Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nokia har lanceret ny Asha-mobil med QWERTY-tastatur

Nokia har lanceret ny Asha-mobil med QWERTY-tastatur

Nokia har netop præsenteret en ny mobil i Asha-serien. Nokia Asha 210 er navnet på den nye mobil, som har QWERTY-tastatur.

Nokia har de seneste dage været ude med en teaser for en nye mobil, som blev præsenteret i dag. Navnet er Nokia Asha 210.

 - Er Nokia på vej med en QWERTY-mobil?

Asha 210 kommer med et QWERTY-tastatur og en dedikeret WhatsApp-tast, som giver hurtig adgang. Kombineret med Facebook, Twitter, mail m.v. sørger Nokia Asha 210 for, at folk aldrig er mere end et klik væk fra deres venner og familie.

Skærmen er en 2,4 tommer LCD-skærm med en opløsning på 320 x 240 pixels og så har den et kamera på 2 megapixels, 65 MB indbygget hukommelse der dog kan udvides med et hukommelses kort på op til 32 GB.

Nokia Asha 210 kommer i to versioner – både en med plads til ét simkort og en version med plads til to simkort.

De fysiske mål på Asha 210 er 111.5 x 60 x 11.8 mm og den har en vægt på 97,3 gram.

Nokia Asha 210 kommer ikke til salg på det skandinaviske marked, hvilket blandt andet skyldes det er en 2G-telefon.

 - Danskerne foretrækker highend smartphones

Telefonen kommer til salg i løbet af andet kvartal i år i farverne yellow, cyan, black, magenta og white.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Jøren 24-04-2013 20:05:44

Ville gerne give 400 kr. for en telefon med et (hvis i kan huske bl.a Nokia N97 og lign.) LÆKKERT QWERTY tastatur.
evt. som en ekstramobil kun til sms og opkald (med en batteritid på 46 dage?!
Dette har være min holdning siden jeg hoppede fra min N 97 til adskillige telefoner kun med touch.
Vil nu ellers sige at min nuværende Lumia 920 er fremragende til skriveri, i forhold til alt andet jeg har prøvet... Slår ifølge mig iOS tastatur med mange meter, og diverse android-mobiler (uden SwiftKey).

0 0
Arthur 24-04-2013 14:39:42

En budget QWERTY telefon med Symbian? Det kommer næppe til at blive en cash cow.

0 0
Henrik 24-04-2013 15:59:37

Mobiler som denne, til denne pris, sælger som varme kager i Asien og Afrika.

Den slags mobiler bliver der stadig solgt 50-60 millioner af hvert eneste KVARTAL(!).

Denne model er ikke en topmodel, men specielt til det marked.

Hvorfor har folk så svært ved at forstå at behov, priser osv. ikke er det samme over hele kloden?

0 0
Arthur 24-04-2013 19:29:32

Okay, du må meget gerne dokumentere din påstand med at Nokia's budget modeller med QWERTY sælger 50-60 mio. enheder pr kvartal.

For jeg kender til et salgstal på ca. 73 mio når det kommer til QWERTY mobiler - men det er Blackberry som kan prale af den slags salg.

Så min skepticisme er ikke rettet mod QWERTY mobilen som en helhed. Men DENNE eksakte Nokia model med Symbian styresystem!

Hvorfor har folk så svært ved at fortolke sætninger nu om dage?

0 0
Peter Frederiksen 25-04-2013 00:40:45

Nokia har ikke kunne lave en Windows Phone, som er konkurrence dygtig med billige Androids fra Samsung, Huawei, Intel, ZTE og Micromax.

F.eks. Micromax top modellen A116 med 5" HD skærm og 1.2 ghz quadcore CPU omkring 1.500 kr i afrika og indien, som ligger i samme prisleje som Lumia 620..
http://goo.gl/TBKZg

Nokia har ikke kunne lave en WP (dels pga. M$ licens, hardware krav samt manglende BT fildeling og Radio, der kan konkurrer med androids, som koster ca. 500-600 kr i 2012, hvor Lumia 610 kostede 1200 kr.
Nokia Asha kom ned på de $100, samt havde radio og BT fildeling. (Asha solgte 15m units i Q4/12)

I 2013 er de billige androids som kostede 500-600 kr, kommet ned på 400-500 kr og er blevet billigere end Asha modellerne..
(Asha solgte 9m units i Q1/13)

0 0
Henrik 25-04-2013 10:26:53

Lumia 620 sælger ellers som varmt brød, og er i særdeles konkurrencedygtig med de bilige Androids, primært fordi L620 virker langt bedre, er mere flydende/hurtig og føles som mere kvalitet. De der Micromax er jo noget værre shit når det kommer til stykket. Hvad hjælper det at det er en Quadcore når de hukommelseschips der bruges er for langsomme? Osv.

0 0
Peter Frederiksen 25-04-2013 11:30:15

A116 har en Mediatek Cpu er cetified til android 4.2 og har PowerVR 544 CPU (mindre udgave af S4 octa)
I diverse benchmark test ligger den tæt på en HTC One X

Den vil ikke have problemer med at trække HD spil eller temple run.

Så om det er lort ved jeg ikke... har du haft den i hånden?

0 0
Jonas Grau Thomsen 24-04-2013 14:13:42

Det første jeg sagde, da jeg så den var "fuck den er grim" efterfulgt af latter...

0 0