Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nogle iPhones smadres af iOS 5 update

Nogle iPhones smadres af iOS 5 update

Brugere verden over rapporterer om ubrugelige iPhones efter de har forsøgt at opdatere til iOS 5.

Det er ikke nødvendigvis problemfrit at opdatere sin iPhone til den nyeste systemsoftware, iOS 5.

iPhone forum, en del af Mobildebat.dk, beskriver flere, at de har oplevet problemer med at hente og installere iOS 5 via iTunes.

På Mobilsiden.dk har vi også været i kontakt med brugere, som står med en ubrugelig iPhone, der hverken vil det ene eller andet. Apples support råder til, at man besøger den nærmeste Apple Store.

Har du oplevet problemer, så skriv gerne en kommentar i feltet herunder.

Opfølgning: Hjælp til problemer med iOS 5

Læs også:
10 forskelle på iPhone 4 og iPhone 4S
Læs detaljerne om iOS 5  

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

rene 29-10-2011 17:09:48

når jeg vil opdatere min iphone får jeg en timeout hver enenste gang nogen der har en ide til og slippe for den

0 0
Rene 21-10-2011 09:05:21

Efter jeg har opdateret min Iphone 3GS til iOS 5.0 søger den efter TDC finder kobler på og bliver på i 50sek.ca. mister signalet finder det igen og cirkuset startet forfra. Batteriet holder ca 3 timer.... nogle med samme problemer?

0 0
Tim Gustafsson 19-10-2011 09:47:28

Jeg havde store problemer med opdateringen - men efter flere forsøg lykkedes det. Men et par dage efter blev min tlf. pludselig helt sort. Genstart eller lignende er ikke lykkedes. Har nu indsendt denne til rep. via mit teleselskab.
Surt

0 0
Henrikmand 17-10-2011 06:06:24

Nu brokkede jeg mig tidligere over problemer med opdatering af en iPhone 4, hvor det både tog en evighed, og brød ned konstant. 4. forsøg lykkedes dog.

Så kom vi også til fruens iPad2. Den gled så til gengæld igennem uden de store sværdslag. Men så kom overraskelsen: al musikken var slettet....! Så den brugte lige 2-3 timer på at hente musik fra computeren igen :s

Er det dog virkelig nødvendigt? Hvorfor i alverden skal musikken slettes og genoprettes, bare fordi man opgraderer?

Det viste sig også, at ca. 1/4 af alle spillene var væk. De kunne dog hentes igen i iTunes, og de sidste manglende 4-5 stykker måtte vi så finde i app-store (heldigvis uden at skulle betale for dem igen).

Al ære og respekt for et velfungerende produkt, men de her opdateringer er godt nok ikke smarte!

Havde det været mine enheder, og ikke fruens, var de blevet brugt som frisbees!

0 0
S.B. 16-10-2011 16:06:31

Uden at virke skadefro er det lidt sjovt at læse, at det koncept, der slog sig op på intuitiv, no-nonsense anvendelse, pludselig er blevet en sag for ihærdige nørder, der skal gennem mange genvordigheder, før noget så simpelt som en opdatering lykkes. Men Apple-menigheden er jo stor og dybt troende, så det ta'r man selvfølgelig med lige som munke i middelalderen måtte piske sig en gang dagligt for at blive i ånden.

0 0
Maggreg 16-10-2011 23:11:09

ja en lille opdatering og iPhone er igem kilometer foran ;-)

0 0
Kenny Bak Johansen 15-10-2011 18:39:36

Har ingen problemer haft overhovedet... Men opdaterede heller ikke via Itunes... Hentede IOS5 som fil, pastede på Desktop på Mac, Sikkerhedskopierede Iphone4, opdatering gik igang bagefter med fil fra Desktop... Fejlfrit...

0 0
PeterMT 15-10-2011 10:21:09

Det lykkedes at installere ved at følge Ankers gode råd - se ovenfor.
Det var godt nok lidt spændende for i starten virkede det som om telefonen blev skudt tilbage til start og det var ikke til at se, at jeg senere kunne hende alt fra backup.
Der skulle tålmodighed til for at lade installatioen køre så længe, men til sidst gik det godt :).
En enkelt gang måtte jeg trykke må Menu for at den fortsatte, men eller kom det hele på efter jeg havde synkroniseret 4 gange og havde accepteret en "fejl 50" flere gange.
Mine Apps blev lagt ind i de rigtige mapper.

0 0
Maggreg 14-10-2011 17:14:53

Fejl 3200 skyldes overbelastning (skete lige omkring frigivelse og 10 timer frem).
Forsvundne programmer kommer frem igen ved næste sync.
Apple har gjort det igen, fantastisk nemt, lækkert og elegant.
Opdateringen tager ca. en time, så vær tålmodig.
Ipad 2 gik ligeledes perfekt.

0 0
Dorte Rasmussen 14-10-2011 11:38:27

Nope, har lige opdateret og det kører til UG :-)

0 0
14-10-2011 10:33:40

... langt om længe prøvet at opdatere min iPad igen. Det så umiddelbart ud til at gå fint, lige indtil jeg fik en lang række fejlmeddelelser. Itunes fortalte mig, at jeg skulle reset min iPad og gendanne. Gendannelsen via Itunes mislykkedes, og jeg stod så pludselig med en iPad med sort skærm, som hverken kunne det ene eller det andet. Jeg var ved at gå lidt i panik, men genstartede min computer, satte USB kabelet i en anden port, og prøvede så igen. Denne gang gik det heldigvis fint og nu virker den igen... endda med iOS5:-) Men hold da op en omgang...

0 0
Michael Mølbach 14-10-2011 10:03:34

Jeg opdaterede min 3GS 16GB i onsdags kl. 18:55 over den nye Itunes 10.5 uden problemer. Det tog laaaang tid da serveren var presset til det yderste lol.
Jeg har også købte programmer og spil, og dem fik jeg da med over samt mine sange/ringetoner.

0 0
PeterMT 14-10-2011 09:31:22

Opdaterede Itune i går og genstartede.
Ny itune foreslår jeg opdagerer min gode gamle Iphone 3gs, hvilket jeg siger ja til.
Får en meddelelse at den ikke kan gendanne og sort
skærm låser, så alene æble og en tom proceslinie ses.
Venter 6 timer .... intet sker.
Gode forslag modtages med taknemmelighed.

Anker - vil din løsning virke på en 3gs ?

0 0
Anker 13-10-2011 22:38:50

Problemet var og er overbelastning af update serverne, der bla. Gav fejl 3200.. Dem der har en sort telefon, Sæt Tlf til iTunes, hold både tænd og home knapperne nede i præcis 10 sek, derefter slip tænd knappen, så kommer iTunes med en pop up at den har en iPhone til recovery, derved får i jeres Tlf tilbage, nu med ios5..

0 0
Ditte 13-10-2011 18:46:08

Jeg prøvede at opdatere min iPhone i går, kort tid efter selve installeringen er gået i gang afbryder den og siger at gendannelsen ikke kunne gennemføres, eller noget i den stil. Jeg forsøger et par gange, og nu forbindes den slet ikke med iTunes. Når jeg tænder kommer æblet frem i nogle sekunder, derefter ‘tænke’-symbolet på sort skærm, så slukker den og tænder igen og starter forfra. Jeg har prøvet at åbne iTunes og derefter holde home-knappen og lås-knappen inde til æblet kommer frem, men den gør blot det samme igen.

0 0
Christian 13-10-2011 18:23:01

...For faen! Det er da BREAKING NEWS :p Husk og lav en samligning med alle de android telefoner som går ned, når de får smidt en ny opdatering på.. SÆT I GANG ;)

HA HA..

0 0
Henrikmand 15-10-2011 08:40:54

Så bliver jeg vist nødt til at skifte min Android ud igen. Jeg er på min 7. enhed (inklusive. 2 tablets). Alle har kørt OTA opdateringer uden efterfølgende nedbrud.

Men måske kan jeg få den næste til at bryde ned på denne måde...?

Det kan jo være, at Apple slipper for disse problemer, når de nu endelig kan køre OTA opdateringer, ligesom Android.

Det ville i hvert fald glæde mig, og mine piger her i huset med deres iPhones og iPads :)

De har nu taget et vigtigt skridt væk fra iTunes, også med iCloud, og det er et skridt i den rigtige retning!

0 0
Carsten J. 13-10-2011 18:21:13

Livet er fort kort til at fortsætte endeløse håbløsheder med Apple.
Min bliver solgt nu, og ingen i firmaet her køber Apple for fremtiden.
Skod.

0 0
Per Duun 13-10-2011 16:54:47

Ikke alle MAC-butikker i Københavnsområdet kan hjælpe. Er netop gået forgæves i Lyngby afd. (HUMAC)

Afdelingen ved Nørreport Station kan måske hjælpe.

Per Duun

0 0
Mads 13-10-2011 14:18:02

Har ikke selv en iPhone, men har flere venner, som siger, at 'hjem'-knappen ikke virker efter opdatering til iOS 5... :S

0 0
Peter 13-10-2011 13:54:54

@dsl4life: Havde samme problem, men det blev løst ved at slette en linje i min Host fil på pc'en der pegede på en apple adresse. Aner ikke hvor den kommer fra, men den skal slettes.

@Carsten J: Ja, apps forsvinder umiddelbart, men så skal du blot lave en gendan fra seneste backup. Så skulle det hele gerne dukke op igen...

0 0
13-10-2011 15:27:04

Tak! Det skal prøves når jeg kommer hjem... så håber jeg det virker:-)

Jeg er normalt ikke den store Apple fan, men deres produkter plejer at fungerer ganske smertefrit... men det har den her opdatering godt nok ikke gjort, hehe!

Er spændt på når kærestens 3GS skal opdateres... håber det kommer til at gå bedre, ellers flygter jeg hjemmefra;-)

0 0
Carsten J. 13-10-2011 14:29:42

Det troede jeg også, men alle tidligere apps er væk. For for din attention anyway.

0 0
Carsten J. 13-10-2011 14:31:31

Peter - tak for din attention mente jeg.

0 0
Mikkel 13-10-2011 13:46:22

Jeg havde ikke andet end problemer igår aftes - jeg forsøgte mindst 30 gange, og endte med en iphone der ikke virkede og "Fejl 3200". Jeg fik den først til at virke igen idag efter en 6 til 7 forsøg. Ikke heldigt af apple.....

0 0
Jobber 13-10-2011 13:38:54

Mit kørte sgu rimelig nemt igennem. Der var som andre nævner nogen problemer lige efter launchen i går, men ellers ikke noget der. Lader til at være lækkert nok uden at der er sket de helt store ændringer.

0 0
Carsten J. 13-10-2011 13:36:42

Tilsluttede iPhone4 i morges, hvor den så kørte opdatering til iOS5.
Nu er alle købte apps væk.
Tak for det Apple.
Det er fanme utroligt hvad Apple kan tillade sig at levere. Sådan noget skrammel.

0 0
Kenny Bak Johansen 15-10-2011 18:36:19

Du skal huske at lave sikkerhedskopi manuelt..

0 0
Mikkel 13-10-2011 14:06:14

Det var de også på min iphone, men de genskabes gemt under programmer. Har du prøvet det?

0 0
Carsten J. 13-10-2011 14:26:31

Tja - det er prøvet, men under programmer ligger nu kun det "nye" skærmbillede som iOs5 åbenbart indeholder. "Bladkiosk" f.eks.
Alle apps er gone.

0 0
Rune 13-10-2011 15:11:29

Lyder til at du har glemt at sync dine programmer med iTunes.

0 0
Carsten J. 13-10-2011 18:19:20

Kom egentlig bare på kontoret i morges, og satte iP4 til for at oplade. Den kørte auto alt og intet er tilbage.

0 0
SB 13-10-2011 14:23:40

Jeg fik mine aps ved næste sync, men mappestrukturen var væk, så i stedet for at ligge i mapper på 3 sider har jeg nu apps i et lag på 9 skærme!

0 0
Jesper 13-10-2011 13:28:47

Har indtil videre kvadret ét stk. 3gs og ét stk. iPad2 (helt fabriksny!!!) på denne fantastiske opdatering.
Det burde være så nemt! HTC har gjort det i årevis "Over The Air", men Æble kan s'gu ikke engang finde ud af det via kabel! Flot!

0 0
Rune 13-10-2011 15:11:10

hvordan kvadret? havde selvsamme problem at iPhone var ubrugelig efter update, men brugte en gendannelse i iTunes, og så virkede det ellers bare.

0 0
Jesper 13-10-2011 21:20:47

Tjah, Rune. Det har nu vist sig, at de to iPads "blot" var frosset med det afgnaskede æble på sort skærm. Efter et par timer på den måde, blev der foretaget hard reset, hvorefter de startede op, nu med iOS5.
Jeg ser virkelig frem til at skulle aktivere og opgradere yderligere tre i morgen...for ikke at nævne de 50 der er på vej ind ad døren! Nedtur!

Min iPhony derimod, er en lidt anden sag. Den har kørt iOS5 Beta i et par måneder, og har været synkroniseret med iTunes 10.5 beta lige så længe. Det har sådan set fungeret ok, men da der er tale om en 3Gs har der været en del lagging og den har været sløv...men det er jo en ældre sag.
Efter en hard reset, kan den imidltertid ikke connecte til iTunes længere...eller rettere sagt, den kan godt connecte, men den kan ikke aktivere min iPhony! Årsagen er, at den efter sigende, ikke er registreret i iOS Developer Provisioning Portal...hvilket jo ikke er korrekt, for var den ikke det, kunne jeg jo ikke installere en beta udgave af iOS5.
Så selv om iPaderne ikke er kvadret (så vidt vides!), så er min iPhone tæt på...men så må firmaet jo blot betale en ny...som så kan ligge i skuffen...får jeg vil nemlig hellere køre Android og WP! ;o)

Æble har ikke imponeret mig videre i denne omgang....det skulle lige være deres PR-afdeling!

0 0
Mikkel E Nielsen 13-10-2011 11:40:53

Jeg havde problemer med opdaten af min ipad, igår da jeg sad med den... Fik dog efter noget tid genstartet min enhed, og så kørte det..

0 0
Anders W 13-10-2011 11:30:10

Synes da at have hørt noget om at der var de samme problemer da de rullede iOS4 ude på Iphone3 m.v.?

Surt at sidde med en ubrugelig telefon bagefter.

0 0
13-10-2011 12:47:17

IOS4 udkom kun til 3gs, ikke den normale 3, men ja det skete også sidste gang, og selvom det lykkedes at opdaterer uden at totalt smadre den, så kørte IOS4 utroligt langsomst.

0 0
13-10-2011 11:25:37

Jeg forsøgte at opdatere min iPad i går, men måtte opgive det efter 25-30 forsøg. Jeg blev ved med at få fejlkoden "3200". Efter søgen rundt på nettet, fandt jeg frem til at det kunne tyde på overbelastede servere. Men pænt træls at sidde og vente på... mest fordi fejlkoden i iTunes ikke blev beskrevet overhovedet af Apple.

Nu må vi se om det virker når jeg kommer hjem senere i dag:-)

0 0
TomasD 13-10-2011 13:17:46

Har du prøvet at genstarte pc'en efter du har installeret itunes 10,5. Jeg fik samme meddelelse, men kom igennem med update efter genstart. Fed funtion med hurtigadgang til kameraet ved to klik på hjemknappen ;-)

0 0
13-10-2011 16:12:49

Ja, jeg forsøgte at genstarte både PC og iPasd et par gange:-) Men tak for info!

0 0
TomasD 13-10-2011 13:17:44

Har du prøvet at genstarte pc'en efter du har installeret itunes 10,5. Jeg fik samme meddelelse, men kom igennem med update efter genstart. Fed funtion med hurtigadgang til kameraet ved to klik på hjemknappen ;-)

0 0
Thomas 13-10-2011 16:10:27

pc'en :)

0 0