Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nexus 5 - dansk salgsstart og pris lækket

Nexus 5 - dansk salgsstart og pris lækket

Google har endnu ikke officielt præsenteret den nye Nexus 5, men nu er den danske salgsstart og pris også lækket.

Der har den seneste tid været mange læk på verdensplan omkring den kommende Google Nexus 5. Senest i sidste uge, hvor Google selv fik den ”sluppet fri” på deres Google Play Store, hvor prisen stod til at blive 349 dollars.

 - Nexus 5 smuttede ud af hænderne hos Google

Men nu er det ikke kun i det store udland den er lækket, også herhjemme er nu pris og lanceringsdato ude. Det er hjemmesiden Proshop.dk, som har fået lagt telefonen online med både dansk pris og dato for salgsstart.

På Proshop.dk står den til ”forventet lager” den 7. november 2013, og prisen står til at blive 3.891 kroner uden abonnement.

Proshop.dk røber også, at det ganske som ventet er LG, der står bag hardwaren, ligesom tilfældet var med Google Nexus 4.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Rena 21-10-2013 20:37:17

Jeg vil gerne se beregning for hvordan €350 bliver til 3891 kr.

0 0
mathias 22-10-2013 10:19:33

For det første så er prisen sat i 349 dollars.
for det andet, så er google play i steder som UK, hvor det også vil være muligt at hente en europæisk 4g version hjem om nødvendigt. udover dette så er proshop samtidig en forretning, så hvis det er deres pris, så har de sku nok et vist krav til fortjeneste for at hente ting hjem, bringe dem på lager og så videresælge dem, du får jo heller ikke prisen på mælk i netto som de betaler for det fra farmen af.

0 0
Søren 21-10-2013 21:41:10

350*7,5*1,25*(~1,20)

euro -> kroner(7,5) -> dansk moms(25%) -> dansk skat og afgift(~20%), et voila!

0 0
Thomas Larsen 22-10-2013 05:33:50

Hvilken moms, skat og afgift?

0 0
Casse 21-10-2013 15:09:03

Øv. LG!! Venter med spænding på hvem der kommer til at lave Nexus 6... (Min krop har endnu ikke glemt LG 2X, som jeg var så dum at købe to af!!)

0 0
Peter 21-10-2013 17:14:54

Havde love mig selv aldrig at købe et LG produkt efter LG 2X, men nu er min Samsung Galaxy Nexus blevet 1 år 8 mdr. så jeg begynder at få abstinenser. Nexus 5 er umiddelbart ikke til at finde hos Proshop mere

0 0
Sonny 21-10-2013 22:05:27

Har selv 4'eren, og havde selv samme tanker om LG. Virker ganske godt. Mere tilfreds med den ift GNX (Uden at sige et ondt ord om den!)

0 0
Sebastian H. 21-10-2013 15:28:39

Nexus 5 er jo på ingen måde til at sammenligne med LG 2X (bortset fra hardwaren er lavet af LG)Men det var jo softwaren den var gal med på 2X. Softwaren på Nexus 5 er jo stock Android, som ikke kan sammenlignes med LG's UI, derfor skal du ikke være bange for at købe en Nexus 5, da episoden med 2X, ikke kan opstå igen på en Nexus enhed, da det kun er Google der har rørt ved softwaren og ikke andre ;)

0 0
masch 21-10-2013 12:07:05

Meget billigt markedsførings stunt fra proshop. Vær dog lidt original i det mindste.

0 0
Søren 21-10-2013 11:30:16

Tror ikke proshop har mere styr på det, end vi andre har.
Det er nok bare en max. pris de har sat, så de i hvert fald holder pengene hjemme hvis folk forudbestiller.
Hvis I går ind på proshops side, og kigger på billeder af telefonen, så er det et gammelt lækket reklamebillede for den sorte (ikke at det gør noget)
Men den hvide udgave er en hvid Nexus 4, sååh, hvis det virkelig kom igennem google, ville de nok have de rigtige billeder ;)

0 0
Sonny 21-10-2013 22:04:08

...tilgengæld er Nexus 4'eren i hvid ganske fed :)(Fuldstændig ligegyldigt statement, men hvad fanden :) )

0 0
Mike Grønbæk Madsen 21-10-2013 10:12:48

Synes virkelig at prisen er alt for høj. Den er billigere at hente hjem fra USA, selvom man har fragt told og moms. Prisen for at hente den hjem fra USA er ca 2986 kroner

0 0
Mads 24-10-2013 09:41:40

Men det er ikke sikkert LTE/4G virker i Europa med en amerikansk model. Det har været fremme at der vil komme 3 modelnr. til forskellige markeder.

0 0
Kenned88 21-10-2013 13:35:20

Problemet ved at hente den hjem fra USA er formentlig at man kommer til at mangle 4G.. Kan ikke forestille mig at vi ikke får 4G i telefonen denne gang og hvis det sker vil den udgave af N5 som sælges i USA bruge andre 4G frekvenser end vi bruger her i EU.

0 0
Mike Grønbæk Madsen 21-10-2013 14:16:20

Det kommer jeg an på hvad der sidder i telefonen. Jeg har fx ikke noget problem med 4G i mon Moto X som jeg har hentet hjem.

0 0
Bastian Bak 21-10-2013 14:50:44

Hej Mike. Jeg er meget interesseret i at vide hvor du har din Moto X fra? Har længe tænkt jeg skulle bestille en hjem selv men er lidt i tvivl om hvordan og hvorledes for at få en model med fuld ud fungerende 4g forbindelse osv.

0 0
Mike Grønbæk Madsen 22-10-2013 09:38:11

Jeg købte den på eBay. Du skal kigge på en GSM version. Og selvfølgelig om den er unlocked, for ellers kan det blive svært at få den til at virke.

0 0
Mike Grønbæk Madsen 21-10-2013 14:37:47

*min

0 0
Robert 21-10-2013 10:37:37

Det der er også en meget tidlig prisudmelding. Den vil falde en del hundrede på bare et par uger efter flere forhandlere har den til salg.

0 0
Mike Grønbæk Madsen 21-10-2013 10:58:44

Det betyder også at det kan gå en helt anden vej. Fx som det gjorde med Nexus 4

0 0
21-10-2013 10:24:57

Inkl. porto og told?

0 0
Mike Grønbæk Madsen 21-10-2013 10:58:15

Ja det hele

0 0