Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nokia 500 - prisbillig 1 GHz smartphone

Nokia 500 - prisbillig 1 GHz smartphone

Nokia har annonceret en kommende Symbian smartphone med 1 GHz processor, til en god pris.

Nokia kommer senere på året med Nokia 500, som er en smartphone baseret på styresystemet Symbian Anna.

Nokia 500 har en 3,2 tommer touchskærm med en opløsning på 640 x 360 pixels. På bagsiden sidder et kamera på fem megapixels.

For musikelskerne er der både almindelig musikafspiller, men også FM-radio og en internetradio applikation.

Der er 2 GB intern hukommelse, og der kan udvides med flere GB - op til 32, via micro-SD kort.

Bluetooth og 3G er også en del af Nokia 500. Målene er 111.3 x 53.8 x 14.1 mm. Vægten er 93 gram.

Nokia 500 kommer i farverne sort og hvid. Det bliver den sorte som kommer først, og den vil være i butikkerne inden slutningen af året. Senere følger flere farver som blandt andet lilla, pink, orange og sølv.

Prisen uden abonnement ventes omkring 1.400 kroner.

Eksternt link:
- Nokia om Nokia 500 

Se Nokia 500

Nokia 500
Nokia 500

Kommentar

x

Opret bruger
Nikolaj 02-08-2011 17:37:57

Symbian til trods, er det her faktisk en telefon, jeg kunne finde på at købe; og det er prisen der gør forskellen. €150 ex. moms er ganske fornuftigt; og til den pris mener jeg godt man kan undvære en GPU og HD-muligheder (ihvertfald som markedet er nu).

0 0
Nikolaj 02-08-2011 17:40:04

Der er i øvrigt en kort hands on-vidoe her: http://mynokiablog.com/2011/08/02/video-short-nokia-500-hands-on/

0 0
ladjo 02-08-2011 11:55:23

... ikke særlig flot på en reklame film ;o/

Det gør min N8 ikke engang... ;o)

0 0
Henrik 02-08-2011 14:24:43

Dette her er Nokia's version af en Wildfire. Svag grafikchip, og en nogenlunde CPU til en billig pris. Til den pris er det absurd at sammenligne med andet end en Wilfire.

0 0
09-08-2011 18:54:01

Jeg har sjældent set noget så idiotisk, wildfire konkurrent eller, en virksomhed der viser en ny telefon som hakker i en præsentation har seriøst givet op.

Det svarer til at sas laver en reklame med et fly som forulykker

0 0
Kim 03-08-2011 07:53:37

Syntes nu alligevel det er en skam at den ikke har fået en GPU. Bare så den lige nøjagtigt var med, og ikke sløvede oplevelsen af Symbian unødigt.
Nokia har ikke brug for at sende middelmådige telefoner ud i de forskellige segmenter, de skal være i toppen.

0 0
Noia 02-08-2011 11:12:58

Wow den lagger 1m 30s i filmen :D

Men til gengæld er den jo billig :)

0 0
Anders 02-08-2011 18:48:03

Ja, det kan godt være at den lagger, men omvendt synes jeg at hende i reklamefilmen ser rigtig sød ud.

0 0
Noia 02-08-2011 21:14:15

Jeg tror ikke hun følger med :)

0 0
Anders 02-08-2011 23:08:22

Du skal ikke være sikker - Nokia er pressede :-D

0 0
Noia 03-08-2011 09:25:14

Så en mobil og en kvinde til 1500? Det er da et tilbud :)

0 0
Kim 03-08-2011 10:03:30

Hehe, du ved vist ikke meget om kvinder; Det bliver LYNhurtigt et meget dyrere bekendtskab ;)

0 0
Henrik 03-08-2011 10:23:26

Hvis hun er lige så sød som hun ser ud, kunne jeg godt leve med det :-)

0 0
Kim 03-08-2011 15:08:31

Ok fair nok - but don't go blaming Nokia når hun bliver for dyr i drift! ;)

0 0
labodilsen 02-08-2011 14:08:50

Forklareing på laggen, er iflg. andre forums at programmet er en widget baseret app, og hvis app'en var skrevet i nokias ny QT udviklings miljø, ville den køre meget bedre.