Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nokia 801 - ligner Lumia 800 - er det sandsynligt?

Nokia 801 - ligner Lumia 800 - er det sandsynligt?

Rygte: Nokia skulle være på vej med en Nokia 801, der ligner Lumia 800, med systemet Symbian Belle. Men er det sandsynligt?

Rygterne flyver hurtigere end en hest kan rende, men det er ikke altid de er korrekte.

De seneste dage er ovenstående billede af en ”Nokia 801”, med styresystemet Nokia Belle – også kendt som Symbian Belle, gået verden rundt.

Der skulle angiveligt være tale om, at Nokia har genbrugt designet fra Lumia 800 og N9, til Nokia 801. Nu er det så bare et spørgsmål, om dette er sandsynligt.

Billedet er oprindeligt fra SmartphoneGeeks og senere har Eldar Murtazin bekræftet rygtet. Nu er denne Eldar Murtazin ikke det mest troværdige menneske i gadget-branchen, da han er kendt for ofte at påstå ting til højre og venstre – uden nødvendigvis at have ret.

Hvad siger du – er dette sandsynligt, eller bare en and?

Her er specifikationerne ifølge rygtet:

- 4 tommer AMOLED ClearBlack skærm
- Opløsning: 640 x 360 pixels
- 1.4 GHz processor og 512 MB RAM
- 12 megapixels kamera med dobbelt LED-fotolys
- Videooptagelse: 1080P

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Peter 10-02-2012 00:48:22

Så skal den bare være lidt slankere ind lumia 800, så er jo den fed telefon.

0 0
Peter 10-02-2012 00:52:03

Der selvfølgelig stå "Super fedt, så kan man få en Nokia telefon Windows" ;-)

0 0
Henrik 10-02-2012 13:44:43

Nu er det jo en kamera mobil, så mon ikke den får et "bump" som N8'eren - når kamera-kvaliteten er top-prioriteten.

Det vil jeg egentlig håbe. Når man har en N8 er ens forventninger til en kamera-telefon ret høje vil jeg sige! Bruger man kameraet meget og ikke gider at slæbe på ekstra kamera, som mig, så SKAL det være intet mindre end SUVERÆNT. Det skal være som med N8, at ingen andre når kameraet til sokkeholderne.

0 0
Katron 09-02-2012 17:11:22

Hvorfor skulle det ikke være sandt??

Hvis den kommer, så har de ihvertfald mindst 1 salg her i Danmark..

Jeg er enkarneret symbian mand, og kan ikke forklare hvorfor. Har haft en HTC Legend, og skal dermed aldrig have android igen. Min datter har en iphone 4s, og den er da lækker, men bare ikke lige noget for mig. Det er ikke fordi jeg er Apple hater, for har en iPad som jeg er blevet virkeligt glad for.
Min far har lige købt en Lumia800, som jeg synes er noget af det lækreste jeg nogensinde har haft i hænderne, men alligevel kunne jeg ikke drømme om at skifte min N8 ud med sådan en.
Må sige at jeg virkeligt håber på at denne Nokia 801 bliver en realitet. Og hvorfor ikke?? Symbian 3 (Anna - belle) har jo et kæmpe marked globalt set, og udviklere har immervæk frigivet mange apps til systemet. Ikke i nærheden af Android og iOS, men alligevel stadig flere end WP.
Selvom Nokia har tabt meget terræn, så har de alligevel formået at sælge over 20 millioner symbian 3 devices i 2011, og som producent formoder jeg ikke at man uden videre smider sådan et salg på gulvet.
Jeg håber som sagt på en Nokia 801 med symbian Belle. Har netop opdateret min N8 til Belle, og det har bestemt ikke gjort den dårligere.

0 0
Mazzen 09-02-2012 13:04:06

hvis Nokia, gerne vil ha en fall back hvis WP flopper, så har de stadig en god stor kundekreds på Symbian, og det kan nok betale sig at holde liv i denne lidt tid endnu indtil de ved mere om hvordan WP kommer til at gå.

Tror personligt at WP nok skal klare sig mere end okay, der platformen er fed lækkert designet, og anderledes set i forhold til IOS & Android.

Og der er også kommet mange fede mobiler med WP, foruden de nævnte fra Nokia, så syns jeg at HTC Titan, er lækkert designet, og med en rigtigt godt styresystem

0 0
Tommy 09-02-2012 14:43:51

de har vist stadig en stor kundegruppe for symbian i østen og der ville dette klart være en high-end mobil, som jo er det Nokia selv siger de vil komme med til messen i barcelona. Så det giver vel godt mening - men det ville en "910" også gøre.
Jeg tror blot vi skal afvente og se hvad der sker, før der er noget konkret. Dog synes jeg Nokia burde komme med en kamera-model der afløser N8, dog bare med WP(men denne med Belle, vil da også klart være en afløser).

0 0
Henrik 09-02-2012 17:03:45

Hvis jeg har valget mellem en WP og en Belle version af en sådan kamera model, vælger jeg sgu Belle versionen uden at blinke.

0 0
Bo 09-02-2012 13:00:26

samtlige ting Eldar har lukket ud om Nokia og Windows Phone de sidste mange måneder har været det rene nonsens og tydeligt hadefuldt bavl.

Jeg fatter simpelthen ikke at man uden videre bruger ham til kilde til noget som helst. Det er dybt useriøst!

0 0
ladjo 09-02-2012 13:07:14

... nu med nye ord og data på... Det gør dem nok ikke mere sande ;o)
http://www.gsmarena.com/nokia_803_is_rumored_to_have_the_largest_camera_sensor_to_date-news-3796.php

0 0