Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nexus 4 image-filerne er fjernet af Google

Nexus 4 image-filerne er fjernet af Google

Android 4.2.1 til Nexus 4 er ikke længere tilgængelig for udviklerne. Har Google selv opdaget problemer med Nexus 4?

Nexus 4. (Foto: Mobilsiden.dk).
Nexus 4. (Foto: Mobilsiden.dk).

Det nyeste Nexus-device, Nexus 4 fra LG og Google, har ikke fået den begyndelse, som køberne og partnerne havde håbet på.

Mange Android-fanblogs har (naturligvis) givet Nexus 4 gode anmeldelser, mens enkelte andre tech-journalister, har fundet forskellige problemer med det nye flagskib, blandt andet periodiske genstarter, Bluetooth-fejl og batteriproblemer.

Her på Mobilsiden.dk endte Nexus 4 på skuffende tre ud af seks stjerner.

- Test: Nexus 4 er desværre ikke god nok

Selvom Google, der står bag softwaren i enheden, hidtil nægtet at udtale sig, tyder noget på, at de alligevel er opmærksomme.

The Androidsoul.com rapporterer således, at Google har fjernet imagefilerne med den Android-udgave Nexus 4 leveres med, fra deres udvikler site. Det betyder, at Android 4.2.1 til Nexus 4, aktuelt ikke kan hentes.

Om det så betyder indikerer, at en justeret software er på vej, må tiden vise.

Web-TV: Test af Nexus 4

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Ronni 13-12-2012 18:01:02

I burde have undersøgt årsagen til at filerne er fjernet i stedet for at benytte en misvisende overskrift til (endnu en gang) at give udtryk for Johns negative holdning til Nexus 4.

Meget besynderligt.

De har ikke myndighedernes tilladelse til at bruge LTE i telefonen og er nødt til at sørge for det bliver sværere (eller umuligt) at aktivere den inaktive LTE chip. Det burde så have været på plads fra starten kan man sige.

Vedrørende diskussionen om anmeldelsen af Nexus 4 og anmeldelser på mobilsiden.dk generelt.

Anmeldelserne her giver ingen mening i mine øjne. Jeg læser dem, men tillægger dem ikke rigtigt nogen betydning, da jeg tit sidder tilbage med en følelse af "det var da godt nok en utilstrækkelig og anmeldelse". Det virker ikke som om man har nogen konsistens eller faste punkter man kommer igennem. De virker utroligt ad-hoc. Jeg advokerer sådan set ikke for, at man skal være illustreret videnskab eller tom's hardware, men lidt struktur og konsistens ville da være rart.

Nu er jeg selvfølgelig ikke tvunget til at læse anmeldelserne. Jeg tror egentligt jeg er nået et punkt, hvor jeg er nysgerrig for at se om kvaliteten af anmeldelsen er højnet. Det er sådan set ligegyldigt om det hedder Nexus, Nokia eller iPhone.

Jeg bruger mere neutrale sites som techradar, engagdet, the verge, pocket-lint etc. for at få en rigtig "unbiased" anmeldelse. Nu har jeg læst en del gange herinde, at en anmeldelse ikke skal være objektiv, men subjektiv. Det er jeg enig i, men den skal så sandelig også være fordomsfri og upartisk, hvilket jeg bestemt ikke synes mobilsiden.dk's anmeldelser er.

0 0
Ronni 13-12-2012 18:02:20

Doh jeg glemte et . Beklager.

Hey crazy idé guys: En "Rediger" knap!

0 0
Ronni 13-12-2012 18:02:57

Hehe det kører rigtigt :(

/b

0 0
13-12-2012 11:57:06

Jeg kommenterer normalt ikke direkte på "journalister". Men den her John G., den er sq for langt ude....


Mange Android-fanblogs har (naturligvis) givet Nexus 4 gode anmeldelser, mens enkelte andre tech-journalister, har fundet forskellige problemer med det nye flagskib, blandt andet periodiske genstarter, Bluetooth-fejl og batteriproblemer.


Er engadget en "android fan-blog" ? Er theverge ? GSMarena ?

Og det er da vanvittigt sjovt at disse NOGET større sites blot kaldes fanboy-blogs, men John G. himself i egen høje person selvfølgeligt er tech journalist........Må jeg da have lov til at grine!!!!

0 0
Thomas Larsen 13-12-2012 10:17:28

Troede du var blevet lidt klogere, men det ser uheldigvis ikke sådan ud :(

Mange Android-fanblogs har (naturligvis) givet Nexus 4 gode anmeldelser, mens enkelte andre tech-journalister, har fundet forskellige problemer med det nye flagskib, blandt andet periodiske genstarter, Bluetooth-fejl og batteriproblemer.


Kan du finde en eneste anmeldelse udover din egen der nævner disse problemer? :)

Inklusivt i de såkaldte "fanblogs" er også The Verge, Engadget og Gizmodo, sites som nærmest er det direkte modsatte.

Så meget interessant definition af Android-fanblogs :)

Det skal lige nævnes at den noget mere sandsynlige spekulation på dette tidspunkt går på at det er for at rette den "fejl" der sneg sig ind med at man kunne aktivere LTE på Band 4, og for at undgå for meget ballade med FCC og de diverse autoriteter på området er det nærliggende at spekulere i at filerne er fjernet for at gøre det svært for den normale bruger at få aktiveret LTE igen.

0 0
Mobilsiden.dk 13-12-2012 10:37:27

Hej Thomas,

Nå ja, men du kører så stadig heksejagt på mig kan jeg se. Jeg ser mig lige over skulderen, når jeg forlader kontoret.

I artiklen citerer jeg sådan set bare kilden, for problemerne, og konstaterer, at dem har jeg også haft.

0 0
pb 13-12-2012 11:28:15

Hej John jeg har altid næret stor respekt for dig og dine anmeldelse, men lad nu være med at blive paranoid. Jeg er overbevist om at kritikken går alene på din (også efter min mening) temmelig dårlige anmeldelse af Nexus 4. Jeg har ikke læst alle blogs og anmeldelser igennem, men dem jeg har læst ser ikke samme fejl som dig og er generelt positive bl.a din kollega fra mobilsiden.dk. Det der falder mig for brystet når jeg læser dine anmeldelser er ofte at de ting der ligger til grundlag for den ene ikke nødvendigvis også gælder i næste anmeldelse. F.eks. i din anmeldelse at Lumia 920 nævner du muligheden for en defekt telefon pga. batteritiden,du nævner også den har genstartet alligevel får den 6 ud af 6 stjerner. I anmeldelsen af Nexus 4 nævner du ikke engang muligheden for en defekt telefon. I din test af HTC 8x nævner du i din konklusion at Windows phone mangler at blive voksen, mens du i testen af Lumia 920 ganske vist nævner manglen på apps, men ikke ligger det til grund for din karakter. Jeg forstår godt folk bliver forvirrede, jeg selv inklusiv og jeg er meget tæt på at tage imod din invitation til kaffe (bor dog langt væk), for at debattere den måde du anmelder på, som jeg tænker, ikke altid er lige gennemskuelig

0 0
Mobilsiden.dk 13-12-2012 11:39:35

Jeg forstår godt folk bliver forvirrede, jeg selv inklusiv og jeg er meget tæt på at tage imod din invitation til kaffe (bor dog langt væk), for at debattere den måde du anmelder på, som jeg tænker, ikke altid er lige gennemskuelig

Du eller I, skal være MEGET velkomne. Kommer I langt fra, så giver jeg gerne en frokost også.

Men helt ærligt, så gider jeg ikke gå ind i yderligere diskussion omkring Nexus 4. Jeg skriver hvad jeg oplever - og JA, jeg HAR talt med LG og Google - LG har fulgt anmeldelsen på sidelinjen hele vejen, og ikke fundet anledning / grund til at bytte enheden. De har endda været på besøg hos mig.

Jeg ser mig lige over skulderen, når jeg forlader kontoret

Skrevet med et glimt i øjet, da jeg synes I er kørt fuldkommen af sporet i denne sag; "Ingen må sige noget der ikke passer i jeres kram", er min tanke.

Jeg synes stadig Nexus 4 er en glimrende telefon. Men jeg kan jo ikke anbefale folk at købe den, med mindre det sker på et oplyst grundlag.

0 0
pb 13-12-2012 12:10:21

Hej John
Jeg finder en dag i det nye år og tar dig på ordet. Jeg ved også godt at jeg nok ikke kan rokke din holdning en milimeter, men alle os almindelige dødelige, som faktisk godt kan lide at læse dine anmeldelser og (det gør jeg selv) ofte bruger dem som grundlag når der skal investeres i noget nyt, bliver bare forvirrede når anmeldelserne stritter ud i alle retninger. Du har en oplevelse med Nexus 4, det er fair nok, men anerkend dog at du stå lidt alene med den. jeg beskylder dig ikke for at være pro noget (det skulle da lige være Nokia) for ofte er du kritisk overfor alle styre systemer, men jeg tænker bare at du nogen gange forfalder til enten at virke meget tøsefornærmet og virkelig giver et produkt høvl eller helt i ekstase over et produkt, hvor ting der så trækker ned andre steder ingen betydning har.....Det er min holdning og den stiller jeg gerne op med. I min verden er personlig udvikling og refleksion over egen praksis vigtige parametre, som jeg tænker, at vi alle skal og bør forholde os til også selvom vi måske engang imellem må sluge en kamel eller 2 og erkende at man har taget fejl

0 0
Mobilsiden.dk 13-12-2012 12:47:18

Jeg ved også godt at jeg nok ikke kan rokke din holdning en milimeter

Det er så ikke korrekt. Jeg er faktisk meget modtagelig. Dog ikke når det ender i heksejagter som i bund og grund handler om, at nogle læsere ikke tåler, at en anmelder, mener noget andet end flertallet.

Men jeg vil elske at du kom forbi :)

men anerkend dog at du stå lidt alene med den

Det erkender jeg fuldt ud. Netop derfor har dialogen også været tæt med LG hele vejen igennem. Det handler i øvrigt ikke om at sluge kameler. Hvis LG og Google kommer med et device uden fejl til mig, så er det jo en ny situation og en ny oplevelse.

Tøsefornærmet
Slet ikke. Jeg gider bare ikke blive ved med at forholde mig til kritik fra læsere, der ikke mener, jeg har haft den oplevelse jeg har. Når jeg så skriver hvad jeg oplever, så er jeg forkert på den, fordi andre ikke skriver det sammen. Men nu var det jo som sagt MIN oplevelse af produktet, ikke andres.

Jeg finder en dag i det nye år og tar dig på ordet.
Jeg er klar. Skal vi finde en dato med det samme, så mailer du mail :-)

0 0
hellas7 13-12-2012 13:32:03

@ John:
Jeg plejer sådan set at forsvare dig, men her må jeg slutte mig til slænget af kritiske læsere, fordi uanset hvordan du vender og drejer det, så giver denne artikel et billede af, at de "oplyste" anmeldere (dvs. ikke-android-fansider) har fundet fejl ved Nexus 4, mens "de onde android-fansider" ikke har, og sidstnævnte har givet Nexus 4 positiv anmeldelse.

Jeg tvivler ikke et sekund på at du har oplevet fejl med Nexus 4, hvis du skriver det, men som de andre siger, giver denne artikels indledning et misvisende billede af virkeligheden.

0 0
Thomas Larsen 13-12-2012 13:27:01

Det er så ikke korrekt. Jeg er faktisk meget modtagelig. Dog ikke når det ender i heksejagter som i bund og grund handler om, at nogle læsere ikke tåler, at en anmelder, mener noget andet end flertallet.


Hvis du havde været modtagelig, så ville det ikke i dag være en diskussion vi havde.

Problemet med din anmeldelse er ikke at "vi ikke tåler du mener noget andet end flertallet"(Det håber jeg forresten ikke du baserer dine anmeldelser på :P)

Problemet, hvertfald for mig, er at du ikke tænker dig om når du, hvertfald i forhold til de tonsvis reviews jeg har læst er den eneste med de eneste mangler og problemer du nævner.

Der burde altså ringe nogle alarmklokker som siger dig at der er noget helt galt hvis det sker for dig, og sådan set ikke nogen andre, og da slet ikke nogen andre som har anmeldt enheden.

Det forekommer mig suspekt at du som en journalist med det samme kommer til LG's undsættelse når man så også bliver bekendt med at de har været på besøg hos dig, de har fulgt med på sidelinien, de har sagt der ingen fejl er på netop den del LG efter din mening står til ansvar på, og at resten egentlig bare er Google's skyld.

Det bringer os til næste punkt, som jeg også dækkede i tidligere kommentarer, det er bare faktuelt forkert.

Derfor tvivler jeg stærkt på du er modtagelig over for kritik, det ses klart og tydeligt i denne artikel hvor du stadigvæk ikke har rettet den "fejl" hvor du sådan set reducerer alle positive anmeldelser af produktet til "Android fanblogs" og "enkelte andre" som fandt problemer med den er "tech-journalister", det er til trods for at nogle af de største "iPhone-fans" sagtens har kunne lave et sagligt positivt review, og at du, til min kendskab, stadigvæk er den eneste journalist med de problemer du har nævnt i anmeldelsen.

Enten skal der en kilde til den påstand, eller også bør det redigeres til at afspejle kilde materialet hvis du endelig skal påstå at det er det som står i nyheden.(Selvom lidt saglighed og kritisk tilgang til information ikke kunne skade)

Går vi tilbage til anmeldelsen omkring modtagelighed ville du ikke acceptere andet end en LG PR gut's ord for at det var den rigtige og endelige version af Android 4.2, dette var til trods for at du aldrig fik en OTA(Som i sig selv er en god indikation af uofficielt/modificeret software), før du sendte den tilbage næsten en uge efter.

Det finder jeg heller ikke særligt modtageligt.

Faktisk lyder det som om at lige så snart der er en kritik så vil den kritik kun blive tilkendegivet hvis man tager på besøg hos dig for at få kaffe, er informationen ikke god nok i tekst-form?

Der er ingen der påstår du ikke har haft de oplevelser du har haft, vi mener bare ikke du har gjort dit job som anmelder ordenligt og sørget for at din anmeldelse var en saglig repræsentation af det færdige produkt.

0 0
hellas7 13-12-2012 13:33:41

@Thomas:

Det er da noget vrøvl. Hvis John oplever fejl med enheder og får at vide at han har den endelige hardware og software, så skal han da være fuldstændig ligeglad med, hvad alle andre skriver!

0 0
Thomas Larsen 13-12-2012 14:04:56

Er det nu også det? Taget svartiden på din post i betragtning har jeg svært ved at tro du har læst om emnet ordenligt.

Lad mig prøve at omformulere et par spørgsmål for dig så, mener du at det er i orden at LG har indflydelse på John's anmeldelse?

Følger du lidt med kan du jo se at ikke nok med at LG har været på besøg hos John, så har LG også rådgivet ham i hvorvidt han skal kræve en ny test-enhed af det produkt han tester.

Som det nu også er, bliver hvad John anser som "LG's del" anmeldt i et ret favorabelt lys, taget de åbenbart store problemer på enheden i betragtning, er det dog meget heldigt for LG at de lige akkurat formåede at være alt det gode ved Nexus 4, og Google formåede at være alt det dårlige.

Du har dog ret i at han skal være fuldstændig ligeglad med hvad alle andre skriver, men jeg har aldrig påstået at hans anmeldelse skal reflekteres andres.

Jeg har bare skrevet at den store overbevisning af det modsatte bør få en til at stille spørgsmål, gå i dybden om hvorfor det er sådan, og prøve at få et svar på hvorfor det er sådan.

Mener du ikke at John skal undersøge tingene dybdegående, især når der er så stor indikation på det modsatte af hvad han selv har oplevet, og især taget LG's involvering i betragtning?

Der er 2 firmaer der ansvarlige for denne enhed, John har fået information af tvivlsom og falsk natur fra det ene firma, det andet firma, har kritisabelt som det er, ikke kommenteret.

Men betyder det at John skal tage et firmas side i en anmeldelse?

0 0
hellas7 13-12-2012 16:23:53

Jeg synes ikke at John tager part i sin anmeldelse. Han giver Google en ærlig chance for at svare, hvilket de afviser.

"taget de åbenbart store problemer på enheden i betragtning, er det dog meget heldigt for LG at de lige akkurat formåede at være alt det gode ved Nexus 4, og Google formåede at være alt det dårlige."

- Når signatur-telefoner består af software fra systemets udvikler (Google) og hardware fra en udvalg producent (LG), er det for mig svært at tro, at det skulle have været Google der tvang LG til at den fremragende skærm, det flotte design osv. Omvendt er det lige så uklart, hvorfor LG skulle tvinge Google til at lave software, hvor enheden går i sort, mail-opsætningen ikke på nogen måde er intuitiv osv.

"Der er 2 firmaer der ansvarlige for denne enhed, John har fået information af tvivlsom og falsk natur fra det ene firma, det andet firma, har kritisabelt som det er, ikke kommenteret."

- Se nu er det jo DIG, der tolker. Hvad siger dig, at informationen fra LG skulle være "tvivlsom og falsk"?

0 0
Thomas Larsen 13-12-2012 17:49:11

Jeg synes ikke at John tager part i sin anmeldelse. Han giver Google en ærlig chance for at svare, hvilket de afviser.


Det er såmænd sandt nok, men til gengæld har han også fået enheden udenom Google, så jeg kan ikke se hvorfor de vil have "ingen kommentarer", især når det er Google Danmark, som sandsynligvis er fjernest fra at have noget med Android at gøre overhovedet.

Men ja du har ret i at de fik én chance, og LG udnyttede den til at svine Google til hvilket John videreformidlede, hvilket jeg ikke mener er fair, uanset om Google så svarer eller ej.

- Når signatur-telefoner består af software fra systemets udvikler (Google) og hardware fra en udvalg producent (LG), er det for mig svært at tro, at det skulle have været Google der tvang LG til at den fremragende skærm, det flotte design osv. Omvendt er det lige så uklart, hvorfor LG skulle tvinge Google til at lave software, hvor enheden går i sort, mail-opsætningen ikke på nogen måde er intuitiv osv.


Det er heller ikke det jeg mener, jeg mener at LG har haft stort held ved at undgå enhver kritik af enheden, især så stor en længde at John hårdnakket forsvarer dem i sin anmeldelse.

Jeg er dog ikke sikker på det faktisk er LG som har fået lov til at stå for designet med Nexus 4, der har dog nok være visse rammer som Google skulle arbejde indunder, ligesom der sikkert også har været visse krav LG skulle overholde i forhold til udformningen osv.

Nu kører jeg desværre ikke længere selv brug ofr exchange eller en sekundær mail konto på min Android, så jeg kan ikke sige om det reelt set er et problem, eller om det bare er del af det samme engangsproblem han havde med at få det til at virke.

Men det er medgivet at hvis Gmail applikationen virkelig har en effekt på email applikationen så er det selvfølgelig en fejl som Google skal rette.

Selve problemet med at det skete i første omgang, omend uheldig, er ikke hvordan Android normalt håndterer det, og bør betragtes som et enkeltstående tilfælde, og vurderes herefter.

- Se nu er det jo DIG, der tolker. Hvad siger dig, at informationen fra LG skulle være "tvivlsom og falsk"?


Jeg har dækket dette i de forrige kommentarer, men LG's respons til John er direkte falsk.

Google står "alene" for Android brugerfladen.

En telefon, ligesom en computer er bygget op på mere end bare en brugerflade, bag brugerfladen er der en kerne, i tilfældet af Android så er det baseret på Linux kernen.

Derudover så kræver hardwaren, ligesom en computer, drivere, disse drivere snakker med hardwaren og sørger for at kernen kan interagere med den, og hermed gøre det tilgængelig til brugerfladen og applikationer baseret herpå.

Det er kernens arbejde at brugerfladen ikke får systemet til at gå ned, så medmindre vi taler om software decideret skrevet til at omgå denne beskyttelse (malware, virus, etc.) så bør en bruger-applikation aldrig kunne få systemet til at gå ned.

Det er meget lig det samme som der sker i Windows, hvis applikationen gør noget forkert, så er det Windows NT kernen som går ind og stopper programmet, og istedet for en pæn blå skærm så får du en "Programmet har stoppet..."-besked istedet for en blå skærm.

Så for at opsummere så er det ikke kun Google som står for softwaren, og det er da slet ikke Google som står for den software som typisk får systemet til at gå ned,

Android 4.2 står Google for
Linux Kernen udover linux fonden er bygget af LG og Google sammen. (Sikkert primært LG grundet erfaringen med LG Optimus G)
Driverne er lavet af deres respektive 3. parter (Qualcomm, LG, Broadcom, osv.)

Derfor kan man ikke fremføre en påstand om at LG er "uskyldige" alene baseret på LG's udtalelse om at det er Google som står for softwaren.

0 0
Thomas Larsen 13-12-2012 17:51:15

Et par typos ovenover.

Mente selvfølgelig jeg kunne forstå hvis Google Danmark havde "ingen kommentarer", og at jeg ikke længere har brug for exchange, osv. :)

0 0
pb 13-12-2012 11:29:34

der skulle stå mobil.nu (-:

0 0
13-12-2012 11:14:21

Så hvis man kommer med kritik af dine ensidige artikler og latterlige konklusioner er man en voldsmand? Flot antydning, meget voksent.

0 0
Thomas Larsen 13-12-2012 10:57:23

Aha, står der da nogen steder i kilden at android-fanblogs (naturligvis) har givet enheden høje karakter (antydning af bias), mens tech-journalister (antydning af indsigt og intellektualitet og "bedre" end "fanblogsne") har fundet problemer med dem?

Det gør der nemlig ikke, du bruger en udokumenteret indledning/sidehistorie i en artikel, muligvis for at underbygge din anmeldelse.

Det er derfor din påstand, og så vil jeg da gerne vide hvilke "tech-journalister" udover dig som specifikt har haft problemer med Bluetooth og spontane reboots.

(Du behøver ikke gå off-topic med diverse antydelser om at du har behov for at frygte for dit velvære, jeg er ikke en voldelig person)

0 0
Dick Taid 13-12-2012 10:50:55

Som den ægte 'techjournalist' som du er...

0 0