Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Netværket hos 3 brudt sammen (update)

Netværket hos 3 brudt sammen (update)

OPDATERET kl. 02.38: 3's netværk kører nu stabilt. København, Sjælland og dele af Fyn havde døde telefoner det meste af en dag.

(Nyeste status nederst i denne artikel)

Hvis du er 3-kunde og din mobil er helt stille, er det ikke tilfældigt.

Alle kunder hos teleselskabet på Sjælland, og dele af Fyn og Jylland er ramt af et nedbrud.

- "Det er et midlertidigt strømsvigt i en central switch i Sverige. Der arbejdes på at få den op igen, " fortæller kommunikationschef Stine Green Paulsen til Mobilsiden.dk.

De berørte kunder kan hverken sende SMS, bruge data eller ringe.

Klokken 15:21 oplyser 3 følgende:

"Vores kunder på Sjælland er i øjeblikket ramt af driftsforstyrrelser. Det skyldes, at et kraftværk i Sverige, der leverer strøm til 3, oplevede et midlertidigt nedbrud".

Normalt ville 3’s eget reservestrømanlæg træde i stedet, men tilfældet ville, at vores teknikere arbejdede på anlægget netop, som strømmen gik ned. Strømmen er nu genoprettet, og vi er gradvist ved at starte systemet op igen.

Netværket burde være oppe at køre igen om ca. en time.

Opdateret klokken 16:19
Men senere skriver 3, at det ikke kun er Sjælland, der er ramt.

Klokken 16:19 skriver 3 i en pressemeddelse:

"Strømmen er nu genoprettet, og 3 er gradvist ved at starte netværket op igen. Driften ventes at være normal inden for et par timer."

3 siger klokken 20.53

Mobilsiden.dk har netop været i kontakt med Stine Green Paulsen fra 3 som fortæller følgende:

 - "Strømmen har været stabil nu i et stykke tid og teknikkerne har fået kernenetværket op at køre. Nu skal selve radionetværket genstartes, så folk kommer på igen. Det sker område for område".

Det kan ikke oplyses præcis hvornår 3's net kører igen.

Husk at genstarte mobilen.

Opdateret klokken 21:50
Fra 3s Facebook side: "Genstarten af vores netværk er stadig igang. Nogle af jer vil opleve, at I nu kan bruge mobilen normalt, mens andre kun vil have delvist adgang til 3's tjenester.
Vi forventer, at der vil være fuld adgang til vores netværk i løbet af aftenen."

Status klokken 02:38
Netværket kører nu normalt igen. 

"Netværket i København var oppe omkring kl. 23, mens de sidste dele af Sjælland fik stabil forbindelse omkring kl. 01.40. Vi beklager meget de gener, det har medført for vores kunder." 

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

hotpop 03-10-2011 15:39:51

Afmelder man sin deltagelse i et spørgsmål?

0 0
Charlotte 03-10-2011 11:03:33

DET er da ekstremt frustrerende, det her!!!!
Andre, der STADIG ikke kan komme igennem til 3nettet???
Total tortur at blive isoleret fra omverden på den måde :):):) :(

0 0
Mad_Viking 03-10-2011 13:21:10

Har du slukket og tændt mobilen igen? :)

0 0
Kim 28-09-2011 07:00:13

Jeg ved godt det er mig der er gammeldags, men jeg forstår ikke mindst to ting:

1) hvordan man kan anmelde/bedømme et teleselskab, ud fra hvordan det var for 5 år siden. For det første brugte man jo stort set ikke data dengang, hvor datatrafikken fordobles hvert år nu. Det stiller jo unægtelig krav til selskaberne de ikke havde for f.eks. 5 år siden.

Jeg ville heller ikke bruge en 5 år gammel restaurant anmeldelse til særligt meget.

2) hvordan man kan være så mange forskellige selskaber igennem, og stadigt mene at det er selskaberne der er problemet? Der findes jo altså også dårlige kunder...

Jeg er selv på 3 og rigtigt glad for det. Uanset at det går ned en gang imellem - jeg er heldigvis så gammel, at jeg kan huske dengang hvor det at få en sms svarede til at få et brev.
Og samtidigt gør jeg mig heller ingen illusioner om, hverken at verdenen går under, eller at bare mit liv gør, fordi jeg er offline i en dags tid.

Verdenen har jo på mirakuløs vis udviklet sig frem til både opfindelsen af mobilen, og din fødsel. Jeg er ked af at sige det; Så vigtig er du heller ikke.

0 0
Mad_Viking 28-09-2011 09:11:49

+1 :) Her skulle den være :)

0 0
Mad_Viking 28-09-2011 09:09:38

+1 :)

0 0
Mad_Viking 28-09-2011 09:11:26

Ups.. Forkert indslag :)

0 0
John 28-09-2011 09:04:36

Man kan nu hurtigt komme en masse selskaber igennem :)

M1 og TDC er min fars, som jeg ordner for ham.
Telia har jeg pga. Telia Tirsdag :)
Telenor har jeg haft mobilt bredbånd hos i forbindelse med køb af bærbar computer.
Telmore fordi de gav 300 kr. taletid ved oprettelse.
Bibob fordi de var billige, og og Onfone skiftede jeg til pga. datatrappen. CBB havde jeg mobilt bredbånd hos.
Oister har jeg også været hos i en måned, men de hastigheder de reklamerede med, holdt slet ikke (jo, om natten), selv om der var god dækning.
3 havde jeg i forbindelse med køb af en mobiltelefon. Det samme gør sig gældende med Call Me i dag.
Så jo, det kan hurtigt løbe op :)
Af de selskaber jeg har haft, har 3 været de ringeste. Og der var ikke tale om et enkeltstående tilfælde. Både i butikken, og når man ringede til kundeservice, var der altid problemer, tingene var ikke som aftalt, eller man nægtede at opsige et abonnement, på trods af ændringer i abonnementsbetingelserne, der stillede mig ringere som kunde. Så jeg siger nej til 3.

0 0
Kim 28-09-2011 10:07:45

Nu ved jeg jo ikke hvilket abb du har, men skal man ikke ret ofte i biffen før at Telia Tirsdag kan dække det ind? :)

Og det jeg mener er jo også, at man er nødt til aktivt at have været kunde hos et selskab, for at kunne bedømme dem. Igen er jeg jo ikke helt inde i dine forhold, men som du beskriver det er du jo f.eks. ikke aktiv kunde hos Call Me? Et simkort alene kan jo ikke gøre det ud for en særlig grundig vurdering af et selskab.

Eller for at bruge restauranten igen; man kan jo ikke bedømme en restaurant, alene ved at kigge på menuen. :)

0 0
John 28-09-2011 10:42:44

Jeg er netop aktiv kunde hos Call Me. Det er det teleselskab jeg primært bruger i dag, grundet køb af mobiltelefon hos dem. Jeg brugte også 3, da jeg købte en mobiltelefon gennem dem. Når de 6 måneders binding så er udløbet, skifter jeg til et af de billige selskaber, med mindre jeg køber en ny mobil efter 6 måneder.

Ud over Call Me, har jeg dog også et aktivt abonnement gennem BiBob (via en forening jeg er kasserer for), samt Telmore, da det er rart at have en backup, hvis ens primære teleselskab oplever nedbrud.

TDC har jeg som mobilt bredbånd. M1 har min far, og Telia har jeg bare pga. Telia Tirsdag.

BiBob og Onfone har generelt kørt tilfredsstillende, og de få problemer der har været, er blevet løst af kundeservice på tilfredsstillende vis.

CBB har jeg haft en kontrovers med på noget mobilt bredbånd, men da jeg alligevel havde planer om at opsige det, gad jeg ikke gøre mere ved det.

Abonnementet hos Telia giver jeg ikke noget for, så én tur i biografen, så er det tjent hjem :)
Og de satte endda 200 kr. ind på det, da jeg brokkede mig over et gebyr på 39 kr.

0 0
Kim 28-09-2011 11:05:31

Hmm, det lyder da som fin service hos Telia - selvom det ikke hjælper meget at have det som back-up til Call Me ;)

Men ok, man kan godt have størstedelen af firmaerne. Jeg vil dog stadigt mene, at det er undtagelsen der bekræfter reglen ;)

0 0
John 28-09-2011 11:11:26

For mit vedkommende var der ikke tale om undtagelser når det kom til 3. Det var gang på gang jeg oplevede problemer. Selvfølgelig kan man rende ind i en "uheldig" medarbejder, men hos 3 oplevede jeg kun "uheldige" medarbejdere - både i 3 Butikken (mangelfulde oplysninger og direkte usandheder) og hos kundeservice, der blandt andet havde meget svært ved at overholde gældende dansk lovgivning når det kom til opsigelse grundet ændrede abonnementsvilkår, der stillede kunden ringere.
Så havde der været tale om et enkeltstående tilfælde, kunne jeg uden problemer have set gennem fingrene med det. Fejl sker, men hos 3 virkede det som om det var reglen, mere end undtagelsen.

0 0
John 28-09-2011 11:06:57

Som jeg skrev, bruger jeg Telmore som backup. De bruger som bekendt TDC's net.

0 0
Kim 28-09-2011 07:00:40

Ikke møntet på nogen bestemt, men en generel observation :)

0 0
kirol 28-09-2011 01:03:29

Her ved Skibby har 3 virket on-of som et blinklys hele aftenen:-(( Virkede kl 2050 - Og vupti så smuttede det igen - Så virkede det igen 0049 og vupti - nu er det nede igen :-((( Come onnn 3 Er det nu oss i Sverige der er strømsvigt???? Det tror jeg sgu ikk på

0 0
John 28-09-2011 00:59:00

Sjovt, jeg har aldrig oplevet så ringe kundeservice som hos 3. Det er faktisk det absolut ringeste af alle de selskaber jeg har prøvet, og det tæller, ud over 3, blandt andet Telenor, Telia, TDC, Telmore, Call Me, BiBob, Onfone, M1 og CBB.

0 0
kiwi@nicooo.dk 27-09-2011 18:24:34

virkede ikke i ringsted og virker heller ikke i roskilde

0 0
Gizmo 27-09-2011 20:10:50

mig også i Roskilde, fungere heller ikke siden eftermiddag på min arbejdsplads i Gladsaxe.. Nu har jeg intet signal i snart fem timer, mod normal fuld dækning på 4-5 bar.

0 0
Bjarke Hansen 27-09-2011 17:45:39

fra 3´s svenske facebook:

Vi har fortfarande problem med nätet efter strömavbrottet för några timmar sedan. Kundservice har bett mig meddela att det kan vara svårt att komma fram till dem på telefon. Det senaste beskedet från vår driftcentral är att strömförsörjningen fortsätter att krångla, att vi arbetar hårt på att lösa detta men att vi inte kan ge någon prognos på när allt fungerar igen. Erik H
I kan vel Svensk ;-) Kort fortalt, stadig probelmer med strømmen, ingen tidshorisont

0 0
David 27-09-2011 16:45:39

3 et netværk til forskel... den eneste forskel er at det ikke virker...

0 0
Simon Iversen 27-09-2011 17:14:02

Der er jo et netværk til forskel.. De har intet, de andre har ;)

0 0
Villiam 27-09-2011 16:19:01

men det er jo 3. eller 4. gang i år ;) kan godt være at de har det hurtigeste net i dk, men de er ligeså ustabile som telenor ;) hvordan går det for alle jer som gjorde grin med det selskab som er mest stabilt her i dk, nemlig Telia ;) :D kan godt være der er mange edge steder, men hellere det end slet intet signal :P håber 3 kunderne har det godt nu, hvor de gjorde grin med Telia ;)

0 0
Gizmo 27-09-2011 20:47:35

Hvis jeg skal vælger 3's nettet går ned 2,3 gang på år (det håber jeg dog ikke det sker) eller lever med telia, callme 6 måneds binding med EDGE (man betaler alligevel fuldpris for datapakke, 3g eller ej), så vil jeg vælge 3 uden at blink.. Nogen timer uden forbindelse er trodser alt bedre ende skal leve med EDGE konstant.. men anden ord, hurtig smerter er bedre end lang tortur :)

0 0
Villiam 27-09-2011 21:35:11

vi er oppe på meget mere end nogle timers afbrydelse i år på 3's netværk ;) men jaja, nye kunder skal jo sige et eller andet :) her hvor jeg bor dækker 3 ikke alle steder, men telia dækker stort set over det hele :) og så ligger 3 og telia også på max 7Mbps her. men telia gør det hele tiden, hvor 3 går ned konstant ;) så snart der er storm, eller vejarb så går 3 ned :) og ja, hellere have et net som virker 99.9% af tiden, frem for et net som virker 80% af tiden ;) i kbh hovedby og tætteste omegn, ja der er 3 bedst. men tænk jer hvor trængt kbh ville være hvis 5 mill mennesker boede der ;) for slet ikke at tænke på antennernes udfordring. bye bye 3 net :P var det ikke også 3 som gik ned på selve roskilde i år ? :D

0 0
Morten S 27-09-2011 22:53:27

Jeg kan godt nok ikke tælle så mange nedbrud som du kan, og jeg skulle da mene, at jeg ville opdage det, eftersom jeg er 3-kunde. Når du regner med 80%, er det så landsdækkende, eller lokale nedbrud, eller er det bare når man hopper på TDC's Edge? (For man ryger jo aldrig på Edge, hos Telia)

0 0
Villiam 28-09-2011 05:49:36

jeg har arbejdet med at sælge for de forskellige selskaber. 3 og telenor har haft værst nedbrud igennem flere år. 2 gange har det været lokalt. men da der var kraftig lyn storm røg de. til roskilde røg de, og så nu igen igår. tdc har dog også lavet en del brølere med at gå ned. sidst var her til valget. eneste tidspunkt jeg har oplevet lidt forstyrelser på telia's net er juleaften. men der bliver alle net ustabile da der bliver sendt en hel masse god jul smser. men det er jo ikke nedbrud som der er snakke om her. jeg har selv været 3, tdc, telenor, cbb, m1, zeromobile og telia kunde. telia er så dem jeg har haft i flest år og haft mindst problemer med. men ok, zeromobil var dog det bedste selskab :) kan så ikke huske hvad net de kørte på, men der kunne man tjene taletid ved at læse reklamer på mobilen :D dvs man løb stort set aldrig tør for taletid :D

0 0
Gizmo 27-09-2011 20:23:08

3 har stadig meget bedre 3g netværk end telias skrot dækning og misvisende dækningskort i roskilde. Har skift til oister for to månede siden, har intet problem med 3g data.. føj, jeg gider skulle ikke bruge EDGE i 2011.. Selvfølgelig går nettet ned en gang imellem, det sket også for TDC, Telenor, Telia før. 3 og telenor er jeg godt tilfredse med, ok med TDC, men telia er nogen skrammel møg i roskilde. Telia har gøre sig selv fortjene at gøre grin af, hvor det i årevis ikke kunne tage sig samme at udbygge 3G netværk, man venter alt for længe og kommer sent i gang, det er jo ikke anden end deres egen skyde, at kunder skift til andre mobilselskab.

0 0
Morten S 27-09-2011 19:16:31

Det er jeg faktisk uenig i. Hellere et godt/hurtigt netværk der virker 99,8% af tiden, end et jævnt dårligt netværk, der virker 99,9% af tiden.

0 0
DX 27-09-2011 16:13:43

og "tilfældig" vis var 3.dk generator anlæg ude af drift- lige da strømsvigtet ramte. Sådan en gang gylle at lukke ud. De har måske kun en generator og en af medarbejderne havde reservedunken med hjem for at hælde benzin på sin plæneklipper. Det er sku nogle amatørerpå den måde. at behandle deres kunder

0 0
Kim 27-09-2011 16:09:35

Der er SÅ mange strømnedbrud i Syd-Sverige for tiden.

0 0
Carsten 27-09-2011 15:51:47

De virker heller ikke i Århus og omegn.

0 0
DX 27-09-2011 16:08:35

Det må være batteriet der er løbet tør, for 3.dk oplyser på deres hjemmeside at det er "Kunder på Sjælland" så 3.dk har jo virkelig styr på det kan man læse. ;)

0 0
hotpop 27-09-2011 16:13:46

Der kan i øjeblikket opleves større driftsforstyrrelser, grundet strømsvigt, hvilket betyder, at der kan være problemer med opkald og SMS. Vi arbejder på højtryk på en løsning og forventer det løst snarest muligt.

0 0
hotpop 27-09-2011 16:14:01

Det er hvad jeg har læst...

0 0