bruger deres iPad til at spille på, mens kun 43 procent af mændene svarer, at de primært bruger iPad’en til spil"

Læs mere: http://www.mobilsiden.dk/nyheder/naesten-hver-tredje-dansker-har-en-ipad,lid.29316/#ixzz2jP0JsaC2

0 0
Thomas 01-11-2013 03:43:02

Så læser du også artiklen, som fanden læser biblen.
Det betyder nok nærmere, at folk stadig er legebørn.

0 0
01-11-2013 09:57:57

Men uanset hvad, så tyder undersøgelsen jo på at ipad'en bliver købt til at lege med og ikke til at arbejde på. Personligt syntes jeg at tablets generelt er enormt dårlige arbejdsredskaber, hvis man ser bort fra præstationer og andet mindre lir......

0 0
Benjamin Jensen 31-10-2013 13:57:11

Hvor mange bruger så surface til at spille på? Ingen, for det udvalg der er, er pivringe.

Eller også har ingen bare en Surface.....

0 0
31-10-2013 14:26:03

Nååååå, det var sødt....
vil du have mælk til din Tudekiks?? benjamin

0 0
Benjamin Jensen 01-11-2013 04:36:24

Hvorfor? Jeg har jo ikke en Surface, og jeg kunne heller ikke drømme om at købe een. Det produkt har været en gedigen fiasko fra starten.

0 0
Mup 30-10-2013 13:52:39

Underligt at alle vil ligne hinanden, i stedet for at turde indrømme at mange andre, billigere, produkter sagtens kan opfylde de flestes behov.

Og så skal vi huske at skoler, kommuner o.s.v. er dumme nok til at synge med i koret, på trods af at der ikke findes en eneste videnskablig undersøgelse (så vidt jeg ved...) der siger at de øger børns indlæring... Og prøv så f.eks. blindskrift på en iPad :-)

0 0
Claus Jul Larsen 29-10-2013 12:57:03

Enig - jeg har oplevet flere gange at folk siger "ipad" hele tiden som om det er et produktkategori. Det hedder jo en tablet - men det bevidner om, for meget fat Apple har i danskere.

"Har man penge, kan man få Apple - de andre er noget junk"

0 0
Morten Jensen 29-10-2013 13:04:02

Ja, men mon ikke det hjælper om 5-10 år? Det var lidt det samme da iPhone kom ud, der troede de fleste også at alle smartphones hed iPhone. Det synes jeg ikke er SÅ slemt i dag. :-)

0 0
Morten Jensen 29-10-2013 12:09:31

Gad vide hvor mange af dem der har deltaget i den undersøgelse som reelt har en anden tablet end iPad, men blot tror det er en iPad?
Der er rigtig, rigtig mange mennesker som tror at kategorien for denne type devices hedder iPad, og ikke er bevist om at iPad rent faktisk er et produkt.
Det er nok ikke noget der rykker voldsomt ved resultatet, men jeg synes alligevel det ville være interessant at vide.

0 0
Martin 29-10-2013 13:41:50

Helt rigtigt set. Min mor har en android tablet (som hun i øvrigt har godt styr på) og alligevel kalder hun den ofte en ipad.

Her er i huset er det også min datter på 5 der bruger min tablet mest. Efter jeg fik en S4 med stor skærm, har jeg ikke så tit behov for at gribe ud efter tabletten.

0 0