Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nexus 5 dukker op i benchmarktests

Nexus 5 dukker op i benchmarktests

Den kommende Nexus 5 er dukket op i benchmarktests, hvor den viser sig at slå alle konkurrenterne.

Midten af oktober måned forventes det, at den næste Nexus-telefon vil blive præsenteret af Google. Taler rygterne sandt er det, ligesom med Nexus 4, LG der står bag hardwaren.

 - Nexus 5 måske på vej 14. oktober med Android 4.4 KitKat

Nu er telefonen angiveligt også dukket op i benchmarktests, hvor den altså slår selv den utrolig anmelderroste LG G2. Det skriver Androidguys.com.

 - LG G2 giver konkurrenterne baghjul

Det forventes, at Nexus 5 kommer med Snapdragon 800 og Adreno 330 GPU.

 - Nexus 5 specifikationer lækket

Der har endnu ikke været nogen officielle udmeldinger fra Google vedrørende Nexus 5.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Sonny 03-10-2013 14:59:39

Er nu ret tilfreds med min Nex4. Og endnu mere tilfreds med den pris den har nu. Top telefon til billige penge :)

0 0
David 28-09-2013 09:20:43

Samsung er ypperpræst for den grønne gud, så hvis du siger noget som helst negativt om Samsung får du en alle de viljeløse Samsung tilbedere efter dig ;)

0 0
28-09-2013 10:57:36

Siger en af æble tilbederne ;-)

0 0
David 28-09-2013 18:38:32

Jeg er ikke æbletilbeder.. Jeg bruger faktisk en Nokia N9.. :) Jeg har dog en Mac, men jeg har også en Lenovo med Linux..

0 0
28-09-2013 23:22:10

Jeg er da ligeglad med hvilken hardware du har, dine seneste indlæg viser jo tydeligt hvor du står. Sjovt som man kan være objektiv i sine holdninger uanset hvad man skriver, bare man har lidt forskelligt Hardware. Så er jeg i hvert fald heller ikke fanboy, har både æble ting, Android ting, symbian ting og M$ ting her i huset.

0 0
David 29-09-2013 08:44:59

Jeg står ikke på nogen bestemt side, jeg er kritisk overfor alle firmaer og produkter. Hvis du henviser til min holdning til NFC, er det ikke fordi jeg er specielt til Apples løsning. Jeg tror bare ikke på at NFC bliver bærende for en mobilløsning, det kan godt være det bliver et supplement. Man behøver ikke være Apple fan, for at se at det ikke duer med en løsning der udelukker iPhone, tror du virkelig at det kommer til at ske? Når danske bank melder ud at de har en løsning baseret på MobilePay på vej, tager jeg det meget seriøst, fordi det er blevet en KÆMPE succes på kort tid. Derudover er der paypal og google. Tilgengæld har du ret at jeg er træt af Samsung fanboys, som jeg synes har overtaget iPhone brugernes rolle som trælse og bedre vidende.

0 0
Morten Jensen 29-09-2013 11:14:38

NFC udelukker da på ingen måde iPhone. Det står Apple frit for at implementere NFC i deres telefoner.
Det er korrekt, at Apple indtil videre har nægtet at implementere NFC i deres telefoner, men det skal ikke stoppe resten af verden fra at vælge NFC til mobile betalingsløsninger, hvis de mener det er den smarteste teknologi.
Så har Apple selvfølgelig valgt at udelukke sig selv fra en sådan løsning, men det kan andre ikke klandres for.
Og jeg har til dato stadig ikke set noget smartere alternativ til betaling, end NFC. Jeg skal ikke kunne sige, at det ikke findes, men jeg ser helt klart NFC som den smarteste løsning der findes pt.

0 0
David 29-09-2013 18:39:15

Hvad med f.eks. en løsning der ikke kræver 1. specielt hardware i din telefon, 2. ikke kræver at du er fysisk i nærheden af en terminal. Det svarer lidt til at DSB' mobilbillet app, faktisk er meget smartere end rejsekortet. Det er da meget smartere at jeg kan betale fra bordet med mobilePay eller lign. end at jeg skal køre min telefon fysisk hen til en terminal.

0 0
Thomas Larsen 29-09-2013 21:15:08

Hvad med en løsning der

1. Ikke behøver Strøm
2. Har Lavere sandsynlighed og mulighed for at folk fx. kan scanne dit "kort" og misbruge det.
3. Lavere sandsynlighed og mulighed for at folk kan udgive sig for at være en terminal og misbruge det.
4. Er en legitim betalingsstandard (Mig bekendt det ikke-eksisterende til Bluetooth)
5. Rent faktisk baserer er en løsning hvor så mange som muligt vil samarbejde istedet for bare at gå i den modsatte retning for at splitte markedet.

Det scenarie du nævner, hvor smart det så end er, behøver ingen fysisk forbindelse. De kunne jo bare køre betalingen over fx. en Google Wallet konto intet NFC eller Bluetooth påkrævet.

0 0
David 29-09-2013 22:16:13

Jeg tror ikke på at NFC bliver et krav, jeg tror vi får en løsning der ikke kræver andet end en enhed der er på nettet, om det er så er en telefon, tablet, bærbar, det er lige meget. Det er muligt at der kommer NFC i vores kreditkort, for at gøre det en smule lettere og sikre. Men lad os nu se hvad der sker :)

0 0
TF 30-09-2013 01:00:20

NFC i kreditkort er fint med mig bare der også stadig skal intastes pin kode som sikkerhed.

0 0
Morten Jensen 29-09-2013 19:20:05

En løsning der ikke kræver 'specielt' hardware i telefonen? Jeg ved ikke hvilken løsning dette skulle være, medmindre det skulle være en GSM baseret løsning.
Det kan jo ikke være en bluetooth løsning, da dette selv sagt kræver netop bluetooth.
Jeg kender ikke DSB's app, jeg undgår generelt DSB. Jeg har dog et rejsekort, og jeg synes det fungerer glimrende.
Angående betaling, så vil jeg foretrække at jeg ikke skal foretage mig andet, end at swipe min telefon et sted og så er betalingen klaret.
Jeg kan ikke se for mig, andre løsninger som er simplere. Hvis man baserer en løsning på enten GSM eller bluetooth, så vil det kræve at jeg aktivt foretager mig noget på telefonen for at identificere mig, og bestemme hvad jeg vil betale for.
NFC løsningen vil kunne tages i brug uden nogen ændringer i den nuværende infrastruktur på restauranter, i butikker osv. da de kan foretages i den eksisterende terminal. Nøjagtig som det sker med kreditkort i dag, blot hurtigere og nemmere.
Og jeg kan ikke se noget som helst i vejen for, at der kan implementeres et NFC tag i hvert enkelt bord i f.eks. en restaurant, og så vil man kunne foretage betalingen direkte ved bordet med et enkelt swipe. Det kan ikke blive simplere.

0 0
TF 29-09-2013 00:01:12

Var det ikke din kone/børn der havde apple ting ? så det kan du ikke bruge som forsvar, vi ved jo alle at du er 100% samsung dreng. Indse det du beskyldte ham for at være noget han ikke er, endnu en brøler, det køre for dig N :-)

Men ikke nok med det så beviser du hans originale udtalelse samtidig ;-)

0 0
29-09-2013 07:41:37

Utroligt som du dog altid skal stikke din lille næse i alting. Æble tingen her omtalt er en fælles ting, som jeg faktisk bruger en sjælden gang i mellem. Så i din lille verden er det vel ok og kan sammenlignes med da du både brugte WP og ios selv om din iPhone efter eget udsagn "lå i skuffen og samlede støv"

0 0
hellas7 27-09-2013 13:54:51

Virkelig fedt at "Samsung-æraen" med nexus-telefoner, som havde aldrende specs er ovre.

0 0
27-09-2013 14:25:07

Ja for det var jo samsung der bestemte specs....

0 0
madslvig 27-09-2013 14:41:49

Det må man da gå ud fra, at det er, når det er dem der har fået ansvaret for hardwaren. Selvfølgelig i samarbejde med Google, men du skal ikke bilde mig ind, at de har bedt Samsung om at smide gammelt hardware i

0 0
27-09-2013 14:51:37

Nej de har bedt dem om at lave en billig smartphone. Der er ingen nexus modeller til dato, der har haft top specs, heller ikke LG eller Asus.

0 0
Kenned88 30-09-2013 15:26:46

Nexus One havde da top specs for sin tid.. Den første med en 1Ghz snapdragon cpu.. Men ja Nexus S og GNEX var ikke imponerende.. Men nu er specs ikke alt.. Synes nu stadig at min Nexus 4 kører perfekt i forhold til den HTC One jeg havde..

0 0
TF 27-09-2013 15:17:38

Kan du dokumentere din påstand om at google valgte hardware specs ?

0 0
Peter Frederiksen 29-09-2013 17:04:51

@Thomas F

Why the Galaxy Nexus uses OMAP instead of Exynos..
http://goo.gl/g5x9q

0 0
27-09-2013 17:10:05

Kan du dokumenterer det modsatte?

0 0
TF 27-09-2013 20:31:43

Det er ikke mig der påstår noget så jeg har intet at bevidse.

Kom med det vis du har noget der bakker din påstand op.

0 0
27-09-2013 22:25:19

For at vi ikke skal ned i thomas' latterlige "du sagde", "du lyver" verden. Så slutter jeg den med, du kunne så heller ikke dokumentere noget. Og nu kommenterede jeg på Hellas kommentar, der heller ikke er understøttet af dokumentation. Men da han tilfældigvis er af samme holdning som dig, ser det ikke ud til at det er nødvendigt for ham.

0 0
Thomas Larsen 27-09-2013 23:13:40

Hihi, Thomas kan bare ikke læse :D

0 0
TF 28-09-2013 02:44:43

Skal du nu også trolle i denne tråd :-) jeg er dog sikker på N er glad for at blive reddet så han ikke skal komme med indrømmelser om at hans påstand ikke kan bakkes op, så N sig pænt tak til larsen for at prøve at redde dig :-D

0 0
TF 27-09-2013 22:37:04

Kære N den der kommer med påstanden bære bevisbyrden og du kom med påstanden så kom med beviset.

Jeg ved god du er blevet taget i mange brølere på det sidste men derfor behøver du ikke at opføre dig barnligt, prøv nu at droppe dit person pjat og hold dig til at diskutere sobert.

0 0
Haps 27-09-2013 13:40:17

...kanske det var den man skulle bytte sin gamle Samsung Galaxy Nexus ud med?

Især hvis der så rent faktisk også er et ordentlig kamera i....

0 0