Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nokia DC-11 - ekstra strøm til mobilen (produkttest)

Nokia DC-11 - ekstra strøm til mobilen (produkttest)

TEST: Strømmen fosser ud af de moderne smartphones - og hvad gør man så, når stikkontakten er langt væk? Lader på farten med Nokia DC-11 - også selvom man ikke har en Nokia mobil.

Nokia DC-11
Nokia DC-11

Jeg tror mange smartphone-ejere har en fornemmelse af, at de på en arbejdsdag løber slalom fra stikkontakt til stikontakt, fordi strømmen forsvinder hurtigere fra mobilen, end en softice i en barnehånd på en varm sommerdag.

Heldigvis er løsningen lige ved hånden i form af den stikkontakt-frie mobiloplader, Nokia DC-11, der sådan set bare er et genopladelig batteri med ladestik.

DC-11 har Nokias lille runde ladestik, samt et microUSB stik. Det betyder, at man både kan oplade en Nokia-mobil og en anden enhed på én gang. Men det betyder også, at 'ikke Nokia ejere' kan have glæde af produktet.

MicroUSB gør nemlig, at langt de fleste nyere smartphones og mobiler, også kan oplades via DC-11.

Desværre skal DC-11 også oplades, hvis strømmen skal med i tasken, men der medfølger en oplader i salgspakken.

Standard-udstyr for enhver

Nokias eksterne strømenhed bør være en del af standard-udstyret hos alle, som har svært ved at holde strøm på deres smartphone.

DC-11 kan oplade en mobiltelefon fuldt ud minimum én gang, inden den selv skal i opladeren.

Prisen ligger de billigste steder omkring 300 kroner - et god køb til prisen.

Seks ud af seks stjerner. Dette produkt holder alt, hvad det lover.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Bepper 16-12-2010 16:04:18

- er en strømoplader. Nokia har fundet deres niche for fremtiden.
"Har du også en Nokia strømoplader"? "Ja"! "Cool nok"...

0 0
Allan 16-12-2010 14:29:09

Ville bare lige melde mig som en lykkelig bruger af denne Nokia DC-11 i mere end et år nu. Den er fast inventar i min taske, når jeg rejser.

Tidligere havde jeg altid et ekstra batteri med, men med hyppigt mobilskift og 2 mobiler på mig af gangen blev det hurtigt en dyr fornøjelse og denne DC-11 passer til alle de mobiler jeg har haft på det seneste.

0 0
Cava Mondo 16-12-2010 10:51:36

Kan man så også få en oplader til opladeren :p

0 0
Jøren 15-12-2010 17:00:01

Af: Søren K, intet.DK, 15. dec Kl. 16:59

Jeg vil gerne gøre anmeldelsen færdig:
Batteriet vejer fornuftige 94 g.
Batteri er et Litiumion - 1500 mAh
1500 mAh er lidt over standard for en almindelig

smartphone. standarden er ca. 1200 mAh.
En Nokia N97 har et 1500 mAh batteri. Jeg er selv en lykkelig ejer af denne model, som holder strøm lidt længere end 2 dage. Med begrænset brug holder den 3 dage.

Opladeren findes billigst hos ComputerSalg.dk
Til en pris på 297 - fragt.

0 0
Jøren 15-12-2010 16:50:58

Er enig med anmeldelsen i at en sådanne gadget er et musthave. Tror endda det er et musthave x2 Hvis der mindst er til én opladning på dette batteri, så må der vel være til ca. 3 hvis man har to?

300 kr? det er jo vanvittigt!
Jeg har selv købt et batteri til min smartphone, batteriet har solfanger, og kostede godt 600 kr. VERDENS DÅRLIGSTE KØB! Batteriet rummede dog 1800 mAh, som jo egentlig er ganske udemærket, der var en indbygget LED lygte i, som kunne lyse i en uge før den gik død. Men oplade en telefon, det gad den godt nok ikke. (Kina-kram).

Denne oplader er et musthave når den er til 300 kr.
Også fordi den kommer fra et velkendt firma (i modsætning til min solfanger kina-kram)

0 0
Bepper 16-12-2010 16:10:40

Det lyder sgu da helt bizart det der! :-D

0 0
Brian Andersen 15-12-2010 12:51:37

Hvor er alle data'erne ?
Hvor mange gange kan den oplade en mobil?
Kan man bruge den fler gange eller lader den kun halt op ?
Hvor længe tager det at oplade DC-11?
Hvor længe tager det at oplade en mobil fra DC-11?

0 0
Mobilsiden.dk 15-12-2010 13:10:20

Hej Brian,

Tak for din kommentar. Som jeg skriver i teksten:
"DC-11 kan oplade en mobiltelefon fuldt ud minimum én gang, inden den selv skal i opladeren."

Den lader mobilen helt op - og ladetiden varierer fra mobil til mobil. Men det går forholdsvist hurtigt.

0 0
Bjarke Hansen 15-12-2010 15:53:48

Hvordan kan man give et produkt 6 ud af 6 stjerne når den ikke engang har solcelle opladning? Meningen med produktet er helt ude i hampen.

0 0
Kokomo 15-12-2010 23:03:16

hvordan kan man give en mobil 6/6 stjerner, når den ikke har solceller ? tror også det ville tage mange timer at lade op med solcelle. ikke så praktisk i business livet.
forestil dig nu du er et eller andet sted, uden nogen stikkontakter. du skal foretage dig et vigtigt opkald, ellers.... dør din ven, men din mobil er løbet tør. hvad gør du ? du lader den op..

*skal så lige siges, at det her ligner en artikel meget mere end en produkttest

0 0