Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nokia: iPhone 3G S er dumpet

Nokia: iPhone 3G S er dumpet

Nokia har startet mudderkastning mod Apple og deres nye iPhone 3G S.

Apples iPhone 3G S har taget verden med storm, og tilbage sidder Nokia med den noget mindre roste N97. Men Nokia holder sig ikke tilbage.

 - "Den nye iPhone ser ud til at have samme design og farve, samt en opgradering fra et dårligt 2 megapixels-kamera til et stadig dårligt 3,2 megapixels-kamera", starter Mike Loughran, General Manager i Nokia UK, ifølge Gizmondo.

 - "Og den er formentlig en skuffelse for mange grundet den høje pris og livsvarige omkostninger", lyder afslutningen.

I samme kommentar bliver N97 fremhævet i forhold til at få mere for pengene.

Den udtalelse har dog mødt stor kritik fra gadget-sider verden over, som bestemt ikke er enige i Loughrans mening.

Hvad synes du, er N97 eller iPhone 3G S bedst?
Du kan skrive i kommentarfeltet nedenfor.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Kasper Sverkel Rasmussen 12-07-2009 11:29:45

og samtidig at en mac koster over 10 k for noget som kan bruges hardware mæssigt, så kan du få en bærbar til 7000 som er lige så god eller bedre som dog bare køre windows.

Dog skal din Windows bærbar til reparation en 2-3 gange over de 2 år hvor der er garanti på varen. Jeg arbejder med dem til hverdag og ved derfor hvad jeg snakker om.

----------------------------------------------

Så jeg kunne meget godt tænkte mig at du fortalte mig hvilke problemer du oplever med windows som ikke sker med mac osx tingeling.

1. Det fryser
2. Programmerne lukker pludselig
3. Starter ikke op efter standby

Og jeg kunne blive ved...

----------------------------------------------

på en pc har du uendeligt mange muligheder for at installerer og kører de programmer du vil.

Det har du da også på en Mac? Og de fleste gange er Mac programmerne meget mere gennemført og logisk bygget op hvis man tager 2 programmer som kan det samme til Mac og Windows.

En Mac kan også med lethed køre Windows programmer ved enten at installere Windows på den eller et program så som CrossOver hvilket kan afvikle Windows programmer direkte på din Mac.

----------------------------------------------

derimod bestemmer apple en lang række ting for dig om ting du ikke må køre, instalerer, skifte ud, og bruge.

Nævn 5 ting...

----------------------------------------------

en mac har kun mulighed for at køre 30% af alt det der kan køre på en pc.
samtidigt kan det være ekstremt svært at spille spil på en mac, uden at skulle hente tonsvis af tilføjelser ned til din mac.


Igen forkert. Se bla. ovenstående. Hvad spil angår så er der igen mulighed for Windows direkte på Mac eller program som CrossOver Games som kan afvikle Windows spil... Jeg kører en masse PC spil på min Mac uden problemer og i de fleste tilfælde bedre end de kører på mine PC venners maskiner.

0 0
Bent 10-07-2009 19:52:49

Du skriver: "og en mac har kun mulighed for at køre 30% af alt det der kan køre på en pc."

Du må forklare dig nærmere hvad du mener med det - eller er dette bare noget du påstår?

Jeg har selv installeret XP på min MAC og også på VMWare Fusion og der kører XP ikke værre eller dårligere end på enhver PC, heller ikke Windows programmerne.

Men jeg bruger selfølgeligt næsten bare MAC OS, fordi deres OS er bare meget bedre.

Du skal mindes til at det ikke er en stor forskel på en MAC og en PC , komponenterne er næsten ens, men det viser sig at Apple er mere kritiske om hvilken komponenter de bruger.

Det er meget enklere at installere Xp på en MAC end på en PC'er fordi du skal ikke lede efter drivere.

Ganske enkelt genialt.

0 0
Bent 10-07-2009 19:49:12

Du skriver: "og en mac har kun mulighed for at køre 30% af alt det der kan køre på en pc.""/r/n/r/nDu må forklare dig nærmere hvad du mener med det - eller er dette bare noget du påstår?/r/n/r/n/r/nJeg har selv installeret XP på min MAC og også på VMWare Fusion og der kører XP ikke værre eller dårligere end på enhver PC, heller ikke Windows programmerne./r/n/r/nMen jeg bruger selfølgeligt næsten bare MAC OS, fordi deres OS er bare meget bedre./r/n/r/nDu skal mindes til at det ikke er en stor forskel på en MAC og en PC , komponenterne er næsten ens, men det viser sig at Apple er mere kritiske om hvilken komponenter de bruger./r/n/r/nDet er meget enklere at installere Xp på en MAC end på en PC'er fordi du skal ikke lede efter drivere./r/n/r/nGanske enkelt genialt.

0 0
Bent 10-07-2009 19:29:53

det som du skriver er vrøvl fra a til z.

"Jeg er meget uening i at du siger at en mac er genial.
Jeg synes deres brugersystem sutter røv. det er bygget op på en irerterne måde og det irertere mine øjne at se det.
"

Det er din mening, og den skal du have lov til at ha.

"og hvad mener du med at du bruger penge og tid på at arbejde med en windows."

Penge på support, penge på at fjerne virus, penge på at fjerne spyware, penge på at anskaffe og optadere antivirus, plus al den tid den laver knuder.

"Jeg kører vista, og anskaffer mig windows 7 lige så snart den udkommer.
Men med hensyn til vista har jeg sjældent oplevet den fryser eller går istå.
og til beskyttelse bruger jeg blot ad-aware og avg som begge er gratis og fint kan fjerne malware, og det hænder jeg har malware på min pc hver 5 måned fordi jeg har lidt kritik over for mails og internet sidder som ikke ser troværdige ud. og dette kan langt største delen af dansker også med lidt sund fornuft
og hvad mener du med at tjene penge på mac osx?
på en windows og mac kan du både handle på børsen, nettet osv. så her kan jeg ikke forstå din pointe.
og samtidig at en mac koster over 10 k for noget som kan bruges hardware mæssigt, så kan du få en bærbar til 7000 som er lige så god eller bedre som dog bare køre windows.
og hermed mener jeg du har mistet penge på noget som ikke er behaligt at bruge.
"

Når jeg skal bruge min computer til at tjene penge med, så hjælper det ikke at computeren ikke virker - derfor tjener jeg flere penge med min MAC.

"Så jeg kunne meget godt tænkte mig at du fortalte mig hvilke problemer du oplever med windows som ikke sker med mac osx tingeling."

Læs ovenfor.

"Samtidig er der en til grund til at en mac er mere sikker end en pc.
og det er fordi at windows har 90% af os markedet.
"

Det er ikke grunden, den virker meget bedre

"og at på en pc har du uendeligt mange muligheder for at installerer og kører de programmer du vil."

Og det mener du ikke man har når men har en MAC?????

"derimod bestemmer apple en lang række ting for dig om ting du ikke må køre, instalerer, skifte ud, og bruge.
og en mac har kun mulighed for at køre 30% af alt det der kan køre på en pc.
"

Undskyld, ingen køber en MAC for at køre Windows - det ville være en dårlig ide :)

"samtidigt kan det være ekstremt svært at spille spil på en mac, uden at skulle hente tonsvis af tilføjelser ned til din mac."

De spil som findes til MAC kører meget godt, mindst lige så godt som på en PC


Jeg går ud fra at du ikke har ejet en MAC når du skriver sådan.

Jeg arbejder som selvstændig og jeg bruger MAC på mit kontor. Jeg servicerer computere for folk, og der er problemerne jo mest med Windows - så jeg kan godt sige at jeg lever af Windows. Måske bare skulle være glad for at det virker så dårligt.

Dertil skal siges at Vista er at sammenligne med Millenium som bare var et ubrugeligt fejlprodukt fra Microsoft.

Man må håbe for Microsoft at Windows 7 er bedre, fordi folk begynder at vågne og skifter over til MAC eller Linux.

Hertil skal siges at Linux er et meget stabilt og godt kørende styresystem, som begynder at bliver mere populert.

Du ser det også med mobiltelefonerne. For nogle år siden var Nokia som dominerende på markedet, nu skriver de her på mobilsiden at måske vil Apple være større end Nokia om to år.

Dette er ikke noget som hverken du eller jeg kan gøre noget ved :)

Venligst,

Bent

0 0
Peter Halgadal 10-07-2009 18:04:24

Jeg er meget uening i at du siger at en mac er genial.
Jeg synes deres brugersystem sutter røv. det er bygget op på en irerterne måde og det irertere mine øjne at se det.
og hvad mener du med at du bruger penge og tid på at arbejde med en windows.
Jeg kører vista, og anskaffer mig windows 7 lige så snart den udkommer.
Men med hensyn til vista har jeg sjældent oplevet den fryser eller går istå.
og til beskyttelse bruger jeg blot ad-aware og avg som begge er gratis og fint kan fjerne malware, og det hænder jeg har malware på min pc hver 5 måned fordi jeg har lidt kritik over for mails og internet sidder som ikke ser troværdige ud. og dette kan langt største delen af dansker også med lidt sund fornuft
og hvad mener du med at tjene penge på mac osx?
på en windows og mac kan du både handle på børsen, nettet osv. så her kan jeg ikke forstå din pointe.
og samtidig at en mac koster over 10 k for noget som kan bruges hardware mæssigt, så kan du få en bærbar til 7000 som er lige så god eller bedre som dog bare køre windows.
og hermed mener jeg du har mistet penge på noget som ikke er behaligt at bruge.

Så jeg kunne meget godt tænkte mig at du fortalte mig hvilke problemer du oplever med windows som ikke sker med mac osx tingeling.

Samtidig er der en til grund til at en mac er mere sikker end en pc.
og det er fordi at windows har 90% af os markedet.
og at på en pc har du uendeligt mange muligheder for at installerer og kører de programmer du vil.
derimod bestemmer apple en lang række ting for dig om ting du ikke må køre, instalerer, skifte ud, og bruge.
og en mac har kun mulighed for at køre 30% af alt det der kan køre på en pc.
samtidigt kan det være ekstremt svært at spille spil på en mac, uden at skulle hente tonsvis af tilføjelser ned til din mac.

0 0
Bent 10-07-2009 14:04:42

Jeg har selv en iPhone 2G som jeg har optateret til 3.0 og den fungerer upåklageligt godt.
Jeg er meget spændt på android, fordi det ser jo spændende ud.
Du skriver: "Og det er jo netop også dette apple lever på, at fanboys som kun køber produktet fordi der er et æble på og er "lavet" af apple."
Der er jeg slett ikke enig, har selv en MacBook Pro "med æble" og den har jeg købt fordi : den er genial, driftsikker, fungerer altid.
Istedet for at bruge penge og tid på at arbejde på Windows, så kan jeg istedet bruge MAC-OSX til at tjene penge og at spare tid hvilket er et stort fremskridt.
MAC'en koster mere i anskaffelse, men disse penge tjener du ind igen på ingen tid, fordi du har jo ikke disse problemer som Windows har.

0 0
Bent 10-07-2009 13:31:08

iPhone 3GS kommer sikkert at koste mellem 5000 - 6000 kroner.
Men du kan, hvis du skider på dine penge, købe den for 7.500 kr fra en eller anden web shop som benytter sig af situationen.

0 0
Kasper Sverkel Rasmussen 10-07-2009 11:54:16

Ja de 600 kr,- er heller ikke meget jo...

Grunden til at jeg køber den nye iPhone 3G S er bla. på grund af hastigheden som ikke bare er en smule hurtigere men en hel del. Dette forventer jeg dog ikke at du ved noget om med mindre du rent faktisk at prøvet en i forhold til en 3G...

Dit argument med kameraet holder jo slet ikke. Vil du have et ordenligt kamera så køber man et digital kamera.

En anden grund til at jeg køber den nye iPhone 3G S er fordi den kan optage video hvilket jeg har ventet længe på... Jeg laver mange videoer på YouTube og den vil derfor være perfekt for mig i forhold til den ringe kvalitet som mit digital kamera kan optage.

Jeg glæder mig også enormt til ting så som Nike+, Voice Control (kontakter + iPod)

Personligt er den video optagelse som 3G S levere mere end fint til mig og det er jo som altid en smagssag...

0 0
Peter Halgadal 10-07-2009 01:41:52

Bent den nye htc hero er også enorm lækker ! Ærger mig næsten over at have købt touch diamond 2.
Men det jeg siger om nokia er ikke de skal give op. derimod det modsatte at de skal kæmpe for at beholde deres plads som verdensførende inde for mobiltelefoner.

Jeg undrer mig dog stærkt over hvad folk ser i den nye iphone siden de er så vildt begeejstret i at bruge ekstrem mange penge på den.
Godt nok er den lidt hurtigere, men den har stadigvæk lorte kamera og måske lidt bedre batteri.
Men kunne nu se mere logik i at købe en iphone 3g til den halve pris af oprindeligt og så få den nye software til den. og vupti du har en iphone lige så god som iphone 3gs
Men det er jo helt sikkert fanboys som er parate til at smide en masse penge efter noget de allerede har.
Og det er jo netop også dette apple lever på, at fanboys som kun køber produktet fordi der er et æble på og er "lavet" af apple.

Kasper rasmussen!
du er helt galt på den. Nokia n97 koster 4400.
Den nye iphone vil med garanti komme til at koste 5500-6000 kr for 32 gb modellen. og så vil den koste 4900-5000 for 16 gb model.

0 0
Kasper Sverkel Rasmussen 09-07-2009 20:04:37

Hvor får du de 7000 kr,- fra?

Du skal regne med at de sider som sælger iPhone 3GS nu ikke er godkendt af Apple og derfor kan den pris ikke betegnes som aktuel. Der er endnu ingen der ved hvad den nye iPhone kommer til at koste i DK, men det er da sikkert ikke hverken mere eller mindre end hvad en Nokia N97 koster med abo.

0 0
Bent 09-07-2009 17:28:39

Bare fordi at Nokia ikke klarer at følge med iPhonen, så behøver de ikke at opgive det hele og kaste en lortespand efter sine konkurrenter.
Nokia er jo velkomne at komme med ethvert produkt som de tror kan konkurere med iPhonen.
Har selv en iPhone som er meget enkel at bruge, den koster meget, men den har ingen "livsvarige omkostninger" som nokia græder om.
Tværtimod fungerer den meget bedre end nogen Nokia telefon som jeg har ejet nogensinde.
Nokia må også erkende at der er mennesker der vil prøve noget nyt, og hvis de ikke kan følge med, så betyder det ikke at andre producenter heller ikke skal.
Jeg selv køber ikke den nye iPhone 3GS, fordi 7.000,- kr er for meget, men køber nok den nye HTC Hero meget snart.

0 0
Peter Halgadal 09-07-2009 14:02:57

Jeg vil sige at nokia har et godt potentiale til at tage markedsandele. dog kan de også meget let midste markedsandele hvis de ikke ændre deres produkter.
Jeg ser sådan på det at nokia laver kvalitets mobiler som sjældent går istykker.
Derimod mener mange at deres software halter lidt efter ( har ikke selv prøvet den dog ).
Så jeg forestiller mig at hvis de er parate til at udvikle deres touch telefoner så de også indebærer windows os og android os vil de kunne tage store markedsandele.
Se bare på HTC som både har windows baseret mobiler og android mobiler og begge sælger enormt godt.
Dette potentiale tror jeg også Nokia har, hvis de er parate til ikke kun at bruge deres eget styresystem, men lavet noget for enhver smag.
og på den måde tror jeg at de sagtens kan udkonkurer iphone med lave priser, god kvalitet, og godt styresystem !

Derimod hvis de ikke begynder på dette kan jeg frygte at Nokia ikke vil være verdens største mobilproducent længe endnu, da virksomheder som samsung, HTC, og iphone hele tiden vinder markedsdele.

0 0
Peter 09-07-2009 11:28:01

Jeg mener ikke der er nogen tvivl om at 3G S giver en bedere bruger oplevelse end N97 gør. Men jeg er enig i at man teknisk set får mere for pengene med en N97. Så jeg tror at for folk som vil have et godt kamera og et fysisk tastatur og vil have multitasking (og evt. ikke kan lide Apples metoder) så giver N97 god value for money (når de første firmware fejl er rettet). Men er man ligeglad med de ting og skal have lækker grafik, hurtig responstid og ikke har noget problem med at betale i overkanten for det så er iPhone 3G S nok det man skal gå efter.

Så er spørgsmålet bare hvem der er flest af!

0 0