Næsten hver tredje dansker har en iPad

En ny undersøgelse fra Epinion viser, at næsten hver tredje dansker har en iPad og børnene har en afgørende rolle ved køb.

Næsten hver tredje dansker har en iPad

En ny undersøgelse, som er foretaget for Telenor af Epinions Danmarkspanel, viser at hele 31 procent af alle danskere har en iPad. Og af de, der ikke har en, overvejer næsten hver fjerde at købe en.

Undersøgelsen viser også, at mange køber en iPad på grund af børnene. Hele 18 procent svarer, at de har købt deres iPad primært for, at børnene også kan bruge den.

 – ”Mange af vores kunder efterspørger tablets, fordi de kan bruges af hele familien og imødekommer deres behov for, at kunne tage underholdningen med i bilen eller ferien. Som med mange andre Apple-produkter udmærker iPads sig ved at have en fantastisk intuitiv brugerflade, der gør, at den praktisk talt kan bruges af en toårig. Derfor er vi meget begejstrede for endelig at kunne tilbyde den i vores sortiment,” siger Mikkel Torsting, der er privatkundedirektør i Telenor.   

Undersøgelsen viser også, at når det kommer til forældrene så er kvinderne de der spiller mest. Hele 60 procent af kvinderne svaret, at de primært bruger deres iPad til at spille på, mens kun 43 procent af mændene svarer, at de primært bruger iPad’en til spil

Telenor bliver fra 1. november forhandler af både iPad Air og iPad Mini til både privat- og erhvervskunder.

Der er siden første iPad blev lanceret i 2010 blevet solgt 170 millioner eksemplarer verden over, hvilket gør iPad til den hurtigst voksende mobile enhed i historien.

Videre om emnet

Vi følger op med den seneste udvikling i sagen. mobilsiden gik videre med sagen. 29/10/2013 stillede igen redaktiornen skarpt på temaet med artiklen; Så mange iPads og iPhone solgte Apple i seneste kvartalKlik her for den påfølgende artikel.. Læs også seneste nyt om emnet ved at trykke her..