Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Navigation fra Navigon klar til Android-mobiler

Navigation fra Navigon klar til Android-mobiler

Mobiltelefoner som HTC Hero og Legend der kører på Android-systemet, kan nu installere Navigons MobileNavigator.

Navigon har netop frigivet MobileNavigator i Android Market, der er programbutikken i Googles Android-mobilsystem, der blandt andet findes på en række HTC telefoner.

Programmet indeholder en fuldblods bilnavigation med funktioner som vognbane- og hastighedseassistent og Reality View Pro.

Navigon MobileNavigator kan hentes gratis i Android Market, og frit prøves i 30 dage. Efter installationen downloades kortmaterialet via enten mobilens 3G-dataforbindelse eller det trådløse netværk i telefonen.

Vær opmærksom på, at download over dataforbindelsen takseres til gældende takster hos teleselskabet. Derfor anbefales det, at bruge trådløst netværk, som er gratis.

Efter udløbet af prøveperioden kan den skandinaviske version købes for 429 kroner. Europaudgaven ligger på 699 kroner.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

BE 22-05-2010 12:13:23

Når det er sagt, så fungerer det ganske udmærket på Desire.

Det er dog en lidt barberet udgave, hvor nogle ting kunne være bedre, men dermed ikke sagt det er dårligt, - tværtimod, så er angivelsen meget præcis, og GPS-delen fungerer også ganske udmærket.

Fordlen er, at man altid har både tlefon og GPS med i een og samme enhed, og at systemet er et rent on-boardsystem. Der genereres altså ikke GPRS-trafik konstant via telenettet, så man pludselig står og har købt en halv jetjager via telefonregningen.

Hele europa er dækket, og der kan købes kort til andre verdensdele via nettet(Navigon).

0 0
kim 17-03-2010 20:47:34

Navigon MobileNavigator vil det virke på Android 1,6 (Sony Ericsson Xperia X10) det er få de jeg vil købe en Xperia X10når den kommer skal bruge den som gps navigation og så har jeg tænkt mig og købe Navigon til den ?

0 0
Mobilsiden.dk 02-05-2010 19:58:46

Hej Kim,

Jeg vil umiddelbart tro, at det sagtens kan lade sig gøre. Som jeg ser det, er der nemlig ikke noget teknisk til hindre for det.

0 0
Mads Uldbæk 16-03-2010 23:06:36

Hej allesammen samt Mobilsiden

Jeg har haft de sidste 3 iPhones, og jeg har købt en lang række apps. Nu hvor HTC Legend kommer, overvejer jeg for første gang at skifte fra Apple og prøve noget nyt. Jeg kan godt acceptere at tabe de penge jeg har givet for den lange række apps jeg har betalt for. Der er dog et men. Navigons navigation. Jeg har betalt over 600 kr for det, og jeg vil høre, om jeg kan benytte softwaren på Legend? Jeg nægter at betale for den identiske software hver gang jeg skifter platform.. Sådan er det vel ikke? Er der nogen som ved, om man er bundet til Apple for evigt eller indtil man er villig til at betale for noget man allerede har købt? Jeg vil så gerne have den nye HTC Legend, men dette "trick" fra Apple holder mig faktisk meget tilbage.

0 0
Mobilsiden.dk 18-03-2010 13:41:06

Hej Mads. Vi har fulgt op på dit spørgsmål.: http://www.mobilsiden.dk/?aId=11064

0 0
Rumko 17-03-2010 07:01:23

Jeg tror ikke det er muligt at skifte platform. Mener at have læst at installalationen låser sig til det IMEI nr. din telefon har. Men er ikke 100% sikker.

Er der nogen der ved om TomTom stadig roder med navigation til Android?? Vil hellere kaste penge efter deres udgave, da jeg har gode erfaringer med TT.

0 0
16-03-2010 21:38:29

Vi skal på ferie i USA, og køre rundt i en uge. Kan man også downloade USA kort i Android Market's gratis afdeling. (Vi har jo ikke adgang til betalingsbutikken i Danmark)

0 0
Mobilsiden.dk 17-03-2010 07:56:50

Hej Jesper. Navigon købes ikke i Android Market. Du downloader applikationen - køber en kode på Navigons hjemmeside - og indtaster den i programmet på mobilen.

0 0
BE 30-04-2010 20:32:18

Det lyder fortyrllende JOhn, - men hvor gør man det henne???

1) ikke hos Navigon!
2) Heller ikke i Android market!

Søgning via google på nettet er lige ås resultatløst.

Produktet findes åbenbart slet ikke!(udover i reklamerne)

0 0
Mobilsiden.dk 02-05-2010 20:00:09

Hej BE

Hvilken telefon har du?
Du skal søge efter "Navigon"

0 0