Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nokia: Derfor er Lumia 2520 bedre end iPad Air

Nokia: Derfor er Lumia 2520 bedre end iPad Air

Nokia har netop frigivet en reklamefilm, som hvorfor deres nye tablet Lumia 2520 er et bedre køb end en iPad Air.

Nokia har offentliggjort en ny reklame, som går direkte efter Apples iPad-brugere. I reklamen forsøger Nokia, at fremhæve fordelen ved 2520 og lægger særligt vægt på tastaturet, Office-pakken og den lange batteritid. Det skriver Microsoft-news.com.

 - Nokia Lumia 2520 - den første Windows tablet fra Nokia

Nokia har lagt et gratis tastatur med, hvis man køber Lumia 2520 inden den 2. december 2013. Lumia 2520 kommer i fire forskellige farver; blank rød, blank hvid, mat cyan og mat sort.

Du kan se videoen herunder.

Det er endnu uvist hvornår Lumia 2520 kommer i handlen herhjemme, samt hvad prisen vil blive.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Tofferne 01-12-2013 13:09:44

De vil ikke droppe RT, det er planen at lave en ændret platform WP8 og Windows RT i et og samme.

0 0
29-11-2013 12:23:33

Det er godt at Nokia / windows kommer med på tablet vognen, så kan det være at specielt Android tablet strammer lidt op!
jeg er sikker på at det er mere en smags sag om du er til Nokia/windows eller til iPad.
Der er ingen af de argumenter der bliver fremført her som har nogle grundlæggende mening, der er forskellige måder at arbejde på når du bruger den ene frem for den anden. og i sidste ende kan du komme frem til det samme resultat med de to platforme.
Så lad Nokia hakke på Apple, Apple to Samsung, Samsung på Windows, Windows på Apple, Apple på Google, Google på Nokia ........
fakta er at uden konkurence ville vi få skod produkter til priser som vi slet ikke kunne betale (de er sku dyre nok i forvejen)

0 0
Belgarion 29-11-2013 07:14:41

Windows tablet rt eller med den normale windows er bare et bedre arbejds redskab end en ipad hvis man ser det ud fra buisness synspunkt på grund af den office pakke og brug af usb. Nu er der her fyldt med ipads herhjemme fordi ungerne skal bruge det i skolen, Ja de får en ipad (ipad 4), men sådan noget som tastatur skal man da købe selv ved siden af, og de er ved at hade de ipads fordi de skal skrive alle deres skole opgaver der på. Og det er lidt noget lort på en tablet uden et keyboard, så er det sgu lige meget om det er android, ios eller windows platformen som er på, er ikke godt for ens led at sidde med sådan en hele tiden at arbejde på.. Men som legetøj er ipad jo helt genial, ja som legetøj, med alle de apps etc. Men ved godt at iphone folket aldrig vil kunne se der er en bedre tablet end deres elskede ipad. jeg bruger selv en kina Android tablet på 9.7",(Yuandao Window N90 II) og den klare mine behov for netflix tjekke mails osv på vejen, ikke meget andet jeg bruger den til alligevel.

2 1
Steffen M 09-01-2014 01:30:47

Ja -det er noget svineri at det offentlige skal købe dyre iPads for skatteborgernes penge! Viser blot hvor indskrænkede indkøberne er -det er jo ikke deres penge. De kunne sagtens finde nogle billigere tablets der er ligeså gode. Jeg så fornylig et indslag på tv, hvor politistyrken i en jysk by havde fået et nyt system med tablets i hver bil. De brugte Samsung. Ikke for specielt at promovere Samsung -men det offentlige burde købe alt andet end Apple. Der findes billigere (og bedre) alternativer. De skal ikke bare bruge løs af vores penge.

0 0
Rene 29-11-2013 00:45:31

Når langt de fleste ved at det er en dårligere tablet (I mine øjne!!!!) virker det dumt at nævne Ipads i sine reklamer.
Det kan være de tror de har en overlegen produkt men os der køber tables er af en anden mening og vil man virkelig have en debat igang før man har solgt nogen tables?
Den eneste måde at bevise at man har et bedre produkt er ved at få folk til at bruge det og elske det og det gør man ikke sådan her, for det får folk ind i en debat og ja der vil ipad vinde langt de fleste gange og så vil det her komme til at virke som en reklame for Ipads.
Det her er et kæmpe selvmål fra Nokia..

2 2
Steffen M 09-01-2014 01:17:15

Rene - du skriver at "langt de fleste ved at det er en dårligere tablet"... Eftersom Lumia'en er helt ny kan ingen vide om den er dårligere.
Du må så mene iPad'en..? ;-)

1 0
Rene 09-01-2014 21:31:45

Hehe good one!!

0 0
Jesper K. 28-11-2013 12:05:02

Hvad så når man er i udlandet, eller bare i et område med RINGE dækning ?

Hvad hjælper det så at ens data ligger et sted, hvor det enten koster kassen og få adgang, eller slet ikke har adgang pga. dårlig dækning ??

Hvis Nokia Lumia 2520 kom med den rigtige Win 81, eller surface Pro2 ikke var så pokkers dyr - så ville jeg til enhver tid vælge dem, fremfor en iPad :)

PS: Har en iPhone 5s- så jeg kender til IOS og dens begrænsninger når det gælder arbejde/office produkter

0 1
TF 27-11-2013 16:44:15

Hvad kan man sige:

Nokiaen den er større og tungere, den har mindre batteri end air og ja man kan også få massere af tastature til ipad.

Så kom igen nokia det er en Om'er :-)

2 1
Henrik 27-11-2013 17:01:50

Kan man stikke et ekstra hukommelseskort i iPad'en når man er ved at løbe tør?
Kan man putte en USB nøgle i sin iPad?
Kan man arbejde frit som på almindelig laptop på en iPad?

Nej, det kan man ikke.

1 0
TF 27-11-2013 17:09:28

Den første er svaret har du hørt om skydrive osv, den anden kan jeg ikke se hvad jeg skal bruge til og den sidste er svaret ja :-)

Men nu var det jo også bare nokias påstande om hvorfor de var bedere jeg svarede på og faktum er jo at den her reklame er de ikke sluppet godt afsted med, så det er en om'er :-)

0 1
28-11-2013 00:17:34

Reklamen er en ommer MEN det ændre jo ikke på at det et væsentligt mere fleksible end ipad, rent arbejdsmæssigt.
og de rigtige svar på Henriks spørgsmål er
1. Nej
2. Nej
3. Nej.

1. Kræver ikke yderligere kommentar, lige udover at man igen og igen hører det som et minus på smartphones. Så det må også være glædende her..

2. Ipad kræver tilkøb til sit eneste stik. ingen rigtigt usb port på ipad og ved opladning ingen usb port overhovedet..

3. Selv købe versionen af office til ipad er ikke så omfattende som til windows RT.

alt i alt så er Nokia Lumia bedre end ipad..

1 0
TF 28-11-2013 13:17:53

Nep måske er den bedere på de 3 små punkter, men desværre er den bagefter på alt andet :-) en ipad dræber er den ikke, men bedere held næstegang og lad udviklingen fortsætte :-)

0 0
28-11-2013 15:39:59

Thomas f
ja der kommet sikkert en ny ipad igen næste år som der plejer og så kan det jo været at den kommer med en så god skærm som Lumia, den bedste i direkte sollys....
hov jamen endnu et sted den er bedre en ipad...
bedre held næste gang Thomas f

1 0
TF 28-11-2013 16:08:22

Og næste gang kan det være at nokia kommer med en tablet der ikke vejer et ton og er lavet at plastik og måske kan det være at de i mellemtiden får et par extra apps i butikken :-)

0 0
28-11-2013 18:14:02

Ja ja du er så fuld af dårlige undskyldninger hele tiden...
surt, det ikke er apple der sætter standarden mere hva!!!

1 0
TF 28-11-2013 18:35:04

Har du læst dine egne indlæg ;-) trist du løb tør for undskyldninger og blev personlig, godt jeg har gennemskuet dig og ikke tager dit personangreb alvorligt :-)

0 0
28-11-2013 20:21:26

Personlige angreb??
nej thomas f
det er din boldgade ligesom slette indlæg fordi du går for langt over stregen;-)

0 0
TF 28-11-2013 20:54:31

Jeg kan ikke se jeg er gået for langt på noget tidspunkt, jeg tror bare ikke du kunne lide sandheden kommer frem i lyset.

Kom igen når du har noget sagligt at komme med og dropper dine person angreb.

Ps. Det var trist for dig sidste fredag var :-D

0 0
28-11-2013 21:19:35

Du gik over stregen, og så er den ikke længere...

0 0
TF 28-11-2013 21:54:27

Du kunne ikke klare at høre sandheden, og så er den ikke længere...

0 0
29-11-2013 00:06:51

Jow, den er længere end det..
du kan ikke tillade dig at opføre dig på den måde, du kender overhovedet ikke mig godt nok til at fremkomme med den slags beskyldninger.
har du ingen ære og anstændighed???
fik du ingen opdragelse som barn??
så fik du din vilje nu er jwg personlig for du er simpelthen så aggressiv og ubehøvlet!
og det er jo langt fra første gang du går over stregen i en debat!!!

0 0
TF 29-11-2013 00:50:00

Du kunne ikke klare at høre sandheden, og så er den ikke længere...

Kom igen når du igen vil diskutere sagligt om mobiler osv som jo er det siden her handler om (bare vis du skulle have glemt det).

Slut herfra.

0 0
David 28-11-2013 08:52:38

Nokia Lumia er ikke bedre end iPad. Det er to meget forskellige produkter, og dækker forskellige behov. To ud af tre af de punkter du nævner, er mere dataplads, hvad er det man skal bruge alt den dataplads til, når data ligger i skyen? Du har ret i at Office på Lumia er mere komplet, tilgengæld er den ikke tablet optimeret, så igen hvilke behov har du? Når jeg skriver dokumenter, vil jeg til en hver tid bruge en rigtig computer og ikke en tablet. iPad kan en masse ting, og Lumia kan en masse ting, så vælger man selvfølgelig det produkt man synes passer bedst.

1 0
Steffen M 09-01-2014 20:19:21

David - hvis 'man' ikke har brug for dataplads hvorfor laves iPad så med forskellig størrelse datalager?
Det er jo ikke altid man kan være på nettet alle steder.

0 0
hellas7 27-11-2013 17:53:37

nu er det som regel også et udtryk for at man er bagefter når man angriber en konkurrents produkt.
Faktum er at windows rt sælger dårligt og (som Thomas F skriver) at en ipad kan flere af de ting (godt batteri, gigantisk udvalg af tastaturer m.m.) som reklamen prøver at udstille at Nokiaen gør bedst.

0 0
Katron 28-11-2013 06:10:31

Øhhh, fordi et produkt sælger dårligt, bliver det altså ikke automatisk til et dårligt produkt.

Det er muligt at en Ipad kan flere af de nævnte ting. Selvom Ipad har god batteritid, er der vel ikke noget galt i at fremhæve en endnu bedre. Det er muligt at man kan købe 1000 forskellige tastaturer til en Ipad, men der er vel ikke noget fordækt i at fremhæve at man her får et tastatur med i prisen.
Husk at reklamen ikke er lavet for at få Ipad ejere til at udbryde "hold da k... mand, jeg må have en Nokia 2520, og så ryger Ipadden i skralderen". Reklamen er lavet for dem der ikke ejer en tablet. De fleste af dem køber en Ipad, fordi det er det alle snakker om. Eneste måde at fange deres opmærksomhed på, er ved at fremhæve de ting, som de gør bedre end Apple.

Langt de fleste af de folk jeg kender, der har Ipads, bruger dem jo ikke til en dyt. Der bliver spillet spil, surfet net og tjekket facebook. Som jeg ser reklamen, prøver Nokia at fange dem, der rent faktisk stiller lidt krav til en tablet, for her kan Windows RT godt hamle op med iOS.

1 0
Logik 28-11-2013 17:01:16

Det gør det jo!?

Vi alle sammen går da stadig i 5 klasse, og skal være OBS på hvad der er mest populært.
Man køber ikke noget, som andre ikke har, fordi så er det jo per automatik dårligt.
Vidste du ikke det? :)

0 0
TF 28-11-2013 13:20:04

Katron du skriver at folk ikke bruger en ipad til en dyt og der efter kommer du med en masse ting folk bruger den til, kan du bestemme dig :-)

0 0
David 28-11-2013 08:55:55

Så alt andet end at sidde og skrive lange teskter på et crappy tastatur, er useriøst?

0 0
Alex Henriksen 27-11-2013 16:16:55

Heller ikke her.
Og så vil de droppe RT.???

http://www.mobilsiden.dk/nyheder/microsoft-klar-til-at-skrotte-windows-rt,lid.29677/

0 0
Henrik 27-11-2013 17:03:39

Det bliver ikke tale om droppe RT, som i at det betyder at man dropper tablets. Mobilsidens artikel er bare dårligt skrevet.
MS siger bare at de overvejer at droppe ARM chipsets og at de vil integrere Windows Phone og Windows 8 mere i fremtiden.

Det har intet at gøre med at droppe noget. Jeg ved ikke hvorfor tech journalister kan få ting så meget bagvendt ind.

0 0
Frederik 27-11-2013 13:45:52

Virker ikke overbevisende på mig!

0 2