Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nokia har stadig stor opbakning fra danskerne

Nokia har stadig stor opbakning fra danskerne

Mobilsiden.dk har spurgt jer brugere hvordan I ser Nokias fremtid på smartphone-markedet. Se hvad det samlede resultat blev.

Mobilsiden.dk har spurgt brugerne af siden, hvordan de tror fremtiden vil arte sig for Nokia, og danskerne har stadigvæk tiltro til Nokia – dog er den langt fra enorm.

Omkring 55 procent af de mere end 1.100 personer der har svaret på spørgsmålet: ”Har Nokia tabt kampen på smartphone-markedet?”, svarede at de mener, at Nokia altid vil være med i toppen.

De resterende cirka 44 procent svarede, at Nokia sov i timen og kom for sent i gang i kampen.

Men resultatet viser altså, at mere end hver anden stadigvæk tror på Nokia – om dette holder stik kan kun fremtiden vise. Men det tyder på der stadigvæk er nogen hjerter derude, som banker for den finske mobilproducent.

Kommentar

x

Opret bruger
David 27-04-2012 19:48:05

Hvis Nokia lavede Android telefoner, med deres gode kvalitet og super kamera, samt lavede Nokia Drive og andre ting, så købte jeg en Nokia, uanset om den var med single core eller ej.

Men gider ikke WP.

0 0
Katron 02-05-2012 18:09:37

Problemet er netop at Android kører virkeligt ringe på en singlecore.
Det er netop årsagen til spec-ræset. Det ræs kører kun i Android verdenen.

Skal jeg have en ny iOS, WP eller sågar Symbian mobil, er jeg lidt kold over hvilken processor der sidder i, for ingen af disse systemer er specielt resourcekrævende. I alle 3 tilfælde kan en 1½-2 år gammel mobil køre fint med nyeste softwareopdatering, det er bestemt ikke gældende i Android verdenen.

0 0
Peter Frederiksen 27-04-2012 20:32:37

Nokia Nexus :-)

0 0
Kim 28-04-2012 04:51:49

Overmitdødeliv..

0 0
Ghafuri 27-04-2012 11:22:34

Tror ikke Wph. Eller symbian virker...tror de er nød til at hoppe på android bølgen hvis de vil have flere mobiler solgt :-) eller hvis de kommer med en mobil med nogen
Gode specifikationer!

0 0
TF 27-04-2012 11:59:51

WP er kun lige startet og er et godt alternativ til feks android ejere der vil have nået simplere uden at skifte til apple's dyre mobiler, så jeg må sige jeg tror nokia har valgt helt rigtigt og efter selv at have prøvet en WP tlf er jeg overbevist om de har en god fremtid i sigte.

Så vi må se tiden an :)

0 0
N 27-04-2012 12:45:48

Jeg ved ikke om jeg er enig i at det er så meget simplere, men min erfaring er klart at det "føles mere helstøbt". Lidt ligesom min erfaring var med iPhone i sin tid (3GS).
Jeg gik fra Android til Lumia 800 denne gang, og jeg har egentlig ikke noget konkret mod Android, men det er bare ikke helt så sammenhængende som WP og iOS.
Jeg synes tidligere at WP manglede alt for meget, men jeg er glad for at jeg har lavet skiftet nu. Det matcher perfekt mine behov og kører meget mere glidende end Android generelt gør...

0 0
Henrik 27-04-2012 12:04:16

Ahh WP er ikke lige startet.
WP kom ud i Oktober/November 2010 (Ja '10) og Mango Kom i September 2011 hvis jeg husker rigtigt.

Så WP i sig selv har ca. 1½ år på market, og ca. 1.6% af smartphone market.

0 0
Thomas 27-04-2012 12:42:54

Jeg tror han mener herhjemme. :)

0 0
Peter Frederiksen 28-04-2012 13:14:02

WP7 har også været på markedet siden 2010, i form af HTC Mozart, trophy, Surround, HD7 og Samsung Omnia 7....

0 0
Thomas 28-04-2012 19:56:35

Ja, det er jeg fint med på. Det danske "push" startede dog først med Mango.

0 0
Peter Frederiksen 28-04-2012 18:05:56

i EU!

0 0
Emil B 27-04-2012 11:32:26

Det er jo lige præcis det, de ikke kan. Android er nemlig et specifikationsræs mellem alt for mange producenter i forvejen (huawei, Samsung, Sony og HTC), og nokia kan ikke producere en konkurrencedygtig chip mod Qualcomm eller Samsung Exynos. Derfor skal de lige præcis holde sig til WP, hvor de kan levere en samlet løsning i stedet for at være med i et spec-ræs, som de ikke kan vinde.

0 0
Peter Frederiksen 28-04-2012 12:59:13

@Emil

Lumiaerne har Qualcomm chipset!

0 0
Henrik 27-04-2012 11:41:02

Men Nokia laver jo' heller ikke deres egne chips til deres Lumia serie.
Så de kan vel også bare købe dem de skal bruge til deres eventuelle Andriod telefoner.
Og så kan de konkurerer på design, og eventuel deres egne app's de kan smide med.

Og Nokia's PureView kamara har beddere specs end Huawei, Samsung, Sont, HTC, etc. Og den virker ikke med WP, så sådan nogle nye ting kunne de smide i deres Android telefoner, mens de venter på at WP bliver mere moden

0 0
Thomas 27-04-2012 12:42:21

Problemet med Android er, at profitmargenen er meget lav. Nokia kan ikke konkurrere med Samsung og HTC på prisen. De kan differentiere sig med design, men det kan de jo ligeså godt gøre med Windows Phone hvor der ikke i samme grad er et ræs mod bunden, rent profit-mæssigt.

0 0
Kim 27-04-2012 10:16:31

Jeg er ked af at sige det, men det er ikke meget man kan udlede af et ja/nej spørgsmål.
Det er en af grundende til, at vi i DK ikke har et to-parti system, fordi man ikke nødvendigvis er rød eller blå. Det samme gælder her;

Nokia sov i timen og kom alt for sent i gang, men jeg tror stadigt at de altid vil være vigtige i markedet. Det svarer til et njaaej i jeres undersøgelse.

0 0
hellas7 27-04-2012 13:24:21

At undersøgelsen er talentløst dårlig er jo ingen nyhed. Men sammenligningen med det danske politiske system ift. Lande med flertalsvalg i enkeltmandskredse er dårlig.

0 0
N 27-04-2012 11:26:11

Meget enig!
Nå de nu har så lave markedsandele kan der vel ikke være nogen tvivl om at de var for sent ude med det forbrugerne ønskede.
Til gengæld har jeg for første gang i 5-6 år nu en Nokia igen (Lumia 800) og er utrolig glad for den. Så jeg er slet ikke afvisende for at skifte den ud med en anden Nokia i fremtiden.

0 0
Thomas 27-04-2012 10:35:17

Kloge ord. Derudover er overskriften vel groft misledende, eftersom man ikke kan forvente, at det er et repræsentativt udsnit af danskerne, der besøger mobilsiden.dk.

Det sagt, så tror jeg nu konklusionen er rigtig nok. Danmark er/har været et Nokia-land.

0 0
x