Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nexus One var et flop i 2010

Nexus One var et flop i 2010

Google Nexus One var et flop i året der snart er gået. Mobilen indgår på en hitliste over de største flops i 2010.

"Googles mål var at ryste mobilbranchen ved at sælge Nexus One direkte til kunderne via deres egen webshop. Mobilen var okay men det var salget ikke. Derfor aflivede Google selv projektet nogle måneder efter"

Sådan står der i begrundelsen fra Business Insider der netop har offentliggjort en top 15 liste, over de største tech-flops i det seneste år.

Google Nexus One får på hitlisten selskab af blandt andet Palm, Blackberry Torch og Microsofts Kin telefoner. Men også Google Buzz og iTunes Ping ligger godt med på listen.

Hvad synes du var det største flop i 2010?

Eksternt link:
 - Se hele top 15 over flops i 2010

Læs også:
 - Google dropper netsalg af Nexus One
 - Google stopper telefonsupport for Nexus One

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

MGApcPro 03-12-2010 14:54:31

Det ser godt ud, men det er stadig et fact at man kan miste dækning hvis man holder den forkert xD

0 0
04-12-2010 11:33:08

Uanset designfejl(antennefejl), så har iPhone4 været en succes.

0 0
03-12-2010 14:49:18

Jeg har kikket listen over de 15 største flops igennem. For det første er de alle orienteret mod USA, jeg gætter på at forholdet mellem Yahoo, Google og Facebook er noget mere deprimerende for Yahoo, set her fra Europa.

Desuden er det interessant at se alle de store amerikanske firmaer kæmpe i USA, før de kommer ud i resten af verden(WP7 er også et fint eksempel), hvorfor er der ingen der prøver at starte i andre lande.

0 0
Anders W 03-12-2010 12:12:58

... men telefonen er fremragende. Eneste problem med den, var at få fat i den.

Jeg er stadig glad for min, og har ingen intentioner on at skifte ... og slet ikke til den næste Nexus S.

Og som andre har sagt, så gjorde Google det bestemt ikke nemt for kunderne at få fat i telefonen. Men jeg vil tro at de opnåede det de ville med den.

0 0
kasper 03-12-2010 14:12:15

Du har helt ret. Google fik Hardwareproducenterne til at booste deres mobiltelefoner så de kunne levere en god brugeroplevelse, selv med 10 widgets på startskærmene. Desuden gav Nexus One 3 måneders omtale for Android som OS og kom på den måde ind i bevistheden på den almene bruger.
Hvad man kunne købe Nexus One i Danmark, havde de haft en køber mere. Personligt synes jeg også at Nexus One er meget mere stilren end HTC Desire samt at man får updates asap. Glæder mig til Nexus S :p

0 0
Jakob Schytz 03-12-2010 11:36:15

Jeg ville klart have valgt Nexus One hvis jeg på det tidspunkt havde mulighed for at købe denne, men valgte HTC Desire i stedet. Jeg er ikke ked af købet, ville bare gerne have har N1. Men ville ikke igennem alt det man skulle for at få denne!

Årets flop/fail: Den der android netbook.

0 0
03-12-2010 14:35:49

Jeg havde det i lang tid på samme måde, men jeg tror jeg havde valgt en Desire under alle omstændigheder. HTC Sense gør en kæmpe forskel. Dog gør shells, såsom LauncherPro o.lign. at det kan blive en Nexus 2 eller 3 næste gang.

Jeg tror et af problemerne for Nexus, var at mange troede at HTC magic, var google mobilen, det var ihvertfald min opfattelse et stykke tid.

Jeg vil desuden give dig ret i årets flop.

0 0
kelddaug 03-12-2010 10:10:07

Det kan godt være at det var et flop, salgs mæssigt, men det gør ikke telefonen til et flop.

Hvis Google havde gjort noget for salget og så det ikke kun var i Usa og Uk man kunne købe den, så var det også blevet bedre.

Så det må være Googles kæmpe flop, ikke tlf, se hvor mange HTC Desire der er blevet solgt, det kunne have været Nexus One, hvis Google havde været med i kampen.

0 0
Bo Westerby 03-12-2010 10:17:25

qft!

0 0