Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nexus 6 fotograferet ved siden af LG G3

Nexus 6 fotograferet ved siden af LG G3

En mulig Nexus 6 er her, der og alle vegne, og nu også fotograferet ved siden af en anden stor Android mobil

Apple har stjålet mange overskrifter de sidste par dage, men nu vil Google i førersædet. I forgårs hørte vi rygter om et Google event i midten af oktober, helt konkret den 15. eller 16.

Læs også: Nexus i midt oktober - Android L i november

Der gik dog kun en enkelt dag, før der kom et computergenereret billede frem, som viste designet af en mobil, som kan være Nexus 6 eller Nexus X. Nu er der gået yderligere en dag, og nu er der kommet et billede frem af modellen, som lægger design til de mange rygter.

Læs også: Flere Nexus 6-detaljer og udseende dukket op

Som man kan se på billedet, er der et tydeligt Motorola logo, og modellen kaldes Shamu. Om det reelt er en ny Nexus enhed, eller en ny Motorola model, det vil fremtiden vise.

Når man ser Nexus 6 ved siden af LG G3, er det dog ganske sikkert, at her er tale om en stor mobil, da LG G3 huserer en 5,5" skærm. Nexus 6's rygtede 5,9" skærm kan dermed være meget præcist estimeret.

Hvad synes du om designet? Er den lige tilpas eller er den for stor, og håber du på en "mini"-udgave?

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Svend Ole Jungersen Nielsen 28-09-2014 12:33:23

Det er lidt morsomt. Man gik fra en lille telefon, til at rende rundt med en fladskærm i lommen. Nu bliver man så "nødt" til at fremstille ure (måske) fordi telefonen er for stor til alm. brug. Lettere komisk. Mindre telefoner tak !!

3 3
Thomas Larsen 28-09-2014 19:46:44

Det handler nu om at man ikke behøver at hive telefonen frem hver gang der kommer noget nyt på telefonen.

2 1
Thomas Jari 26-09-2014 20:51:00

Jeg tror ikke på at det er den nye Nexus.

Nexus telefonerne er de sidste gange lavet med stort set samme specs som producentens flagskib, men ikke i samme design. Billedet viser jo bare en stor Moto X, som sikkert er den nye Moto S.

Hvis rygterne viser sig at være sande, så bliver der ingen Nexus til mig i år. Jeg håber og tror stadig at det bliver en 5.2" skærm.

2 1
Thomas Larsen 26-09-2014 21:06:42

Androidpolice forklarer det rimeligt logisk, det er ret åbenlyst nu at Android Silver var et reelt program der skulle have erstattet Nexus-programmet, så de havde intet behov for at lave en Nexus.

Derfor har de ikke haft den samme mulighed for at designe det sammen med hvem der nu skulle have lavet den, havde den været under produktion fra dag 1 af, og spekulationen er så at Motorola lavede Shamu som et Android Silver device men i stedet for at skrotte den helt valgte Google at bruge den som en ny Nexus enhed.

0 0
Naggie21 26-09-2014 22:07:59

Tror ikke helt på deres forklaring. Silver var aldrig beregnet til at erstatte Nexus. De skulle løbe sammen. Ifølge beskeden på Google I/O, så har Nexus aldrig været droppet. Og det var altså inden manden der skulle styre Silver stoppede hos Google, at den udtalelse kom.

1 1
Thomas Larsen 26-09-2014 22:30:04

Alle tidlige oplysninger gik på det ville være en komplet erstatning, det eneste sammenspil med Nexus var at den sidste kunne blive lanceret som del af Android Silver, udover det var der tale om total udfasning af både Nexus og GPE, selvfølgelig når Google siger Nexus ikke er død er det alligevel på et tidspunkt hvor de ved Android Silver ikke bliver til noget inden for deres tidsramme.

1 0
Naggie21 26-09-2014 22:54:46

Men det var jo rent gærværk, fra alle sider, som hørte om Silver. Det var aldrig noget, der kom direkte fra Google. Første reelle udtalelse fra Google, var da de nævnte, at Nexus bestemt ikke var død. Det var den 27/6 under I/O. Så det Android Police kommer med nu, er jo også bare rent gætværk.

Egentlig sjovt at tænke på, at rollerne er byttet hos Apple og Google i dag. Google er betydelig bedre til, at holde på deres hemmeligheder end Apple efterhånden. Under forrige uges lancering af Apple, var der intet, som ikke var sluppet ud på forhånd.
Nå, det var et sidespring.

1 0
Thomas Larsen 27-09-2014 08:14:31

Men du anerkender jo allerede Silver, du siger bare det skulle køre side om side med Nexus, selvom det aldrig var pointen med Silver.

Selvfølgelig er det ikke officielt fra Google, de ville jo ikke offentliggøre et projekt medmindre de var ret sikre på at det rent faktisk blev til noget, men det er jo ikke rent gætværk når de skriver om et projekt så specifikt, de har jo deres kilder, og de kilder skal jo beskyttes.

Der er ingen tvivl om at Android Silver som det blev beskrevet var et reelt projekt, det kan selvfølgelig altid ændre sig, men som du selv siger første gang Google udtaler sig er sjovt nok når de er langt nok henne til at vide at projektet som det eksisterer er sat på lavt blus, hvis det ikke er dræbt helt.

Den kommentar kunne de have kommet med allerede fra dag 1 af.

0 0
Naggie21 27-09-2014 16:41:09

Hvor ved du fra, at det ikke var pointen, at de skulle køre sideløbende? Ligesom mit, er det du siger også bare gætværk. At AP har sinde kilder, er da meget fint. Men andre Android sider kommer jo med andre oplysninger. Hvem skal vi så stole på? Mit bud er INGEN, for de ved ikke noget med sikkerhed. Og det er overhovedet ikke for, at underkende AP. Det er dygtige til deres arbejde, men de kan altså også sagtens tage fejl.

0 0
Thomas Larsen 27-09-2014 17:17:29

Det ved man fra de planer Google havde for ca. et halvt til et helt år siden.

Der er intet gætværk i de informationer Android Police har udgivet, det var baseret på en læk fra en af deres betroede kilder, på det tidspunkt var der usikkerhed om hvorvidt det overhovedet eksisteret, hvorefter flere bekræftelser kom fra andre sider.

Historien blev ikke ændret mig bekendt, så ved ikke hvilke sider du læser, den blev kun videre uddybet og bekræftet af andre mediers egne kilder, intet gætværk. Så enten tager disse sider del i en større konspiration og lyver, eller også tager deres kilder del i en større konspiration og lyver, uanset hvilken af de to muligheder der er rigtigt, så er det stadigvæk ikke gætværk.

Du skal ikke forveksle "at tage fejl" med at planerne er ændret, Android Police har jo ikke taget fejl i denne sammenhæng, realiteten udspillede sig bare bare anderledes end hvad der var planlagt.

0 0
Naggie21 27-09-2014 20:13:56

Jeg læste nu masser af rygter om Nexus 6 lavet af LG, som den blev kaldt dengang og masser om Nexus 8 tablet lavet af HTC, som den blev kaldt dengang, efter Silver var rygtet og inden I/O. Men rygterne efter den udtalelse ubder I/O har dog lydt på Nexus X fra Motorola og Nexus 9 lavet af HTC.

Men skid nu også hul i det. Jeg skal slet ikke afvise om du har ret. Det var bare ikke sådan jeg opfattede det. Min opfattelse var netop, at der var ret meget uklarhed om, at Silver betød enden for Nexus. Under alle omstændigheder, er jeg i hvert fald glad for, at Nexus fortsætter. Synes det er vigtig produktlinje.
Jeg håber dog, at de tager fejl, angående størrelsen. 6" er lige i overkanten. 5.2" som Moto X, bare med det større 3200mAh batteri, ville være perfekt. Og som jeg sagde tidligere, så var Nexus 5 også rygtet til at få 5.5", bl.a. af Android Police. Det blev heldigvis ikke sådan.

0 0
Thomas Larsen 28-09-2014 07:10:25

Ah ja, det har bare ikke så meget med Android Silver at gøre, man skal huske på at Android Silver skulle lanceres i starten af 2015, og de originale læk sagde intet om at forventede Nexus enheder i år skulle være droppet. (Android Silver var også kun tiltænkt telefoner i første omgang, så det kan være at man stadigvæk havde fortsat Nexus projektet i forhold til Tablets)

Jeg mener kun det var evleaks der blandede specifikke Nexus enheder ind i snakken og sagde at den enhed LG producerede som originalt var Nexus 6, ville fortsætte som en Android Silver enhed når projektet startede i februar 2015.

LG havde lidt underlige udtalelser i forhold til det hvor man kan undre sig hvorvidt det var rigtigt eller ej, og det er måske også derfor AndroidPolice har den teori at det er muligt LG faktisk arbejdede på den næste Nexus.

Hvis man tænker at LG fik lov til at bygge den næste Nexus, hvilket jeg givent Google's samarbejde og LG's markedsposition ikke vil finde utænkeligt, så har de sandsynligvist, givent at Android Silver projektet var i startfaserne allerede i slutningen af 2013, enten vist det fra starten eller kort efter de gik igang med den at det skulle være en Android Silver enhed der kom i starten af 2015.

De laver derfor en telefon de forventer skal benytte Qualcomm's Snapdragon 810 (Første 64-bit highend CPU), men får at vide i løbet af foråret/sommeren at projektet er sat på lavt blus grundet diverse problemer, så LG har sådan set en ubrugelig "Nexus" fordi Snapdragon 810 er ikke klar til oktober, så enheden skrinlægges, og LG kommer med deres lidt tvetydige svar til pressen.

Google derimod mangler jo en Nexus enhed til oktober, og har sandsynligvis ingen tid til at snakke med nogle andre fabrikanter om at lave en enhed på så kort tid, så de bruger deres egen Motorola og ombygger deres forventet Android Silver til en Nexus enhed. (Det er lidt en falliterklæring at deres Telefon ikke er 64-bit, det ville da have givet mening at begge deres reference enheder havde 64-bit, men nu er det kun Tabletten der er 64-bit)

Her er vi selvfølgelig så bare ude i spekulation som Android Police også nævner, men i mine øjne giver den variant af historien rigtig meget mening, så jeg ville ikke være overrasket over at den er sand.

0 0
Naggie21 28-09-2014 16:40:57

Lyder meget sandsynligt alt sammen, men Google ejer jo altså ikke Motorola mere, og gjorde det heller ikke under alt den forvirring der var med Silver og Nexus. Det var jo helt tilbage i januar, de solgte Motorola til Lenovo.

0 0
Thomas Larsen 28-09-2014 17:29:43

De blev enige om at sælge det i januar, men sådan noget tager tid og forventes ikke realiseret før 2015. Motorola er stadigvæk et Google firma indtil da.

0 0
viktor 26-09-2014 16:16:22

Hvis man sammenligner de to bagsider så er der ingen klasse på nexus. LG er der 50 gange mere galant har godt nok LG G3 selv og er glad for den måske nexus også er en god tlf men klasse har den ihverfald ikke i mine øjne.

0 1
Naggie21 26-09-2014 17:01:50

Det bliver du nødt til at forklare nærmere? Det er gået op for dig, at bagsiden på Nexus'en der er læder, ikke? På din LG er det bare plastik, der foregiver at være metal. Har på fornemmelsen, at læder føles mere lækker i hånden, end plastik eller metal ;)

3 0
viktor 27-09-2014 20:21:04

Hånden

0 1
viktor 27-09-2014 20:19:22

For øvrigt ligger og føles den lækker i hånden uanset om det er plastic metal plus den har de ting som jeg synes er godt. Ved godt at den ikke er taget så godt imod i Danmark, men i udlandet er de begejstret for den som en god følelse i han den og hvad den kan.

0 1
viktor 27-09-2014 20:10:24

Det jeg mente naggi det var uanset om den har læder på bagsiden og LG g3plastic metal så synes jeg stadig ikke den ser elegant ud,smag og behag

0 1
Naggie21 27-09-2014 21:10:40

Jeg synes også bag siden på G3 ser pæn ud. Der er vi skam enige. Men den føles ikke så rar, når man betjener den. Det er en stor telefon, og man skal strække fingrene meget. Så synes jeg ikke det er så rart med så glat plastik.
Men angående bagsiden på Nexus X (hvis den da overhovedet bliver som på billedet), så tror jeg den føles meget bedre. Især når den netop er så stor, så vil læderet få den til at lægge mere stabil. Men lad os nu se. Hverken du eller jeg har set eller holdt den i hånden. Det er jo svært at tage stilling ud fra simple billeder af, hvordan den måske kommer til at se ud.

2 2
viktor 28-09-2014 08:18:56

Det var mig der gav dig et minus kom til at trykke forkert. Ved godt den er stor men den er altså let at håndtere feks hvis du skal skrive med en hånd kan du trække tastaturet til begge sider så er den perfekt ved ikke om du har prøvet den men den er altså dejlig at bruge .Første gang jeg har en LG har altid svoret til samsung, som jeg altid har syntes om.Købte 5 men fik den ombyttet efter 5dage da jeg synes min 4 var lige så god som 5 så så jeg anmeldersen fra udenlandske blade at de roste den til skyerne også i starten her i dette blad.Men måske LG får lavet et bagcover til LG g3 i de forskellige farver som LG 3 har det kunne være sjovt, måske den ville føles endnu bedre.Vi får se.

1 1
viktor 28-09-2014 08:20:38

Altså læder cover mente jeg

0 1
TF 26-09-2014 19:40:23

læder cover ja tak, men det der ligner ikke rigtig læder.

0 0
Naggie21 26-09-2014 20:58:36

Nu skal jeg ikke sige, om lige Nexus X, men på Moto X er bestemt ægte læder. Og de ligner rigtig meget hinanden. Kig evt. på linket jeg gav et andet sted i tråden.

0 0
26-09-2014 10:08:41

Håber ikke det bliver en 5,9" :-/ Så skal min Nexus 5 i hvert fald ikke skiftes ud.

5 2
Carsten Nielsen 26-09-2014 14:25:03

Sådan har jeg det også... Beholder også min Nexus 5 så... De kan ikke blive ved med bare at gøre tingene større og større...! :-(

2 1
26-09-2014 10:09:09

Og køn er den ikke:-)

3 1
Naggie21 26-09-2014 15:04:17

Hvis den bliver som Moto X er, så er det langt fra det eneste udseende den kan få. Motorolo har det program de kalder Moto Maker, hvor man selv kan designe telefonens kantfarver samt farve og materiale på bagcoveret og farve på fronten. Den du ser der, er helt magen til Moto X' standard udseende, med sorte kanter, sort front og sort læderbagside. Men bagsiden kan fås i mange farver og materialer. En af de mest populære er bambus.
Læderbagsiden der, skulle dog være den mest behagelige i brug, da den ikke glider rundt i hånden, når man prøver at betjene den store skærm.

Men Moto Maker er til Moto X. Jeg aner intet om, om det kommer til Nexus X, men kan da håbe på det.
Tjek selv ud, hvordan det virker her: https://www.motorola.com/us/motomaker?pid=FLEXR2&action=designNew

1 0
Kurt L Andersen 26-09-2014 10:02:39

Motorola ??

0 1
26-09-2014 10:09:33

Hvad mener du med "motorola"?

0 0
Kurt L Andersen 26-09-2014 11:00:44

kik på bagcoveret et stort M

0 0
Thomas Larsen 26-09-2014 11:10:01

Det er Motorola der laver den, og det er en prototype, så branding er nok ikke højeste prioritet.

1 0

Web-TV