Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nokia afslører ved en fejl detaljer om event

Nokia afslører ved en fejl detaljer om event

På onsdag vil Nokia annoncere den nyeste version af styresystemet Symbian, kaldet Belle. Det er Nokia selv kommet til at afsløre.

Nokia afholder onsdag den 24. august et presseevent, hvor de vil vise en Symbian-nyhed. Nokia har derfor sat et nedtællingsur op på deres Facebook-side.

Men derved kom de til at afsløre lidt mere, end hvad planen var.

Filen, der blev lagt op, hed nemlig “belle_fb_TeaserMain”. Titlen er nu blevet ændret, men katten er ude af sækken.

Konklusionen er, at det Nokia på onsdag vil fremvise er efterfølgeren til Symbian Anna, nemlig Symbian Belle.

Men om der bliver annonceret nye Nokia-modeller med Symbian Belle på onsdag er stadig en overraskelse.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Jøren 23-08-2011 20:24:31

Bedet så at Symbian Belle kan downloades fra på onsdag?
Eller er der andre muligheder for at få anskaffet sig Belle?
Må sige at Symbian Anna er nice! :)

0 0
Tommy 24-08-2011 10:31:20

Det er sikkert bare sådan at belle er færdiudviklet og så skal videresendes til de lokale afdeling (Nokia Danmark) der så tilpasser dem så de kan videresendes til teleselsakberne.
Så du skal nok ikke forvente at du kan få Belle på officiel vis før om en måned.
Men hvis du vil kan du bare google symbian belle og download så skal der nok komme nogle links...

0 0
David 23-08-2011 17:02:31

Nokia...hvem?

0 0
Kim 23-08-2011 21:24:17

Dem der har opfundet og udviklet alt - også i din kopi telefon.

0 0
Tommy 24-08-2011 10:28:10

Hey hvis det var apple der lavede antenner i dag ville vi jo sidde med flot dekorerede plastikkrus og an masse snorer, og retro er det de unge vil ha'.
Mere seriøst så har Nokia ikke haft fat i den lange ende (softwaremæssigt) i nogle år og det betaler de en stor pris for så hvis David er 15år kan man da nem forstå hans "provokation".

0 0
David 24-08-2011 11:57:07

Nu er jeg ikke 15 år, og jeg har haft masser af Nokia telefoner. Faktisk har jeg i forbindelse med min ingeniøruddannelse arbejdet med Nokia, fordi de dengang havde samarbejde med universiteterne (de har de ikke mere).
Jeg synes det er ret "imponerende" at de har formået at komme så langt bagud software mæssigt, og har udnyttet deres viden om mobiltelefoner så dårligt, at jeg kender ikke rigtigt kender nogen der tager Nokia seriøst mere.

0 0
Henrik 24-08-2011 15:31:37

Det er hvad der sker, når man har en masse dygtige folk, men en komplet inkompetent ledelse, og det er hvad der sker med store firmaer der har markedsdominans i for lang ad gangen. Det samme er sket for Sony, Nintendo, IBM osv. op til endda for nogle af dem, flere gange.

Det er en god ting, at Nokia er blevet presset, for det presser dem til at udnytte resourcerne bedre og skære de dårlige og dyre dele fra. Det kaldes konsolidering.

De kommer igen, det er der ikke nogen tvivl om. Google samarbejdet er begyndt at slå revner, og mange app devs er ved at være trætte af Apple, og venter egentlig bare på noget konkurrence.

0 0
Kim 24-08-2011 13:38:58

Download apps: Last week, we announced that the Nokia Apps Store has now reached 9 million downloads a day. That’s good news for developers who can reach over 100 million Nokia smartphone users.

0 0
Kim 24-08-2011 13:37:24

Take pictures: 400,000 photos are taken with Nokia phones every minute. Of these, many are shared immediately on social networks.

Visit social networks: In China, 40 million people access QQ daily on our more affordable series 40 phones. And in Indonesia, 67% of browser users use their Nokia smartphones to visit Facebook.

Du glemmer at Nokia ikke kun er i Dk, Europa eller den Vestlige verden...

0 0
Kim 24-08-2011 12:29:31

Meamo var langt foran i '09, men man vallgte ikke at bruge det. Meget dumt.
Men med Belle er de tilbage på niveau. Og fremad skal de jo så ikke koncentrere sig om andet end hardware.

0 0
Kim 24-08-2011 11:05:44

Jojo, du har ret, man kan jo ikke forlange at de unge ved noget. Om noget.
Og givetvis så har Nokia haltet lidt efter de seneste par år på Smartphone-siden. De kunne jo bare have satset mere på Meamo.

Men med Belle ser de da klart ud til at være på banen igen, også på konfigurationer der ligger langt fra hvad Android kræver for at kunne køre nogenlunde. Belle er et dejligt bevis for, at det er (dårlig) software der driver hardware krav og ikke omvendt.

0 0
Mazzen 23-08-2011 11:37:08

Tvivler på det har været nogen fejl, ligesom Apple, Google, HTC, LG, Samsung, SE osv ved et uheld er kommet til at lave fejl at lade en smule info sive, come on folkens, det er bare igen go PR, for uden den ville de og sider som denne intet ha at lave

0 0
Simon 23-08-2011 18:45:52

Giver dig helt ret. Jeg er også sikker på der er tale om en bevidst fejl. Det er efterhånden et kendt markedsførings trick, hvis man vil have nævnt én ting flere gange :)

0 0
Kim 23-08-2011 11:35:31

Syntes efterhånden at Nokia DK sakker noget bagud i informationsstrømmen. Jeg plejer at vide hvad der sker, længe før Nokia DK i alle fald offentliggøre noget.
F.eks. dette Symbian-event. Det er en 48 timers nedtælling på FB, men Nokia Dk annoncerer den næsten 6 timer inde.
Release-dato for N9 får jeg fra først 3, siden Telia men ikke Nokia. Og Belle-kamera opdateringen der allerede ligger klar, er heller ikke annonceret ligesom Anna var kendt længe før Nokia DK kom med.

Men ok... hvis de ikke vil være en aktiv informationskilde, så klarer jeg mig jo fint uden. Der burde bare være lokal info de kunne give.

0 0
Tbigum 23-08-2011 11:26:29

Kører selv med Belle på min N8 og det kører bare :-)

0 0
Jøren 24-08-2011 00:12:47

Hvordan har du fået det?

0 0
Tommy 24-08-2011 10:21:34

Man har i noget tid kunne downloade belle på diverse fora. Problemet er imidlertid at det kun køre med kinesisk og engelsk sprog samt at den beta version der er ude har problemer med en del programmer fx skype og opera-browseren...

0 0