Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nokia: Google’s opkøb af Motorola er godt for os

Nokia: Google’s opkøb af Motorola er godt for os

Den finske mobilproducent Nokia jubler over Googles opkøb af Motorola.

Nokia mener Googles opkøb af Motorola vil have en stor betydning for telefoner med Microsoft Windows Phone 7-platformen, samt at Android vil tage skade af det. Det skriver Computerworld.dk.

Flere analytikere har udtalt, at det 65 milliarder kroner køb vil udgøre en trussel mod den del af branchen, som sælger telefoner med Google Android styresystem. Eftersom Google nu vil blive en hardwareproducent i konkurrencen, mod nuværende partnere som HTC, LG og Samsung.

Nick Dillon, som er analytiker hos Nova, udtaler at han er bekymret ved tanken om, at opkøbet af Motorola Mobility kan lægge et massivt pres på hele Android-økosystemet.

Alvin Kwock fra JP Morgen går så langt og siger, at hvis Motorola bliver en “prioriteret partner” for Google Android, så vil andre producenter måske skifte til Windows-systemet eller andre styresystemer.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Katron 21-08-2011 08:28:43

Ovenstående var tiltænkt som et nyt indlæg.

0 0
DX 19-08-2011 13:11:47

Sweet Dreams Nokia - Drøm du bare videre.

0 0
19-08-2011 15:17:03

Jep men kun om dagen, jeg tror at Nokia drømmer søde og urealistiske drømme også kaldet storhedsvanvid om dagen og om natten har de mareridt om et stort amerikansk monster der går igang med at skifte alle deres vinduer ud for så til sidst at spise dem levende.

0 0
Kim 19-08-2011 15:23:02

Ha, det er sjovt, fordi at det ikke giver nogen mening!

0 0
Katron 21-08-2011 08:28:01

Man er da ualmindelig naiv, hvis man tror at Google har købt motorola, for andet formål end at sejle i egen båd.

Man er også naiv hvis man tror at HTC, SE, LG etc, bare vil sidde på sidenlinien og kigge til, mens google selv vil producere mobiltelefoner.
Hver eneste device google sælger under navnet motorola, er en mistet handel hos de andre. Alle hardwareproducenter til Android devices er på skideren. De har intet alternativ. Det er allerede meldt ud at Nokia bliver frontrunnere med WP7, så vælger de Microsoft, vil de komme i baggrunden. Vælger de MeeGo, så har Nokia en N9 der er lige på trapperne, så her vil nokia også være i front.

Jeg kan godt følge Nokias glæde. Googles køb af motorola, er guld værd for dem.
De kan vippe ikke mindre end 5 konkurrenter i baggrunden, uden at foretage sig en dyt.

0 0
DX 19-08-2011 13:07:35

blevet verdens største OS, og det er i Google´s interesse at flest mulige producenter benytter deres Android system som er så tæt forbundet med alle Googles udbud/ydelser. Så de er naturligvis ikke så dumme at save den gren af de selv sidder på, ved at træde alle samarbejdspartnerne hårdt over tæerne. Men der skal jo sælges nogle blade / aviser /artikler så konspirations teorierne står som vanligt i kø.

0 0
Kim 19-08-2011 13:24:48

Hehe, med "udbud/ydelser" mener du spam/reklamer ik? ;)

0 0
DX 19-08-2011 13:32:16

Hvad er det for reklamer Kim - Jeg har feks flere g-mail konti & der er ikke reklamer på i modsætning til min yahoo mail. Jeg har også flere Apps på tlf. med reklamer & det synes jeg er fint på de gratis Apps, bla. andet DMI,hvor der er en lille reklame i bunden, den generer mig ikke, ser den næsten ikke vel lidt som at gå med armbåndsur, det mærker man jo heller ikke.

0 0
Kim 19-08-2011 13:42:55

Hvad er det Google lever af..?

At du bruger trafik (som jo er en udgift) på din gratis G-mail? Nej.
At samle og bruge persondata om dig og alle andre i Verden, til brug for direkte reklamer? Ja.
At føre dig hen til de "rigtige" sider når du Googler? Ja.
Google er verdenens største leverandør af reklamer. Alt hvad de laver tjener et eller begge af to formål: At skaffe personspecifik data, og/eller at distribuere reklamer.

Simple fact.

0 0
Schwartz 19-08-2011 12:43:57

Ach SO!

En mulig udgang er at Google, ender med at gøre lidt som som IBM/Microsoft omkring IBM PC'en. Der ku' alle lave PC kloner med Microsofts OS. Her er forskellen blot at Android pt. er mere åbent end Windows. Hvis det er den vej det går må man håbe at Google, undgår at være alt for monopolistisk i sin adfærd.

Hvad tror i?

0 0
Kim 19-08-2011 13:17:17

Er det ikke sådan det er med Android i dag?

0 0
Schwartz 19-08-2011 13:25:06

Absolut, men nu har de til forskel fra Microsoft også en hardware fabrikation ud over OS'en.

0 0
Kim 19-08-2011 13:44:46

Det er naturligvis rigtigt nok, MS hardware eventyr har aldrig været særligt overbevisende.

0 0
Schwartz 19-08-2011 11:31:47

Det skal han jo sige som konkurrent, men ikke desto mindre er det sandsynligvis Samsung som skal lave den næste Nexus telefon:

http://androidforum.dk/viewtopic.php?t=7524&f=92

0 0
Kim 19-08-2011 11:37:48

Det ville uanset hvad være dumt af Samsung at sige nej til bestillingsarbejde - men det er jo ingenlunde en garanti for at deres egne devices vil være Android-baserede i fremtiden.

Det kommer til at have stor betydning hvad Google gør i fremtiden. Og naturligvis melder de ikke ud fra dag til anden at de nu med et ændrer deres langsigtede strategi - men Google er, ganske som alle de andre, en pengemaskine. Når/(hvis) de lukker af, vil Samsung/HTC/LG stå tilbage med et problem, hvorfor det vil være logisk for dem at forberede sig på forhånd, ved at arbejde noget mere med WP7. Eller MeeGo som de fleste af dem faktisk også har flirtet med.

0 0
Schwartz 19-08-2011 12:35:37

Genau!

Det er uforudsigeligt :-)

0 0