Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nexus 4 fra LG og Google er nu officiel

Nexus 4 fra LG og Google er nu officiel

Googles seneste Nexus telefon kommer med Android 4.2 Jelly Bean og en 1,5 GHz Snapdragon quad-core processor.

Google har officielt præsenteret den nye Nexus 4, der kommer med det helt nye Android 4.2, som har fået navnet Jelly Bean. Nexus 4 er produceret i samarbejde med LG.

Nexus 4 indeholder en Snapdragon S4 Pro Quad Core-processor, 2 GB hukommelse og 4.7 tommer True HD IPS Plus skærm med en opløsning på 1280 x 768 pixels beskyttet af Gorilla Glass 2.

Det primære kamera er på 8 megapixels, mens frontkameraet er på 1,3 megapixels. Der er selvfølgelig indbygget NFC.

Google lover, at det indbyggede 2100 mAh Li.Polymer batteri giver op til 15,3 timers taletid og en standbytid på 390 timer. Størrelsen er 133.9 x 68.7 x 9.1mm og vægten er 139 gram.

Nexus 4 vil blive leveret i to versioner med henholdsvis 8 og 16 GB indbygget lagerplads. Tilgengæld så er Nexus 4 udelukkende en 3G telefon med understøttelse for HSPA+ mobilnetværk.

Som ekstratilbehør kan tilkøbes en trådløs oplader.

Leveres med Jelly Bean

Den nye Jelly Bean Android, nu version 4.2, har ligesom forgængeren indbygget Google Now, der kan give relevante informationer ud fra ens position. Man kan f.eks. få oplysninger om hvornår næste bus ankommer til ens stoppested.

Nexus 4 vil være tilgængelig i udvalgte lande fra og med den 13. november. Ifølge den officielle pressemeddelelse vil pris og nøjagtig lanceringsdato for Norden blive offentligt snart.

Teleselskabet 3 har dog allerede meddelt, at de tager imod forudbestillinger med en forventet levering midt i november.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Exert 31-10-2012 07:53:39

Vi er en del, der blev lidt overrasket over hvordan opdateringsproceduren foregår med Galaxy Nexus, og derfor har jeg et par spørgsmål, som I gerne må videregive til LG (eller Google), når I snakker med dem om Nexus 4.

Er Nexus 4 versionerne opdelt i regioner ligesom Galaxy Nexus?

Hvordan er proceduren for kommende opdateringer af Android til en dansk Nexus 4?

Hvis de er delt op i regioner, hvad gør det så ved garantien, hvis man rooter til en anden region?

Den almindelige Android-køber synes nok det er noget vrøvl at gå op i, men jeg tror det er vigtige spørgsmål for den typiske Nexus-køber.

På forhånd tak.

0 0
Jacob Smidt 31-10-2012 09:50:08

Hej Exert.

Vi har nu taget kontakt til LG og stillet dine meget relevante spørgsmål, vi afventer derfor lige nu et svar :)

0 0
Lasse Poulsen 04-11-2012 11:07:03

Hej Jacob,
Hør dem ved samme lejlighed også om prisen. Der går jo rygter om en listepris på 5-600€,hvilket er helt hen i vejret når Play sælger den til 300-350€!

Lasse

0 0
Søren 11-11-2012 18:21:21

Jeg har skrevet en guide til at købe telefonen gennem den engelske Google Play Store.
Det kræver kun lidt teknisk snilde og 10 min.:
http://blog.konscript.net/2012/11/sadan-kober-du-din-nexus-4-i-udlandet-til-spotpris/

0 0
Exert 13-11-2012 13:23:22

Glimrende. Under alle omstændigheder kan det være en fordel at købe telefonen i England, da opdateringer formegentlig kommer hurtigere.

Kender du nogle gratis alternativer til Tor? Den kører utroligt langsom, og jeg vil tro det er lidt svært at få gennemført et køb.

0 0
Jacob Smidt 05-11-2012 19:17:54

Hejsa igen.

Vi har haft kontakt med LG, og svarene er utroligt sparsomme, desværre.

Vi har hverken kunne få oplysninger om softwaren, priserne, eller leveringstidspunktet.

LG holder lige nu kortene meget tæt til kroppen, men udmeldingen er at vi, så snart det bliver muligt, får svar på spørgsmålene.

Jeg er ked af at vi ikke kan oplyse jer om mere, men når LG ikke vil, kan vi desværre ikke gøre noget.

0 0
Exert 06-11-2012 14:50:18

Det regnede jeg heller ikke med at I kunne endnu, men når I skal lave jeres anmeldelse, vil det være godt at have fokus på det.

Tak for opdateringen.

0 0
Exert 31-10-2012 11:21:56

Det lyder godt. Tak for det Jacob.

0 0
Jacob Hultmann 30-10-2012 15:41:15

Jeg tror at grunden til, de har valgt LG som hardware-producent, er at LG som regel laver rimelig billige smartphones, og Google valgte jo at lave en billig tablet (Nexus 7), og det vil de nok fortsætte med at gøre med Nexus 4.

0 0
Fidoble 30-10-2012 10:57:50

Den her telefon skal da bare købes ASAP, ser virkelig lækker ud.
16GB hukommelse er rigeligt for mig og LTE kan også godt undværes, da jeg ikke bruger mobilt netværk ret meget :)

0 0
Mads 29-10-2012 23:13:19

Tror i det vil kunne betale sig at bestille den fra England eller Tyskland, ligesom mange gjorde med Nexus 7?

0 0
Andreas S. Larsen 29-10-2012 19:21:09

Og den er hermed bestilt.. :-)

0 0
Mads 29-10-2012 23:12:34

Hvorfra?

0 0
Andreas S. Larsen 30-10-2012 07:56:12

Jeg har bestilt den hos 3 med levering midt i november..

0 0
Mike Grønbæk Madsen 30-10-2012 11:52:00

Jeg har lige snakket med kundeservice, de sagde at den ville blive "branded". Det er desværre en deal breaker for mig. Specielt efter, at GS3 var flere opdateringer bagud, inden Jelly Bean ankom.

0 0
Exert 30-10-2012 20:35:05

Det lyder mærkeligt - det gjorde de ikke med Galaxy Nexus. Hvis det er rigtigt er deres beskrivelse misvisende.
Fra 3's hjemmeside: "...Google allierer sig med en mobilproducent, hvor Google 100 % står for styresystem og software til mobilen. På den måde er serien den reneste form for Android, man kan få."

0 0
Mike Grønbæk Madsen 30-10-2012 21:13:38

Det syntes jeg nemlig også! Jeg kontaktede derfor deres Facebook Team, og de sagde også at den ikke ville blive branded. I tilfældet med Galaxy Nexus så var der dog to version. En hvor Google stod for opdateringerne og en hvor Samsung stod for dem. Det er derfor jeg holder lidt tilbage med at bestille den.

0 0
Exert 30-10-2012 23:21:12

I Danmark var der kun én version af Galaxy Nexus, og det var/er som sådan ikke Samsung der stod/står for opdateringerne. Samsung tjekker om en opdatering fungerer "godt nok" i Danmark, inden Google sender den ud. Det mærkelige er at Samsung får opdateringer så sent, som de gør (efter Google allerede har udgivet den), og så er det meget uklart hvad forskellen præcist er på den nordiske udgave og den amerikanske udgave, som er den, der først får opdateringer.

Vi må lige sørge for at Mobilsiden har fokus på hvordan opdateringerne skal køre for Nexus 4, når de skal anmelde den.

0 0
Mike Grønbæk Madsen 31-10-2012 09:13:16

Vi har/havde skam to versioner i Danmark. Jeg havde selv den version der modtog opdateringerne fra Google, uden jeg selv havde installerede den. Fik Jelly Bean ugen efter deres event.
Men med det sagt, så ja! Mobilsiden skal have fokus på hvordan opdateringerne kørere. Nexus branded reklamere med, at de modtager opdateringerne hurtigst, men hvis fx Samsung skal godkende det først så kan der gå et godt stykke tid inde man modtager den.

0 0
Exert 31-10-2012 11:23:44

Fik du en yakju? Jeg vil tro det beror på en fejl, men ellers er det jo bare endnu mere mærkeligt.

0 0
Mike Grønbæk Madsen 31-10-2012 12:20:09

Jup jeg var heldig at få en yakju ud af boksen. En af mine venner var nemlig misundelig over, at han ikke modtog opdateringen samtidig med mig. Det viste sig, at han havde en yakjuux. Det kunne selvfølgelig være en forkert model der var blevet sendt hertil og jeg bare var heldig.

0 0