Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nokia arbejder på ny version af Ovi Marked

Nokia arbejder på ny version af Ovi Marked

Nokias app-shop Ovi Marked får en overhaling på nettet.

Ny version af web-udgaven af Ovi Marked.
Ny version af web-udgaven af Ovi Marked.

Android har netop lanceret en ny version af deres app store Android Marked på nettet, og nu følger Nokia snart efter.

Mobilesguruji.co.cc har lagt et par billeder ud, af det redesignede Ovi Marked.

Du kan se et billede i denne artikel, men du kan også bruge dette link, og opleve et preview af, hvad det er Nokia arbejder med.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Mike 07-02-2011 16:33:09

Du må ha en mening om det her. Nokia må gøre et eller andet forkert i dine øjne:-)

0 0
Henrik 07-02-2011 17:26:25

Jeg har en rimelig god ide om hvad han vil sige. Man kan stille det op som en simpel regel:

1. Hvis Nokia gør noget der er smart eller cool, så er det ikke godt nok og gjort klart bedre af Apple.

2. Hvis Nokia gør det samme som Android, er det mega fail, at de først gør det nu.

3. Hvis Nokia har noget som Android ikke har, så er argumentet at det enten er en uinteressant feature eller alligevel alt for svært for folk at bruge.

4. Hvis Nokia laver en fejl (ligegyldigt hvor lille), så er det en katastofe og vil føre til deres umiddelbare konkurs inden denne måned er omme.

Gentag ovenstående punkter ca. een gang om ugen. Pkt. 4 kan muligvis blive en smule triviel efter ca. 6 måneders tid.

Haha...

0 0
Bepper 08-02-2011 16:10:36

Henrik - du har løse... ehhh håndled ;)

1. Hvis Nokia gør noget der er smart eller cool, så er det ikke godt nok og gjort klart bedre af Apple. (korrekt)

2. Hvis Nokia gør det samme som Android, er det mega fail, at de først gør det nu. (lær det)

3. Hvis Nokia har noget som Android ikke har, så er argumentet at det enten er en uinteressant feature eller alligevel alt for svært for folk at bruge. (hørt!)

4. Hvis Nokia laver en fejl (ligegyldigt hvor lille), så er det en katastofe og vil føre til deres umiddelbare konkurs inden denne måned er omme. (kan ikke vente...!)

Gentag ovenstående punkter ca. een gang om ugen. (check!)

0 0
Henrik 08-02-2011 17:04:59

Du er så dygtig.

0 0
07-02-2011 18:29:24

Lad os lige få en ting på plads, Nokia har ikke styr på basale ting, browseren ligner noget fra 90'erne. Det er muligt symbian har sin egen identitet, men rent funktionelt ligger den sig mellem iOS(ikoner) og Android(ikoner og widget), men uden at gøre noget af det elegant.

Når jeg læser kommentar fra Nokia fanboys på forskellige forums, så fremhæver de ofte at N8 kan fungere som mediacenter og USB funktionen(samt kameraet som er et ubetinget plus). Men jeg har endnu ikke læst nogle der jubler over Nokias browser. Når der kommer kommentar til UI'er så er der altid et eller andet med genveje, men det har Android altså også(jeg kan endda selv vælge hvilke) så det er ikke noget særligt.

Nokia mangler stadigt at bevise at de kan levere en samlet pakke i form af en mobiltelefon hvor det basale er i orden.

Glem ikke at Nokia er mange gange ældre end Android og iOS og mange gange større, derfor er det svært at forstå de ingen gang kan finde ud af at lave en browser.

0 0
Henrik 07-02-2011 19:52:16

Pkt. 1 - CHECK
Pkt. 2 - CHECK
Pkt. 3 - CHECK
Pkt. 4 - Delvist check, oh well. Har nok bedre held næste gang.

Hehe...

0 0
Mike 07-02-2011 20:44:14

Ha ha ja du fik sgu ret Henrik. Den gir jeg dig:-)

0 0
07-02-2011 22:45:48

Jeg kan opstille fire punkter lidt i stil med Henriks her bliver det bare spørgsmål:
1. Hvorfor kan Nokia ikke finde ud af at lave en ordentlig browser?
2. Hvorfor bruger Nokia mia på at udvikle Meego hvis Symbian er så godt?
3. Hvem hos Nokia har fundet på navnet ovi store? det betyder dør butik!
4. Hvor er symbian(N8) er originalt i forhold til ios, Android og WP7?

De typiske svar er:
1. Jamen jeg bruger en tredjeparts browser! Ringe svar som viser at selv Nokias fans anerkender at Nokia ikke har styr på det basale.
2. og 3. Typisk ingen svar!
4. Jamen den har USB indgang og HDMI ! Er der virkelig alt, ingen nye smarte ting til brug på nettet, ingenting fra software afdelingen!?

0 0
Webhiker 07-02-2011 23:30:23

Pkt. 1
Hvor mange gange skal vi sige det før du fatter det. Ja, vi ved godt browseren er elendig, men i det mindste indrømmer vi det gerne og nu ser det ud til at Nokia gør noget ved det.

Pkt. 2
Ved du egentlig hvad Meego er ? Hvorfor skulle Nokia ikke udvikle noget, der kan bruges på en hvilken som helst platform - PC, pad, mobil osv. Og programmer der kan køre på pad kan også køre på mobil og PC og omvendt. Det er da noget der rykker. På mig lyder det som om du er bange for at Meegoo bliver en succes og dermed vil gøre Android og iOS forældet.

Pkt. 3
Aner det ikke men et eller andet skal det jo hedde.

pkt. 4
Det du skriver giver ingen mening og er noget vrøvl da symbian har eksisteret før de andre du nævner, så man kunne fristes til at spørge hvor er de originale. Personligt synes jeg Nokia beta labs rykker ganske pænt mht. software.

0 0
07-02-2011 20:09:10

Her komme et simpelt spørgsmål er kritikken rimelig eller urimelig?

0 0
chris 07-02-2011 17:04:05

hehe :)

0 0
Henrik 07-02-2011 17:19:12

Der kommer hele tiden løbende opdateringer af Ovi Store. Nu har Ovi Store funktionalitetsmæssigt været foran Android Market i et stykke tid, og sådan blir det nok ved med at være et stykke tid endnu. Android Market har jo først lige fået sin web-frontend nu, hvor Ovi har haft det i evigheder. Det samme med understøttede betalingsmetoder, hvor Ovi stadig er langt foran også.

Men det er naturligvis tiltrængt med et refresh af Ovi Store's web UI. Den nuværende er lidt "kedelig".

0 0
Henrik 07-02-2011 17:20:27

Ok, indrømmet Ovi Store mangler en automatisk update-håndtering. Det mangler, og det har Android Market tilgengæld.

0 0