Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nokia adresserer manglende apps i ny video

Nokia adresserer manglende apps i ny video

Et populært argument imod Windows Phone er manglen på applikationer, det sætte Nokia Canada fokus på i denne korte video.

Et af de argumenter man oftest løber ind i når man snakker om Windows Phone, er manglen på applikationer. Det har Nokia Canada valgt at sætte fokus på i en ny lille video. Original videoen er tilsyneladende blevet slettet så kilden til “Nokia App Reality” som videoen hedder er ikke Nokia selv.

I videoen forsøger Nokia at gøre det ganske klart, at Windows Phone har alle de apps man skal bruge - og hvem har brug for et hav af lommelygte-apps for at booste størrelsen af ens app-butik. Det er ikke kvantitet men kvalitet er budskabet.

Et andet argument der ofte kommer mig for øre er ikke så meget manglen på apps, men i lige så høj grad den tid der går før Windows Phone får de nyeste apps i forhold til Android og iOS, dette adresseres ikke i videoen.

Så til vores Windows Phone brugere er jeg nysgerrig, er der nogle apps i savner?

Kilde: WMPowerusers

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

David 17-03-2014 17:09:24

Jeg har Lumia 1020, og det er rigtigt at der er faktisk en del af de vigtige apps, hvis man ser bort fra spil.
MEN de virker ikke altid lige så godt som deres ios/android modpart, og nogle gange meget dårligere. Generelt virker det som om at man får en light udgave til WP, og er der problemer, er det ikke altid at man skal forvente et fiks. Det er lige før at det er mere provokerende end at de slet ikke har en app.

Jeg kan lige nævne et par eksempler:

TV2 Play, har virkelig tit på problemer med streaming, hvor det altid virker på min gamle iPhone

Danske bank har kun kontooversigt, hvor iOS har bolig oversigt og værdipapir handel.

I foursquare kan man ikke få opdateringer til at blive unread, og den crasher hvis man slå lokalitet til.

I mobile pay kan man ikke skifte telefonnummer.

Facebook er virkelig langt efter iOS og Android, ville være fantastisk med en rigtig app fra facebook.

Gmail kalender sync virker ikke med DST den rykker aftalen en time efter man har syncet. Det bedste workaround er at sætte forkert tidszone
http://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/8330d495-99b0-472c-bb31-78e174869d3f/wp8-calendar-incorrectly-shifts-entries-by-1-hour-during-dst?forum=winphonegeneral

WiMP stopper med at spille med jævne mellemrum, også offline indhold.

Der er ikke nogen Viaplay og HBO afspiller, hvilket er lidt bittert når man har HBO med gratis i sit abonnement.

Jeg kan sagtens blive ved, på trods af det elsker jeg min Lumia 1020, specielt pga kameraet.

0 0
G2 16-03-2014 16:41:08

... at udviklerne endnu ikke har set potentialet i WP/Win platformen.
MS har p.t. En af de mest avancerede og let tilg

1 2
David 17-03-2014 17:16:37

Hvad mener du at WP er et af de mest avancerede, jeg udvikler til alle mobil platformene, og det er mit indtryk at WP stadig er bagud på en række områder som iOS og Android har fået løst. Hvad tænker du specifikt på er avanceret?

2 0
Steffen M 16-03-2014 13:07:03

Jeg er generelt godt tilfreds med de apps som er til WP. Meeeen - der mangler sgu lige nogen. Jeg har en Lumia telefon og en Windows 10,4" tablet. Min løsning mht. manglende apps har så været at købe en billig 7" android tablet som supplement. Men det er jo ikke lige den optimale løsning ;-)
Spotify nævnes i videoen - men hvordan er det lige med den gratis version til WP? Den findes ikke endnu. Men den skulle så være på vej, efter hvad jeg har hørt.
Derudover må så siges at 9 ud af 10 apps er ligegyldige eller ubrugelige -så det drejer sig jo ikke bare om at have en million apps i Store'n.

0 0
John Vinter 16-03-2014 10:19:43

Det er fint de har apps :) og de reklamere med facebook, buuuut somethings wrong ;) ohh wait.. yes thats right.. det er en Microsoft selv som har lavet app'en ;) Ingen humør statusser eller ordentlig billed deling.
De apps de har, er alternativer til dem som rigtig udvikler de apps, og det er virkelig synd.
Jeg synes Windows phone har stort potentiale, og rigtig flotte tiles, men jeg som person, mangler lige det lidt ekstra for kunne præge min private mobil til min personlighed :)

som f.eks:

- dropbox ( fra original udgiveren)
- facebook ( fra original udgiveren)
- instagram ( fra original udgiveren) tjek den er der i beta version :)
- Battlelog ( fra original udgiveren)
- Bitstrips ( fra original udgiveren)

dette er jo bare mine personlige sjove apps :)
og de har kun 1 ud af apps af de apps fra de rigtige udgivere

Men sker der forandring især med super funktional og hele tiden opdatere facebook, så kunne jeg overveje vende tilbage til Windows phone, især med 8.1 på vej

0 0
Jeppe Andersen 15-03-2014 22:31:08

Savner mest et mere gennembagt system end flere apps - men helt klart er der diverse branding apps i forbindelse med arrangementer der kun er til iOS & Android :)

Men EyeFi må godt komme med en WP app :)

0 0
Alex Henriksen 15-03-2014 15:21:15

Jeg mangler kun min Bank, men det er ved at blive løst, jeg skifter da bare Bank.!! :-)

2 0
Steffen M 16-03-2014 13:11:56

He he - det er det rigtige at gøre. Så kan de lære det! Min bank (Nordea) har heldigvis haft apps til WP fra starten.

0 0
Jan Knudsen 15-03-2014 14:17:02

Jeg er yderst tilfreds med selve wp, men nogle af de spil som er ude til wp er en skrabet udgave af det man får på ios/android og så er der mange populære spil som man bare ikke ved om de kommer...

Sådan kan man blive ved for jeg tror vis de fik flere til at udvikle til wp og de gjorde det hurtigere så ville det gå bedre for dem. Jeg er lige gået tilbage til android af samme grund

0 0