Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nokia: endnu en stor lancering senere på året

Nokia: endnu en stor lancering senere på året

Stephen Elop løftede ved gårdsdagens pressekonference afslappet sløret for, at vi kan forvente endnu en stor lancering senere på året.

Under Q&A sessionen ved lanceringen af Nokia Lumia 1020 i går, lod Nokias direktør Stephen Elop det afslappet glide ud, at selskabet har mere at fremvise ved den “næste store lancering senere på året”.

Nøgleordet her er “store” idet der tilsyneladende så ikke blot er tale om en simpel opgradering af et eksisterende produkt. Men hvad kan der være tale om?

Nokia har lanceret en myriade af Lumia telefoner på det seneste, 1020, 920, 925 og 928, skal der komme flere før året er omme eller er der i stedet tale om en tablet?

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Peder Alipio Thurøe 15-07-2013 14:18:25

Jeg tror/håber det bliver en Lumia Tablet.

0 0
Villiam 13-07-2013 16:44:11

ville dog give min ene nyre for en 4,3" s4 med samme hardware. lidt tykkere og bedre batteri end i den s4 som er nu. men hvis jeg vinder eurojackpot på fredag, så skal der helt klart tages kontakt til samsung ;) om mobilen så kommer til at koster mig 100k eller mere, så vil jeg have en mobil med mindre skærm, bedre batteri og super hardware. og nej, jeg gider ikke købe huawei eller nogen af dem.

0 0
Kristian Johnsen 13-07-2013 01:43:45

Hvilken verden lever du i?
HTC Windows Phone 8X er HTC's topmodel på det danske marked. Den har en Qualcomm MSM8960 1.5 GHz-processor. Lumia 920 har en Qualcomm Snapdragon MSM8960 1.5 GHz dual-core Krait-processor (den samme!) - og de bruger begge Qualcomm Adreno 225 GPU. Hvordan er HTC overlegen her, når det er samme hardware?

Lumia 920 har et større batteri (2000 mAh mod 1800).
Lumia 920 her en bedre skærm (ClearBlack).
Lumia 925 har et langt bedre kamera.

Flere af HTCs telefoner genstarter desuden på tilfældige tidspunkter - og det farvede lag på telefonen smuldre: "The phone reboots randomly. The problem was supposed to be solved after the "Portico" update, but some time after the update will continue randomly rebooting.[2]
The color coating peels off revealing a smooth undercoat.[3]"

Hvis den HTC telefon, du snakker om er HTC One WP 8.1-modellen, så taler du om en telefon, som ikke er på markedet - og det er jo ikke fair, for så kan jeg også sige, at nokia i år 2017 vil lave en smartphone med 100 megapixels og 4K-opløsning - som er bedre end HTC One med WP 8.1.

Nokia har både bedste hardware og software, når det kommer til WP-smartphones!

0 0
Villiam 13-07-2013 16:36:03

for det første så snakkes der om den kommende htc one med wp8.1

for det næste så er 1020 ikke ude på det danske marked endnu, og derfor kan man sagtens snakke om fremtidige mobiler ;)

og one wp er så en jeg hellere vil vente på end 1020.

0 0
Henrik 15-07-2013 14:24:34

Så må vi håbe at HTC kan finde ud af, at putte et kamera linse glas i af ordentlig kvalitet, så det ikke bliver ridset så nemt som det gør på One (for det er da godtnok usselt).

0 0
Onkel_Per 13-07-2013 10:43:11

"Flere af HTCs telefoner genstarter desuden på tilfældige tidspunkter"

Er det ikke lige præcis Nokia Lumia 920 der har/har haft samme problem?

0 0
Hans Jákup Danielsen 13-07-2013 12:01:33

Jeg har ikke oplevet nogen genstart med min 920

0 0
Villiam 12-07-2013 13:09:05

må tage sig sammen hardware mæssigt, hvis man skal vælge dem frem for den nye htc wp ;)

0 0
Henrik 12-07-2013 13:50:53

Du må meget gerne forklare. Umiddelbart er det Nokia der suverænt har de fedeste WP modeller - især 925 og 1020!

0 0
Villiam 12-07-2013 16:40:35

htc har bedre batteri, bedre cpu og bedre opløsning end 1020.

wp8.1 modellen af one, skulle være identisk hardware mæssigt som den almindelige one. så hvis de rygter passer, så vil jeg da klart vælge htc frem for lumia. jeg har 920 og s4. 920 halter meget bagefter. selvom android kræver så meget mere af hardwaren end wp gør.

0 0
Henrik 15-07-2013 14:22:32

Bedre opløsning og bedre CPU?

Opløsningen er noget nær identisk (1280x768 eller 720) på de seneste HTC WP 8 top-modeller. CPU er den samme dual-core Snapdragon S4 også.

Hvis du snakker om en kommende model med WP 8.1, så giver det jo ikke mening at sammenligne med en nuværende. Ingen har annonceret nogle WP 8.1 modeller endnu. Men mon ikke Nokia er godt igang med nye speccede 8.1 modeller. Jo, det er de.

0 0
Villiam 15-07-2013 18:06:25

i snakker om mobiler fra vinter 2012. 1020 er endnu ikke aktuel på det danske marked, og den nye htc one wp8.1 model kan sagtens nå at udkomme inden den kommer.

i sammenligner med gamle modeller, så hvorfor er det så forbudt at bruge mobiler som er lige på trapperne ? ;) 7-9 måneder fra eller til, gør jo ikke den store forskel ;)

0 0
Villiam 15-07-2013 14:53:43

drop nu de skide gamle htc modeller og læs hvad jeg skriver!

1020 er endnu ikke aktuel i dk!

0 0