Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nokia-chef: Arbejder på opsigtsvækkende tablet

Nokia-chef: Arbejder på opsigtsvækkende tablet

Der er en tablet på vej fra Nokia, som skiller sig ud fra konkurrenterne, lyder det fra firmaets designchef.

Foto: Et af buddene på en koncept-tablet fra Nokia.
Foto: Et af buddene på en koncept-tablet fra Nokia.

Det hastigt voksende tablet-marked bliver et medlem større i form af mobilgiganten Nokia.

Det bekræfter designchef Marko Ahtisaari ifølge Reuters.

- "Vi arbejer på det," siger han således til det finske magasin Kauppalehti Optio.

Det tilføjes samtidig, at Marko Ahtisaari afsætter en tredjedel af sin arbejdstid til projektet med Nokias tablet, som efter sigende vil skille sig ud fra konkurrenterne. Hvad det mere konkret betyder, melder historien desværre ikke noget om.

Tidligere på ugen kunne kilder fra underleverandører i Østen ifølge DigiTimes oplyse, at Nokia er på vej ind på tablet-markedet med en 10 tommer Windows 8-tablet med dual-core Qualcomm processor.

Kommentar

x

Opret bruger
Villiam 15-03-2012 15:47:30

prisen på deres sidste netbook, så tror jeg næppe den bliver en succes.

0 0
Jesper Søgaard 16-03-2012 09:32:33

Det var da en underlig konklusion.

0 0
Thomas 16-03-2012 09:52:04

Pjat med dig Jesper. Enhver ved da, at man snildt kan konkludere den slags.

0 0
Kim 16-03-2012 11:51:04

Ja, absolut et gyldigt argument. Jeg tænker det samme om MacBook - prisen taget i betragtning bliver det nok aldrig en succes...

0 0
Tommy 15-03-2012 14:49:16

Nokia kan jo starte med at fortsætte deres farverige farvevalg, så alt ikke er sort eller metal+sort, for det er sgu efterhånden for så lidt farvevariation der er i mobilbranchen. Man holder hårdt fast i 90'ernes favorit farver, sort, hvid, metal, glas!

Men det bliver da interessant at se hvad Nokia kan komme med. Personligt ser jeg gerne en tablet med tastatur a la Asus TP, men jeg er bare vokset fra Android, plus jeg gerne vil kunne bruge den til business og der er det kun windows der dur (hvis man vil have en ordentlig officapakke og ikke bare noteringsprogram som er det man får med ipad og android)

0 0
Peder Alipio Thurøe 15-03-2012 15:08:50

Mon dog ikke man kan tilføje et tastatur via bloothos på den kommende Nokia Tablet..

0 0
Tommy 15-03-2012 16:08:47

jo, selvfølgelig, men fx Asus TP har indbygget ekstra batteri, usb-porte. Så med deres løsning er det en ekstra bonus.
Med fx logitech tastaturer til ipad så sluger det ekstra strøm og samlingen er ikke helt så intelligent lavet.

Så det er nu mere ønsketænkning fra min side af.

0 0
Peder Alipio Thurøe 15-03-2012 13:10:47

Det bliver spændende!

0 0
x