Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nokia får stoppet salg af HTC i Tyskland

Nokia får stoppet salg af HTC i Tyskland

Nokia vinder igen og får sat salgsforbud mod HTC’s Android enheder i Tyskland.

Billede: HTC One Mini
Billede: HTC One Mini

Det er bestemt ikke kun Apple og Samsung, der drager i retten, for at kæmpe for patent-rettigheder. Nokia og HTC har nu også været igang over en lang periode, og den finske mobil-gigant har gentagende gange vundet. 

HTC One Mini salgsforbud løftet i England

HTC må nu endnu engang se sig besejret af Nokia, der har fået medhold i Tyskland. Det betyder foreløbig forbud for HTC’s Android-enheder i landet. Det skriver Engadget via FOSS Patents.

Patentbruddet omhandler tilsyneladende “peer to peer”-deling over Bluetooth og NFC. Som med en lignende sag i Oktober, så kan HTC blive nød til at fjerne den omhandlende hardware, for igen at åbne salget. 

Det forventes desuden at HTC appelerer dommen.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

01-01-2014 04:25:13

Alle de penge mobilproducenterne bruger på dyre sagsomkostninger incl. deres +/- gevinster på vundne/tabte sager, kunne bruges langt bedre til at udvikle deres produkter, så det kommer forbrugerne til gode.

Jeg er da i bund og grund komplet ligeglad med hvem, der har udviklet hvad og hvorfor. Bare det kommer mig til gode i sidste ende.

Alle de millioner de "kaster" efter hindanden, og al den tid der bruges i retten, kan da aldrig blive til kundernes fordel.. Betal dog for pokker for den knowhow andre udvikler, og brug så tiden/pengene til noget fornuftigt.. Eller er det bare mig der er naiv ??

0 0
Jeppe Andersen 01-01-2014 12:03:38

Hvis jeg udfører et stykke arbejde som andre tjener penge på uden min accept eller indflydelse, ville jeg sgu også blive sur!

Det er det patentreglerne går ud på. Det er et spørgsmål om respekt men også at højne de selskaber som måske måske ikke har sæde i din by? Hvis andre kan kopier det uden videre, ville vi se en endnu større vækst i østen. Men en kraftig nedgang hos os i den vestlige verden.

0 0
01-01-2014 13:16:45

Egentlig også min pointe med bare at betale for knowhow, og så spare en masse penge på retsager :-)

0 1
TF 01-01-2014 23:11:15

Ja problemet er så bare at de fleste ikke friviligt vil betale og så er retsager nødvendige :-(

1 1
ZoNe 31-12-2013 17:29:13

Stop nu dig selv Thomas F...

3 1
TF 31-12-2013 18:09:50

Ytringsfrihed, slå det op vis du er i tvivl om hva det betyder.

0 1
TF 31-12-2013 17:04:38

Sjovt når apple stopper samsung pga patentbrud er helvede løs og android flokken sviner apple til, når nokia gør det samme mod HTC er alt og ok absolut ingen siger noget :-)

0 7
31-12-2013 21:01:20

Forskellen er at Nokia har noget de har opfundet og har patent på. Apple har noget andre har opfundet, som de så har fået patent på.

5 1
TF 01-01-2014 02:14:16

Et patent er et patent så er den ikke længre.

Men godt nytår og må dette år blive fyldt med dejligt gadget legetøj og mobiler af høj kaliber fra alle producenter, ikke kun Nokia og HTC som sidste år.

3 2
TF 01-01-2014 02:22:30

Arr der var også LG G2 den var også ok.

0 1
01-01-2014 19:44:41

Men de kopiere jo også.... Og det gør HTC også og alligevel syntes du om dem.... Så nogle må gerne, men andre ikke.... Sjov holdning. Men ja G2 klart årets bedste mobil, desværre bliver brugerne af den ladt i stikken hvad opdateringer......

0 0
TF 01-01-2014 22:12:10

Der er ikke noget galt i at låne fra andre bare man betaler hvad der skal betales, men hvor er din kritik af alle de andre der sagsøger andre firmaer, nå nej det er kun apple der ikke må ikk ? Host host dobbeltmoral host.

0 2
01-01-2014 23:48:43

Alle de andre? Der er Apple og så Nokia. Og jeg var også ude med riven i sin tid da Oracle troede de skulle tjene nemme penge.... Forskellen i mine øjne er stadigt at Nokia har selv oofyndet/udviklet deres ting, mens Apple har købt deres ting. De har patent på ting der allerede er opfundet, hvilket i mine øjne er lige til at lukke op og skide i. Derudover så har mange af de andre også en masse patenter som de kunne smide i hovedet på Apple, men det må de ikke for det ville have Apple ud af business. Så de skal sørme have lov til at bruge deres ting om de andre vil eller ej. De må ikke engang selv bestemme prisen, da den skal være fair. Derimod kræver Apple op til 30$ per solgt samsung mobil, for deres latterlige bounce effekt, og et par andre ting. Hvor fanden er det fair i det? Grund til min evige kritik af Apple er at de skal bare have og have, men de vil sq ikke give noget igen.

1 0
TF 02-01-2014 02:05:28

Et patent er et patent og vis man ikke vil betale hvad ejeren vil have for brug af et patent så må man jo finde en anden løsning eller opfinde en anden løsning selv der ikke bryder det oprindelige patent.

Men lad os følge din ide om købte patent ideer, android er købt ;-) men du brokkede dig da der var dele fra android i IOS :-) tyk lidt på den og du behøver ikke komme med et modsvar for jeg er alligevel ikke enig i din lidt specielle, hvad er et ok patent, ide.

0 1
Kim 31-12-2013 19:28:32

Du hr ret å lngt t Noki burde hve hevet pple i retten mnge gnge for længt... Og lukket ned for l dere pirtvirkomhed.

2 2
TF 31-12-2013 20:10:45

Jeg aner ikke hvad du snakker om ? det virker ikke som om du har læst eller forstår hvad jeg har skrevet.

0 1
Kim 31-12-2013 21:01:54

Forkellen på et forlig efter 3-4 år tovtrækkeri og på ikke at indgå forlig. Nokia KUNNE have lukket apple, men de indgik til sidst endeligt forlig. at HTC så vælger at lade være er jo deres fejl.
Og alle ved jo godt, at det var Nokia der opfandt det... hvad end det så var ;)

1 0
TF 31-12-2013 22:34:17

Den er jeg med på men jeg kan ikke lige se sammenligningen med mit indlæg.
Jeg er helt med på at vis man bryder et patent så skal man betale ligemeget hvem man er, mit problem er ikke med det men med fansnes dobbeltmoral om disse patent sager hvor apple er den store skurk men det er helt ok når andre gør det samme.

0 2
Kim 01-01-2014 00:32:27

Nokia har noget at ha det i... ;)

2 0
TF 01-01-2014 02:10:16

Du misforstår det er ikke firmaerne direkte jeg mener er dobbeltmoralske men de "fans" de har og det er ikke nokias ell apples fans heller der er problemet.

Udover det vil jeg sige et patent er et patent og det er lige meget hvis det er det skal straffes vis man bryder et og så skal der bare betales ved kasse 1 med det samme uanset hvem det er.

0 1