Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nokia erkender problemer med Nokia Lumia 920

Nokia erkender problemer med Nokia Lumia 920

Kamerasnavs og spontane genstarter er nu anerkendt af Nokia som problemer på topmodellen Lumia 920.

Nokia Lumia 920 er ikke fejlfri, oplyser Nokia. (Foto: Mobilsiden.dk).
Nokia Lumia 920 er ikke fejlfri, oplyser Nokia. (Foto: Mobilsiden.dk).

Nokia Lumia 920, det nyeste flagskib fra den finske producent, har fået meget ros, men også kritik.

Rundt på nettet beskriver flere købere, hvordan produktet spontant genstarter - senest beskriver Version2.dk fejlen i en artikel. Men også støv under linsen på frontkameraet er nu  rapporterer som et problem.

På Mobilsiden.dk har vi ikke oplevet nævneværdige problemer med Lumia 920, hvilket også gjorde, at denne smartphone fik topkarakter - men Nokia er klar over, at enkelte købere kan være ramt.

- Stor test af Nokia Lumia 920

Overfor Version2.dk erkender Nokia problemet med genstarter samt kamerastøv, om end de dog fortæller, at "utrolig få kunder er ramt", uden at ville sætte antal på. 

Problemet med genstarter har Nokia identificeret, og giver Microsofts Windows Phone-platform skylden. En opdatering med en løsning bliver senere sendt ud til køberne, men der foreligger ikke en præcis dato. 

- Web-TV: Se testen af Lumia 920

Kunder som oplever problemer med kamerastøv, skal sende telefonen til service.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Robert 31-12-2012 00:07:18

Fik min i går og har ingen fejl haft. Og hold k... den er lækker :-)

0 0
Patrick W. 29-12-2012 02:27:16

Jeg har en sort Lumia 920, og jeg oplever på ingen måde nogle problemer med hverken genstart eller batteritid.

0 0
Kurt L Andersen 28-12-2012 14:37:42

HTC har samme probs og sikkert også andre når de kommer til salg, problemet er et MS software problem.

0 0
Frederik 28-12-2012 17:12:05

Nu er jeg selv en mobilanmelder og har lånt en 8X i to uger men oplevede ikke dette problem på 8X. Muligvis en tilfældighed.

0 0
Kim 01-01-2013 16:08:55

Med det vidensniveau du udviser her, ville jeg nok ikke påkalde mig "ekspert" status, som mobilanmelder, hvis jeg var dig.

0 0
Frederik 27-12-2012 17:40:43

Nokia beskylder Microsoft pga. de tilfældige genstarter Lumia 920 er ramt af. Fantastisk. Det kan jeg som kunde bruge til absolut ingenting. Bare få det fixet hurtigst muligt. Jeg er ret ligeglad med hvem af de to parter der har ansvaret. Det er ikke godt nok.

0 0
27-12-2012 18:06:40

@Frederik
har du læst artiklen???

"Problemet med genstarter har Nokia identificeret, og giver Microsofts Windows Phone-platform skylden. En opdatering med en løsning bliver senere sendt ud til køberne, men der foreligger ikke en præcis dato. "

det kan da næsten ikke skrives tydeligere!!

der er en opdatering på vej, telefon var ikke mere end en uge eller to, da det blev meldt ud at, nokia arbejdede på sagen...

kritik er såmænd okay, så længe der er hold i den...

0 0
Frederik 28-12-2012 09:02:32

Ja, jeg har læst artiklen. Det kan dog heller ikke gå hurtigt nok med den opdatering, for telefonen blev vist frem tilbage i September og nu skriver vi snart Januar. At telefonen ikke har været tilgængelig før sent November er en anden sag, men de har haft masser af tid til at identificere problemet og få det fixet. Faktisk kunne de have gjort det i hele perioden mellem lanceringen og udgivelsen.

Hvis de for alvor vil slå et slag mod Apple og deres iPhone og Google med deres Android, er der ikke plads til så graverende fejl. Det er ret belastende at telefonen ligger i lommen og måske derfor genstarter uden man opdager det og man så ikke modtager opkald i op til flere timer.

Der er hold i kritikken. At du ikke er enig i den er en anden sag.

0 0
28-12-2012 11:03:02

@Frederik
nej vi er ikke enige hvad ang. Tidsramme
vedr. Genstart så er det en anden sag, heldigvis har jeg en sort L920 og har ikke oplevet dette.

at du er en af"de utrolig få" er en skam for det ødelægger oplevelsen af en fantastisk telefon..

en anden gang har du jo mulighed for at kører en DOA, den må jo have haft problemet fra starten, og udnytte nokia's garanti på det område

0 0
Frederik 28-12-2012 11:14:11

Jeg har sjovt nok også en sort Lumia 920 og har oplevet genstarter ca. 10 gange på en måned.

Ja jeg har mulighed for at bytte telefonen eller få den repareret hvis de invilger i det, men den slags tager tid, og det er ikke sjovt at skulle undvære sin telefon så længe. Det kan du vel godt se? Det er jo ikke fordi telefonen slet ikke virker heller, derfor er det ikke helt så nem en beslutning at få klaget over problemet.

Hvis du tager Nokia-brillerne af et øjeblik, kan du vel godt selv se at det ikke er en hensigtsmæssig situation, specielt set i lyset af at Nokia i disse tider er udfordreren på markedet.

0 0
28-12-2012 12:40:39

@frederik
nokia's doa garanti skulle dække genstart, især fordi de siden december har anerkendt fejlen og derfor burde du kunne gå i butikken med den gamle og hjem igen med den nye med der samme.

bevares, jeg har heldigvis ikke være ramt at problemer med mine nokia mobiler og derfor mener jeg også tit at nokia bliver behandlet uretfærdigt, nokia har ikke flere smutter end Google eller apple, nærmere tværtimod.
derfor er jeg også vældig glad for nokia især fordi de ikke kun skal tjene penge men også har gjort hverdagen lettere for rigtig mange og muliggjorte at fattigere dele af verden har mobilen i dag..

at nokia skal være 100% perfekte er nok at forlange lige vel rigeligt, selv for nokia :-).

nokia har de sidste år ikke været de mest populære men det er ikke ensbetydende med at de ikke har lavet kanon telefoner, nævner bare nokia n8, n9 og 701. At verden fik lyst til noget nyt er vel som det plejer.
jeg vil altid vælge nokia så længe de leverer den kvalitet og innovation de gør nu.

0 0
Frederik 28-12-2012 12:49:07

Mit problem er at telefonen kommer direkte fra Nokia og så vidt jeg har forstået, samarbejder de i DK med telecare, som kun har to fysiske steder man kan aflevere telefonen og som begge ligger i Jylland.

Jeg er ikke helt sikker på hvad DOA indbefatter. Ved du om der er et sted i København hvor jeg kan få telefonen byttet til en anden? Der er nemlig også et andet problem med telefonen og det er at vibratoren lyder "syg" når telefonen vibrerer. Jeg kan ikke rigtig forklare det bedre, men min kæreste kommenterede det også uden jeg havde nævnt det for hende. Det har den gjort lige fra jeg modtog telefonen.

0 0
28-12-2012 13:33:23

Doa er en garanti nokia giver på mobil, for at undgå at en helt ny mobil skal sendes på værksted. Det er nogle steder 7 dage efter køb og andre steder 14 dage, derefter gælder den normale garanti og indenfor de første 6 MDR er det forhandleren/værksted der skal bevise fejlen ikke var på produktet fra starten.

hvis din mobil er fra nokia direkte, skal du aftale det videre forløb med dem og de hjælper dig med værksted eller ny mobil.

nokia care 35 444 222

håber det hjælper dig...

0 0
Frederik 28-12-2012 13:56:31

Tak jeg prøver :-)

0 0
gielsgaard 27-12-2012 17:49:19

Nej det kan man ikke bruge til noget som helst, det må for kunden være Nokia's problem.

0 0
Thomas Larsen 27-12-2012 13:42:43

Kan se tech-journalisterne pludselig er købere nu, det er da altid noget :)

0 0