Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nokia-chef lover nyt Windows-flagskib

Nokia-chef lover nyt Windows-flagskib

Lumia 800 er kun en mellemklasse-mobil, lyder det fra Nokias franske chef. En topmodel er på vej.

Foto: Nokia Lumia 800.
Foto: Nokia Lumia 800.

For tre uger siden blev Nokias første Windows Phone-satsning, Lumia 710 og 800, præsenteret i London.

I øjeblikket er det 800-modellen, der må betegnes som flagskib, men en ny topmodel, som ligger endnu højere på 'high end'-skalaen, er på vej.

Sådan lyder udmeldingen i hvert fald fra Nokia-chefen i Frankrig, Paul Amsellem, skriver monwindowsphone.com.

- "Den (Lumia 800) svarer til BMW 5-serien. Vi vil snart have et fuldt udvalg med en 7-serie og en 3-serie," lyder Nokia-chefens metafor.

Et bud på det første skud i 7-serien kunne være den rygteomtalte Nokia Lumia 900, der også er blevet omtalt som Ace 900. Den skulle blandt andet være udstyret med 4,3" AMOLED-skærm, 1.4 GHz-processor, 8 megapixels-kamera samt 16 GB eller 32 GB lagerplads.

Paul Amsellem oplyste ligeledes, at Nokia vil have en tablet med Windows 8 klar i juni 2012. Dette er dog efterfølgende blevet dementeret af både Nokia og Windows.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Styxx 17-11-2011 22:32:42

Bliver godt nok spændende at se hvad de disker op med! Håber bare ikke, at der går for lang tid. Selvom, det gør der nu nok :/

Lumia 800 kommer jo her efter nytår, og så skal det nok passe med at denne high-end telefon, kommer mange måneder senere. Holder snart ikke min N8 ud længere :P Men vil heller ikke købe en Lumia 800, hvis der kommer en rigtig high-end model. Mere info, Nokia!! :)

0 0
Michael Minh Phan 17-11-2011 23:44:28

Hvis du vil have en Lumia 800 nu, så er der link af en masse hjemmesider som sender til DK :)

http://www.windowsphonefan.dk/2011/11/01/hvor-kan-man-kobe-nokia-windows-phones-i-udlandet/

0 0
Styxx 18-11-2011 00:16:20

Lumia 800 ser lækker ud, men jeg vil 100% hellere vente til en evt. high-end mobil kommer :) Får alligevel ikke råd til en telefon, før efter nytår engang, men tak for linket, ellers :)

0 0
BallonPedro 18-11-2011 09:32:45

Samme her. Regner med at skifte til Januar og hvis ikke Samsung eller SonyEricsson disker op med en ny topmodel inden, så bliver det en iPhone 4S eller en Nokia WP. Og så så jeg da gerne de havde annonceret en model over 800'ern :)

0 0
17-11-2011 18:52:17

Hej

For at slå det fast så er de app fra htc som er på fra start noget der opdateres i marked og kan også slettes vis man vil det

0 0
Henrik 17-11-2011 17:17:17

Jeg har købt min htc radar for 3 uger siden, og kommer direkte fra android(galaxy s2). Og rent tilfældigt læste jeg noget om det her nye windows mango, så så jeg lidt på youtube om det, og blev overbevist!!! det er uden omsvøb det lækreste mobil system jeg har prøvet ALT kører super smooth, og måden det gør det på er så lækkert! En anden ting der er fedt er at du kan prøve stort set alle spil inden du køber dem på marketplace, synes jeg er SÅ fedt. Jeg har ellers haft flere forskellige iphones og masser af android, men INTET af det gør det så grafisk lækkert som WP.

Dog vil jeg sige at udvalget på marketplace er lidt begrænset endnu, men selv har jeg valgt spillene: lets golf 2, angry birds, plants vs zombies, harbor master, pes 2011 og rise of glory, kanon fede spil! opfylder til fulde mine spil behov. Men er selv blevet utrolig glad for det, selv 2 af mine venner overvejer kraftigt at gå fra deres iphone til WP- de vil dog have HTC Titan:-)

0 0
David 17-11-2011 22:05:07

Det lyder ikke dårligt, men jeg tror du får svært ved at overbevise Android fanboys'ne herinde, der ikke har i sinde at prøve noget andet, og dermed komme i bad standing hos deres grønne gud :P De VED at Android er det bedste!

0 0
Jonas_a 18-11-2011 07:16:27

Jeg tror ikke at det er nemmere at få Apple - fanatikere til at give slip på iphone og deres gud Steve! :)

0 0
Michael Minh Phan 17-11-2011 23:43:31

haha, selv John prøver at overbevise læserne om at Android er shit :)

0 0
BallonPedro 17-11-2011 08:56:06

Endelig.. Glæder mig til at se hvad det bliver for en mobil.

Står og skal skifte min Android ud og overvejer en iPhone 4S eller en WP mobil. Og eneste fornuftige valg ved WP er Nokia. Deres Lumia 800 er dog med for lille skærm og for tung (lidt ligesom 4S).

0 0
mawteN 17-11-2011 14:40:13

Hvorfor er Nokia det eneste fornuftige?

0 0
Tommy 17-11-2011 18:16:04

Nu kan jeg ikke svarer for Philip, men personligt så er der for mange plastiktelefoner.
Selve plastikken er af billig kvalitet og det ses og mærkes. Det betyder dog ikke at fx HTC Radar er en dårlig telefon, men blot at det ikke mærkes sådan når man har den i hånden.
Samsung er også den eneste WP mobil med ordentlig skærm - Nokia 800 vil dog hjælpe på dette med sin clearblack skærm

0 0
Michael Minh Phan 17-11-2011 23:41:51

Du siger Lumia 800 er for lille og tung? Den er da på størrelse med iPhone, og endda letttere end iPhone. Så jeg kan ikke følge dig :)

0 0
BallonPedro 18-11-2011 09:29:33

Hvis du kigger på SE Arc eller SGS2, så har de begge større skærme og vejer 20-30g mindre.

iPhone 4/4S har HELT klart det fedeste design på markedet, ingen tvivl der. Tror bare ikke jeg ville kunne forene mig med en skærm på kun 3,5" og en vægt på 140g. Nokia Lumia 80 er lidt i samme klasse mht. skærmstørrelse og vægt.

0 0
Kim 18-11-2011 11:35:44

Jo, tvivl der... Glas og stål er soooo last decade. iPhonens desgin tiltaler mig på ingen måde, ligesom jeg har svært ved at se det fremadskuende i halvdelen af Ørestadens arkitektur.

0 0
BallonPedro 18-11-2011 12:31:17

Det er det der er dejligt ved at vi alle har forskellig smag, så er der noget for os hver især :)

0 0
Kim 18-11-2011 13:01:58

Absolut - det var bare din "ingen tvivl" jeg anfægtede ;)

0 0
BallonPedro 17-11-2011 17:58:33

Kan kun snakke for mig selv, men er ikke meget for HTC's mobiler og specielt deres Sense.

De er som regel kedeligt designet. Og selv i WP som ellers er meget ens for alle mobilerne har de endda formået at ligge lidt af deres grimme sense på :)

Tænkte mere på Nokia som kvalitet. Engang havde alle Nokia, simpelthen fordi de var de eneste der kunne lave ordentlige mobiler. De blev bare overhalet softwaremæssigt.

0 0
mawteN 17-11-2011 18:02:34

Ja okay. Nu er jeg heller ikke meget for HTC's telefoner. Troede dog ikke der måtte pilles ved Mango? Kan være jeg har hørt forkert.

Er ikke i tvivl om at Nokia er gode, men håber da Samsung kan følge trop, da jeg har kig på en Omnia W :)

0 0
BallonPedro 17-11-2011 18:07:46

Ja, måske noget Samsung alá Galaxy S2 ville ikke være dårligt med WP :)

Det med at pille ved Mango har jeg også forstået sådan, men har set screenshots af HTC mobilerne der viser lidt blandet.

Har en SE Arc nu og den er fed, dog for "gammel" nu :) Men hvis SE lavede en fed WP kunne det også være en mulighed.

0 0