Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nexus Prime - ny Google-mobil med 1,5 GHz

Nexus Prime - ny Google-mobil med 1,5 GHz

Rygte: Samsung står muligvis bag en ny Google-mobil med navnet 'Nexus Prime'.

Noget tyder på, at Samsung også vil producere den næste Google Nexus-mobil. Det fortæller blandt andet websiten BGR.

Nexus Prime bliver den første smartphone, som kører Android 4.0 Ice Cream Sandwich.

På specifikationslisten finder vi blandt andet en dual-core processor på 1,5 GHz og en touchskærm af typen Super AMOLED HD. Derudover skulle enheden kun have softkeys og altså ingen fysiske taster til menu/home/tilbage m.v.

Der tales også om, at Nexus Prime måske understøtter LTE 4G har 1 GB ram, har understøttelse af 1080p HD-video (afspil og optage) sat et fem megapixels kamera med en ny teknik, som særligt skulle forbedre billeder taget hvor der ikke er ret meget lys.

Rygterne taler om en lancering i september måned i år.

Det var også Samsung der stod bag hardwaren til den seneste Google-smartphone Nexus S. 

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Lowkey 29-06-2011 19:19:32

Jeg synes at de havde sat release til Q4?

0 0
30-06-2011 08:12:52

Det var rygterne også.

På den anden side var det vel også en ret konservativ deadline. De har vel følt sig pressede af iOS5, Windows Mango og de stigende fragtmenteringsproblemer.

0 0
Casper Bang 29-06-2011 12:36:16

Det står ikke i artiklen, men man må kraftigt gå ud fra at mens Nexus Prime afspiller og optager 1080p så er selve HD skærmen altså "kun" i stand til at vise 720p (1280×720 opløsning).

Dette baseret på dét faktum at andre fabrikanter ligeledes leger med 720p skærm (LG's P930) og at 720p på 4.3" skærm giver PPI på 342 (højere end iPhone's 326), mens 1080p på 4.3" skærm giver vanvittige 513 PPI som øjet alligevel ikke kan se.

0 0
KimDotDK 29-06-2011 10:53:03

Vil da overveje den, når og hvis den kommer på markedet. Indtil da, gør min Nexus S det rigtig godt. Indtil videre har jeg ikke mærket nogen forskel mellem den og de nye dual-core telefoner. Den imponerer mig stadig :)

0 0
Jonas_a 28-06-2011 15:15:08

jeg håber de vælger en ny og bedre design..en af grunderne til at jeg valgte nexus s fra, var den billig og Fætter BR design telefonen har.

0 0
29-06-2011 09:17:27

Designet på Nexus S er da klasse. Stadig efter 5 måneder med min, så er den den flotteste på markedet:-)

0 0
Clestin 28-06-2011 13:03:53

ok det lyder som en fed mobil.. sgs2 sælges til september :P

0 0
Cebastian 28-06-2011 10:01:05

En SAMOLED HD? Jeg håber så sandelig dette passer! Ser gerne min næste mobil med HD skærm :) Men jeg tror jeg skipper denne Nexus og venter en smule længere til quad-core er ude :)

0 0
Jim Flower 28-06-2011 11:02:46

Dette fangede også mig øjeblikkeligt!

0 0
Visky83 28-06-2011 09:48:21

Hejsa,
Jeg har en HTC Legend som jeg overvejer at skifte ud - og dette virker jo som en god anledning, såfremt den kommer til DK (og til fornuftig pris).

Jeg har lige et spørgsmål vedr Google-mobiler som jeg håber I kan hjælpe med. Er der nogen som har Nexus eller Nexus S og som kan svare på om man altid kan få Android opdateringer til dem? Største ulempe ved at producenterne lægger deres eget skin over Android, er at det ikke er alle som dermed tilbyder nyeste version. Ved rene Google-mobiler burde det vel ikke være et problem?

Jeg er ikke interesseret i root.

På forhånd tak


//Visky83

0 0
Cebastian 28-06-2011 09:59:02

Google Nexus modellerne bliver de første til at blive opdateret, da google sørger for softwaren :)

0 0
Visky83 28-06-2011 11:05:40

Hej Cebastian,
Ja det har jeg også læst og høre flere steder, men tænker mere konkret på om det er muligt at få opdateringer langt ud i fremtiden (alt er relativt indenfor mobilbranchen)? Kan man fx. opdatere sin 1. generation Nexus med Froyo/Gingerbread?

På forhånd tak

0 0
28-06-2011 12:38:58

De skal nok blive opdateret så længe det er muligt, den eneste grund til at HTC desire(nexus one) ikke blev opdateret var pga for lidt plads på mobilen. Desuden ville det pynte hvis google overholdt deres egen 18 måneders opdaterings garanti.

0 0
29-06-2011 09:21:55

HTC Desire og Nexus One er to forskellige telefoner.

Nexus One og Nexus S får til dato stadig de nyeste versioner af Android med det samme, hvilket også vil blive tilfældet med Nexus "Prime".

0 0
Anders 28-06-2011 13:17:50

PeterL, du vrøvler hvis :D
Nexus one er både blevet opdateret til 2.2 (froyo) og 2.3 ( gingerbread) som jo er det visky83 spørger om. Og ja, htc desire får gingerbread

0 0
28-06-2011 09:02:48

Hvis rygterne så bliver det vist årets hurtigste mobil, modsat nexus s som ikke var imponerende. Så ville det også være rart hvis samsung udnytter samarbejdet til også at frigive noget is sandwich til sgsii hurtigt

0 0
Mazzen 28-06-2011 08:43:57

og hos hvem

0 0
Jim Flower 28-06-2011 11:02:33

Forventer du seriøst et svar?

0 0